SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Je hebt gelijkt, ik zat nog te denken aan het comfort van de niet-gemoderniseerde Avmz-rijtuigen, dat nu helaas verloren is gegaan....quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Oh dat dacht ik te zien van buiten. Had verwacht dat het er hetzelfde uit zou zien als ICE3 coupe's..PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Cabinevideo's zijn leuk, maar echt zien wat de machinist ziet is veel leuker. Daarom heeft deze machinist een aantal filmpjes online gezet
https://www.youtube.com/channel/UCOb1NsCFMQtk01tGQ96cPzQ/videosAltijd onderweg naar het avontuur![]()
En prorail gaat de komende 1/2 jaar een paar meter rails en twee stootjukken beheren?quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:14 schreef bork het volgende:
Oosterspoorbaan overgedragen aan gemeente
Zal je zien dat ze ergens dit jaar de aansluiting Lunetten gaan herstellen omdat Speno anders niet kan slijpen en/of de railpro wagens geen grind kunnen storten
So we just called him Fred![]()
Vanwege aanleg Vaartsche Rijn & tramlijn naar de Uithof..quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
En prorail gaat de komende 1/2 jaar een paar meter rails en twee stootjukken beheren?
Zal je zien dat ze ergens dit jaar de aansluiting Lunetten gaan herstellen omdat Speno anders niet kan slijpen en/of de railpro wagens geen grind kunnen storten![]()
![]()
Maak de borst maar nat.
Amsterdam: 13cm
Beek 13cm
De Bilt 15cm
Eindhoven 17cm
Vlissingen 7cm
Eelde 13cm
De Kooy 10cm
Leeuwarden 18cm
Rotterdam 15cm
Soesterberg 15cm
Goeree 4cm
Twente 17cm
Texel 7cm
Volkel 18cm
Woensdrecht 15cm
Volgende week donderdag. Schnee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:42 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Maak de borst maar nat.
Beek 13cm
De Bilt 15cm
Eindhoven 17cm
Vlissingen 7cm
Eelde 13cm
De Kooy 10cm
Leeuwarden 18cm
Rotterdam 15cm
Soesterberg 15cm
Goeree 4cm
Twente 17cm
Texel 7cm
Volkel 18cm
Woensdrecht 15cm
Nou, ik kan weinig meer tweaken aan je stamgastentekst maar dit spant toch wel weer de kroonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Maak de borst maar nat.
Beek 13cm
De Bilt 15cm
Eindhoven 17cm
Vlissingen 7cm
Eelde 13cm
De Kooy 10cm
Leeuwarden 18cm
Rotterdam 15cm
Soesterberg 15cm
Goeree 4cm
Twente 17cm
Texel 7cm
Volkel 18cm
Woensdrecht 15cm
Och, DM90 buffelt wel doorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:50 schreef bork het volgende:
[..]
Nou, ik kan weinig meer tweaken aan je stamgastentekst maar dit spant toch wel weer de kroon![]()
![]()
![]()
* ziggyziggyziggy checkt zijn rooster voor volgende week donderdag.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Werken of juist niet?
Kan me voorstellen dat treindienstleider zijn op zo'n dag wel lekker uitdagend isPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Mijn voorspelling: overal een laagje van niks, vooral op gras en daken zichtbaar.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Wel werken. Chaos op het spoor is niet leuk voor de reiziger, maar wel een mooie uitdaging voor de trdl. En ja: ook wij zijn blij als de treinen kunnen rijden en reizigers op hun bestemming kunnen komen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:17 schreef dennistd het volgende:
Werken of juist niet?
Kan me voorstellen dat treindienstleider zijn op zo'n dag wel lekker uitdagend isMine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Beste spoorfokkers,
Hoewel ik tot vorige week woensdag nog altijd de intentie had om toch last minute naar Luxemburg/Eifel af te reizen hebben de gebeurtenissen in de Agglomeratie Ile de France er toe geleid dat mijn vrije dagen op het laatst alsnog zijn ingetrokken![]()
![]()
Houdt IS een personeelsfeestje in het pretpark?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Nee, dat niet.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Houdt IS een personeelsfeestje in het pretpark?
