abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148716125
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:43 schreef DUTCHKO het volgende:
Onderzoeken in Amsterdam wezen uit dat meer dan 50% van de Moslims de religieuze wetten hoger stelden dan de Nederlandse wetten. En daar word je niet vrolijk van.
Waarom niet?

Wat maakt de "Wetten van een land" zo "heilig"?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148716129
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:40 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Moskeeėn bepalen niet wat misdrijven zijn, dat doet onze wetgever, dus wat moet ik in een moskee zoeken?
Ga maar als moslim drinken in het midden oosten, dat is gewoon een misdrijf hoor alleen niet hier in europa, maar dat snapt iedereen ook wel einstein.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:44:58 #228
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148716157
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik lees heel rustig en lees dat je eerst denkt dat ik "het normaal vindt om mensen dood te schieten" en later verander je het opeens in "iedereen vindt het normaal om mensen dood te schieten".

Begrijp je jezelf nog?
Nogmaals: geef eens een voorbeeld waarin jouw moraal hoger staat dan de wetten in het land waar jij in leeft.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:45:16 #229
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_148716169
quote:
11s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou nou nou, dat doen ze toch echt een heel klein beetje zelf.

In Nederland moet je gewoon je best doen om buiten de boot te vallen.
Misschien toen jij er woonde. Maar als iets de laatste tijd duidelijk is geworden, is dat racisme een groot goed is in Nederland. Maar je hebt een punt. Buitengesloten voelen, daar hebben veel mensen last van. Ook een Wilders teert daar op, mensen die zich minder voelen, of in de steek gelaten etc. Terroristen leiders doen dat ook. Je mag bij een groep horen, een groep die de schuld van je falende leventje bij andere zoekt. Wilders zegt min of meer dat .... een falend leven heeft, een uitkering, geen baan kan vinden ligt niet aan hem zelf maar aan die buitenlanders. Terroristen leiders zeggen hetzelfde, dat Achemd geen baan kan vinden, wordt uitgekost etc ligt aan de westerse Imperialisten. Dat soort types zijn gevoelig voor sektes. Voorbeelden te over. Van de scyntolegie kerk tot extreme islam tot rechts extremisme.
pi_148716179
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik lees heel rustig en lees dat je eerst denkt dat ik "het normaal vindt om mensen dood te schieten" en later verander je het opeens in "iedereen vindt het normaal om mensen dood te schieten".

Begrijp je jezelf nog?
weet je laat maar zitten als je niet eens begrijpend kan lezen dan heeft discussiėren totaal geen nut. Ik gebruikte het woord jij in de algemeenheid niets persoonlijks.
pi_148716200
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:44 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ga maar als moslim drinken in het midden oosten, dat is gewoon een misdrijf hoor alleen niet hier in europa, maar dat snapt iedereen ook wel einstein.
Heb met moslims gezopen in Azerbeidzjan, was geen probleem hoor.

Al heb je gelijk; andere landen kennen andere regels.

DUTCHKO vindt het onterecht om die niet te volgen, De Regels zijn belangrijker dan iemands persoonlijke overtuiging. Dat vind ik ernstiger, die denkwijze.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_148716220
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:43 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ouders zijn meestal hardwerkende mensen, totaal andere mentaliteit. Vooral Turkse ouderen kan ik wel waarderen, vaak nuchtere en hardwerkende mensen. Waarom de jongeren zo zijn geen idee, maar ze denken het hele boek uit hun hoofd te weten en mensen te kunnen oordelen, eigen mede religieuzen veroordelen terwijl ze zelf hun boek niet naleven. Heb geen idee hoe je dat kan oplossen.
De Turkse oudere vrouwen die ik ken, en dat zijn er veel, zitten bijna allemaal thuis.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:46:33 #233
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_148716227
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:44 schreef Doublepain het volgende:

[..]

En wat is je punt?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:46:35 #234
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148716231
quote:
11s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom niet?

