abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6616254
Vervolg van "VS vallen nog dit jaar Irak aan" deel 9

Laatste nieuws:

quote:
Saudi-Arabië stelt bases niet beschikbaar aan VS
Saudi-Arabië stelt zijn militaire bases en het luchtruim niet beschikbaar aan de Verenigde Staten voor het uitvoeren van aanvallen op Irak. Dat zei de Saudische minister van Buitenlandse Zaken, Saud al-Faisal, zondag in een interview met de nieuwszender CNN.
Al-Faisal zei wel dat zijn land een bondgenoot is van de Verenigde Staten in de strijd tegen het terroristische netwerk al-Qaeda. Hij stelde dat zijn land ook wil samenwerken met de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties bij het zoeken naar een oplossing voor het conflict met Irak. Al-Faisal benadrukte dat Saudi-Arabië echter geen faciliteiten beschikbaar zal stellen aan de regering-Bush voor het uitvoeren van aanvallen op het regime van Saddam Hussein.

De minister zei tegen CNN dat Irak de Arabische staten nadrukkelijk heeft beloofd dat het een resolutie van de Veiligheidsraad zal naleven. Door die belofte heeft de hoop postgevat bij de Saudische regering dat een militair conflict kan worden voorkomen.

In september zei Al-Faisal nog dat Saudi-Arabië bereid was mee te werken aan een eventuele militaire actie van de Verenigde Staten tegen Irak op voorwaarde dat de Verenigde Naties die operatie steunen.

bron
pi_6616275
ja en?
  maandag 4 november 2002 @ 12:43:52 #3
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6616283
quote:
Op maandag 4 november 2002 12:40 schreef robh het volgende:

[..]

Maar geen grondoorlog voeren. Wat toch de wel de bedoeling is aangezien Bush dhr Hussein niet lief vind en hem weg wil hebben.

De Amerikanen komen er wel, desnoods gaan ze zonder SA\'s goedkeuring door het land. De grondoorlog kan vanaf Koeweit, of Turkije wel beginnnen.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  maandag 4 november 2002 @ 12:45:29 #4
35476 FormerlyKnownAs
http://hoggames.blogspot.com
pi_6616314
Ik zeg 15 November....
Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
  maandag 4 november 2002 @ 12:46:12 #5
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6616325
quote:
Op maandag 4 november 2002 12:43 schreef tvlxd het volgende:

De Amerikanen komen er wel, desnoods gaan ze zonder SA\'s goedkeuring door het land. De grondoorlog kan vanaf Koeweit, of Turkije wel beginnnen.

Dwars door de bergen heen, wat te doen met de Kurden?

Kuwait is veel te klein om zo'n massale legermacht te herbergen.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6616362
Ik hoop dat ze gewoon een H-bom gebruiken en het hele midden oosten van de kaart vegen. Als we dan over 50 jaar weer boven de grond kunnen leven zijn we ervan af. Tìs even afzien maar dan heb je ook wat
  maandag 4 november 2002 @ 12:49:23 #7
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6616371
quote:
Op maandag 4 november 2002 12:46 schreef robh het volgende:

[..]

Dwars door de bergen heen, de Turken kunnen het ook. En de Koerden zullen wel helpen, hoor. Koeweit is niet groot, maar groot genoeg om honderdduizend soldaten te plaatsen.
1 kernfysicus
  maandag 4 november 2002 @ 13:03:54 #8
22747 Daafith
Appelsap malt
pi_6616594
standaard verhaal

Slotje!

Quiters never win. Winners never quit.
pi_6621107
quote:
Op maandag 4 november 2002 12:48 schreef derrick het volgende:
Ik hoop dat ze gewoon een H-bom gebruiken en het hele midden oosten van de kaart vegen. Als we dan over 50 jaar weer boven de grond kunnen leven zijn we ervan af. Tìs even afzien maar dan heb je ook wat
Ik stem voor
  maandag 4 november 2002 @ 17:07:34 #10
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_6621156
quote:
Op maandag 4 november 2002 12:46 schreef robh het volgende:

Dat is onzin, als ze gelijk naar Baghdad willen doorstoten hebben ze genoeg aan kuwait als het nodig is, het zal alleen wat moeilijker worden.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_6621271
quote:
Een beetje moderne H-bom levert amper radio-aktieve vervuiling op. Naast de grote boem is dat hét voordeel van een H-bom. Overigens krijg je met één bom een gebied van dik 5 miljoen vierkante kilometer niet gesteriliseerd. Ook niet met honderd. Verder lijken de klimatologische effecten (van vele tientallen kernwapens) me ook ongewenst.
Als er dan toch een oorlog moet komen, dan maar het liefst met enigszins conventionele wapens.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_6621281
quote:
Dat ruimt inderdaad lekker op!
[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
pi_6621468
quote:
Op maandag 4 november 2002 17:15 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Een beetje moderne H-bom levert amper radio-aktieve vervuiling op. Naast de grote boem is dat hét voordeel van een H-bom. Overigens krijg je met één bom een gebied van dik 5 miljoen vierkante kilometer niet gesteriliseerd. Ook niet met honderd. Verder lijken de klimatologische effecten (van vele tientallen kernwapens) me ook ongewenst.
Als er dan toch een oorlog moet komen, dan maar het liefst met enigszins conventionele wapens.

Nog afgezien daarvan, de politieke impact die het smijten met nucleaire wapens tot gevolg heeft is volgens mij al helemaal niet te overzien. Want reken maar dat China, Rusland en India ook met de spierballen gaan rollen als de VS voor die regio naar het nucleaire arsenaal grijpt.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_6621575
quote:
Op maandag 4 november 2002 17:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Nog afgezien daarvan, de politieke impact die het smijten met nucleaire wapens tot gevolg heeft is volgens mij al helemaal niet te overzien. Want reken maar dat China, Rusland en India ook met de spierballen gaan rollen als de VS voor die regio naar het nucleaire arsenaal grijpt.

Rusland zal na verloop van tijd wel achter Amerika gaan staan. Ze kunnen niet anders, ze zitten zelf immers ook opgescheept met een groepje veredelde terroristen: De Tsjetjenen.
  maandag 4 november 2002 @ 18:04:51 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_6621964
quote:
Gelukkig ben jij maar een miezerig minkukeltje op het grote internationale toneel... met een knip van de vinger 20 miljoen mensen vaporizen om 1 man te pakken...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_6621970
quote:
Op maandag 4 november 2002 18:04 schreef Re het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij maar een miezerig minkukeltje op het grote internationale toneel... met een knip van de vinger 20 miljoen mensen vaporizen om 1 man te pakken...

Dat ruimt toch lekker op? En het bespaart in de toekomst een hoop ellende. Gewoon een atoombom mikken op Irak, en die valt dan net verkeerd. Pats, halve regio weg daar.
  maandag 4 november 2002 @ 18:07:41 #17
16625 robh
pi_6621993
quote:
Op maandag 4 november 2002 17:34 schreef BugsySiegel het volgende:

Rusland zal na verloop van tijd wel achter Amerika gaan staan. Ze kunnen niet anders, ze zitten zelf immers ook opgescheept met een groepje veredelde terroristen: De Tsjetjenen.

Geen enkel land heeft graag dat kernwapens in z'n achtertuin worden gegooid.

En dan nog. Denk je echt dat Bush z'n mooie bruine olie radioactief wil maken Dan gloeien straks alle auto's in Amerika.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  maandag 4 november 2002 @ 18:09:58 #18
8502 BAZZA
pi_6622023
quote:
Op maandag 4 november 2002 18:07 schreef robh het volgende:

Geen enkel land heeft graag dat kernwapens in z'n achtertuin worden gegooid.

Het MO is niet de achtertuin van Rusland hoor.
quote:

En dan nog. Denk je echt dat Bush z'n mooie bruine olie radioactief wil maken Dan gloeien straks alle auto's in Amerika.

De VS haalt maar +-25% van al zijn olie uit het MO dus jij overdrijft weer eens enorm.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_6622166
quote:
Op maandag 4 november 2002 18:05 schreef BugsySiegel het volgende:

[..]

Dat ruimt toch lekker op? En het bespaart in de toekomst een hoop ellende. Gewoon een atoombom mikken op Irak, en die valt dan net verkeerd. Pats, halve regio weg daar.

Doe eens even normaal zeg.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  maandag 4 november 2002 @ 18:21:23 #20
16625 robh
pi_6622207
quote:
Op maandag 4 november 2002 18:09 schreef BAZZA het volgende:

De VS haalt maar +-25% van al zijn olie uit het MO dus jij overdrijft weer eens enorm.

Daar zeg je het al heel mooi. De VS haalt op dit moment maar +-25% van al zijn olie uit het MO...
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  maandag 4 november 2002 @ 18:32:24 #21
8502 BAZZA
pi_6622436
quote:
Op maandag 4 november 2002 18:21 schreef robh het volgende:

Daar zeg je het al heel mooi. De VS haalt op dit moment maar +-25% van al zijn olie uit het MO...

Dus ?

Dat "alle Amerikaanse auto's licht zouden geven" klopt dus gewoon voor geen ene moer.

maandag 4 november 2002 @ 18:34:21 #22
16625 robh
pi_6622468
quote:
Op maandag 4 november 2002 18:32 schreef BAZZA het volgende:

Dus ?

Dat "alle Amerikaanse auto's licht zouden geven" klopt dus gewoon voor geen ene moer.

Zolang Irak nog niet in handen is van Bush klopt het idd niet. Daarna praten we wel verder.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6646879
quote:

[..]

Die olie zit diep onder de grond. Dat is precies de plek waar je wilt zijn als je radioaktieve besmetting wilt vermijden. Schuilkelders zijn tenslotte doorgaans geen penthouses. Het enige nadeel is dat het oppompen van die olie wat gevaarlijker (lees: kankerverwekkender) wordt en aangezien het geen Texaanse oliebaronnen zijn die daar zitten lijkt me dat geen bezwaar. (Vanuit een Amerikaans oogpunt gezien uiteraard.)
quote:
Op maandag 4 november 2002 18:09 schreef BAZZA het volgende:

Volgens mij kan de V.S. sowieso de komende decennia volledig de eigen oliebroek ophouden als ze Alaska gaan ontginnen. Had Bush niet al plannen in die richting?

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  dinsdag 5 november 2002 @ 22:23:52 #24
8502 BAZZA
pi_6647012
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 22:18 schreef Karboenkeltje het volgende:
Volgens mij kan de V.S. sowieso de komende decennia volledig de eigen oliebroek ophouden als ze Alaska gaan ontginnen. Had Bush niet al plannen in die richting?
Jawel, maar dat is eigenlijk pas intressant bij hogere olieprijzen en is er nogal wat druk van milieubewegingen en is het natuurlijk eigenlijkverstandiger om het achter de hand te houden voor over zeg 100 jaar.
  dinsdag 5 november 2002 @ 23:18:21 #25
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_6648133
Bush' checklist

Signature:
Maximaal
4
regels
  dinsdag 5 november 2002 @ 23:23:06 #26
8502 BAZZA
pi_6648212
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 23:18 schreef FallenAngel666 het volgende:
Bush' checklist

[afbeelding]

oud
  dinsdag 5 november 2002 @ 23:27:57 #27
39228 lipboutje
Grimm aliën Fadango
pi_6648289
denk het wel ja!
xx 236-kl-78yu-MMklo-ccdfth21
  woensdag 6 november 2002 @ 00:13:26 #28
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_6648968
Ik heb niet ALTIJD gelijk.
Ik had toch echt gehoopt en gedacht dat het er nog dit jaar van zou komen.

Maar ja, ieder mens vergist zich wel eens toch?

Koranfascisme bedankt Islam
pi_6651574
quote:
Op woensdag 6 november 2002 00:13 schreef machteld het volgende:
Ik heb niet ALTIJD gelijk.
Ik had toch echt gehoopt en gedacht dat het er nog dit jaar van zou komen.
tuurlijk, er zijn ook mensen die hier beweerd hebben dat de wapeninspecties ed al helemaal geregeld waren. 15 oktober zou het allemaal beginnen.

Nog niet zoveel van gemerkt.

Zoals ik je al een keer verteld heb: begin volgend jaar beginnen we eraan (als we er al aan beginnen, de Irakezen lijken steeds meer geneigd tot toegevingen)

woensdag 6 november 2002 @ 10:22:38 #30
16625 robh
pi_6651616
quote:
Op woensdag 6 november 2002 10:19 schreef battlesickloner het volgende:

tuurlijk, er zijn ook mensen die hier beweerd hebben dat de wapeninspecties ed al helemaal geregeld waren. 15 oktober zou het allemaal beginnen.

Nog niet zoveel van gemerkt.

Zoals ik je al een keer verteld heb: begin volgend jaar beginnen we eraan (als we er al aan beginnen, de Irakezen lijken steeds meer geneigd tot toegevingen)

De wapeninspecteurs zijn wel gereed, de resolutie's die de VS indient worden (gelukkig) nog niet goedgekeurd.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6651756
quote:
Op woensdag 6 november 2002 10:22 schreef robh het volgende:
De wapeninspecteurs zijn wel gereed
Blix is het helemaal nog niet eens met de Irakezen.
  woensdag 6 november 2002 @ 10:54:01 #32
36038 Shaman
retro-progressief
pi_6652026
quote:
De wapeninspecteurs zijn wel gereed, de resolutie's die de VS indient worden (gelukkig) nog niet goedgekeurd.
De eerder ingediende resoluties zijn voldoende om wapeninspecteurs naar Irak te sturen, de VS willen alleen 'hun' inspecteurs niet sturen zolang er geen resolutie aangenomen wordt die een ultimatum bevat.
  woensdag 6 november 2002 @ 10:56:28 #33
16625 robh
pi_6652049
quote:
Op woensdag 6 november 2002 10:30 schreef battlesickloner het volgende:

Blix is het helemaal nog niet eens met de Irakezen.

Irak was al eerder akkoord gegaan, komt Amerika daarna nog aanzetten met een eenzijdige "oorlogsverklaring"/resolutie.
Die (gelukkig) niet geaccepteerd is.

Er ligt nu weer een nieuw voorstel van de usa, waarbij "oorlog" gewijzigd is in "harde maatregelen".

Dat is nog maar even afwachten dan.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6652209
quote:
Op woensdag 6 november 2002 10:56 schreef robh het volgende:
Irak was al eerder akkoord gegaan, komt Amerika daarna nog aanzetten met een eenzijdige "oorlogsverklaring"/resolutie.
Jij blaat echt gewoon Iraakse propaganda na.

Hans Blix is bij mijn weten geen Amerikaan (hoewel, als hij echt kritisch wordt komt de beschuldiging van spionage weer bovendrijven), en hij is nog helemaal niet rond met de Iraki's. (of dit moet recent veranderd zijn)

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/2331789.stm

quote:
Mr Blix told the Security Council that Iraq had not yet answered all questions on the practical arrangements for new inspections raised at a meeting between Mr Blix and Iraqi officials in Vienna, Austria, on 1 October.

He made it clear, for the first time, that he was not prepared to resume inspections without a fresh UN mandate.

"What we are now waiting for is not really so much for further clarifications [from Iraq], which would be nice to have, but rather a new resolution from the Security Council."

Iraq has been pushing for an advance party of inspectors to return to the country on 19 October, but Mr Blix said it was "highly unlikely" this date would be met.

The weapons inspections chief said an advance team would probably be able to return about 10 days after a new resolution was passed.

Dus Blix wil zelf ook een nieuwe resolutie, en hij heeft nog gedoe met de Iraki's (en hij is nog niet eens begonnen, dat belooft).
pi_6712802
Voor de wereld lijkt het een resolutie over massavernietiging wapens, mensenrechten, en Irak dwingen om te voldoen aan de eisen van de VN.
Maar in feite draait het allemaal om 't cruciale punt van olie.Waarvan Amerika afhankelijk van is.Volgens schattingen gaat het over winsten van tussen de 3 en 5 biljoen dollar in 20, 30 jaar tijd.Meer winst dus dan de meest winstgevende bedrijven ter wereld maken.Daarom noemen dit de olie-experts dit een goldrush.Een soort paradijs, het meest winstgevende dat ze zich kunnen denken.Er zitten in Irak 200 a 300 miljard vaten olie in de Iraakse grond.Bij de huidige prijs hebben die een waarde van zes tot negen biljoen dollar, een gigantische som geld.En omdat de productie kosten in Irak laag zijn is praktisch dat hele bedrag pure winst voor die bedrijven.
NOVA reportage, Olie en het conflict rond Irak
pi_6747048
Interessant artikel vanuit oogpunt van Irakees:
http://www.alternet.org/story.html?StoryID=14515
pi_6748838
Nog een oud stukje van een paar weken geleden.

Geen Saddam, geen Bush, geen oorlog
ROB ROMBOUTS (Parool)

AMSTERDAM - Op de keitjes van de Dam staat een verscheurde Irakees. Voor zijn neus wordt zaterdag op de Dam de demonstratie 'Geen oorlog tegen Irak' gehouden. Garmiani is voor- en tegenstander van de demonstratie. Wat het meest opvalt, is het ontbreken van Irakezen, stelt hij vast als de demonstranten het Rokin opschuifelen. ''Van de 40.000 Irakezen in Nederland zijn er nog geen vier.''

Wat hem steekt, is het motto van de demonstratie: Tegen de oorlog in Irak. ''Deze demonstratie zou ook tegen de dictatuur van Saddam Hoessein moeten zijn. Er is geen solidariteit met het Iraakse volk. Dit is voor 95 procent een anti-Amerika demonstratie,'' aldus de Iraakse Koerd, die zeven jaar geleden als politiek vluchteling in Nederland belandde. ''Saddam gebruikt dit soort demonstraties door te zeggen: 'Kijk eens, in Amsterdam betuigden demonstranten hun steun aan mij'.''

Aan de ene kant moet Saddam Hoessein weg. Zo snel mogelijk. Aan de andere kant is een Amerikaanse inval in strijd met het internationale recht. ''De belangen van de VS en de bevolking lijken hetzelfde: weg met Saddam. Maar Amerika handelt uit eigenbelang: olie.''

Garmiani kent de verhalen uit zijn vaderland. Daar, in een van de rijkste landen ter wereld, lijden ze armoe en zijn ze wanhopig. Ze zeggen: 'Laat de Amerikanen hun oorlog beginnen. Wij zijn bereid. In Afghanistan sneuvelden drieduizend burgers. Wij accepteren desnoods tienduizend slachtoffers. Dat is beter dan de 100.000 die Saddam jaarlijks maakt'.'' Maar een Amerikaanse inval is niet de weg. ''Geen enkel buitenland heeft het recht dat te doen.'' Maar de oppositie moet Saddam neerhalen, vindt Garmiani. ''Er is nog wel degelijk een oppositie van linkse stromingen die ondanks de repressie invloed heeft. De Verenigde Naties moeten de oppositie helpen via diplomatieke en politieke sancties. Er is een middel: VN-resolutie 688 gebiedt Saddam de mensenrechten te respecteren.''