Maar dat betekend niet dat er dan niets aan de hand is verder...![]()
Volgende keer beter.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Beste spoorfokkers,
Hoewel ik tot vorige week woensdag nog altijd de intentie had om toch last minute naar Luxemburg/Eifel af te reizen hebben de gebeurtenissen in de Agglomeratie Ile de France er toe geleid dat mijn vrije dagen op het laatst alsnog zijn ingetrokken![]()
![]()
Mocht er nog iemand een tafel willen van hout van een oude Franse treinwagon... kennelijk zijn deze te koop.
dag![]()
Potverdorie, hebben we nou eindelijk bereik in de Schipholtunnel? Reed er net doorheen en kon met Vodafone gewoon door blijven internetten![]()
![]()
Bijzonder inzichtelijk, dank je!quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Cabinevideo's zijn leuk, maar echt zien wat de machinist ziet is veel leuker. Daarom heeft deze machinist een aantal filmpjes online gezet
https://www.youtube.com/channel/UCOb1NsCFMQtk01tGQ96cPzQ/videosNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
KPN al jaren, slechtste bereik is op de perrons zelfquote:Op woensdag 14 januari 2015 20:44 schreef Viezze het volgende:
Potverdorie, hebben we nou eindelijk bereik in de Schipholtunnel? Reed er net doorheen en kon met Vodafone gewoon door blijven internetten![]()
![]()
Ik kan me überhaupt niet herinneren dat ik ooit geen bereik heb gehad in die tunnel met Vodafone.. Da's toch zeker al een jaar of 5. De HSL-tunnels daarentegen..![]()
Wauw dat is echt coolquote:Op woensdag 14 januari 2015 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
https://www.youtube.com/channel/UCOb1NsCFMQtk01tGQ96cPzQ/videos
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ligt het aan mij of is zijn omroepstem vervormd om herkenning tegen te gaan?quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
https://www.youtube.com/channel/UCOb1NsCFMQtk01tGQ96cPzQ/videos
dag![]()
Tofheid!quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
https://www.youtube.com/channel/UCOb1NsCFMQtk01tGQ96cPzQ/videos![]()
![]()
Geen omroepstem op het filmpje wat ik bekeekVind het wel TE triest dat dat blijkbaar nodig is. Soms ook "concurrentiegevoelige data"?
![]()
Die opnames maken zal wel niet mogen van NS denk ik...PM mij!
Denk ik, maar het is in ieder geval veel gaver dan de normale trajectvideo'sAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ja dat is me helder. Een steekhoudende reden ervoor, dat is waar ik op wacht.quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:43 schreef dennistd het volgende:
Die opnames maken zal wel niet mogen van NS denk ik...Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Als ze er achter komen wie hij in werkelijkheid is zullen zijn kinderen en vrouw (mits hij die heeft) dan wel opgepakt worden en tegen de muur worden gezet...quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat is me helder. Een steekhoudende reden ervoor, dat is waar ik op wacht.![]()
Dit zeker, zo zie je de cabine ook nog eens goed van binnenquote:Op woensdag 14 januari 2015 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
Denk ik, maar het is in ieder geval veel gaver dan de normale trajectvideo's![]()
In navolging van dat artikel over die trein die nooit op tijd reed, heeft The Guardian er ook iets over geschreven.
Welcome on board the 07:29 to Victoria: the train that was never on time in 2014![]()
twitter:NS_online twitterde op donderdag 15-01-2015 om 07:38:40Amsterdam Sloterdijk-Schiphol: er rijden geen treinen door inzet van de politie. http://t.co/axyyfI1se0 #AssShl reageer retweet
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
metro rijdt ook nietquote:Op donderdag 15 januari 2015 07:52 schreef Ajaxfan het volgende:
twitter:NS_online twitterde op donderdag 15-01-2015 om 07:38:40Amsterdam Sloterdijk-Schiphol: er rijden geen treinen door inzet van de politie. http://t.co/axyyfI1se0 #AssShl reageer retweet
![]()
![]()
Met zijn allen met de tram
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
treinverkeer zijn ze ook al weer aan het opstartenquote:Op donderdag 15 januari 2015 08:12 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Oh dear.