Wat maakt de "Wetten van een land" zo "heilig"?
Ok. Laat maar. Dit is zulk kinderlijk geklets dat hierover praten geen zin heeft.
Als ik jouw redenatie moet volgen dan kan ik morgen naar een bank gaan en helemaal leegroven want MIJN morele wetten hebben gezegd dat ik geld nodig heb. :N
pi_148716256
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:44 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nogmaals: geef eens een voorbeeld waarin jouw moraal hoger staat dan de wetten in het land waar jij in leeft.
Oh zoveel dingen. Ik steek over wanneer ik wil, ik gebruik genotsmiddelen die VERBOTEN! zijn, ik koop "illegale/zwarte markt" producten (bewust!), etc.

donderdag 15 januari 2015 @ 16:48:28 #236
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148716307
quote:
19s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heb met moslims gezopen in Azerbeidzjan, was geen probleem hoor.

Al heb je gelijk; andere landen kennen andere regels.

DUTCHKO vindt het onterecht om die niet te volgen, De Regels zijn belangrijker dan iemands persoonlijke overtuiging. Dat vind ik ernstiger, die denkwijze.
Omdat ZONDER die regels er chaos komt.
En ik wil niet veel zeggen maar in de meeste beschaafde westerse landen zijn er prima regels waar IEDEREEN mee kan leven en waar elke religie vrij word gelaten.
En ben je het daar niet mee eens ga je maar naar de rechtbank of je verhuisd naar een ander land!
pi_148716324
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:46 schreef DUTCHKO het volgende:
Als ik jouw redenatie moet volgen dan kan ik morgen naar een bank gaan en helemaal leegroven want MIJN morele wetten hebben gezegd dat ik geld nodig heb. :N
Als dat jouw morele kader is, en het dus ook geen probleem vindt dat anderen jou beroven, heb je een punt ja.

Dat is overigens niet "mijn redenatie" die je volgt, maar je eigen stroman. Maar dat had je vast al gezien.

donderdag 15 januari 2015 @ 16:49:56 #238
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_148716363
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En ik wil niet veel zeggen maar in de meeste beschaafde westerse landen zijn er prima regels waar IEDEREEN mee kan leven en waar elke religie vrij word gelaten.
En ben je het daar niet mee eens ga je maar naar de rechtbank of je verhuisd naar een ander land!
Maar ook die regels zijn bepaald vanuit een bepaalde ideologie
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:50:02 #239
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148716369
quote:
19s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh zoveel dingen. Ik steek over wanneer ik wil, ik gebruik genotsmiddelen die VERBOTEN! zijn, ik koop "illegale/zwarte markt" producten (bewust!), etc.
Ach ja...... en als je dus opgepakt word voor deze overtredingen dan ga je een wapen oppakken of je sleept het land waar je in woont voor de rechter omdat jij vind dat JOUW moraal hoger staat?
pi_148716378
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wie zegt dat? De regeltjesmakers? _O-

quote:
Waarom die agressie? Is het niet de bedoeling oude belachelijke regels af te schaffen? Dan heb je weinig aan een rechtbank of aan oprotten, wel?

En wat nu met al die Syrische vluchtelingen? Die rotten op. Aan hun lot overlaten of als vluchteling opnemen?

pi_148716389
quote:
19s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En sommigen vinden het normaal om andere dood te schieten daar zijn die regels ook voor omdat te voorkomen.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:50:49 #242
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148716392
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:49 schreef Goldar het volgende:

[..]

Maar ook die regels zijn bepaald vanuit een bepaalde ideologie
Die ideologie heet HUMANITAIRE RECHTEN VAN DE MENS.
En tot nu toe de beste die je kunt vinden.
pi_148716404
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:50 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ach ja...... en als je dus opgepakt word voor deze overtredingen dan ga je een wapen oppakken of je sleept het land waar je in woont voor de rechter omdat jij vind dat JOUW moraal hoger staat?
Nee, wat is de relevantie?