Terwijl de staart van de demonstratie uit beeld verdwijnt, draait de Irakees in de bruine suède jas tegenover het wassen beeldenmuseum een Drum-shagje. Het korte buitje deert hem niet. ''De oppositie moet gesteund worden, desnoods via geld. Het regime van Saddam moet geïsoleerd worden. Er moeten verkiezingen met waarnemers komen,'' aldus Garmiani, die dit geen naïeve gedachte vindt. Desnoods mag wat hem betreft met geweld worden gedreigd.

maandag 11 november 2002 @ 22:32:43 #38
32510 BobaFett
Bounty Hunter
pi_6749059
Eerst komen er nog een paar terror attacks, Blair is nu live op CNN, om het britse volk te waarschuwen voor een mogelijke terroristische aanslag in Engeland.
[b]Excalibur,Albion[/b][br]Demanto Naturan - lvl50 Deathsight Necro[br]Naturan Demanto - lvl24 Ice Wizard[br]Toxy ParaMedic - lvl20 Cleric[br]Artificial Intelligence - lvl20 Infiltrator
pi_6750950
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 16:45 schreef schatje het volgende:
Voor de wereld lijkt het een resolutie over massavernietiging wapens, mensenrechten, en Irak dwingen om te voldoen aan de eisen van de VN.
Maar in feite draait het allemaal om 't cruciale punt van olie.
O ja, staat er in die resolutie dat Irak al zijn olie moet overhandigen aan de wapeninspecteurs? Dat is pas nieuws.

Het zal wel duidelijk zijn, dat Irak perfect een oorlog tegen Irak kan voorkomen. Dus waar zeuren we nou nog over.

dinsdag 12 november 2002 @ 09:58:59 #40
16625 robh
pi_6753284
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 00:02 schreef battlesickloner het volgende:

O ja, staat er in die resolutie dat Irak al zijn olie moet overhandigen aan de wapeninspecteurs? Dat is pas nieuws.

Het zal wel duidelijk zijn, dat Irak perfect een oorlog tegen Irak kan voorkomen. Dus waar zeuren we nou nog over.

Waar we over zeuren? Dat het falen van de klopjacht op OBL en het bijbehorende gezichtsverlies van Bush nu betekent dat Irak het maar moet ontgelden.

Bush is echt naarstig op zoek naar een plaatsje in de geschiedenis...

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 12 november 2002 @ 10:07:05 #41
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_6753375
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 09:58 schreef robh het volgende:

[..]

Waar we over zeuren? Dat het falen van de klopjacht op OBL en het bijbehorende gezichtsverlies van Bush nu betekent dat Irak het maar moet ontgelden.

Bush is echt naarstig op zoek naar een plaatsje in de geschiedenis...

Feit is dat de VN de nieuwe resolutie unaniem heeft aangenomen, en het lijkt er op dat Saddam weer dwars gaat zitten.
Laat het hem dan zelf maar weten maar ik vind dat Amerika nu het recht heeft om een groot pakeerterrein te maken van Irak
pi_6753378
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 09:58 schreef robh het volgende:
Zo laat je dus ten volle blijken dat je er niets van snapt.
  dinsdag 12 november 2002 @ 10:15:52 #43
16625 robh
pi_6753486
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 10:07 schreef battlesickloner het volgende:

Zo laat je dus ten volle blijken dat je er niets van snapt.

Leg het me maar uit dan.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6753507
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 10:15 schreef robh het volgende:
Leg het me maar uit dan.
Nog een keer?

Zoek maar eens naar een artikel van de Washington Post over oorsprong van de miltvuur-besmetting van vorig jaar. Vreemd dat ons aller schatje dat bericht niet aanhaalt.

En lees eens iets over de wapensinspecties (ook te vinden in de vorig 9 delen van dit topic)

dinsdag 12 november 2002 @ 10:25:30 #45
16625 robh
pi_6753582
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 10:17 schreef battlesickloner het volgende:

Nog een keer?

Zoek maar eens naar een artikel van de Washington Post over oorsprong van de miltvuur-besmetting van vorig jaar. Vreemd dat ons aller schatje dat bericht niet aanhaalt.

Door de Amerikanen zelf gefabriceerd bedoel je?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6753625
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 10:25 schreef robh het volgende:
Door de Amerikanen zelf gefabriceerd bedoel je?
De Washington Post is idd een Amerikaanse krant, jou ontgaat ook niets
  dinsdag 12 november 2002 @ 10:30:18 #47
16625 robh
pi_6753647
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 10:28 schreef battlesickloner het volgende:

De Washington Post is idd een Amerikaanse krant, jou ontgaat ook niets

Nee ik doel op de Anthrax/miltvuur. Die is door de Amerikanen zelf gefabriceerd. Dus ik snap niet op welk artikel je doelt.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6753704
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 10:30 schreef robh het volgende:
Nee ik doel op de Anthrax/miltvuur. Die is door de Amerikanen zelf gefabriceerd. Dus ik snap niet op welk artikel je doelt.
Zoek en gij zult vinden. En laat dat artikel net over de herkomst van dat miltvuur gaan.

Het daderprofiel van de eenzame psycho die envlopjes met miiltvuur zit te fabrieken is al lang in twijfel getrokken.

dinsdag 12 november 2002 @ 10:50:56 #49
16625 robh
pi_6753937
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 10:34 schreef battlesickloner het volgende:

Zoek en gij zult vinden. En laat dat artikel net over de herkomst van dat miltvuur gaan.

Het daderprofiel van de eenzame psycho die envlopjes met miiltvuur zit te fabrieken is al lang in twijfel getrokken.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A28334-2002Oct27.html

deze?

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6754010
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 10:50 schreef robh het volgende:

[..]

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A28334-2002Oct27.html

deze?

dinsdag 12 november 2002 @ 11:06:37 #51
16625 robh
pi_6754182
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 10:55 schreef battlesickloner het volgende:

Ah, de brieven zaten vol met Amerikaans anthrax maar er zat een posstempel van Baghdad op!

Nu snap ik het.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6754505
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 11:06 schreef robh het volgende:

[..]

Ah, de brieven zaten vol met Amerikaans anthrax maar er zat een posstempel van Baghdad op!

Nu snap ik het.

Als je dat artikel nog niet snapt, dan kan je er maar beter mee nokken.
  dinsdag 12 november 2002 @ 11:27:23 #53
16625 robh
pi_6754529
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 11:25 schreef battlesickloner het volgende:

Als je dat artikel nog niet snapt, dan kan je er maar beter mee nokken.

Ik snap het wel, maar het is nogal tegenstrijdig. Geen feiten behalve dat Irak de technologie heeft om het te doen en de miltvuur-streng van Amerikaanse makelij is.

Wat moet je dan geloven?

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 12-11-2002 11:36]

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6754885
quote:
Het Iraakse parlement heeft dinsdag, na debatten in een buitengewone zitting, geadviseerd om de VN-resolutie 1441 over de ontwapening van Irak te verwerpen. Zo heeft de voorzitter van het Iraakse parlement meegedeeld. Het is nu aan Saddam Hoessein om de uiteindelijke beslissing te nemen tegen uiterlijk vrijdag 15 november.
bron: www.gva.be

ben benieuwd ...

dinsdag 12 november 2002 @ 12:12:44 #55
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6755290
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 11:47 schreef realist_ik het volgende:

[..]

ben benieuwd ...

Ach, Saddam Hoessein stemt wel in met de resolutie, maar zo levert het hem geen gezichtsverlies op.
1 kernfysicus
  dinsdag 12 november 2002 @ 12:48:12 #56
7966 eRR_
Op dinsdag 12 november 2002 11:47 schreef realist_ik het volgende:

[..]

ben benieuwd ...

hiervan uitgaand lijkt de kans mij klein dat Saddam wél instemt met de resolutie..
the internet makes you stupid
  woensdag 13 november 2002 @ 19:43:57 #57
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_6784975
Irak accepteert VN-resolutie onvoorwaardelijk
quote:
De Iraakse president Saddam Hussein gaat akkoord met VN-resolutie 1441 over ontwapening. Dat heeft de Iraakse ambassadeur bij de Verenigde Naties gezegd. Irak stelt geen voorwaarden aan de uitvoering van de resolutie, die vorige week vrijdag unaniem werd aangenomen door de Veiligheidsraad.

"Irak is schoon, er zijn geen vernietigingswapens", zei ambassadeur Mohammed Aldouri. Hij bezorgde de boodschap in een brief van zes pagina's bij secretaris-generaal Kofi Annan van de VN, die was ondertekend door de minister van Buitenlandse Zaken Naji Sabri.

Volgens die brief wil Irak met deze stap een oorlog voorkomen, ook al wordt de inhoud van resolutie afgekeurd. "Dit maakt deel uit van ons beleid om ons land te beschermen, en om onze regio te beschermen voor de reëele oorlogsdreiging", aldus Aldouri. Hij zei de komst van de wapeninspecteurs te verwelkomen, zodat zij "hun plichten kunnen uitoefenen volgens het internationale recht".

bron: NOS
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_6834123
quote:
Irak schiet op Amerikaanse vliegtuigen

Uitgegeven: 16 november 2002 09:56

WASHINGTON - Amerikaanse en Britse gevechtsvliegtuigen hebben vrijdagavond een communicatiecentrum van het Iraakse leger in het zuiden van Irak gebombardeerd. Irak had geschoten op de vliegtuigen die een controle uitvoerden boven een 'no-fly'-zone. Dat meldt het Pentagon in Washington.

Het communicatiecentrum ligt 135 kilometer ten zuiden van de Iraakse hoofdstad Bagdad. Het was het eerste incident nadat Bagdad woensdag instemde met de resolutie van de Verenigde Naties over nieuwe wapeninspecties.

Schending

De Amerikaanse minister van Defensie Rumsfeld suggereerde vorige week dat aanhoudende aanvallen van Irak op gevechtsvliegtuigen die controles uitvoeren een schending van de VN-resolutie betekenen. Een bron binnen de Amerikaanse regering zei vrijdag nogmaals dat de Verenigde Staten aanvallen op de luchtpatrouilles zien als een schending van de resolutie. De VS zouden dan Irak aan kunnen vallen zonder toestemming van de VN-Veiligheidsraad.

Incidenten

Het aantal incidenten met Amerikaanse en Britse luchtpatrouilles boven de 'no-fly' zones boven Noord- en Zuid-Irak is de laatste maanden sterk toegenomen. Dit jaar waren dat er al 57.

Klik hier voor de bron.
  Moderator zaterdag 16 november 2002 @ 12:18:45 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6834168
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 12:11 schreef Disorder het volgende:

[..]

Klik hier voor de bron.

mjah niet echt bijzonder he da's gewoon de orde van de dag daaro.

en volgens mij kun je dit niet kwalificeren als een schending van de resolutie want dat was zoiets van 'niet schieten op troepen die de resolutie's handhaven' maar de no fly zone was geloof ik niet in een resolutie vastgelegd ... ze zitten gewoon te provoceren.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_6834727
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 12:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

en volgens mij kun je dit niet kwalificeren als een schending van de resolutie want dat was zoiets van 'niet schieten op troepen die de resolutie's handhaven' maar de no fly zone was geloof ik niet in een resolutie vastgelegd ... ze zitten gewoon te provoceren.

Wie van de 2 kinderen zitten te provoceren?
  zaterdag 16 november 2002 @ 14:01:07 #61
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6835137
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 12:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

Amerikanen of Britten gaan vast wel in de inspecties zitten. Irak schiet/richt op vliegtuigen van Amerika of Groot-Brittanie, landen die inspecteren => resolutie geschonden.
1 kernfysicus
pi_6837644
quote:
1 in 3 say Bush is biggest threat
President George Bush is seen by a third of Britons as a bigger threat to world safety than Saddam Hussein, according to a new poll conducted by a senior US Republican and due to be broadcast today.
volledig artikel
pi_6839730
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 17:48 schreef schatje het volgende:
kijk eens hier
Dus dan beschouwd 2/3 van de Britten Saddam als een groter gevaar dan Bush. Duidelijk.
  zaterdag 16 november 2002 @ 20:27:27 #64
8502 BAZZA
pi_6839976
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 20:01 schreef battlesickloner het volgende:

Dus dan beschouwd 2/3 van de Britten Saddam als een groter gevaar dan Bush. Duidelijk.

Inderdaad, let the attack begin
pi_6875546
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 20:01 schreef battlesickloner het volgende:

Lees het artikel nou eventjes goed
  Moderator maandag 18 november 2002 @ 22:32:00 #66
8781 crew  Frutsel
pi_6875631
LETS GO !!!!!
FOLLOW ME!!!!
FIRE IN THE HOLE!!!!!
BOMBS AWAY!!!!!
  dinsdag 19 november 2002 @ 13:36:09 #67
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6883162
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 14:01 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Amerikanen of Britten gaan vast wel in de inspecties zitten. Irak schiet/richt op vliegtuigen van Amerika of Groot-Brittanie, landen die inspecteren => resolutie geschonden.

quote:
It said Iraq's repeated attempts to fire on American and British aircraft in the no-fly zones amounted to a "material breach" of the latest Security Council resolution.
Saddam already defying UN, says White House

Dat was dus te verwachten. Ik vind dit toch een ongeloofwaardige uitspraak van de V.S.

1 kernfysicus
pi_6887082
Yup die No fly zones zijn geen onderdeel van welke resolutie dan ook. Dus Irak mag ze gerust neer halen. De VS en de Britten zijn degeen die de internationale wetgeving schenden.
  dinsdag 19 november 2002 @ 16:36:13 #69
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6887113
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 16:34 schreef Chadi het volgende:
Yup die No fly zones zijn geen onderdeel van welke resolutie dan ook. Dus Irak mag ze gerust neer halen. De VS en de Britten zijn degeen die de internationale wetgeving schenden.
Als er Britten of Amerikanen in de inspecties zitten is het legaal volgens de resolutie. Ik vind het wel erg ``flauw'' van de V.S.

-edit-
Hoewel andere westerse landen, o.a. Groot-Brittanie, zeggen dat het niet legaal is.

quote:
8. Decides further that Iraq shall not take or threaten hostile acts directed
against any representative or personnel of the United Nations or the IAEA or of any
Member State taking action to uphold any Council resolution;
Resolutie 1441

[Dit bericht is gewijzigd door tvlxd op 19-11-2002 16:46]

1 kernfysicus
pi_6889098
quote:
Annan:Irak schond resolutie niet
De Iraakse beschietingen van
Britse en Amerikaanse vliegtuigen die
de zogenoemde no-fly-zones boven het
land controleren,zijn geen schending
van de jongste VN-resolutie (1441).Dat
zegt VN-secretaris-generaal Kofi Annan.

Hij verwerpt daarmee de interpretatie
van de VS,die in de aanvallen wel een
overtreding ziet.De VS,die de afgelopen
twee weken meer dan 200 incidenten in
Irak heeft geteld,staat in de 15 leden
tellende V-raad alleen met zijn mening.

De no-fly-zones gelden al ruim 11 jaar.
Ze werden na de Golfoorlog ingesteld
om de Koerden in het noorden en de
sjiieten in het zuiden te beschermen.

(bron: NOS teletekst)
pi_6889703
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 18:08 schreef schatje het volgende:
Hij verwerpt daarmee de interpretatie van de VS,die in de aanvallen wel een overtreding ziet.De VS,die de afgelopen twee weken meer dan 200 incidenten in Irak heeft geteld,staat in de 15 leden
tellende V-raad alleen met zijn mening.
Wat een kinderen die VS.

Ik denk dat de VS nu ze nog steeds geen gelegitimeerde reden hebben om met hun oorlogje mogen beginnen nu een resolutie gaan opstellen zodat ze ook nog eens de gehele V raad buiten spel kunnen zetten.

dinsdag 19 november 2002 @ 19:11:25 #72
8502 BAZZA
pi_6890569
Legal Expert Describes Iraqi Treatment of Marsh Arabs as Genocide

Washington - A legal expert says there is a good chance Saddam Hussein
could be convicted of genocide for the near total destruction of the
vast marshlands of southern Iraq that has devastated the indigenous
people who have populated the area for 5,000 years.

Joseph Dellapenna, a professor at Villanova University Law School and
an expert on international water rights, spoke at a briefing November
14 sponsored by the United States Institute of Peace, an independent
federal institution created to promote the peaceful resolution of
international conflict. He was joined by several other speakers, all
contributors to a new book entitled "The Iraqi Marshlands: A Human and
Environmental Study."

"We know that Saddam Hussein has been accused of a wide variety of
human rights violations and war crimes over the years," Dellapenna
said. "I am going to suggest that, among other things, it is very
likely that he is also guilty of genocide against the Marsh Arabs."

Dellapenna explained that the Ma'dan people, or the Marsh Arabs as
they have come to be known, have spent the last 5,000 years subsisting
through farming, fishing and hunting in the vast marshlands lying
between the lower reaches of the Tigris and Euphrates rivers in
southern Iraq.

After the Gulf War ended in 1991, the Iraqi regime of Saddam Hussein
began an ambitious civil engineering project aimed at deliberately
draining the marshes to permit military access and greater political
control of the Marsh Arabs. Recent commercial satellite imagery shows
that less than 10 percent of Iraq's marshland holds water today, and
what remains is a massive network of man-made canals and parched,
salty earth.

According to a report released by the AMAR International Charitable
Foundation - a non-governmental organization set up in 1991 in
response to the plight of the Marsh Arabs - the draining of the
marshes has led to the destruction of the Marsh Arabs' self-sufficient
economy, the near-complete atrophy of the entire ecosystem, and the
flight of tens of thousands of refugees.

Dellapenna said the systematic draining of the land followed a 1991
uprising by Shiite Muslims in southern Iraq that was immediately
crushed by Iraqi forces.

"What happened in 1991 that prompted the draining of the marshlands?"
Dellapenna asked. "The answer is very obvious. It is that the Marsh
Arabs in the South, as well as the Kurds in the North, rose in revolt
against Saddam Hussein at the end of the Gulf War. The Allied
Coalition took steps to protect the Kurds - they did not take steps to
protect the Marsh Arabs.

"And it seems very likely that the motivation for draining, at least
the central marsh . . . was motivated by a desire to destroy the Marsh
Arabs as a people, rather than by any desire to develop the country,
or the various other explanations - in my view excuses - that would be
offered in that direction. And if so, this itself is genocide,"
Dellapenna said.