EDIT: Die is weer opgelost.![]()
![]()
Verdacht pakketje op Lelylaan
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
[ afbeelding ]
Maak de borst maar nat.
Beek 13cm
De Bilt 15cm
Eindhoven 17cm
Vlissingen 7cm
Eelde 13cm
De Kooy 10cm
Leeuwarden 18cm
Rotterdam 15cm
Soesterberg 15cm
Goeree 4cm
Twente 17cm
Texel 7cm
Volkel 18cm
Woensdrecht 15cm
*Is hopende dat op zijn trajecten vrijdag plan V rijdt* Die gaan gewoon door 😉SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Tegen de tijd dat we de Benelux omgerangeerd hadden was het treinverkeer alweer opgestart![]()
Salatrel ruim je voortaan ff je afval op?![]()
![]()
Ik zag gisteravind dat de kaarten al weer minder enthousiast warenquote:Op donderdag 15 januari 2015 09:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
*Is hopende dat op zijn trajecten vrijdag plan V rijdt* Die gaan gewoon door 😉![]()
![]()
Ach ja die verwachting verandert nog 33 keer. NS heeft wel alvast al het personeel vrij gegevenquote:Op donderdag 15 januari 2015 09:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zag gisteravind dat de kaarten al weer minder enthousiast warenKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Lijkt er niet echt opquote:Op donderdag 15 januari 2015 09:42 schreef GlennQuagmire het volgende:
[ afbeelding ]
Afgelopen week is het eerste stukje Twindexx in Zwitserland aangekomen.![]()
![]()
Het lijkt er tch wel redelijk op hoor
Al lijkt het erop dat die punt van die zwarte baan niet in het eindontwerp is gekomen, en dat de rode baan rondom de kop iets anders loopt.![]()
Gisteren en vandaag keer of 5 gecontroleerd, aardig gek.Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Dat zal wel te maken hebben met de eerdere problemen bij Lelylaan (verdacht pakketje). Ik zag de tegentrein (915) in Breda aangekondigd met +60...quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:00 schreef greavy het volgende:
NS Intercity direct 300916 Rtd 08:10 +56 (richting Breda).![]()
Doen ze goed![]()
![]()
Perron voor spoor 6/7 is afgesloten op Zwolle, ICs naar Groningen en Leeuwarden gaan vanaf 3/5 met een paar minuten vertraging. Iemand een idee wat er is?
Trein naar Emmen werd gelukkig wel voorgelaten. Die laten ze ook wel eens stipt vertrekken (vertrekpunctualiteit) om hem vervolgens verderop te laten wachten.
![]()
Het zou niet de eerste keer zijn dat een wissel aan de westzijde van Zwolle het heeft begeven...
edit: zie verderop naar beneden
[ Bericht 23% gewijzigd door boriq op 15-01-2015 11:59:18 ]![]()
Wel kleine deurtjes voor dubbeldekkers...quote:Op donderdag 15 januari 2015 09:42 schreef GlennQuagmire het volgende:
[ afbeelding ]
Afgelopen week is het eerste stukje Twindexx in Zwitserland aangekomen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
pfff gouda was ook een zooitjequote:Op donderdag 15 januari 2015 09:07 schreef Maegrim het volgende:
Tegen de tijd dat we de Benelux omgerangeerd hadden was het treinverkeer alweer opgestart![]()
Salatrel ruim je voortaan ff je afval op?e.e.a. reed niet verder en keerde terug richting woerden en richting gouda stond file
leeg matje goverwelle - rotterdam max 90
en bij rotterdam noord moest ik wachten omdat er een IC linkerspoor kwam
![]()
![]()
Het kleurschema is compleet anders en hij heeft zijn mondkapje niet op.quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:06 schreef James1988 het volgende:
Het lijkt er tch wel redelijk op hoor
Al lijkt het erop dat die punt van die zwarte baan niet in het eindontwerp is gekomen, en dat de rode baan rondom de kop iets anders loopt.
Die rode baan is juist het enige wat ongeveer het zelfde is als in de render.![]()
Weet iemand de logica van 1x SLT-6 in de spits en 2x SLT-4 buiten de spits?