Hoeveel moslims in Europa pakten de wapens op? Hoeveel moslims in Europa hebben cartoonisten (of columnisten/interviewers/filmregisseurs) omgelegd?

pi_148716421
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:50 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Die ideologie heet HUMANITAIRE RECHTEN VAN DE MENS.
En tot nu toe de beste die je kunt vinden.
Dat is een ideologie, en niet de krabbeltjes van een stel mensen op papier?

Wonderlijk.

donderdag 15 januari 2015 @ 16:53:08 #245
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148716463
quote:
19s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als dat jouw morele kader is, en het dus ook geen probleem vindt dat anderen jou beroven, heb je een punt ja.

Dat is overigens niet "mijn redenatie" die je volgt, maar je eigen stroman. Maar dat had je vast al gezien.
Nee. Je gooit er een zin tegenaan die voor enorme intepretatie vatbaar is. En nu probeer je er onder uit te komen.
Maar goed, dan kan ik stellen dat de terroristen hun morele kader ook fout is en dat ze dus bestraft moeten worden.
Sterker: het morele kader van religieuzen zal moeten worden aangepast zodra ze in een seculier land wonen met wetten die hoger staan dan hun eigen religieuze wetten.
Kunnen zij zich hier niet in vinden dan gaan ze maar ergens anders wonen.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:55:36 #246
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148716582
quote:
19s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, wat is de relevantie?

Hoeveel moslims in Europa pakten de wapens op? Hoeveel moslims in Europa hebben cartoonisten (of columnisten/interviewers/filmregisseurs) omgelegd?
Afijn we schieten niets op.
Je begrijpt duidelijk niet het verschil tussen het aanpassen en lands wetten respecteren OF aan de andere kant deze wetten afwijzen en je eigen reli wetten op een hoger voetstuk zetten.
Maar schijnbaar vind jij dit redelijk normaal. Ik niet.
pi_148716603
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:
Sterker: het morele kader van religieuzen zal moeten worden aangepast zodra ze in een seculier land wonen met wetten die hoger staan dan hun eigen religieuze wetten.
Kunnen zij zich hier niet in vinden dan gaan ze maar ergens anders wonen.
Wat een onzin. Alsof je de wetten van een land klakkeloos zou moeten aannemen.

Daarom zeg ik; een persoonlijke moraal stel jij dus inferieur aan de dan toevallig geldende wetten van een land.

Iemand die niet gewelddadig is en gewoon zijn leven leeft, waarom zou die daarin beperkt moeten worden? Mag je geen andere mening hebben dan "de Wetten van de Groote Heylige Staat"?

pi_148716676
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:55 schreef DUTCHKO het volgende:
Maar schijnbaar vind jij dit redelijk normaal. Ik niet.
Dit keer eens een juiste stroman van je.

Ik vind het redelijk normaal om eerst zelf je morele kader te bepalen en dan es te kijken hoe dat in de wetten van een land past ja.

Of die nu uit religieuze of andere overtuigingen komt, is niet aan mij (of jou!) om onderscheid in te maken.

Of vind jij wel dat jij dat recht hebt?

donderdag 15 januari 2015 @ 16:58:14 #249
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148716705
quote:
19s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat een onzin. Alsof je de wetten van een land klakkeloos zou moeten aannemen.

Daarom zeg ik; een persoonlijke moraal stel jij dus inferieur aan de dan toevallig geldende wetten van een land.

Iemand die niet gewelddadig is en gewoon zijn leven leeft, waarom zou die daarin beperkt moeten worden? Mag je geen andere mening hebben dan "de Wetten van de Groote Heylige Staat"?
Ja je mag een andere mening hebben maar je kunt JOUW reli wetten niet hoger stellen.
En dat gebeurd dus wel vaak met reli boys.

En nu ga ik werken.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:58:48 #250
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_148716727
quote:
19s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit keer eens een juiste stroman van je.

Ik vind het redelijk normaal om eerst zelf je morele kader te bepalen en dan es te kijken hoe dat in de wetten van een land past ja.

Of die nu uit religieuze of andere overtuigingen komt, is niet aan mij (of jou!) om onderscheid in te maken.

Of vind jij wel dat jij dat recht hebt?
Je mist totaal het punt. Geeft niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')