Dellapenna also discussed legal questions regarding the Marsh Arabs'
right to water. He said that while existing law found in treaties and
other legal documents on transboundary water management deals only
with the rights of states, there is an emerging body of law under
so-called customary international law that recognizes the rights of
people - particularly the rights of indigenous people seeking to
preserve a traditional lifestyle. He said international law recognizes
people as having collective rights if they are bound by a common
language, culture, religion or some combination of these.

"I think it's pretty clear that the Marsh Arabs qualify as a people in
this sense - they did share and they do share a common identity,"
Dellapenna said. "It's true that they speak a dialect of Arabic, so
you can say they don't have a separate language, but they certainly
have a distinctive culture going back thousands of years.

"And that culture has been destroyed, and I would argue deliberately
and purposely destroyed precisely because they were a people hard to
control and a people who had risen in revolt," he said.

Dellapenna added that while customary international law does not
recognize a general right to water, "it seems fairly clear, if you
turn to the law of human rights and the rights of an indigenous people
to maintain their traditional lifestyle, that at the very least
governments are under an obligation not to deprive people of the water
they need to maintain that lifestyle. And this clearly has been
violated by Iraq."

Dellapenna said that there are also claims about the right to
development by governments and states. He said this raises a question
as to what extent the right to development conflicts with the right of
a people to maintain a traditional lifestyle.

"If, as I have argued, the changes in the marshes are motivated by an
intent to commit genocide, rather than by an intent to develop Iraq,
there is in fact no conflict in this situation," he said.

AMAR Executive Director Peter Clark told the audience attending the
Institute of Peace briefing that there have been schemes for draining
the marshlands throughout the 20th century. However, while drainage
plans drawn up by British companies in the 1940s and 1970s were linked
to irrigation and cultivation projects, the massive water diversion
efforts undertaken by the Iraqi regime over the last decade were aimed
at destroying the environment of the marsh dwellers.

According to reports from various international organizations, the
Iraqi government by 1993 was able to prevent water from reaching
two-thirds of the marshlands; the flow of the Euphrates River had been
almost entirely diverted to the two-kilometer-wide Third River Canal,
bypassing most of the marshes; and the flow of the Tigris River had
been channeled into tributary rivers, their artificially high banks
prohibiting water from seeping into the marshlands.

By 1999, the drainage of the marshes was largely complete, according
to an October 2002 Brookings Institution report, entitled "The
Internally Displaced People of Iraq." The only remaining marsh of any
size was the al-Hawizeh marsh that straddles the Iraq-Iran border.
According to the Iranians, the Iraqi side of the marsh is now under
assault. In September 2002, it was alleged that the Iraqis were
burning the reeds in a possible attempt to prepare a military assault
on the remaining villages.

(The Washington File is a product of the Office of International
Information Programs, U.S. Department of State. Web site:
http://usinfo.state.gov)

http://www.globalsecurity.org/wmd/library/news/iraq/2002/iraq-021118-usia02.htm

pi_6891242
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 19:11 schreef BAZZA het volgende:
lang waarom saddam zou kunnen worden veroordeeld verhaal.
Wie zou saddam dan moeten gaan veroordelen, het niet door amerika erkende internationaal gerechtshof ?
pi_6891438
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 19:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wie zou saddam dan moeten gaan veroordelen, het niet door amerika erkende internationaal gerechtshof ?

Schijt aan de VS als ze er niet aan mee willen doen dan niet! Sadam moet toch ergens berecht worden. misschien kan het wel in Irak en hoeft het niet zo ver te komen dat hij naar Den Haag moet.
  dinsdag 19 november 2002 @ 19:52:01 #75
262 Re
Kiss & Swallow
pi_6891818
moeten ze wel alle 8 naar Den Haag komen... eerst via Hiversum voor een potje Wie van de Acht
  dinsdag 19 november 2002 @ 19:58:59 #76
8502 BAZZA
pi_6892060
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 19:33 schreef Basp1 het volgende:

Een Amerikaans gerechtshof? een Iraaks gerechtshof?

zijn zat oplossingen te bedenken hoor

desnood geven we hem aan bv Iran of Syrie of... Israel

pi_6892312
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 19:58 schreef BAZZA het volgende:

desnood geven we hem aan . Israel

Ik denk dat ze dan daar spontaan weer het vierendelen als wettelijke strasf gaan invoeren, met live cnn beelden
  dinsdag 19 november 2002 @ 21:57:02 #78
8502 BAZZA
pi_6895005
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 20:07 schreef Basp1 het volgende:

Ik denk dat ze dan daar spontaan weer het vierendelen als wettelijke strasf gaan invoeren, met live cnn beelden

Als dat toch eens zou kunnen.... snel popcorn en cola kopen voor een avondje
voorbeschouwing-reclame-executie-reclame-slow motion executie-reclame-nabeschouwing van Saddam
  dinsdag 19 november 2002 @ 22:27:15 #79
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6895729
In ieder geval niet dit jaar denk ik.
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_6899259
quote:
VS ziet ex-generaal al-Khazraji, aangeklaagd wegens oorlogsmisdaden, goede nieuwe leider van Irak.

KOPENHAGEN (ANP) - De Deense politie heeft dinsdag de Iraakse ex-generaal Nizar al-Khazraji gearresteerd. De oud-bevelhebber van de Iraakse strijdkrachten is formeel aangeklaagd wegens oorlogsmisdaden eind jaren tachtig tegen de Koerden in het noorden van Irak.

De Deense politie begon al in oktober 2001 met een onderzoek naar de Irakees, die sinds 1999 in Denemarken in ballingschap leeft. Aanleiding hiervoor waren aanklachten die door Koerdische vluchtelingen waren ingediend. Ze hadden hem op straat in Kopenhagen herkend.

Al-Khazraji leidde de strijdkrachten toen Irak in 1991 Koeweit binnenviel. Hij zou vervolgens openlijk hebben gezegd dat de inval een fout was. De generaal viel uit de gratie en hij vluchtte naar Jordanië in 1995. Vier jaar later vroeg hij politiek asiel aan in Denemarken.

De voormalige militaire topman ontkent overigens de aantijgingen en rept van een opzetje van de Iraakse geheime dienst om hem zwart te maken. Het onderzoek in zijn zaak draait om een aanval met gifgas in 1988 op Koerden in de stad Halabjah.

Opvolging Hussein

Washington zou al-Khazraji overigens als een potentieel goede nieuwe leider van Irak zien, in geval president Saddam Hussein van het toneel verdwijnt. Dat meldde de Arabische krant al-Hayat begin dit jaar. In een vraaggesprek met de BBC zei al-Khazraji in september dat hij best bereid is een coup te leiden tegen Saddam Hussein, maar dat hij een politieke rol vervolgens niet ambieert. ,,Ik ben en blijf een soldaat'', verzekerde hij.

bron: Trouw.
quote:
Denmark: Al-Khazraji was involved in the genocide against the Kurds.

On 11th June 2002, the Police Chief of Ringsted, Denmark, in charge of investigating Nizar Al-Khazrajis crimes, told Western Denmark TV that he had no doubt that Al-Khazraji had involved in the genocide against the Kurds in the light of new evidences came to light during investigations.

quote:
General Nizar Al-Khazraji

ACCORDING to many human rights groups, he is the field commander who led the 48-hour chemical weapons attack which poisoned and burned 5000 Kurdish civilians in the northern town of Halabja in March 1988. He also, alleges one credible eyewitness who testified in video-taped evidence earlier this year, kicked a little Kurdish child to death after his forces entered a village during the height of the Iraqi repression in 1988.
But, says Ambassador David Mack, a senior official in the US State Department who co-ordinates meetings of Iraqi opposition groups in Washington DC, General Nizar al-Khazraji has 'a good military reputation' and 'the right ingredients' as a future leader in Iraq.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_6903253
Dat had ik ook al ergens gelezen, dat een van de oppositieleden met wie de VS tot een nieuw bewind in Irak wil komen, een vroegere generaal is die betrokken was bij de gifgasaanvallen op Koerdische dorpen in 1988!
Nee, het leven zal voor de Irakezen na een eventuele machtswisseling een stuk draaglijker worden.
  woensdag 20 november 2002 @ 12:53:35 #82
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6903542
En Irak begint ook al:
quote:
According to diplomatic sources the Iraqis were "staggered" by the range of what the UN proposes to explore in seeking chemical, biological and nuclear weapons, as well as facilities that can be used for civil or military needs.
Mattress and slipper factories among sites Blix weapons team insists on examining
1 kernfysicus
  woensdag 20 november 2002 @ 13:52:15 #83
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6904577
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 19:58 schreef BAZZA het volgende:

[..]desnood geven we hem aan bv Iran of Syrie of... Israel

Dat kan niet, want dan zou het hele Midden-Oosten-sprookje in duigen uiteenvallen.
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  woensdag 20 november 2002 @ 13:55:18 #84
8502 BAZZA
pi_6904632
quote:
Op woensdag 20 november 2002 13:52 schreef M.ALTA het volgende:

Dat kan niet, want dan zou het hele Midden-Oosten-sprookje in duigen uiteenvallen.

Wat is daar mis mee?
  woensdag 20 november 2002 @ 14:05:39 #85
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6904857
quote:
Op woensdag 20 november 2002 13:55 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee?

Aha, nou pas begin ik je te begrijpen !
  woensdag 20 november 2002 @ 14:06:27 #86
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6904873
Wat is het Midden-Oosten-sprookje eigenlijk?
1 kernfysicus
  woensdag 20 november 2002 @ 14:08:34 #87
8502 BAZZA
pi_6904913
quote:
Op woensdag 20 november 2002 14:06 schreef tvlxd het volgende:
Wat is het Midden-Oosten-sprookje eigenlijk?
Je weet wel mensen die daar allemaal in vrede met elkaar leven, het is dus gewoon tijd voor een grote oorlog om de verhoudingen voor eens en altijd duidelijk te maken aan alle betrokken partijen.
  woensdag 20 november 2002 @ 14:10:40 #88
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6904966
quote:
Op woensdag 20 november 2002 14:08 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Je weet wel mensen die daar allemaal in vrede met elkaar leven, het is dus gewoon tijd voor een grote oorlog om de verhoudingen voor eens en altijd duidelijk te maken aan alle betrokken partijen.

Ach, het lijkt mij eigenlijk wel een goed plan als het Midden-Oosten even grondig wordt gereorganiseerd. Echter oorlog is ook niet fijn. Maar zoals het idee dat Irak misschien uit elkaar gaat vallen is toch niet zo erg, lijkt mij?
1 kernfysicus
  woensdag 20 november 2002 @ 14:18:50 #89
8502 BAZZA
pi_6905181
quote:
Op woensdag 20 november 2002 14:10 schreef tvlxd het volgende:

Ach, het lijkt mij eigenlijk wel een goed plan als het Midden-Oosten even grondig wordt gereorganiseerd. Echter oorlog is ook niet fijn. Maar zoals het idee dat Irak misschien uit elkaar gaat vallen is toch niet zo erg, lijkt mij?

Dat is een beetje afhankelijk van welke partijen zich stukken gaan toeeigenen denk ik, opzich zou het natuurlijk wel mooi zijn als Iran een stuk inneemt zodat de VS hun leger gelijk met de grond gelijk maken als ze toch in de buurt zijn met hun vloot etc
pi_6909767
quote:
Op woensdag 20 november 2002 14:18 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dat is een beetje afhankelijk van welke partijen zich stukken gaan toeeigenen denk ik, opzich zou het natuurlijk wel mooi zijn als Iran een stuk inneemt zodat de VS hun leger gelijk met de grond gelijk maken als ze toch in de buurt zijn met hun vloot etc

Ach de meeste stukken in zowel het midden oosten als wel afrika hebben opvallende rechte grenzen, welke allemaal zeer arbitrair zijn. Maar wij als westen vonden het ooit nodig om alles in overzichtelijke landen in te delen, in de ijdele hoop dat we dan van al die stamme streiden af zouden zijn.

Ik denk dat we dan maar een groot gebied van het middenoosten maar weer terug moeten geven aan de romeinen. Jammie krijgen we daar ook allemaal lekker italiaanse vrouwen rondlopen.

woensdag 20 november 2002 @ 18:42:46 #91
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6910068
quote:
Op woensdag 20 november 2002 18:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach de meeste stukken in zowel het midden oosten als wel afrika hebben opvallende rechte grenzen, welke allemaal zeer arbitrair zijn. Maar wij als westen vonden het ooit nodig om alles in overzichtelijke landen in te delen, in de ijdele hoop dat we dan van al die stamme streiden af zouden zijn.

Al eens die grenzen tussen de staten in de USA gezien ?
pi_6918739
quote:
Bush waarschuwt Saddam opnieuw 20-11-2002

Aan de vooravond van de NAVO-top in Praag heeft de Amerikaanse president Bush de Iraakse leider Saddam Hussein opnieuw de wacht aangezegd. Als Saddam de VN-resolutie over Iraks ontwapening niet nakomt, moet hij rekening houden met "de ernstigste gevolgen", aldus Bush.

De kwestie-Irak komt morgen aan de orde tijdens de top, die twee dagen zal duren. "Wij zullen overleggen wat er moet gebeuren als hij niet ontwapent", aldus Bush over Saddam Hussein. "Eén ding is zeker. Hij zal op de een of andere manier ontwapenen. Oorlog is daarbij mijn laatste keuze, mijn laatste optie." Bush hecht veel belang aan de gesprekken die hij in Praag zal voeren met andere staatshoofden en regeringsleiders. Vandaag sprak hij al met de Turkse president Ahmet Necdet Sezer. Morgen heeft hij een onderhoud met de Franse president Chirac en de Britse premier Blair.

Toekomst
Formeel staat de NAVO-top in het teken van de uitbreiding van het militaire bondgenootschap met zeven Oost-Europese staten. De lidstaten zullen zeer waarschijnlijk instemmen met de uitbreiding. Van veel groter belang is de vraag of het bondgenootschap nog wel een toekomst heeft. In Praag moet blijken of de lidstaten het eens kunnen worden over het hervormingsproces waar de NAVO voor staat.

De Amerikanen zouden graag zien dat de NAVO wordt omgevormd tot een modern, betrouwbaar en snel inzetbaar leger dat op afroep ingezet kan worden in de strijd tegen het terrorisme en tegen de landen die het terrorisme steunen. De Europeanen, en met name de Duitsers, voelen daar weinig voor. Hoewel de Europese lidstaten ook modernisering van de alliantie wensen, vrezen zij slechts als volgzame satelliet van de VS te moeten opereren. Ook de grote investeringen die de hervorming met zich meebrengt, is voor de meeste lidstaten een heet hangijzer.

Neutraliteit
De Tsjechische premier Havel heeft voor aanvang van de NAVO-top de traditioneel neutrale landen van Europa opgeroepen hun houding te heroverwegen. "Wij allen respecteren de historische neutraliteit van landen zoals Oostenrijk, Finland, Zweden, Ierland en Zwitserland, maar ik ben van mening dat deze landen zich vroeg of laat moeten afvragen of neutraliteit in de wereld van vandaag nog wel zin heeft".

Havel doelde met zijn uitspraken op het einde van de Koude Oorlog en het wegvallen van de vijandigheid tussen oost en west. De traditionele vijand van de NAVO was altijd het Warschaupact, maar nu steeds meer voormalige leden van dit pact toetreden tot de NAVO, moet deze organisatie zich - net als de lidstaten - bezinnen op haar doel, aldus Havel.

De Amerikaanse president Bush zei in Praag dat landen zelf moeten bepalen of ze zich willen aansluiten bij een "coalitie van bereidwilligen" om Irak desnoods met harde hand te ontwapenen. Duitsland heeft herhaaldelijk aangegeven niet mee te doen aan gewapend ingrijpen in Irak. Bush zei hierover dat elk land zijn eigen standpunt mag bepalen, ook Duitsland.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_6919776
quote:
Op donderdag 21 november 2002 03:37 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Waarom ben je daar boos over? Hij krijgt nu gewoon de keus, doet ie 't niet, dan heeft ie blijkbaar wel zin in een potje oorlog.
  Moderator donderdag 21 november 2002 @ 16:53:59 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6927715
quote:
Verenigde Staten doen beroep op Nederlandse Regering
21-11-2002

De Verenigde Staten hebben de Nederlandse Regering verzocht bij te dragen aan de planning ten behoeve van een mogelijk militair optreden tegen Irak indien dit land niet of onvoldoende meewerkt aan de uitvoering van resolutie 1441 van de Veiligheidsraad. Dit hebben de ministers Korthals (Defensie) en De Hoop Scheffer (Buitenlandse Zaken) vandaag (21 november) aan de Tweede Kamer laten weten.

Resolutie 1441 van de Verenigde Naties over de ontmanteling van massavernietigingswapens in Irak werd op 8 november jl. unaniem door de Veiligheidsraad aangenomen. Met het oog op het opvoeren van de druk op Irak hebben de Verenigde Staten hun verzoek aan ons land gericht. De Nederlandse Regering onderzoekt in hoeverre zij aan dit verzoek gevolg kan en wil geven. Hiertoe wordt onder meer overleg gevoerd met de Verenigde Staten en andere bondgenoten. De Regering zal de Kamer over de uitkomst van het onderzoek inlichten.

www.mindef.nl/nieuws

vragen ze dit aan ieder land wat daar aanwezig is of is het een speciaal geval (ik neem aan dat het gewoon voor iedereen geld).
  donderdag 21 november 2002 @ 17:48:51 #95
39658 Thanatus
Vandaag is gisteren morgen
pi_6928478
Zouden we eigenlijk niet bang moeten zijn voor Bush? Hij kan elk moment Irak binnen stormen en God weet met welke wapens
Weer iets om over na te denken
  donderdag 21 november 2002 @ 17:50:55 #96
8502 BAZZA
pi_6928522
quote:
Op donderdag 21 november 2002 17:48 schreef Thanatus het volgende:
Zouden we eigenlijk niet bang moeten zijn voor Bush? Hij kan elk moment Irak binnen stormen en God weet met welke wapens
Jij woont in Irak?
  Moderator vrijdag 22 november 2002 @ 10:45:06 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6940236
quote:
Op donderdag 21 november 2002 17:48 schreef Thanatus het volgende:
ik ben daar niet bang voor, ik hoop daar op (zolang onze apaches maar mee mogen doen want die hebben nog geen gevechtsactie en dat is de perfecte omgeving (veel tanks, weinig dreiging).
  vrijdag 22 november 2002 @ 10:48:42 #98
16625 robh
pi_6940283
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 10:45 schreef sp3c het volgende:

ik ben daar niet bang voor, ik hoop daar op (zolang onze apaches maar mee mogen doen want die hebben nog geen gevechtsactie en dat is de perfecte omgeving (veel tanks, weinig dreiging).