Voor het eerst sinds weken dat Breda/Roosendaal - Den Haag het wint van Rotterdam - Maassluis/Hoek van Holland tussen Rotterdam en Schiedam.So we just called him Fred![]()
In de spits: mensen kunnen ook nog staan in de bakovergangen.
Buiten de spits: mogelijkheid om één viertje af te trappen en de terugrit tijdens het superdal te rijden met een los viertje.![]()
Correctie op mijn vorige bericht over 6 en 7 op Zwollequote:Op donderdag 15 januari 2015 11:24 schreef Viezze het volgende:
Perron voor spoor 6/7 is afgesloten op Zwolle, ICs naar Groningen en Leeuwarden gaan vanaf 3/5 met een paar minuten vertraging. Iemand een idee wat er is?
Trein naar Emmen werd gelukkig wel voorgelaten. Die laten ze ook wel eens stipt vertrekken (vertrekpunctualiteit) om hem vervolgens verderop te laten wachten.
via somda: "Te Zwolle perronverzakking aan spoor 6a en 7a, perronkeerwanden binnen PVR!"
[ Bericht 0% gewijzigd door boriq op 15-01-2015 12:04:28 ]![]()
Oh, dat is niet zo'n goed idee inderdaad.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:59 schreef boriq het volgende:
[..]
Correctie op mijn vorige bericht over 6 en 7 op Zwolle
via somda: "Te Zwolle perronverzakking aan spoor 6a en 7a, perronkeerwanden binnen PVR!"Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Dat roodhemd heeft niets gezien mag ik hopenquote:Op donderdag 15 januari 2015 10:22 schreef James1988 het volgende:
2 keer controle én Ipsos-roodhemden tijdens één rit. Het kan dus wél!Altijd onderweg naar het avontuur![]()
In de nieuwe perron- en spoorlengten lijst van Prorail is de lengte van spoor 2B in Hengelo ri. Almelo van 130m naar 104m gewijzigd. Weet iemand hoe het dan kan dat er toch elke dag meermaals 160m (3x DM'90) aan trein aan dat perron staat?![]()
lijkt bijna om een foutje te gaan, want op Sporenplan staat 160 meter in de richting Almelo en 105 meter in de richting Enschedequote:Op donderdag 15 januari 2015 12:10 schreef boriq het volgende:
In de nieuwe perron- en spoorlengten lijst van Prorail is de lengte van spoor 2B in Hengelo ri. Almelo van 130m naar 104m gewijzigd. Weet iemand hoe het dan kan dat er toch elke dag meermaals 160m (3x DM'90) aan trein aan dat perron staat?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat had ik ook al gezien ja, maar sinds het bestand uit Juli 2014 is de lengte is 130m richting Almelo en 105m richting Oldenzaal/Enschede, dus misschien is het op sporenplan niet bijgewerkt?quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt bijna om een foutje te gaan, want op Sporenplan staat 160 meter in de richting Almelo en 105 meter in de richting Enschede![]()
Op Sporenplan staat zowel iets over spoorlengte, in dit geval 128 meter, maar ook iets over beschikbare perronlengte, in dit geval 160 meter.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:19 schreef boriq het volgende:
[..]
Dat had ik ook al gezien ja, maar sinds het bestand uit Juli 2014 is de lengte is 130m richting Almelo en 105m richting Oldenzaal/Enschede, dus misschien is het op sporenplan niet bijgewerkt?
Die 128 meter zou best eens kunnen slaan op de lengte tussen de twee seinen, maar dat bijvoorbeeld de vrijbalk voor het wissel op die 160 meter ligt.
Ik zou het niet weten wat de reden is.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat wordt de randen afzagen vannachtquote:Op donderdag 15 januari 2015 11:59 schreef boriq het volgende:
[..]
Correctie op mijn vorige bericht over 6 en 7 op Zwolle
via somda: "Te Zwolle perronverzakking aan spoor 6a en 7a, perronkeerwanden binnen PVR!"![]()
Spoor 2b had een hele tijd een houten perronverlenging, maar dit is al een tijdje gewoon perron geworden. Wel staat het sein richting Enschede al ruim voor het einde van het perron. Voor de sprinter Enschede-Zwolle is het geen probleem om met de achterkant in het wissel te blijven staan, hij staat niets in de weg. Maar dat is dus geen spoor 2b natuurlijk.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op Sporenplan staat zowel iets over spoorlengte, in dit geval 128 meter, maar ook iets over beschikbare perronlengte, in dit geval 160 meter.