Veel ingegraven tanks, weinig beschutting... Is nou niet bepaald het terrein waar een apache in thuis hoort hoor. First see, first go. Als een tank een apache eerder in het vizier krijgt is het dag-dag apache namelijk.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6940650
quote:
Op donderdag 21 november 2002 10:02 schreef Disorder het volgende:
Waarom ben je daar boos over? Hij krijgt nu gewoon de keus, doet ie 't niet, dan heeft ie blijkbaar wel zin in een potje oorlog.
Daarentegen staat op de frontpage weer een bericht dat de oorlog tegen Irak toch wel komt, zelfs wanneer er geen wapens gevonden worden.
pi_6940865
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 11:15 schreef nikk het volgende:

[..]

Daarentegen staat op de frontpage weer een bericht dat de oorlog tegen Irak toch wel komt, zelfs wanneer er geen wapens gevonden worden.

Dat bericht in de Daily Mirror (zelfs voor een Engelse tabloid een krant met een slechte reputatie) meldt dat als Blix en z'n mannen niks vinden dat geen bewijs hoeft te zijn dat Irak niets heeft. Ook worden alle getuigenissen tegen Saddam alvast even als leugens bestempeld, omdat Saddam zo onpopulair is.
quote:
Mr Kilfoyle said MPs would be horrified at the admission. He added: "Because Saddam is so hated in Iraq, it would be easy to find someone to say they witnessed weapons building.
Fantastisch, hoe je de haat van een volk tegen hun dictator kan gebruiken als argument tegen een actie om die dictator omver te werpen.
  vrijdag 22 november 2002 @ 11:32:17 #101
16625 robh
pi_6940929
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 11:29 schreef CeeJee het volgende:

Fantastisch, hoe je de haat van een volk tegen hun dictator kan gebruiken als argument tegen een actie om die dictator omver te werpen.

Het geeft gewoon aan hoe voorzichtig je moet zijn met zulke dingen.
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Het zou toch niet gebeuren dat er weer honderduizend (of heelveel) slachtoffers vallen terwijl er idd geen wapens aanwezig blijken te zijn? Dat is onverkoopbaar.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6941182
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 11:32 schreef robh het volgende:

[..]

Het geeft gewoon aan hoe voorzichtig je moet zijn met zulke dingen.
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Het zou toch niet gebeuren dat er weer honderduizend (of heelveel) slachtoffers vallen terwijl er idd geen wapens aanwezig blijken te zijn? Dat is onverkoopbaar.

Een stuk minder onverkoopbaar dan een Irak dat erin slaagt een atoombom te ontwikkelen zonder dat de inspecties het merken, zoals Noord Korea probeert en misschien ook is gelukt. De enige echte garantie is het omverwerpen van het bewind van Saddam Hoessein.
pi_6941209
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 11:45 schreef CeeJee het volgende:
Een stuk minder onverkoopbaar dan een Irak dat erin slaagt een atoombom te ontwikkelen zonder dat de inspecties het merken, zoals Noord Korea probeert en misschien ook is gelukt. De enige echte garantie is het omverwerpen van het bewind van Saddam Hoessein.
Zullen we daarom maar gewoon de gehele niet-westerse wereld preventief uitmoorden?
  Moderator vrijdag 22 november 2002 @ 11:53:10 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6941347
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 10:48 schreef robh het volgende:

[..]

Veel ingegraven tanks, weinig beschutting... Is nou niet bepaald het terrein waar een apache in thuis hoort hoor. First see, first go. Als een tank een apache eerder in het vizier krijgt is het dag-dag apache namelijk.

hoe kom je daar nu weer bij, tijdens de eerste desert storm zijn de amerikaanse apache's (alpha niet delta) in de eerste uren massaal ingezet om tanks stuk te schieten (2000+ geloof ik).

Knappe tank commandant die met zijn kanon een helikopter in volle vlucht weet te raken trouwens

vrijdag 22 november 2002 @ 11:59:19 #105
16625 robh
pi_6941490
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 11:45 schreef CeeJee het volgende:

Dus jij beschouwt de inspecties als een formaliteit? Oorlog moet er komen "voor het geval dat" ?

Spelen met mensenlevens. Ik vind het gruwelijk.

En ga niet roepen dat Saddam gek genoeg is om een mogelijke atoombom in te zetten. Want dat is ie niet.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 22 november 2002 @ 12:00:47 #106
16625 robh
pi_6941524
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 11:53 schreef sp3c het volgende:

hoe kom je daar nu weer bij, tijdens de eerste desert storm zijn de amerikaanse apache's (alpha niet delta) in de eerste uren massaal ingezet om tanks stuk te schieten (2000+ geloof ik).

Samen met de A-10 en artillerieondersteuning wel te verstaan natuurlijk.
quote:
Knappe tank commandant die met zijn kanon een helikopter in volle vlucht weet te raken trouwens
Je zult je verbazen!
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6941879
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 12:00 schreef robh het volgende:

Je zult je verbazen!

Zeker een militaire opleiding van Saddam Hoessein gehad ?
quote:
Saddam was very boastful. For instance, when we told him that they brought Stealth jetfighters, the F117, he said "This--what you have read in the papers--can be seen by our shepherds!" When we mentioned, for instance, a cruise missile, he would say "A cruise missile on its way to its target. We will just blind it. We will suppress its course. It will mislead, it will mis-hit its target." We say "How do we do that?"

He would say that "We will fire mud and water to the screen of these radars that are leading these cruise missiles." Okay, we would say "How would we do that, when we are facing the Apache helicopters, these machines that can deal with six targets simultaneously at a very long distance?" He said "Oh no, don't bother. This is just a myth."

http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/gulf/oral/samarrai/3.html
  vrijdag 22 november 2002 @ 12:28:24 #108
16625 robh
pi_6942018
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 12:20 schreef CeeJee het volgende:

Zeker een militaire opleiding van Saddam Hoessein gehad ?

Nee hoor. Gewoon kijken wat een moderne tank kan (of irak ze ook bezit dat is vraag 2 natuurlijk.)
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  Moderator vrijdag 22 november 2002 @ 12:44:28 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6942299
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 12:28 schreef robh het volgende:

[..]

Nee hoor. Gewoon kijken wat een moderne tank kan (of irak ze ook bezit dat is vraag 2 natuurlijk.)

noem mij maar is een moderne tank die apache's uit de lucht kan knallen (en waag het niet luchtdoelartillerie te noemen)
  vrijdag 22 november 2002 @ 12:46:37 #110
16625 robh
pi_6942328
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 12:44 schreef sp3c het volgende:

noem mij maar is een moderne tank die apache's uit de lucht kan knallen (en waag het niet luchtdoelartillerie te noemen)

De prachtige Leopards van het nederlandse leger.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 22 november 2002 @ 12:47:26 #111
8502 BAZZA
pi_6942344
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 12:46 schreef robh het volgende:

De prachtige Leopards van het nederlandse leger.

Die heeft Irak niet, en of dat Nederland zou lukken is nog zeer de vraag
  Moderator vrijdag 22 november 2002 @ 12:48:27 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6942359
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 12:47 schreef BAZZA het volgende:

[..]

ik betwijfel of de leopard dat kan maar alstie het kan dan kunnen de nederlandse schutters het zeker.
pi_6944442
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 11:59 schreef robh het volgende:

[..]

Dus jij beschouwt de inspecties als een formaliteit? Oorlog moet er komen "voor het geval dat" ?

Ik ben er zeker van dat alle controles ter wereld Saddam niet ervan zullen weerhouden de wapens te ontwikkelen die hij nodig acht om zijn positie veilig te stellen, en zijn droom als leider van de Arabische wereld te bereiken. En dat een regime als het Irakese onmogelijk zal kunnen worden veranderd zonder militaire actie van buitenaf. Hele begraafplaatsen liggen vol met Irakezen die het zelf geprobeerd hebben.

Er zijn denk ik drie keuzes:
-Saddam accepteren, en de sancties opheffen. Voor de (volgens sommigen almachtige) olie-lobby is dit de beste uitkomst, de Irakese olieproduktie kan dan worden hervat, en de olieprijzen dalen. Nadeel is dat Saddam weer X miljard extra per jaar heeft om leuke dingen voor te doen. Voor het Irakese volk wordt het leven wel beter, maar Saddam blijft, en de mogelijkheid in de toekomst op nieuwe rampzalige avonturen.
-Sancties handhaven tot er een ander regime komt. Dat kan nog wel een jaar of 50 duren, misschien heeft Uday Hoessein zelf ook al een zoon klaarstaan om ooit de macht van hem over te nemen. Het Irakese volk blijft in de huidige ellende zitten.
-Omverwerpen van het Irakese regime, door het doden of verjagen van Saddam. Het liefst met een enkele bom op z'n bunker, maar hij doet enorm veel moeite om het niet zover te laten komen. Voor het Irakese volk de beste kans om van zowel Saddam als de sancties af te komen.
Dat zal niet gebeuren zonder dat er burgers om het leven komen, maar het aantal burgerslachtoffers in de 1991 Golfoorlog was vele malen lager dan wat Saddam zelf en de sancties tot de dag van vandaag veroorzaken.

De inspecties zullen de aard van het Irakese regime niet veranderen, ze kunnen alleen de rechtvaardiging leveren die veel landen graag willen zien.

quote:
Spelen met mensenlevens. Ik vind het gruwelijk.
En dat een dictator zijn eigen volk onderdrukt, zijn buurlanden binnenvalt en aanslagen in andere landen financiert geen probleem, zolang jij maar schone handen hebt ? En begin nou niet "maar Saddam was toen onze grote vriend" want jij was toen net zo tegen een aanval op Saddam (of een willekeurige andere) als nu. Als je toen tenminste al naar het journaal mocht kijken.
  vrijdag 22 november 2002 @ 14:43:30 #114
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6944509
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 12:47 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Jawel, maar Saddam Hoessein beschikt over T34 's uit de 2e Wereldoorlog, en daar kun je op zijn minst een aardappelveld mee omploegen.
pi_6945580
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 14:39 schreef CeeJee het volgende:

[..]

En dat een dictator zijn eigen volk onderdrukt/

Ach gut, het mensenrechten argument komt weer eens naar boven borrelen.Dan ga ik ook maar weer op de herhalings tour.
Als Saddam zo slecht was, waarom heeft de Amerikaanse regering dat dan niet eerder onder ogen gezien?
Ik heb op deze vraag nooit echt antwoord gekregen.Toen de schending van de mensenrechten het grootst waren er geen protesten.
quote:
Een geheim Amerikaans programma van de regering Reagan voorzag Irak van belangrijke steun bij de planning van de oorlog tegen Iran. Dit gebeurde op een moment dat Amerikaanse inlichtingendiensten wisten dat Irak chemische wapens zou inzetten in de beslissende veldslagen van de oorlog, aldus hooggeplaatste militairen die direct bij het programma betrokken waren.
http://www.nytimes.com/2002/08/18/international/middleeast/18CHEM.html
quote:
Is niemand in Washington al op het idee gekomen dat het op weg sturen van vice-president Dick Cheney om de zaak van een invasie van Irak te verdedigen op de gronden dat Saddam Hussein een "moordzuchtige dictator" is, neerkomt op iets dat het midden houdt tussen slechte smaak en flagrante hypocrisie? Toen Dick Cheney aan het hoofd stond van de firma Halliburton, die materiaal levert voor de oliewinning, deed dit bedrijf voor miljoenen zaken met Saddam Hussein, de slechterik die "bereid is om zijn massavernietigingswapens te delen met terroristen."
http://www.workingforchange.com/printitem.cfm?itemid=13761
quote:
USA/Iraq : Not in the name of human rights
"Once again, the human rights record of a country is used selectively to legitimize military actions." Amnesty International said.

"The US government turned a blind eye to Amnesty International reports of widespread human rights violations in Iraq during the Iran-Iraq war, and ignored Amnesty International's campaign on behalf of the thousands of unarmed Kurdish civilians killed in the 1988 attacks on Halabja."

pi_6945690
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 14:39 schreef CeeJee het volgende:
-Omverwerpen van het Irakese regime, door het doden of verjagen van Saddam. Het liefst met een enkele bom op z'n bunker, maar hij doet enorm veel moeite om het niet zover te laten komen. Voor het Irakese volk de beste kans om van zowel Saddam als de sancties af te komen.
Dat zal niet gebeuren zonder dat er burgers om het leven komen, maar het aantal burgerslachtoffers in de 1991 Golfoorlog was vele malen lager dan wat Saddam zelf en de sancties tot de dag van vandaag veroorzaken.
En dan is het nog maar de vraag of het wegvallen van de huidige regering de binnenlandse situatie daadwerkelijk zal doen verbeteren, ik denk van niet.
pi_6946457
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 15:30 schreef schatje het volgende:

[..]

Ach gut, het mensenrechten argument komt weer eens naar boven borrelen.Dan ga ik ook maar weer op de herhalings tour.
Als Saddam zo slecht was, waarom heeft de Amerikaanse regering dat dan niet eerder onder ogen gezien?
Ik heb op deze vraag nooit echt antwoord gekregen.Toen de schending van de mensenrechten het grootst waren er geen protesten.
[..]

Waarom zou er nu niks mogen worden gedaan, omdat het niet eerder gebeurde ? Toen (overigens een met heel andere regering aan de macht in de VS, maar dezelfde leider van Irak) Iran werd binnengevallen, of de Koerden en Sji-ieten werden vergast zou een aanval op Irak met precies dezelfde argumenten worden afgekeurd als jij nu ook gebruikt. Er is altijd wel ergens een onrecht ergens in het verleden te vinden dat je aan kunt halen om nietsdoen te bepleiten. En later kan je het door jou bepleite nietsdoen weer aanhalen om verder nietsdoen te rechtvaardigen. Dat is een beetje een self-fulfilling prophecy.

En dat de VS nu de dictator opruimt die ze zelf (met hulp van Frankrijk, de UK, China, Pakistan, Delft Instruments, Shell, Fina, de USSR, Koeweit, Saoudi-Arabie en alle andere helpers die ik vergeet) hebben geholpen te ontstaan is niet meer dan toepasselijk. En misschien installeren ze een nieuwe dictator die nog veel erger is. Net zoals in Duitsland en Japan na WOII, Panama en Grenada.

pi_6946918
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 15:33 schreef nikk het volgende:

[..]

En dan is het nog maar de vraag of het wegvallen van de huidige regering de binnenlandse situatie daadwerkelijk zal doen verbeteren, ik denk van niet.

Lees de volgende berichten maar eens:
quote:
Zijn rivaliserende etnische groepen in het noorden van Irak al aan het kibbelen over de buit van een toekomstige oorlog. Middelpunt van hun aandacht is Kirkuk, een stad met enorme reserves olie van goede kwaliteit dicht bij de oppervlakte. Alle drie de groepen willen de macht over de stad en haar olie als Saddam Hussein valt.
http://www.nytimes.com/2002/09/12/international/middleeast/12KURD.html
quote:
Twee van de meest nauwe bondgenoten van de VS in de Amerikaanse campagne tegen Saddam Hussein - Turkije en de autonome Koerdische enclave in noord-Irak - liggen met elkaar overhoop temidden van een koor van oorlogszuchtige klinkende Turkse verkiezingsretoriek. De scheidende Turkse premier Ecevit en leidende Turkse generaals hebben gedreigd om de olie-rijke Iraakse steden Kirkuk en Mosul in te nemen als het tot oorlog komt.
http://www.guardian.co.uk/Print/0,3858,4536962,00.html
quote:
Drie maanden nadat de regering-Bush hen aanmoedigde om zich aaneen te sluiten en een gezamenlijk politiek platform te vormen voor de toekomst van hun land, zijn de ballingenfacties van Irak verwikkeld in een etnische, religieuze en politieke machtsstrijd. Mogelijk belangrijke partijen zijn verbeten aan het vechten over concurrerende agendas. Eén van de belangrijkste facties, het Iraaks Nationaal Congres (INC), ligt ook overhoop met het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken over 8 miljoen dollar subsidies voor propaganda, humanitaire hulp en andere programmas die het volgens afspraak zou coördineren, aldus functionarissen van het ministerie.
http://www.washingtonpost.com/ac2/wp-dyn/A40750-2002Nov11

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 22-11-2002 18:26]

pi_6948972
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 15:57 schreef CeeJee het volgende:
Waarom zou er nu niks mogen worden gedaan, omdat het niet eerder gebeurde ?
Dat is het punt ook niet zo denk ik. Het is eerder de manier waarop het argument 'mensenrechten' gebruikt word, namelijk als een joker. Daarnaast zijn de mensenrechten niet eens het doel van een mogelijke oorlog tegen Irak.
  vrijdag 22 november 2002 @ 18:03:18 #120
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_6949833
quote:
Op donderdag 21 november 2002 03:37 schreef Cosma-Shiva het volgende:

De kwestie-Irak komt morgen aan de orde tijdens de top, die twee dagen zal duren. "Wij zullen overleggen wat er moet gebeuren als hij niet ontwapent", aldus Bush over Saddam Hussein. "Eén ding is zeker. Hij zal op de een of andere manier ontwapenen. Oorlog is daarbij mijn laatste keuze, mijn laatste optie." Bush hecht veel belang aan de gesprekken die hij in Praag zal voeren met andere staatshoofden en regeringsleiders. Vandaag sprak hij al met de Turkse president Ahmet Necdet Sezer. Morgen heeft hij een onderhoud met de Franse president Chirac en de Britse premier Blair.

tsk tsk
quote:
Amerika: 'Sowieso komt er oorlog met Irak'

De Amerikaanse veiligheidsadviseur Richard Perle kondigde gisteren aan dat de Amerikaanse aanval op Irak sowieso zal plaatsvinden, zelfs als de VN-wapeninspecteurs geen bewijs van massavernietigingswapens vinden.

Perle verraste de parlementsleden door te stellen dat zelfs wanneer VN hoofdwapeninspecteur Hans Blix Irak wapenvrij zou verklaren, de Amerikaanse oorlogsmachine niet zou stoppen.

bron: frontpage
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_6971741
Past misschien hiet helemaal in deze thread thuis, maar: Dit artikel uit de New York Times bekritiseert de Amerikaanse regering erom dat Pakistan nucleaire technologie aan Noord-Korea kan geven zonder dat beide landen gestraft worden terwijl men Irak al preventief wilt aanvallen. Lang artikel, dus even wat stukken:
quote:
SEOUL, South Korea, Nov. 21 Last July, American intelligence agencies tracked a Pakistani cargo aircraft as it landed at a North Korean airfield and took on a secret payload: ballistic missile parts, the chief export of North Korea's military.

The shipment was brazen enough, in full view of American spy satellites. But intelligence officials who described the incident say even the mode of transport seemed a subtle slap at Washington: the Pakistani plane was an American-built C-130.

It was part of the military force that President Pervez Musharraf had told President Bush last year would be devoted to hunting down the terrorists of Al Qaeda, one reason the administration was hailing its new cooperation with a country that only a year before it had labeled a rogue state.

(...)

The Central Intelligence Agency told members of Congress this week that North Korea's uranium enrichment program, which it discovered only this summer, will produce enough material to produce weapons in two to three years. Previously it has estimated that North Korea probably extracted enough plutonium from a nuclear reactor to build one or two weapons, until that program was halted in 1994 in a confrontation with the United States.

(...)

Yet while the United States has put tremendous diplomatic pressure on North Korea in the past two months to abandon the project, and has cut off oil supplies to the country, it has never publicly discussed the role of Pakistan or other nations in supplying that effort.

American and South Korean officials, when speaking anonymously, say the reason is obvious: the Bush administration has determined that Pakistan's cooperation in the search for Al Qaeda is so critical especially with new evidence suggesting that Osama bin Laden is still alive, perhaps on Pakistani soil.

So far, the White House has ignored federal statutes that require President Bush to impose stiff economic penalties on any country involved in nuclear proliferation or, alternatively, to issue a public waiver of those penalties in the interest of national security. Mr. Bush last year removed penalties that were imposed on Pakistan after it set off a series of nuclear tests in 1998.

(...)

"In Kim Jong Il's view, what's the difference between North Korea and Iraq?" asked one senior American official with long experience dealing with North Korea. "Saddam doesn't have one, and look what's happening to him."

(...)

Mr. Kelly responded that the program began at least four years ago, when Mr. Bush was governor of Texas. The Americans left after one North Korean official declared that dialogue on the subject was worthless and said, "We will meet sword with sword."

Since then, the North Koreans have been more circumspect. They have talked publicly about having the right to a nuclear weapon, even though they have signed the Nuclear Nonproliferation Treaty and an agreement with South Korea to keep the Korean Peninsula free of nuclear weapons.

(...)

Mr. Bush's aides say the way to deal with North Korea, in contrast to their approach to Iraq, is to exploit its economic vulnerabilities and offer carrots, essentially the strategy the Clinton administration used. Many here in Seoul believe it may work this time.

"The North Koreans are a lot more dependent on us, and on the West, than they were in the 1994 nuclear crisis," said Han Sung Joo, who served as South Korea's foreign minister then.

But the reality, officials acknowledged, is that Mr. Bush has little choice but to pursue a diplomatic solution with North Korea.

Kim Jong Il has 11,000 artillery tubes dug in around the demilitarized zone, all aimed at Seoul. In the opening hours of a war, tens of thousands of people could die, military officials here say.

"Here's the strategy," one American official said. "Tell the North Koreans, quite publicly, that they can't get away with it. And say the same thing to Pakistan, but privately, quietly."

zondag 24 november 2002 @ 19:01:54 #122
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_6975541
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 17:21 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is het punt ook niet zo denk ik. Het is eerder de manier waarop het argument 'mensenrechten' gebruikt word, namelijk als een joker. Daarnaast zijn de mensenrechten niet eens het doel van een mogelijke oorlog tegen Irak.

Dus laat iedereen maar lekker kreperen daar. Fijn.
Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
  zondag 24 november 2002 @ 20:01:38 #123
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6976579
quote:
Op zondag 24 november 2002 19:01 schreef Baas het volgende:

Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang

It's a bloody shame !
  zondag 24 november 2002 @ 20:04:53 #124
16625 robh
pi_6976638
quote:
Op zondag 24 november 2002 19:01 schreef Baas het volgende:

Dus laat iedereen maar lekker kreperen daar. Fijn.

Genoeg landen waar het er vele malen erger aan toe gaat dan in Irak. Maar dat is financieel niet interessant genoeg.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zondag 24 november 2002 @ 21:17:37 #125
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_6977682
quote:
Op zondag 24 november 2002 20:04 schreef robh het volgende:

[..]

Genoeg landen waar het er vele malen erger aan toe gaat dan in Irak. Maar dat is financieel niet interessant genoeg.

Maar omdat het elders in de wereld ook fout gaat ben jij er voor om de Irakese bevolking door te laten lijden onder het bewind van Saddam?
  maandag 25 november 2002 @ 09:07:02 #126
16625 robh
pi_6982862
quote:
Op zondag 24 november 2002 21:17 schreef Baas het volgende:

Maar omdat het elders in de wereld ook fout gaat ben jij er voor om de Irakese bevolking door te laten lijden onder het bewind van Saddam?

Jep, na 20 jaar geld verdienen aan Saddam eindelijk roepen dat het toch zó zielig is voor de Irakezen...

Krijgen we weer van die "toffe" beelden te zien dat de VS met een smart bomb het ministerie van defensie opblaast, terwijl het een ander gebouw is (in dit geval was het de universiteitsbibliotheek).

Voor het gemak vergeten we ook even dat de VS de Ba'ath partij daar flink gesteund hebben ten tijde van de coup en het afzetten van Kassem.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 25-11-2002 09:24]

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  maandag 25 november 2002 @ 12:12:04 #127
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6984980
quote:
Op maandag 25 november 2002 09:07 schreef robh het volgende:

[..]

Jep, na 20 jaar geld verdienen aan Saddam eindelijk roepen dat het toch zó zielig is voor de Irakezen...

Krijgen we weer van die "toffe" beelden te zien dat de VS met een smart bomb het ministerie van defensie opblaast, terwijl het een ander gebouw is (in dit geval was het de universiteitsbibliotheek).

Voor het gemak vergeten we ook even dat de VS de Ba'ath partij daar flink gesteund hebben ten tijde van de coup en het afzetten van Kassem.

Dan lijkt het mij juist geoorloofd dat de V.S. zich hier bemoeien. Je ruimt altijd je eigen rotzooi op.
1 kernfysicus
  Moderator maandag 25 november 2002 @ 12:29:27 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6985251
nah dat zeiden me ouders ook altijd.
"als je uitgespeeld bent, zet je het weer terug in de kast, of gooi je het weg, anders blijft dr alleen maar rotzooi achter op plekken waar je geen rotzooi wilt."
pi_6991051
quote:
Op maandag 25 november 2002 12:12 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Dan lijkt het mij juist geoorloofd dat de V.S. zich hier bemoeien. Je ruimt altijd je eigen rotzooi op.

Laat de vs dan eerst eens goed de problemen in afghanistan oplossen, zodat we als wereld kunen aanschouwen dat ze grote problemen wel kunnen oplossen, ipv alleen in eigen belang handelen.
En denk je nu echt dat ze door een machtswisseling in irak daar de problemen hebben opgelost, ja hun eigen probleem, namelijk van duurder wordende olie.
  donderdag 28 november 2002 @ 12:20:39 #130
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_7038732
quote:
IRAQ has given its first warning to the West that it does possess weapons of mass destruction and that President Saddam Hussein would be prepared to use them if his regime was threatened.
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,3-495141,00.html
1 kernfysicus
  donderdag 28 november 2002 @ 12:46:21 #131
16625 robh
pi_7039208
quote:
Op donderdag 28 november 2002 12:20 schreef tvlxd het volgende:

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,3-495141,00.html

Dát is dus een behoorlijk onderschat gevaar.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 28 november 2002 @ 15:30:42 #132
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_7041884
ehm TLVXD
quote:
an unnamed senior Iraqi official said
zo kan ik er dus ook nog wel een paar verzinnen..

je bericht heeft hierdoor dus totaal geen waarde en kan genegeerd worden..

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  donderdag 28 november 2002 @ 15:32:07 #133
16625 robh
pi_7041915
quote:
Op donderdag 28 november 2002 15:30 schreef Fonkmeistah het volgende:
ehm TLVXD

zo kan ik er dus ook nog wel een paar verzinnen..

je bericht heeft hierdoor dus totaal geen waarde en kan genegeerd worden..

Nee, tuurlijk heeft het wel waarde. Het zou een mogelijke strategie kunnen zijn. Vergeet niet dat een Saddam in nauw rare sprongen zou kunnen maken.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  maandag 2 december 2002 @ 21:59:47 #134
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7111016
Nou, het jaar duurt niet zo lang meer:... nog 29 dagen......

29,28,27,26,25, .....

pi_7113053
quote:
WASHINGTON President Bush heeft Saddam Hussein gewaarschuwd dat hij tot zondag de tijd heeft te bewijzen dat Irak echt een oorlog wil voorkomen. Na een eerste week van VN-wapeninspecties "zijn de signalen niet bemoedigend",zei Bush in een eerste verklaring over Irak sinds de inspecties donderdag begonnen.

Als negatieve signalen noemde Bush het feit dat er is geschoten op Amerikaanse en Britse piloten boven de no-fly-zones en de "protesten en leugens" die op de eis van de VN tot ontwapening volgden.

Als Irak 8 december geen lijst van zijn wapens heeft overlegd,heeft dat oorlog tot gevolg,maakte Bush duidelijk.

I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_7114073
quote:
Op maandag 2 december 2002 23:21 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Hmzz als ze dan de inspecteurs terug trekken en voorbereiden en dan binnen een paar weken aanvallen heb ik toch nog gelijk gekregen (ik opende deel 1 van dit uit de hand gelopen topic)
  donderdag 5 december 2002 @ 08:31:07 #137
16625 robh
pi_7154648
quote:
Veiligheidsraad verlengt olie-voor-voedselprogramma Iran met half jaar

De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties heeft woensdag unaniem besloten het olie-voor-voedselprogramma voor Irak met zes maanden te verlengen. Dat gebeurde enkele uren voor om middernacht de termijn van het lopende programma zou aflopen. De Veiligheidsraad besloot ook dat een lijst met goederen voor de import waarvan Irak toestemming moet vragen over dertig dagen moet zijn herzien.

De resolutie over de verlenging van het olie-voor-voedselprogramma vormt een compromis tussen de Verenigde Staten en de overige veertien leden van de Veiligheidsraad. De Verenigde Staten willen dat aan de importlijst zo'n vijftig goederen worden toegevoegd die mogelijk voor militaire doeleinden gebruikt konden worden. Onenigheid over deze kwestie leidde er op 26 november toe dat het olie-voor-voedselprogramma slechts met negen dagen werd verlengd, in plaats van de gebruikelijke zes maanden.

De VS stuurden er dit keer op aan dat het programma met nog eens twee weken verlengd zou worden, maar na moeizame onderhandelingen werd een compromis bereikt. Nadat Rusland ermee had ingestemd dat de 419 pagina's tellende importlijst binnen dertig dagen wordt herzien, besloten de VS hun fiat te geven aan de verlenging van het olie-voor-voedselprogramma. De Veiligheidsraad had aanvankelijk negentig dagen de tijd willen nemen om de lijst te herzien, maar dit stuitte op verzet van de VS, die onder meer de medicijnen cipro, waarmee miltvuur en pokken kunnen worden bestreden, en atropine, een antistof in het geval van blootstelling aan zenuwgas, aan de lijst willen toevoegen.

Laten we ook nog de aspirientjes verbieden.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zaterdag 7 december 2002 @ 14:21:41 #138
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_7192742
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_7192827
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 14:21 schreef Fonkmeistah het volgende:
[afbeelding]
Errug mooi gemaakt
pi_7194220
quote:
In Bagdad is zaterdag de internationale pers bij elkaar geroepen voor de presentatie van een omvangrijk document over het Iraakse wapenarsenaal. Het rapport zal later op de dag worden overhandigd aan de missie van VN-wapeninspecteurs. Het rapport van de Iraakse overheid kan van cruciale betekenis zijn voor de vraag of het al dan niet tot een oorlog komt tegen Irak.

Iraakse functionarissen hebben het rapport inmiddels aan een aantal journalisten laten zien. Het omvat 11.807 pagina's en een aantal cd-roms met in totaal 529 Mb aan gegevens, aldus een officiële bron.

quote:
Saddam kondigt 'belangrijke brief' aan Koeweit aan
De Iraakse president Saddam Hussein zal zaterdag om 18.00 uur (Nederlandse tijd) een ,,belangrijke brief'' aan het Koeweitse volk sturen. Dit heeft de Iraakse tv aangekondigd.
De troepen van Saddam vielen Koeweit in 1990 binnen. Het jaar erop werd het oliestaatje heroverd door een internationale coalitie.
bron
pi_7194599
pi_7195390
quote:
Anti-Amerikanisme in de wereld groeit gestaag
De internationale steun die de VS na de aanslagen van 11 september hebben gekregen is tanende. De oorzaak volgens een nieuw opinieonderzoek: Amerika is arrogant en gebruik zijn macht verkeerd.

Dit is wat een groot deel van de wereld van de Verenigde Staten vindt: het is een onverschillige supermacht, die graag alleen opereert, goed amusement voortbrengt, er dubieuze normen op nahoudt, een oorlog wil beginnen met Irak omdat dat land over olie beschikt, maar die wel de grootste macht in de wereld moet blijven.

In een grootschalig opinieonderzoek dat vandaag door het onafhankelijke Pew Research Center in samenwerking met de Amerikaanse krant International Herald Tribune is gepubliceerd, blijkt dat in 20 van de 27 landen waar drie jaar geleden ook een dergelijk onderzoek werd gedaan, de VS veel minder populair zijn geworden. De belangrijkste oorzaak volgens de Amerikaanse onderzoeksinstelling: wereldwijde achterdocht over de motieven van de Verenigde Staten voor een aanval op Irak, de brede overtuiging dat Amerika zich steeds minder aantrekt van de denkbeelden in de rest van de wereld en de groeiende gedachte dat Washington zich onvoldoende verantwoordelijk voelt voor de oplossing van internationale vraagstukken.

Alleen in Rusland, Oezbekistan en Nigeria is de populariteit van de VS explosief gestegen.

De resultaten van het onderzoek naar de mening van 38.000 mensen in 44 landen geeft een beeld van een wereld waar anti-Amerikaanse gevoelens in de afgelopen drie jaar dramatisch zijn toegenomen. Het minst opmerkelijke misschien is dat die gevoelens het sterkst zijn in de islamitische wereld. Daar bestaat niet alleen ontevredenheid over de VS, maar is sprake van ,,echte afkeer, zelfs haat'', aldus het rapport. Vooral de aanhoudende wens van in Washington om een aanval uit te voeren op Irak is daar debet aan. De minste aanhangers van de VS zijn te vinden in Egypte waar slechts zes procent van de ondervraagden hun steun uitsprak. In Pakistan zijn de VS ook niet populair. Daar gaf tien procent een positief oordeel over de VS.

Maar die onvrede beperkt zich niet tot de islamitische wereld, ook in Europa, Latijns-Amerika, Afrika en de rest van Azië is de bezorgdheid over de manier waarop Amerika zich internationaal opstelt toegenomen. Hoewel de meerderheid in de meeste landen de Amerikaanse strijd tegen het terrorisme steunt, bestaat er brede kritiek op het Amerikaanse buitenlandbeleid. Dat zou te agressief zijn geworden en onvoldoende rekening houden met de belangen van vrienden en bondgenoten

volledig artikel

Meer haatgevoelens binnen de Islamitische wereld, wat weer een voedingsbodem is voor nieuwe terroristische activiteiten.

pi_7213652
Vandaag gelezen dat de Amerikaanse gangsters praktisch klaar zijn voor een aanval op Irak in januari.
pi_7213744
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 18:14 schreef schatje het volgende:
volledig artikel

Meer haatgevoelens binnen de Islamitische wereld, wat weer een voedingsbodem is voor nieuwe terroristische activiteiten.

Bush had al gezegd dat dat een bevlieging was van al die mensen ofzo...
  zondag 8 december 2002 @ 22:15:56 #145
16715 Mylene
*schatje*
pi_7216053
quote:
Op zondag 8 december 2002 20:36 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Bush had al gezegd dat dat een bevlieging was van al die mensen ofzo...

Bush is een dom element.
  zondag 8 december 2002 @ 22:39:07 #146
8502 BAZZA
pi_7216682
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 14:21 schreef Fonkmeistah het volgende:
[afbeelding]
Oh leuk en hij komt over 2 maanden al op TV

bespaart mij weer een gang naar de bioscoop waar de cola meer kost als een dorp nuken in de Gaza strook

pi_7219183
quote:
Op zondag 8 december 2002 22:15 schreef schatje het volgende:
Bush is een dom element.
+1 miljoen inzichtvol
pi_7219938
quote:
Op zondag 8 december 2002 22:39 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Oh leuk en hij komt over 2 maanden al op TV

Een oorlog die voornamelijk in de stad wordt uitgevochten, veel burgerslachtoffers dus.
  maandag 9 december 2002 @ 15:51:14 #149
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_7224806
quote:
Op maandag 9 december 2002 12:13 schreef schatje het volgende:

[..]

Een oorlog die voornamelijk in de stad wordt uitgevochten, veel burgerslachtoffers dus.

Ach, als er geen oorlog wordt gevoerd vermoord Saddam zelf zijn burgers wel. In een oorlog wordt iig nog geprobeerd om burgerslachtoffers te voorkomen, dat kan je van Saddam nou niet bepaald zeggen lijkt me.
  maandag 9 december 2002 @ 17:14:06 #150
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7226964
quote:
Op maandag 9 december 2002 12:13 schreef schatje het volgende:

[..]

En het belangrijkste doel van Bush is........

Niet Bagdad of Saddam..... maar .........ja, ja, ja, ... u raad het al........

...........................

Iran !

Juist ja,

Dus eerst nog wat meer Al-Qaida aanslagen verzinnen en een connectie met Teheran suggereren.

Na Irak is het echte doel aan de beurt: Iran dus.

WEDDEN !?

maandag 9 december 2002 @ 17:21:06 #151
8502 BAZZA
pi_7227094
quote:
Op maandag 9 december 2002 17:14 schreef M.ALTA het volgende:

Niet Bagdad of Saddam..... maar .........ja, ja, ja, ... u raad het al........

...........................

Iran !

Juist ja,

Dus eerst nog wat meer Al-Qaida aanslagen verzinnen en een connectie met Teheran suggereren.

Na Irak is het echte doel aan de beurt: Iran dus.

WEDDEN !?

Meen je dat? ik denk dat eerst de Saoudies aan de beurt zijn, Iran misschien daarna maar dat is geen ultiem doel denk ik.
  maandag 9 december 2002 @ 17:29:10 #152
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7227277
quote:
Op maandag 9 december 2002 17:21 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Meen je dat? ik denk dat eerst de Saoudies aan de beurt zijn, Iran misschien daarna maar dat is geen ultiem doel denk ik.

Nee, Saoudiers niet, want die zijn min of meer al bezet door de USA, evenals Koeweit.

Iran focus dus, daarvoor moet eerst de Israelische anti-Iran lobby weer opkomen. etc. etc.

Die Arafat zal wel weer voor spek en bonen in het nieuws komen denk ik. Zoiets als tijdvulling voor CNN.

Ach ja, waarom moet ik toch weer e.a. verklappen !
(ok, ik zal niet veel meer verklappen, om het spannend te houden !)

Maar er is nog tijd, Irak moet nog beginnen !.

Hebben jullie CNN al aanstaan ?

maandag 9 december 2002 @ 17:35:09 #153
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_7227458

[Dit bericht is gewijzigd door Darklight op 09-12-2002 17:37]

pi_7227519
quote:
Op maandag 9 december 2002 17:29 schreef M.ALTA het volgende:
Ach ja, waarom moet ik toch weer e.a. verklappen !
(ok, ik zal niet veel meer verklappen, om het spannend te houden !)
  maandag 9 december 2002 @ 17:52:55 #155
8502 BAZZA
pi_7227840
quote:
Op maandag 9 december 2002 17:29 schreef M.ALTA het volgende:

Hebben jullie CNN al aanstaan ?

Bijna altijd

Gisteren zagen we beelden van de mooie oefeningen etc

maandag 9 december 2002 @ 17:56:23 #156
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7227919
quote:
Op maandag 9 december 2002 17:52 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Bijna altijd

Gisteren zagen we beelden van de mooie oefeningen etc

Ja ok, maar dat komt omdat jij wellicht een fan bent van het Israelische clubje;
FC Tel Aviv. Heb ik het goed ?

Ik zou ook altijd achter mijn grote liefde blijven staan.

maandag 9 december 2002 @ 18:01:00 #157
8502 BAZZA
pi_7228025
quote:
Op maandag 9 december 2002 17:56 schreef M.ALTA het volgende:

Ja ok, maar dat komt omdat jij wellicht een fan bent van het Israelische clubje;
FC Tel Aviv. Heb ik het goed ?

Ik zou ook altijd achter mijn grote liefde blijven staan.

Maccabi Haifa

pi_7228440
quote:
Op maandag 9 december 2002 15:51 schreef Baas het volgende:

[..]

Ach, als er geen oorlog wordt gevoerd vermoord Saddam zelf zijn burgers wel. In een oorlog wordt iig nog geprobeerd om burgerslachtoffers te voorkomen, dat kan je van Saddam nou niet bepaald zeggen lijkt me.

Zijn VVD-ers alleen maar in staat om domme "welles nietes" en "hij is slechter dan ik-spelletjes" te spelen ?
Het gaar er hier toch niet om wat Saddam zijn volk aandoet, maar om een oorlog`die Òf uit winstbejag Òf uit geestelijke frustratie van een president die sneu genoeg geestelijk onvolwaardig ter wereld is gekomen, gevoerd gaat worden..
  maandag 9 december 2002 @ 18:34:25 #159
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7228766
quote:
Op maandag 9 december 2002 18:01 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Maccabi Haifa

Bayern Munchen

ok, ff on-topic;

Jij denkt dat die oefeningen die je zag op CNN. relevant waren m.b.t.
Irak ?

maandag 9 december 2002 @ 18:47:55 #160
8502 BAZZA
pi_7229063
quote:
Op maandag 9 december 2002 18:34 schreef M.ALTA het volgende:

Bayern Munchen

Munchen
quote:
Jij denkt dat die oefeningen die je zag op CNN. relevant waren m.b.t.
Irak ?
Ja natuurlijk, duidelijk kan het bijna niet toch?

Het is duidelijk dat de kans dat er geen oorlog komt heel klein is...

maandag 9 december 2002 @ 19:03:02 #161
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7229417
quote:
Op maandag 9 december 2002 18:47 schreef BAZZA het volgende:

[..]Ja natuurlijk, duidelijk kan het bijna niet toch?

Het is duidelijk dat de kans dat er geen oorlog komt heel klein is...

idd

ik hou m'n adem in en hou mijn hart vast.

dinsdag 10 december 2002 @ 18:03:05 #162
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_7250314
De VS heeft beslag gelegd op het enige exemplaar van het Irak rapport en het naar washington overgebracht om het zelf te 'kopieren' voor de 5 permanente leden van de VN veiligheidsraad..

de rest van de VN krijgt een door amerika gecensureerde versie..

dinsdag 10 december 2002 @ 18:09:21 #163
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7250441
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 18:03 schreef Fonkmeistah het volgende:
De VS heeft beslag gelegd op het enige exemplaar van het Irak rapport en het naar washington overgebracht om het zelf te 'kopieren' voor de 5 permanente leden van de VN veiligheidsraad..

de rest van de VN krijgt een door amerika gecensureerde versie..

inderdaad, dat is een grof schandaal.

Ja, maar Meneer Balkenende had het toch over normen en waarden:

"Ach ja, kan me geen bal schelen" denkt De Hoop Scheffer, ik mag lekker aanschuiven bij de volgende NAVO-top. (ober ! 2 flessen Cognac, en een glas chocomel voor Jan-Peter !)"

woensdag 11 december 2002 @ 08:04:36 #164
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_7262754
Ik vind het gevaarlijk dat de Amerikanen gezien recente uitspraken blijkbaar weer staan te trappelen om kernwapens te gebruiken... Er zijn wel paralellen te trekken met WOII, toena japan immers ook kapituleerde en de VS ondanks dat toch haar speeltjes uitprobeerde. \

Ben trouwens ook benieuwd waar de scudraketten, onderschept bij Jemen heen gingen..

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_7262763
quote:
Op woensdag 11 december 2002 08:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Ben trouwens ook benieuwd waar de scudraketten, onderschept bij Jemen heen gingen..

Waarschijnlijk wou Saddam ze kwijt.
  woensdag 11 december 2002 @ 08:10:51 #166
16625 robh
pi_7262770
quote:
Op woensdag 11 december 2002 08:08 schreef sig000 het volgende:

Waarschijnlijk wou Saddam ze kwijt.

Kwamen uit N-Korea (dat werd geroepen). Waar ze heen gingen? Jemen.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7262794
quote:
Op woensdag 11 december 2002 08:10 schreef robh het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat N-Korea de afgedankte "scuds" van Saddam nu doorverkoopt.
  woensdag 11 december 2002 @ 08:23:01 #168
16625 robh
pi_7262812
quote:
Op woensdag 11 december 2002 08:18 schreef sig000 het volgende:

Het zou kunnen dat N-Korea de afgedankte "scuds" van Saddam nu doorverkoopt.

Kan. Maar ik denk niet dat ze die uit Irak wegkrijgen ivm met de embargo's en strenge controle.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7262903
quote:
Op woensdag 11 december 2002 08:23 schreef robh het volgende:

[..]

Kan. Maar ik denk niet dat ze die uit Irak wegkrijgen ivm met de embargo's en strenge controle.

Misschien dat ze op tijd weg waren en nu op weg naar extreme palestijnen?
  woensdag 11 december 2002 @ 08:41:41 #170
16625 robh
pi_7262926
quote:
Op woensdag 11 december 2002 08:39 schreef sig000 het volgende:

Dan is 12 jaar toch wel erg optijd hoor. Denk niet dat ze zolang rondgevaren hebben
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 11 december 2002 @ 08:44:05 #171
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_7262942
quote:
Op woensdag 11 december 2002 08:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind het gevaarlijk dat de Amerikanen gezien recente uitspraken blijkbaar weer staan te trappelen om kernwapens te gebruiken... Er zijn wel paralellen te trekken met WOII, toena japan immers ook kapituleerde en de VS ondanks dat toch haar speeltjes uitprobeerde. \
Je bent echt een beetje een kneus. Japan kapituleerde niet voordat de VS atoomwapens hadden ingezet maar pas na de tweede Atoombom en net voor de dreiging met een derde aanval. Staat gewoon in ieder geschiedenisbeok overigens.
pi_7262964
quote:
Op woensdag 11 december 2002 08:41 schreef robh het volgende:

[..]

Dan is 12 jaar toch wel erg optijd hoor. Denk niet dat ze zolang rondgevaren hebben

Kan ook wat korter zijn dat ze in N-Korea opgeslagen hebben gelegen.
  woensdag 11 december 2002 @ 12:40:28 #173
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_7266694
Wat de V.S. gedaan hebben met die rapporten is niet eerlijk, vooral door de Colombiaanse voorzitter van de Veiligheidsraad om te kopen.
Maar de overige leden krijgen, volgens mij, een gecensureerde versie van de V.N., niet van de V.S.
Anyway, het draagt niet bij aan de geloofwaardigheid van de Bush-regering.
1 kernfysicus
  Moderator woensdag 11 december 2002 @ 12:46:50 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7266832
quote:

[..]

slimme palestijn die een scudraket weet te verbergen

nee het zal wel een zending vanuit N-Korea richting Hezbollah ofzo geweest zijn.

pi_7266854
Annan bekritiseert selectief uitdelen wapenrapport

LONDEN (ANP) - De secretaris-generaal van de Verenigde Naties Kofi Annan is niet blij met de wijze waarop de Veiligheidsraad is omgegaan met het Iraakse wapenrapport. In een uitzending van de BBC World Service noemde hij de zaak woensdag ,,betreurenswaardig''.

Vooral de rol die de Verenigde Staten hebben gespeeld, leidde tot ongenoegen in sommige kringen. Washington kreeg toestemming de enige complete kopie van het rapport te bewerken voor die wordt vrijgegeven aan de niet-permanente leden van de Veiligheidsraad.

Annan vindt het besluit om dit te doen goed, maar noemde de ,,aanpak en stijl fout''. Behalve de VS kregen ook de vier andere permanente leden van de Veiligheidsraad (China, Rusland, Frankrijk en Groot-Brittannië) een volledige versie van het wapenrapport.

Gekuiste versie

De tien niet-permanente leden van de Veiligheidsraad krijgen over tien dagen een gekuiste versie. Verscheidene niet-permanente leden hebben deze handelswijze bekritiseerd. Roulerende leden zoals Syrië, Noorwegen en Mexico voelen zich tot tweederangs naties gedevalueerd.

Bagdad is ontsteld over de manier waarop met het rapport wordt omgesprongen. De Iraakse regering beweert dat de VS in het rapport gaan knoeien om een oorlog tegen Irak te rechtvaardigen.

De chef van de wapeninspecties in Irak, de Zweed Hans Blix, benadrukte dat materiaal uit het enorme dossier wordt gehaald om ieder risico van verdere verspreiding van massavernietigingswapens te voorkomen

woensdag 11 december 2002 @ 12:50:30 #176
16625 robh
pi_7266901
Dit valt toch niet goed te praten? Ik zie Bush al in zijn kamertje zitten, met typex "Tank" wegpoetsen en "Bad Noeklier bomb" neerzetten...
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 11 december 2002 @ 12:53:02 #177
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_7266933
quote:
Op woensdag 11 december 2002 12:50 schreef robh het volgende:
Dit valt toch niet goed te praten? Ik zie Bush al in zijn kamertje zitten, met typex "Tank" wegpoetsen en "Bad Noeklier bomb" neerzetten...
Volgens mij krijgen de niet-permanente leden een gecensureerde versie van de V.N., niet van de V.S.
1 kernfysicus
  Moderator woensdag 11 december 2002 @ 12:54:55 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7266965
tja erg stomme actie van de VS hier kan ik het absoluut niet mee eens zijn, maar het is vrij gemakkelijk op te lossen, laat bagdad dat rapport nog maar een keer uit printen ofzo dan kunnen daar iig geen misverstanden over ontstaan over 2 maanden.

ik snap zowieso niet wat het nut er nou van is waar de VS nu mee bezig is, Irak kruipt voor ze door het stof en nog blijven ze zich agressief opstellen, word tijd dat de US uit heel de kwestie Irak word uitgesloten, laat de VN maar beslissen of er (met of zonder de US) word aangevallen.

woensdag 11 december 2002 @ 12:57:31 #179
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_7267018
quote:
Op woensdag 11 december 2002 12:54 schreef sp3c het volgende:
ik snap zowieso niet wat het nut er nou van is waar de VS nu mee bezig is, Irak kruipt voor ze door het stof en nog blijven ze zich agressief opstellen, word tijd dat de US uit heel de kwestie Irak word uitgesloten, laat de VN maar beslissen of er (met of zonder de US) word aangevallen.
De V.S. zijn natuurlijk wel de ruggegraat van de V.N.
Overigens ben ik het ook helemaal niet eens met deze aanpak, het is niet bevorderlijk voor de geloofwaardigheid van de V.S. en men gaat straks toch denken: Wil Amerika wel vrede?
1 kernfysicus
pi_7267120
het is zo'n domme zet GVD. kan je die kerel eindelijk een beetje controleren geef je hem een kans om het spel te spelen waar hij goed in is.
  woensdag 11 december 2002 @ 13:03:34 #181
16625 robh
pi_7267141
quote:
Op woensdag 11 december 2002 13:02 schreef Chadi het volgende:
het is zo'n domme zet GVD. kan je die kerel eindelijk een beetje controleren geef je hem een kans om het spel te spelen waar hij goed in is.
Je zou toch gaan denken dat er écht niets aan de hand is.....
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 11 december 2002 @ 14:51:53 #182
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7269680
quote:
Op woensdag 11 december 2002 08:10 schreef robh het volgende:

[..]

Noord-Korea ? Dat was toch een vazal-staat van Texas ?
  woensdag 11 december 2002 @ 14:54:16 #183
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_7269744
quote:

[..]

quote:
NOS-TT 124 wo 11 dec

Scuds op schip voor leger Jemen

SANAA De partij Scud-raketten die op
een Noord-Koreaans schip zijn gevonden,
behoren toe aan Jemen.De regering zegt
de lading te hebben besteld en eist dat
die wordt doorgelaten.De Amerikaanse
marine had het schip geenterd.

Jemen heeft protest aangetekend bij de
VS en Spanje.Het waren Spaanse schepen
die de Noord-Koreaan onderschepten.De
VS verklaarde eerder dat het schip was
opgebracht in het kader van de oorlog
tegen het terrorisme.

Aan boord lagen zeker 15 Scud-raketten,
delen daarvan en 85 vaten chemicalien.
De lading zou verborgen hebben gelegen
onder een partij cement.
1 kernfysicus
  Moderator woensdag 11 december 2002 @ 14:57:47 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7269836
quote:
Op woensdag 11 december 2002 12:57 schreef tvlxd het volgende:

[..]

De V.S. zijn natuurlijk wel de ruggegraat van de V.N.
Overigens ben ik het ook helemaal niet eens met deze aanpak, het is niet bevorderlijk voor de geloofwaardigheid van de V.S. en men gaat straks toch denken: Wil Amerika wel vrede?

mjah ik denk niet dat je de amerikaanse rol in de VN moet overschatten zo groot zijn ze nou ook weer niet.

De amerikanen werken het wantrouwen dat de halve wereld al in ze heeft alleen maar in de hand en dus lijkt het me een goede zaak dat de VS word buitengesloten in de kwestie Irak.

Als ze gewoon net als normaal na 9-11-2001 hadden gezegd dat ze na afghanistan Irak ook aan zouden pakken dan was saddam zijn regime nu weggevaagd door een internationale coalitie.

maar neeeeee, Bush moet zonodig roepen dat hij het alleen wel afkan en dat er zowieso een aanval gaat komen en dat alle landen die niet met hem, tegen hem zijn en weet ik het wat voor onzin nog meer.

voor de amerikaanse kiezers is het misschien leuk om te horen dat Amerika superieur is enzo maar als strax blijkt dat dit niet helemaal klopt dan heb je de popjes aan het dansen.

pi_7270802
quote:
Op woensdag 11 december 2002 14:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

Als ze gewoon net als normaal na 9-11-2001 hadden gezegd dat ze na afghanistan Irak ook aan zouden pakken dan was saddam zijn regime nu weggevaagd door een internationale coalitie.

Dream on. De directe buurlanden hebben allemaal te veel te verliezen als het regime van Saddam Hussein verdwijnt. Iedereen was over "die oorlogszuchtige cowboy" heengevallen als er een oorlog was aangekondigd.

En nu er inspecteurs in Irak zijn beginnen de stemmen al weer op te gaan dat de aanwezigheid van inspecteurs genoeg is, en er helemaal geen oorlog nodig is.

Inspecteurs vinden niks: Geen oorlog, want er zijn geen wapens
Inspecteurs vinden wapens: Geen oorlog, want de inspecteurs doen hun werk.

Moderator woensdag 11 december 2002 @ 15:46:41 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7270949
quote:
Op woensdag 11 december 2002 15:39 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Dream on. De directe buurlanden hebben allemaal te veel te verliezen als het regime van Saddam Hussein verdwijnt. Iedereen was over "die oorlogszuchtige cowboy" heengevallen als er een oorlog was aangekondigd.

rrrrrrright, het is voor de economie en de stabiliteit in de regio alleen maar goed als Irak normaal lid van de OPEC word, dan kunnen de landen beginnen te ontwapenen en is er ook geen gigantische westerse troepen aanwezigheid meer nodig.
Dan nemen ze die paar euro's die ze verliezen omdat Irak ook weer op grote schaal meedoet er graag bij.
quote:
En nu er inspecteurs in Irak zijn beginnen de stemmen al weer op te gaan dat de aanwezigheid van inspecteurs genoeg is, en er helemaal geen oorlog nodig is.

Inspecteurs vinden niks: Geen oorlog, want er zijn geen wapens
Inspecteurs vinden wapens: Geen oorlog, want de inspecteurs doen hun werk.

daar komt dat wapendocument van pas.

De VN heeft Irak gevraagd om alle wapens die ze hebben op te schrijven en als de inspecteurs wapens vinden die niet op die lijst staan betekend dit dus dat Irak de VN nog steeds als een voetveeg gebruikt en dus word de hele bende platgeschoten.

daarom is het ook zo gigantisch oerstom dat de amerikanen dat document eerst zelf onder handen nemen want nu zegt saddam als er wat gevonden word: 'jamaar dat stond op de lijst, bush heeft het eraf getipex'ed, don't sh00t the piano player!!!'

woensdag 11 december 2002 @ 16:38:30 #187
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_7272040
quote:
Op woensdag 11 december 2002 14:57 schreef sp3c het volgende:

dus lijkt het me een goede zaak dat de VS word buitengesloten in de kwestie Irak.

Zonder Amerika was er niet eens een kwestie irak, Zij zijn tenslotte degenen die na Irak 10 jaar ineens lopen beschuldigen en zijn zijn ook degenenn die ineens in Saddam een directe bedreiging zien. Never mind dat Saddam, als ie echt massa wil vernietigen daar 10 jaar lang de kans voor gehad heeft, nu moet ie ineens weg, nu moet ie ineens dood.

Armerika IS de kwestie Irak. Buitensluiten zal niet helpen, integendeel zelfs. Als de VN dat doet valt overmorgen de eerste bom op Bagdad gok ik.

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  woensdag 11 december 2002 @ 16:40:48 #188
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_7272094
overigens, het doet er geen barst toe wat er allemaal voor bewijzen vroeg of laat boven tafel komen, al dan niet gefaked/gefabriceerd of echt. Vroeg of laat knalt Bush toch Saddam door z`n kop.

Maak er wat mij betreft dan vroeg van, hou op met de spelletjes waavan de uitkomst toch al vastslaat en val aan.

Get it over with zeg maar.

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_7272593
"U.S. officials Wednesday defended the seizure of the missiles as consistent with administration policy of interdicting arms sales if there is a potential the material could be used to make or deliver weapons of mass destruction."

http://www.cnn.com/2002/WORLD/asiapcf/east/12/11/us.missile.ship/index.html

Ben ik nou de enige die dit een ongelofelijk hypocriete uitspraak vindt van het land dat al decennia lang wereldwijd leider is in de verkoop van wapens aan vriend en vijand?

woensdag 11 december 2002 @ 17:10:35 #190
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_7272738
Yep en daarom gaat de VS het Irak rapport ook censureren omdat Irak daarin ook de wapenleveranciers noemt..
bovendien als je naar die scuds kijkt zijn de opdrukken in het engels ??
sinds wanneer spreekt men in noord korea of Yemen engels vraag ik me dan af
  woensdag 11 december 2002 @ 17:47:21 #191
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7273479
En zullen we dan binnenkort deze beelden weer zien op TV ?

Klap klap klap klap. Applause voor Georgie ??

woensdag 11 december 2002 @ 17:47:54 #192
8502 BAZZA
pi_7273493
quote:
Op woensdag 11 december 2002 17:10 schreef Fonkmeistah het volgende:

sinds wanneer spreekt men in noord korea of Yemen engels vraag ik me dan af

Lingua franca?
pi_7274108
quote:
Op woensdag 11 december 2002 15:46 schreef sp3c het volgende:
rrrrrrright, het is voor de economie en de stabiliteit in de regio alleen maar goed als Irak normaal lid van de OPEC word, dan kunnen de landen beginnen te ontwapenen en is er ook geen gigantische westerse troepen aanwezigheid meer nodig.
Dan nemen ze die paar euro's die ze verliezen omdat Irak ook weer op grote schaal meedoet er graag bij.
Hmmmmmm
Irak is allang normaal lid van de OPEC, ze hebben alleen een exportbeperking van de VN opgelegd gekregen. Verder is deze gigantische westerse troepenmacht totaal niet noodzakelijk, deze is alleen noodzakelijk om onze olievoorziening voor de komende 20 jaar veilig te stellen, als er geen olie meer in die landen te vinden zou zijn, zou de westerse bemoeienis allang voorbij zijn.
  woensdag 11 december 2002 @ 18:46:08 #194
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7274545
quote:
Op woensdag 11 december 2002 18:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hmmmmmm
Irak is allang normaal lid van de OPEC, ze hebben alleen een exportbeperking van de VN opgelegd gekregen. Verder is deze gigantische westerse troepenmacht totaal niet noodzakelijk, deze is alleen noodzakelijk om onze olievoorziening voor de komende 20 jaar veilig te stellen, als er geen olie meer in die landen te vinden zou zijn, zou de westerse bemoeienis allang voorbij zijn.

Denk ik ook wel,

Wat te denken als voorbereiding voor de bezetting van ........Iran ! ?

Moderator woensdag 11 december 2002 @ 19:24:23 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7275510
quote:
Op woensdag 11 december 2002 18:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hmmmmmm

een normaal lid heeft m.i. geen exportbeperking dus is irak geen normaal lid.

Jullie vergeten geloof ik een beetje hoe die westerse troepenmacht daar is gekomen, niet omdat saddam al zijn olie zelf wilde houden maar omdat ze Kuweit hebben overvallen, daar beestachtig hebben huisgehouden en de boel hebben leeggeroofd.

Daarom is Irak aangevallen niet om de olie.

Als de VS er niet was geweest had de VN ook wel aangevallen daar kun je zeker van zijn, dan waren dr alleen meer franse toestellen gebruikt of zelfs duitse.

Irak heeft met Saddam een gevaarlijk en vijandig regime, DAT is de kwestie Irak, en als de VS ineens weg zou vallen zou dit niet veranderen.

woensdag 11 december 2002 @ 20:04:03 #196
16625 robh
pi_7276636
quote:
Op woensdag 11 december 2002 18:46 schreef M.ALTA het volgende:

Denk ik ook wel,

Wat te denken als voorbereiding voor de bezetting van ........Iran ! ?

Vraag me toch af.... Wat is er in Iran te zoeken?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 11 december 2002 @ 20:10:32 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_7276812
quote:
Op woensdag 11 december 2002 20:04 schreef robh het volgende:

[..]

Vraag me toch af.... Wat is er in Iran te zoeken?

Oil is considered as Iran's key economic anchor since it is the source of some 80% of its revenues....Iran has the capacity to producebetween 4 to 4.5 million bpd of oil and liquefied gas until the year 2011.... bron
  woensdag 11 december 2002 @ 20:19:57 #198
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_7277081
á 25 euro per vat , en das toch goed voor minimaal 125 miljoen euro per dag wat er uit de grond komt spuiten
dus tot en met 2011 is daar al zo'n slordige ¤ 365.000.000.000 te halen..

er zijn mensen voor minder vermoord...

en al dat geld in handen van moslims doet de blanke elite toch wat zenuwachtig worden

donderdag 12 december 2002 @ 12:44:19 #199
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_7288947
U.S. Suspects Al Qaeda Got Nerve Agent From Iraqis
quote:
The Bush administration has received a credible report that Islamic extremists affiliated with al Qaeda took possession of a chemical weapon in Iraq last month or late in October, according to two officials with firsthand knowledge of the report and its source. They said government analysts suspect that the transaction involved the nerve agent VX and that a courier managed to smuggle it overland through Turkey.
Pfffff..... kunnen we het gelukkig toch nog op de ``War on Terror'' gooien!

-edit-

Document names western arms suppliers

quote:
The Iraqi declaration on banned weapons programmes contains the names of western companies which helped Baghdad amass a nuclear, chemical and biological arsenal.
Dit kan toch geen reden voor Amerika zijn geweest die documenten te bemachtigen? De V.N. hebben nog steeds die documenten, Irak ook, dus er wordt niks verborgen. Of zie ik het verkeerd, volgens mij toch niet, hoor?
1 kernfysicus
  donderdag 12 december 2002 @ 13:10:52 #200
262 Re
Kiss & Swallow
pi_7289389
quote:
Op donderdag 12 december 2002 12:44 schreef tvlxd het volgende:
U.S. Suspects Al Qaeda Got Nerve Agent From Iraqis
[..]

Pfffff..... kunnen we het gelukkig toch nog op de ``War on Terror'' gooien!

Hey dat is makkelijk we linken EQ aan Irak en noemen tussen neus en lippen door dat het om chemische wapens gaat... 3 vliegen in een klap met een documentje
[qoute]-edit-

Document names western arms suppliers
[..]

Dit kan toch geen reden voor Amerika zijn geweest die documenten te bemachtigen? De V.N. hebben nog steeds die documenten, Irak ook, dus er wordt niks verborgen. Of zie ik het verkeerd, volgens mij toch niet, hoor?
[/quote]Als ik Saddam was zou ik het gehele document natuurlijk volstoppen met allereli verwijzingen naar leverancies dooe westerse landen... de nachtkijkers zullen er ook wel bijstaan

pi_7289646
quote:
Op maandag 4 november 2002 12:42 schreef schatje het volgende:
Vervolg van "VS vallen nog dit jaar Irak aan" deel 9

Laatste nieuws:
[..]

bron

Die bush zal vroeg of laat binnenvallen....., hij gaat gewoon het karwei afmaken waar ze vader aan begonnen is. Toen de tijd kreeg George Bush kritiek vanwege het feit dat hij juist niets gedaan had !!
Dus of ze daar nou wapens vinden of niet...., hij zal het karwei-tje afmaken !
Daar buiten zijn dit zijn eerst en tevens laatste 4 jaar voor het Presidentschap dus nu hij de kans heeft zal hij het zeker niet laten.
  Moderator donderdag 12 december 2002 @ 14:19:42 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7290760
uitstekend beargumenteerd

Bush gaat Irak aanvallen omdat het moet van pappa ... goeie

pi_7290893
quote:
Op donderdag 12 december 2002 14:19 schreef sp3c het volgende:
uitstekend beargumenteerd

Bush gaat Irak aanvallen omdat het moet van pappa ... goeie

of omdat ie er verkiezingen mee kan winnen. Staat leuk op zijn CV.
  Moderator donderdag 12 december 2002 @ 14:34:35 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7291079
dan zal die het toch iets anders moeten gaan spelen
pi_7291105
quote:
Op donderdag 12 december 2002 14:34 schreef sp3c het volgende:
dan zal die het toch iets anders moeten gaan spelen
Als ie de Badguy heeft verjaagd zonder Amerikaanse slachtoffers is ie de held.
  Moderator donderdag 12 december 2002 @ 14:46:16 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7291293
... zonder slachtoffers

voorlopig gaat de badguy nog nergens heen en als de VS aanvalt zullen die slachtoffers vanzelf komen.

Bush werkt zich wat dat (zijn CV) betreft nogal in de nesten.
Als hij Saddam niet uitschakelt dan word hij er tijdens de verkiezingen op afgerekend dat hij dingen roept/beloofd die hij niet waarmaakt.
Als hij Saddam wel uitschakelt (zonder VN steun) word hij er op afgerekend dat hij bewust is op oorlog en de internationale relatie's van de VS op een brandhoop heeft gegooid.

als hij gewoon als een normaal staatshoofd had aangedrongen op een verstevigd VN mandaat voor inspecteurs en anders eventueel actie dan stond het idd leuk op zijn cv (zou die zelfs nobel vredes prijs voor kunnen krijgen als je naar de vorige ontvangers kijkt ... ) maar om nou gelijk te beginnen te dreigen en te doen is echt een domme zet geweest.

donderdag 12 december 2002 @ 20:35:37 #207
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_7298698
Een oorlog zonder slachtoffers is een beetje een naieve gedachte idd. Aan de andere kant, als we in het verleden ook dergelijke slappe knieen hadden gehad spraken we nu allemaal Duits.
  vrijdag 13 december 2002 @ 07:37:49 #208
16625 robh
pi_7307389
- knip -

offtopic reactie verwijderd, zie ander topic

-knip -

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 13-12-2002 10:24]

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  Moderator vrijdag 13 december 2002 @ 10:23:18 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7308619
quote:
Op donderdag 12 december 2002 20:35 schreef Baas het volgende:
Een oorlog zonder slachtoffers is een beetje een naieve gedachte idd. Aan de andere kant, als we in het verleden ook dergelijke slappe knieen hadden gehad spraken we nu allemaal Duits.
dat geloof je toch niet echt hé
  vrijdag 13 december 2002 @ 16:04:57 #210
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7315546
Zou dit topic niet uitgebreid moeten worden met Iran ?
pi_7316103
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 16:04 schreef M.ALTA het volgende:
Zou dit topic niet uitgebreid moeten worden met Iran ?
Dit hele topic zal over 18 dagen nutteloos blijken te zijn geweest.
  vrijdag 13 december 2002 @ 16:26:34 #212
16625 robh
pi_7316127
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 16:25 schreef CeeJee het volgende:

Dit hele topic zal over 18 dagen nutteloos blijken te zijn geweest.

vertel....
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7316275
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 16:26 schreef robh het volgende:

[..]

vertel....

Want dan is "dit jaar" voorbij, en is er nog geen aanval. Of loopt "dit jaar" probleemloos over naar 2003 ?
  vrijdag 13 december 2002 @ 16:33:08 #214
16625 robh
pi_7316332
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 16:31 schreef CeeJee het volgende:

Want dan is "dit jaar" voorbij, en is er nog geen aanval. Of loopt "dit jaar" probleemloos over naar 2003 ?

Dus? Blijft het nog wel "dit jaar" hoor. Maar heel scherp hoor
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zaterdag 14 december 2002 @ 14:00:32 #216
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_7331286
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 13:52 schreef Chadi het volgende:
[afbeelding]

Made in Seol

( http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/2575381.stm )

Ah, zoiets als: Verboden voor Joden.
Of: Negers niet gewenst.
1 kernfysicus
pi_7331310
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 14:00 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Ah, zoiets als: Verboden voor Joden.
Of: Negers niet gewenst.

jah zoiets alleen in een tijd waarin eigenlijk iedereen weet dat je anderen in hun waarde moet laten. En niet meer dat eigen volk eerst bullshit moet slikken.
pi_7365270
quote:
IAEA: geen bewijs voor Iraakse kernwapens
De VN-wapeninspecteurs hebben in Irak tot dusver geen bewijzen gevonden voor de productie van chemische of kernwapens. Dat heeft directeur Mohammed el-Baradei van het Internationale Agentschap voor Atoomenergie (IAEA) zondagavond gezegd.
El-Baradei waarschuwde wel dat Irak moet blijven meewerken met de inspecteurs van de Verenigde Naties om een eventuele aanval tegen het land te voorkomen. Irak moet meewerken en doet dat, volgens el-Baradei, momenteel ook. Hij benadrukte dat de inspecteurs tot nu toe geen bewijs hebben gevonden voor chemische of kernwapens in Irak.
volledig artikel
  maandag 16 december 2002 @ 16:54:03 #219
8502 BAZZA
pi_7370236
Hi-tech arms 'would finish war in a week'

http://news.independent.co.uk/world/americas/story.jsp?story=361736

Godver maar 1 week plezier er van op CNN

ik wil mijn belastinggeld terug!
voor dat geld wil ik minstens 2 maanden aktie op TV

maandag 16 december 2002 @ 16:56:05 #220
16625 robh
pi_7370290
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:54 schreef BAZZA het volgende:

Koop je toch een videorecorder? En daarna de videoband met het beste uit de "Bush-massacres"?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  maandag 16 december 2002 @ 17:05:35 #221
8502 BAZZA
pi_7370541
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:56 schreef robh het volgende:

Koop je toch een videorecorder? En daarna de videoband met het beste uit de "Bush-massacres"?

Dat is toch niet hetzelfde, er komen immers geen "massacres"

slechts bommen op wat tuig en veel schade aan gebouwen etc, de meeste normale mensen zitten allang veilig.

pi_7371838
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:54 schreef BAZZA het volgende:

http://news.independent.co.uk/world/americas/story.jsp?story=361736

Goed he dat amerikanen wel steeds meer high tech wapens mogen ontwikkelen, en deze op een in hun ogen niet westerse staat toe te passen.

Als ik dit bericht lees begin ik echt huiverig te worden van amerika, als die malloot daarzo nog iets meer doorflipt is straks ook europa een bedreiging voor hem, omdat de europesche economie de groei van amerika bedreigt of zo.

Of is het zo dat je als navo lid ook recht hebt om al die mooie high tech wapens aan te schaffen zodat het weer een beetje gelijk strijd kan gaan worden.

maandag 16 december 2002 @ 18:47:42 #223
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7372649
quote:
Op maandag 16 december 2002 18:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Goed he dat amerikanen wel steeds meer high tech wapens mogen ontwikkelen, en deze op een in hun ogen niet westerse staat toe te passen.

Als ik dit bericht lees begin ik echt huiverig te worden van amerika, als die malloot daarzo nog iets meer doorflipt is straks ook europa een bedreiging voor hem, omdat de europesche economie de groei van amerika bedreigt of zo.

Of is het zo dat je als navo lid ook recht hebt om al die mooie high tech wapens aan te schaffen zodat het weer een beetje gelijk strijd kan gaan worden.

Het is denk ik nog veel gekker vrees ik:

http://www.propagandamatrix.com/thepropagandamatrix

Een beetje consideratie met de Amerikanen zou wel kunnen denk ik.

maandag 16 december 2002 @ 18:57:57 #224
8502 BAZZA
pi_7372890
quote:
Op maandag 16 december 2002 18:08 schreef Basp1 het volgende:
als die malloot daarzo nog iets meer doorflipt is straks ook europa een bedreiging voor hem, omdat de europesche economie de groei van amerika bedreigt of zo.
Kijkend naar de staat van de Duitse economie lijkt die kans mij klein

Misschien dat Tariq Aziz een werkstraf kan krijgen van zo'n geheime rechtbank,
zou hem graag in "Austin Powers 4" willen zien

pi_7375917
Ze mogen wel opschieten als ze Kerstmis thuis willen vieren.
pi_7388361
  dinsdag 17 december 2002 @ 15:29:52 #227
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7388780
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 16:31 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Ja, nog 14 dagen tijd voor Bush.
pi_7401492
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 15:29 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

Ja, nog 14 dagen tijd voor Bush.

Engeland is aan voorbereidingen begonnen.
Dat lukt ze nooit meer.