Die 128 meter zou best eens kunnen slaan op de lengte tussen de twee seinen, maar dat bijvoorbeeld de vrijbalk voor het wissel op die 160 meter ligt.
Ik zou het niet weten wat de reden is.
PM mij!
Als je helemaal tot het uiterste randje van het perron je trein neerzet sta je over het wissel naar spoor 1 heen. Kom je uit Oldenzaal/Enschede en rij je tot het sein bij het kruis tussen 2A/2B dan kun je de achterkant van je trein daar prima kwijt.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op Sporenplan staat zowel iets over spoorlengte, in dit geval 128 meter, maar ook iets over beschikbare perronlengte, in dit geval 160 meter.
Ik zou het niet weten wat de reden is.
Wil je naar Oldenzaal/Enschede dan zul je waarschijnlijk je trein tot stilstand moeten brengen voor het sein voor het wissel naar spoor 1, tenzij je al veilig krijgt de wisselstraat over richting Oldenzaal/Enschede.
--edit-- en ik doe te lang over een post schrijven zodat dennistd me al voor is met dezelfde redenatie!![]()
quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat roodhemd heeft niets gezien mag ik hopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 15 januari 2015 14:30 schreef Salatrel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Als ze nou ook een optie "weigert te tonen" hebben, kan je dat gelijk trackenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Is reintegration the answer to SNCF’s problems?
ONE could argue that the reintegration of French railways into a holding structure after 17 years of separation is another nail in the coffin of the European Union's (EU) plan to create a single market for railways. While the EU is forced to tolerate holding company structures which exist in several EU member states including Austria, Germany, and Italy, reintegration does not really help the ambitions of the Fourth Railway Package which seeks to open up the market to domestic passenger competition.
In the case of France, there was a pressing need to address the anomalies of the former structure where the infrastructure manager, French Rail Network (RFF), was only responsible for managing the network and building new lines, while French National Railways (SNCF) retained responsibility for train control and infrastructure maintenance. This has now been addressed as these functions have been transferred to SNCF Network, the new infrastructure manager subsidiary of SNCF.
The only exception is the decision to retain responsibility for stations within the new train operating subsidiary SNCF Mobility. This could lead to disputes in the future if and when France finally opens the door to private passenger operators.
Rail regulator Araf has already listed its concerns over the ability of the new infrastructure subsidiary, SNCF Network, to treat open-access operators fairly. The track record of holding companies is not encouraging with far too many reports of discrimination against private operators in favour of the incumbent. There is bound to be a desire within an organisation to protect itself from outsiders, so it is rather naive to think that so-called Chinese walls between subsidiaries will be the guardians of fair play.
It is even harder for private operators to succeed when the rules of the game keep changing. The decision in France and Germany to allow long-distance bus operators to run scheduled services in competition with rail has already forced one private rail operator to withdraw its services and is damaging national rail operators as well. Veolia ran its last long-distance trains in Germany in December after pleas to the German Ministry of Transport to relax the laws relating to access charges went unheeded. How can it be right that train and bus operators have to work to different sets of rules and charges? But this is what happens when politicians change the rules without thinking through the consequences.
SNCF says a major benefit of reintegration will be its ability to reduce costs, and it has pledged to improve productivity by e1bn during the next five years. The problem is that SNCF has not reached agreement with the finance minister over how to fund the much-need modernisation of the classic network. Previous increases in track access charges have been used by the government to reduce its payments to RFF rather than improving the infrastructure. SNCF fears that it will have to fund network upgrades by increasing borrowing, which is fine while interest rates are low, but they won't stay low forever.