My topic is a had failed!!1

pi_7405740
Oorlog Irak lijkt niet zeer nabij WASHINGTON De veiligheidsadviseurs van president Bush raden hem aan te stellen dat Irak de VN-opdracht tot ontwapening schendt.Dat zeggen regeringsbronnen.Ze zouden daarmee niet op een oorlog in de komende weken willen aansturen,maar wel de druk op Irak en de VN opvoeren. De adviseurs geven Bush waarschijnlijk morgen advies over een reactie op de Iraakse bewering dat het land niet over massavernietigingswapens beschikt.Naar verwachting zal Bush Iraks rapportage daarover als onwaar van tafel vegen. Zo zou Bush de druk opvoeren,terwijl hij de wapeninspecteurs voorlopig nog meer bewijs tegen Irak laat verzamelen

pi_7429062
quote:
Op woensdag 18 december 2002 12:45 schreef logisnack het volgende:
Oorlog Irak lijkt niet zeer nabij WASHINGTON De veiligheidsadviseurs van president Bush raden hem aan te stellen dat Irak de VN-opdracht tot ontwapening schendt.Dat zeggen regeringsbronnen.Ze zouden daarmee niet op een oorlog in de komende weken willen aansturen,maar wel de druk op Irak en de VN opvoeren. De adviseurs geven Bush waarschijnlijk morgen advies over een reactie op de Iraakse bewering dat het land niet over massavernietigingswapens beschikt.Naar verwachting zal Bush Iraks rapportage daarover als onwaar van tafel vegen. Zo zou Bush de druk opvoeren,terwijl hij de wapeninspecteurs voorlopig nog meer bewijs tegen Irak laat verzamelen

ja maar hij komt ongeloofwaardig over op de andere leden die het rapport ook hebben gehad of de verknipte versie hebben gehad. Straw die trekt al de harde taal terug. Bush staat weer in zijn eentje op het droge te zwemmen.
pi_7435738
quote:
Op donderdag 19 december 2002 16:08 schreef Chadi het volgende:
Bush staat weer in zijn eentje op het droge te zwemmen.
Daar zal hij niet wakker van liggen
  vrijdag 20 december 2002 @ 12:06:52 #232
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_7446194
Voor degenen die graag willen weten hoe Irak onder andere aan zijn wapens kwam:
quote:
A = Atomwaffenprogramm, B = Biologisches Waffenprogramm, C = Chemiewaffenprogramm, R = Raketenprogramm, K = Konventionelle Waffen, militärische Logistik, Zulieferungen an das irakische Verteidigungsministerium und Bau militärischer Anlagen

USA

1 Honeywell (R, K)
2 Spectra Physics (K)
3 Semetex (R)
4 TI Coating (A, K)
5 Unisys (A, K)
6 Sperry Corp. (R, K)
7 Tektronix (R, A)
8 Rockwell (K)
9 Leybold Vacuum Systems (A)
10 Finnigan-MAT-US (A)
11 Hewlett-Packard (A, R, K)
12 Dupont (A)
13 Eastman Kodak (R)
14 American Type Culture Collection (B)
15 Alcolac International (C)
16 Consarc (A)
17 Carl Zeiss - U.S (K)
18 Cerberus (LTD) (A)
19 Electronic Associates (R)
20 International Computer Systems (A, R, K)
21 Bechtel (K)
22 EZ Logic Data Systems, Inc. (R)
23 Canberra Industries Inc. (A)
24 Axel Electronics Inc. (A)

China

1 China Wanbao Engineering Company (A, C, K)
2 Huawei Technologies Co. Ltd (K)
3 China State Missile Company (R)

Frankreich

1 Commissariat a lEnergie Atomique (A)
2 Sciaky (A)
3 Thomson CSF (A, K)
4 Aerospatiale and Matra Espace (R)
5 Cerbag (A)
6 Protec SA (C)
7 Thales Group (A)
8 Societé Général pour les Techniques Nouvelles (A)

Großbritannien

1 Euromac Ltd-Uk (A)
2 C. Plath-Nuclear (A)
3 Endshire Export Marketing (A)
4 International Computer Systems (A, R, K)
5 MEED International (A, C)
6 Walter Somers Ltd. (R)
7 International Computer Limited (A, K)
8 Matrix Churchill Corp. (A)
9 Ali Ashour Daghir (A)
10 International Military Services (R) (im Besitz des brit. Verteidigungsministeriums)
11 Sheffield Forgemasters (R)
12 Technology Development Group (R)
13 International Signal and Control (R)
14 Terex Corporation (R)
15 Inwako (A)
16 TMG Engineering (K)
17 XYY Options, Inc (A)

UdSSR/Russland

1 Soviet State Missile Co. (R)
2 Niikhism (R)
3 Mars Rotor (R)
4 Livinvest (R)
5 Russia Aviatin Trading House (K)
6 Amsar Trading (K)

Japan

Fanuc (A)
Hammamatsu Photonics KK (A)
NEC (A), Osaka (A)
Waida (A)

Niederlande

Melchemie B.V. (C)
KBS Holland B.V. (C)
Delft Instruments N.V. (K)

Belgien

Boehler Edelstahl (A)
NU Kraft Mercantile Corporation (C)
OIP Instrubel (K)
Phillips Petroleum (C)
Poudries Réunies Belge SA (R)
Sebatra (A)
Space Research Corp. (R)

Spanien

Donabat (R)
Treblam (C)
Zayer (A)

Schweden

ABB (A)
Saab-Scania (R)

bron
1 kernfysicus
pi_7446442
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 12:06 schreef tvlxd het volgende:
Voor degenen die graag willen weten hoe Irak onder andere aan zijn wapens kwam:
[..]

bron

Geen enkele Duitse firma ?
  vrijdag 20 december 2002 @ 12:28:15 #234
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_7446509
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 12:23 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Geen enkele Duitse firma ?

Het stond in een Duitse krant, dus niet in hun versie, waarschijnlijk.
1 kernfysicus
pi_7446544
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 12:28 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Het stond in een Duitse krant, dus niet in hun versie, waarschijnlijk.

Irak had in ieder geval 20 MBB BO-105 helikopters en een lading Roland luchtafweerraketten in 1991, dus hoe dan ook zouden er Duitse firma's bij moeten staan als leveranciers van conventionele wapens.
  vrijdag 20 december 2002 @ 12:32:22 #236
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_7446564
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 12:31 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Irak had in ieder geval 20 MBB BO-105 helikopters en een lading Roland luchtafweerraketten in 1991, dus hoe dan ook zouden er Duitse firma's bij moeten staan als leveranciers van conventionele wapens.

Ja, ik heb de bedrijven niet kunnen vinden, maar:
quote:
The leftwing Berlin daily, die tageszeitung, said it had obtained a copy of part of the document handed by Baghdad to the UN earlier this month which supplied details of its weapons programmes. The extract included a list of foreign companies, of which more than half - 80 - were German.
bron
1 kernfysicus
pi_7446578
quote:
Blix: niet genoeg informatie van geheime diensten
LONDEN (ANP) - De baas van de VN-wapeninspecties in Irak, Hans Blix, vindt dat hij te weinig informatie krijgt van Amerikaanse en Britse geheime diensten. Dat zei hij vrijdagochtend tegen de BBC Radio.
Blix zei dat Londen en Washington explicieter moeten aangeven waar volgens beide massavernietigingswapens liggen opgeslagen in Irak. ,,Het belangrijkste dat de regeringen ons kunnen geven zijn de locaties waarvan zij menen dat er massavernietigingswapens worden bewaard. Dat is wat we willen hebben.''

Blix stelde dat de inlichtingendiensten allerlei methoden hebben om plaatsen te bekijken en telefoons af te luisteren. ,,Zij hebben spionnen, ze hebben satelliet. Ze hebben veel bronnen die wij niet hebben.'' Hij voegde er echter wel aan toe dat als Irak volledig zou meewerken de inspecteurs die informatie niet nodig zouden hebben.

Tot nu toe krijgen de inspecteurs volgens Blix ,,niet veel'' informatie. ,,We krijgen veel briefings over wat ze denken dat de Irakezen achterhouden. Maar wat je natuurlijk echt nodig hebt, is een indicatie van de plaats waar zaken zijn opgeslagen, als ze die weten'', aldus Blix. Het hoofd van de wapeninspecteurs zei dat hij erover had gepraat met Washington en Londen. Die gesprekken noemde hij ,,bemoedigend'', maar meer wilde hij er niet over zeggen.

bron

Het is idd wel handig dat de wapeninspecteurs de bewuste info krijgen.
  vrijdag 20 december 2002 @ 14:30:37 #238
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7448642
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 12:32 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Ja, ik heb de bedrijven niet kunnen vinden, maar:
[..]

bron

Nog meer grapjassen:

http://www.stelling.nl/morgenster/idb.htm

en made in Holland:

http://www.stelling.nl/kleintje/actueel.html

pi_7454444
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 12:33 schreef schatje het volgende:
Het is idd wel handig dat de wapeninspecteurs de bewuste info krijgen.
Waarom ?
pi_7454492
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 12:31 schreef CeeJee het volgende:
Precies, dat lijstje valt wel erg ligt uit. Het is zeker dat ook een Duits bedrijf nucleaire technologie aan Saddam heeft geleverd.

En wat die Belgische bedrijven betreft; toevallig ben ik ooit bij die Edelstahl-boer geweest. Ik lig in een deuk met wat erover beweerd wordt.

En M.ALTA, naar aanleiding van je link: ik ben vorig jaar bezig geweest met een project voor Iran vanuit een Nedelands bedrijf. En toch kwam de CIA-FBI-NSA nooit ter sprake.

vrijdag 20 december 2002 @ 20:16:52 #241
262 Re
Kiss & Swallow
pi_7454594
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 20:06 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Waarom ?

Als je van de daken schreeuwt dat Irak massavernietigingswapens heeft en daar je strategie van oorlog op bouwt zou het toch wel gewenst zijn om de VN inspectie daadwerkelijk naar die wapens te sturen... ik denk heus wel dat er ergens nog wel een bergje schroot ligt wat als ABCjes gezien zou kunnen worden maar is het nou zo moeilijk die mensen over de streep te trekken om oorlog te voeren door daadwerkelijk de gewraakte wapens te laten opsporen en te laten zien?
pi_7455316
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 20:16 schreef Re het volgende:

[..]

Als je van de daken schreeuwt dat Irak massavernietigingswapens heeft en daar je strategie van oorlog op bouwt zou het toch wel gewenst zijn om de VN inspectie daadwerkelijk naar die wapens te sturen... ik denk heus wel dat er ergens nog wel een bergje schroot ligt wat als ABCjes gezien zou kunnen worden maar is het nou zo moeilijk die mensen over de streep te trekken om oorlog te voeren door daadwerkelijk de gewraakte wapens te laten opsporen en te laten zien?

Ze kunnen gewoon niks aanwijzen omdat ze niks hebben. Is gewoon blufpoker wat ze nu aan het spelen zijn. In de hoop dat Sadam bang is en toe gaat geven dat ie WMD heeft.
pi_7455499
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 20:16 schreef Re het volgende:
Als je van de daken schreeuwt dat Irak massavernietigingswapens heeft en daar je strategie van oorlog op bouwt zou het toch wel gewenst zijn om de VN inspectie daadwerkelijk naar die wapens te sturen...
Jaja, en daarna weer de VS beschuldigen van spionage etc.

Dat verhaaltje is ondertussen wel bekend.

Ze moeten het maar uitzoeken.

vrijdag 20 december 2002 @ 21:50:21 #244
262 Re
Kiss & Swallow
pi_7456139
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 21:13 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Jaja, en daarna weer de VS beschuldigen van spionage etc.

Dat verhaaltje is ondertussen wel bekend.

Ze moeten het maar uitzoeken.

Irak mag van mij dan moord en brand schreeuwen als die wapens gevonden worden dan is er bewijs en dan zien we wel verder...dat bekende verhaaltje is niet aan mij besteed
pi_7456522
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 21:02 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ze kunnen gewoon niks aanwijzen omdat ze niks hebben. Is gewoon blufpoker wat ze nu aan het spelen zijn.

Ook het Internationaal Atoomagentschap klaagt over te weinig informatie:
quote:
De Verenigde Staten vertellen ons weinig of niets, zegt de organisatie.Het Atoomagentschap, dat zijn zetel in Wenen heeft, is de "nucleaire waakhond" van de Verenigde Naties.De medewerkers van dat agentschap hebben ook het lijvige Iraakse wapenrapport bestudeerd, meer bepaald het deel over kernwapens.Het Atoomagentschap heeft dus dezelfde klacht als Hans Blix, de chef van de wapeninspecteurs.
pi_7464670
Duitsland krijgt belangrijke post in V-Raad

NEW YORK (ANP) - Ondanks oppositie van de Verenigde Staten krijgt Duitsland een belangrijke post binnen de Veiligheidsraad van de VN. Dat melden verscheidene Amerikaanse media.

Duitsland wordt per 1 januari twee jaar lid van de raad en voorzitter van de commissie die het sanctiebeleid tegen Irak bepaalt. De benoeming is pikant omdat Duitsland onder aanvoering van bondskanselier Schröder steeds heeft gezegd niet te zullen meedoen aan een oorlog tegen Irak. Die houding heeft de relatie tussen Berlijn en Washington flink onder druk gezet. De VS wilden graag Chili als voorzitter naar voren schuiven, maar onder meer de permanente raadsleden Frankrijk en Rusland blokkeerden dat.

De Veiligheidsraad telt vijf permanente leden met vetorecht: de VS, Frankrijk, Rusland, Groot-Brittannië en China. Tien andere leden zijn steeds voor twee jaar lid.

pi_7477315
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 21:50 schreef Re het volgende:

[..]

Irak mag van mij dan moord en brand schreeuwen als die wapens gevonden worden dan is er bewijs en dan zien we wel verder...dat bekende verhaaltje is niet aan mij besteed

De VS heeft inmiddels zes plaatsen aangewezen waar massavernietigingwapens zouden worden gemaakt, doet me denken aan de plaatsen waar dat eerder beweerd werd en vervolgens dezelfde dag Westerse journalisten die plekken konden bezoeken.
pi_7479060
quote:
Op zondag 22 december 2002 11:30 schreef schatje het volgende:
De VS heeft inmiddels zes plaatsen aangewezen waar massavernietigingwapens zouden worden gemaakt, doet me denken aan de plaatsen waar dat eerder beweerd werd en vervolgens dezelfde dag Westerse journalisten die plekken konden bezoeken.
Precies ze konden die plekken bezoeken
- onder begeleiding
- ze konden een paar gedeeltes van 1 site bezoeken

De rest was off-limit.

Dat dat in jouw bronnen steevast niet vermeld wordt, zorgt waarschijnlijk voor jouw vertekend wereldbeeld.

pi_7487287
quote:
Op zondag 22 december 2002 14:21 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Precies ze konden die plekken bezoeken
- onder begeleiding
- ze konden een paar gedeeltes van 1 site bezoeken

Heeft u hier een bron van??
quote:
Dat dat in jouw bronnen steevast niet vermeld wordt, zorgt waarschijnlijk voor jouw vertekend wereldbeeld.
Toch gebruiken wij vaak dezelfde bronnen, dus opmerking zegt meer over jou dan over mij.
pi_7487610
http://www.nu.nl/news.jsp?n=90947&c=23

BAGDAD - Irak is bereid alle vragen te beantwoorden die zijn wapenrapport heeft opgeroepen bij de Verenigde Staten en Groot-Brittannië. Dat heeft presidentieel adviseur generaal Amir al-Saadi zondag gezegd op een persconferentie in Bagdad.

Al-Saadi bestreed dat Irak het zenuwgas VX produceert, zoals de Verenigde Staten beweren. "De productie was geen succes en we zijn er in 1990 mee gestopt. Het was verspilling van materiaal", aldus al-Saadi. Irak heeft volgens hem evenmin geprobeerd in de afgelopen jaren uranium in Niger te kopen. "Dat hebben we voor het laatst gedaan in de jaren tachtig", zei de generaal.

Verdachte opslagplaatsen

Hij verwierp de Amerikaanse en Britse beschuldigingen dat Irak chemische en biologische wapens heeft, die niet in het overzicht van wapens staan dat Irak op 7 december bij de Verenigde Naties heeft ingeleverd. Volgens hem is na 24 dagen van wapeninspecties gebleken dat dat leugens zijn. Hij zei er zelfs geen bezwaar tegen te hebben als de Amerikaanse inlichtingendienst CIA naar Irak komt om de wapeninspecteurs verdachte opslagplaatsen aan te wijzen.

Legerbases

The New York Times berichtte zondag dat de CIA al twee maanden in het Koerdische noorden van Irak is om te zoeken naar geschikte plekken om legerbases in te richten. Ook zou de dienst daar alvast tolken en gidsen aantrekken ter voorbereiding van een oorlog. Als die ervan komt, zal Groot-Brittannië zijn grootste amfibische landingsoperatie in twintig jaar uitvoeren, zo meldde The Sunday Times op gezag van een hoge defensiefunctionaris. Samen met Amerikaanse troepen moet de Britse marine Basra, de tweede stad van Irak, innemen. Na een aantal oefeningen in de Middellandse Zee of de Perzische Golf zal de Royal Navy er naar verwachting eind januari klaar voor zijn.

Oliebronnen

Ondertussen gaan de wapeninspecties van de VN door. Afgelopen weekeinde bezochten de inspecteurs zeker veertien locaties, waaronder het voormalige Centrum voor de Ontwikkeling van Atoomwapens, een olieraffinaderij en een depot van het leger. De inspecties hebben volgens Irak geen enkele invloed op het besluit over een oorlog. Het doel van de VS en Groot-Brittannië is "niet de ontmanteling van massavernietigingswapens, maar het bemachtigen van de oliebronnen van Irak", zo verwoordde minister van Handel Mohammed Saleh de mening van Bagdad in het dagblad Gulf News van zondag.

Oneerlijke oorlog

Niettemin wil Irak "volledig samenwerken met de VN om beschuldigingen te weerleggen dat wij massavernietigingswapens hebben", aldus de minister. "We zullen de Amerikaanse en de Britse regering nooit het voorwendsel geven dat ze zoeken om een oneerlijke oorlog tegen ons land te beginnen", zo citeerde Gulf News Saleh.

Humanitaire ramp

Ook als het aan internationale hulporganisaties ligt, komt die oorlog er niet. Diverse organisaties waarschuwen voor een humanitaire ramp in Irak als dat land wordt aangevallen. Miljoenen mensen komen dan zonder voedsel of onderdak te zitten. Unicef, het kinderfonds van de VN, heeft volgens de Britse zondagskrant The Observer al hulpgoederen gebracht naar buurlanden van Irak.

Voedsel en medicijnen

Een van de grote problemen in geval van een oorlog zal de noodzakelijke opschorting zijn van het olie-voor-voedselprogramma. Volgens die regeling mag Irak van de VN olie verkopen zolang van de opbrengst uitsluitend voedsel en medicijnen voor de bevolking worden gekocht. Vele miljoenen Irakezen zijn van deze vorm van hulp afhankelijk. Het Wereld Voedsel Programma van de VN houdt al voedselvoorraden gereed. De hulporganisaties vrezen echter tijdens een oorlog niet of nauwelijks toegang te krijgen tot hulpbehoevende Irakezen.

pi_7487789
pi_7487813
quote:
Op zondag 22 december 2002 22:03 schreef JoanCollins het volgende:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=90947&c=23

Humanitaire ramp

Ook als het aan internationale hulporganisaties ligt, komt die oorlog er niet. Diverse organisaties waarschuwen voor een humanitaire ramp in Irak als dat land wordt aangevallen. Miljoenen mensen komen dan zonder voedsel of onderdak te zitten. Unicef, het kinderfonds van de VN, heeft volgens de Britse zondagskrant The Observer al hulpgoederen gebracht naar buurlanden van Irak.

Dieptriest en allemaal voor de olie.
pi_7487819
tijd
pi_7487822
voor
pi_7487824
slotje
pi_7487826
nu
  zondag 22 december 2002 @ 22:11:54 #257
262 Re
Kiss & Swallow