The new SNCF faces several challenges. A report published by the French Court of Auditors in October into the deteriorating financial performance of TGV high-speed services needs to be addressed. However, the reduction in the profitability of the TGV network is largely caused by rising access charges, which now account for one-third of costs, and the sluggish French economy, which has not recorded any growth for the last two years. The report recommends concentrating services on the high-speed lines and forcing passengers to change trains to reach cities off the network. But this will increase journey times, and make rail less attractive as passengers do not like changing trains on long-distance trips. Any attempt to implement such a policy is unlikely to be accepted by either politicians or passengers.
SNCF also needs to revitalise its Intercity services which have been left to endure a slow and painful death. Despite linking many important towns and cities away from the TGV network, SNCF has been unable to develop them into a commercially-attractive operation. Indeed, an agreement with the government signed in December 2010 to revitalise Intercity failed to prevent a 50% increase in losses and the withdrawal of 10% of the services. A government commission is now looking into how to develop the network.
SNCF is not alone as conventional Intercity trains often fall between subsidised regional services and profitable high-speed operations. One solution could be to allow private operators to have a go, but in France there is considerable opposition to this, as its reluctance to introduce concessioning of regional services shows. The German model is proving highly successful in reducing costs, improving service quality and stimulating traffic, something which France would do well to learn from.
Finally, SNCF needs to tackle the lacklustre performance of its railfreight operation, which was in doldrums even before the global economic crisis hit. It is interesting to note that private companies now account for 35% of freight trains, despite France opening up the network to open-access operators later than other European countries.
Hopefully, now that SNCF Mobility can focus purely on running trains it will be in a better position to tackle some of these issues. Only time will tell.
Bron![]()
Boem is ho in Texas: tien doden bij aanrijding bus vs. trein.
http://www.breakingtravel(...)llides-with-vehicle/Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Sta je dan met je goede gedrag. Netjes met de pimpel, voor de telcijfers en vervolgens stil met een IC te Uitgeest. Het is wat.
Hmm. Wij staan op spoor drie, en worden op spoor twee ingehaald door de IC naar Amsterdam.. Daarna kunnen we weer. Vaag.![]()
Wat is deze?quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:43 schreef b2py het volgende:
Sta je dan met je goede gedrag. Netjes met de pimpel, voor de telcijfersSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Er werd ook nog een IC naar Oudewater gestuurd. Geen idee wat daar verder mee gebeurd is.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:46 schreef Salatrel het volgende:
[..]
pfff gouda was ook een zooitjee.e.a. reed niet verder en keerde terug richting woerden en richting gouda stond file
leeg matje goverwelle - rotterdam max 90
en bij rotterdam noord moest ik wachten omdat er een IC linkerspoor kwam
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Niet meer drinken.quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, ik hopen dat er roodjassen komen zodat ze er een extra barrijtuig aan moet.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
ik neem aan dat ie inmiddels weg is daarquote:Op donderdag 15 januari 2015 19:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er werd ook nog een IC naar Oudewater gestuurd. Geen idee wat daar verder mee gebeurd is.![]()
![]()
Mag ik hopen, ik zat op de terugweg te lezen. Het fijne van die sporen bij Oudewater is dat ze toch nauwelijks gebruikt worden. Alleen kom je er zonder trein zo slecht weg.quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik neem aan dat ie inmiddels weg is daarNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Blonde dwaasquote:Op donderdag 15 januari 2015 19:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, ik hopen dat er roodjassen komen zodat ze er een extra barrijtuig aan moet.
Kan een Weekend Vrij op een OV chipkaart waar ook al een studenten week abonnement op staat? Zo ja/nee, hoe lang duurt het voordat het klaarligt?![]()
Ja dat kan, heb ik ookquote:Op donderdag 15 januari 2015 22:13 schreef Viezze het volgende:
Kan een Weekend Vrij op een OV chipkaart waar ook al een studenten week abonnement op staat? Zo ja/nee, hoe lang duurt het voordat het klaarligt?![]()
![]()
Ja, best wel. Volgens mij kan je het morgenochtend al opladen. Misschien zelfs vandaag nog, als je gelijk je eerste termijn via iDeal betaalt.![]()
Ik had issues met een kaart die bijna verliep etc, maar in principe 15 minuten.quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:16 schreef Viezze het volgende:
Is het een beetje rap beschikbaar als je het aanvraagt?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: