Daar kan ik inkomen, maar dit is gewoon een bericht dat wens van de politiebond verwoord + de reactie daarop van de politiek.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:55 schreef Pauper_Bob het volgende:
[..]
Vat het niet al te persoonlijk op, maar dat is meer mijn aversie tegen de telegraaf, waarbij nu.nl graag verslaggeving van de telegraaf mag kopiëren.
Ik haal uit dat bericht dat men meer en deels zwaarder bewapende agenten wil (ik weet dat dit er niet letterlijk staat). Ik ga er van uit dat men niet iedere beginnende surveillant met zware bewapening wil laten rondlopen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daar kan ik inkomen, maar dit is gewoon een bericht dat wens van de politiebond verwoord + de reactie daarop van de politiek.
Wat ga jij tegen je kleine kinderen zeggen als er zwaar bewapende agenten / militairen op het station rondlopen zonder dat er sprake is van een concrete dreiging?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:04 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat de regering best iets zichtbaardere maatregelen mag nemen nu de dreiging toch wel steeds concreter begint te worden. Wat is er mis mee om de komende weken de belangrijke plaatsen waar veel mensen bij elkaar komen zoals stations extra te beschermen. Je kunt de aanslag daarmee misschien niet helemaal voorkomen maar wel snel handelen als de poep de sproeier raakt.
Als er morgen iets gebeurt in Amsterdam kunnen Rutte en cs wel inpakken
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:04 schreef Pauper_Bob het volgende:
[..]
Ik haal uit dat bericht dat men meer en deels zwaarder bewapende agenten wil (ik weet dat dit er niet letterlijk staat). Ik ga er van uit dat men niet iedere beginnende surveillant met zware bewapening wil laten rondlopen.
Ik vind het nieuwsbericht wel dusdanig interessant dat ik vanavond wel even ga kijken of er in de diverse nieuws en actualiteitenprogramma's verder op wordt ingegaan.
Hoe kom je daar nou bij? Heb je die instructie wel eens goed bekeken?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:41 schreef Glazenmaker het volgende:
Blij dat ze de geweldsinstructie willen uitbreiden. Het is toch ongelofelijk dat onze politie niet mag schieten op mensen die met een machinegeweer op ze afrennen?![]()
dat die mensen de boel beschermen, zodat er geen gekke dingen gebeuren. Als je je kinderen meeneemt naar Eurodisney staan er ook militairen met wapens voor de deurquote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat ga jij tegen je kleine kinderen zeggen als er zwaar bewapende agenten / militairen op het station rondlopen zonder dat er sprake is van een concrete dreiging?
Ah joh.... schijnveiligheid. Je moet dit niet willen, tenzij aanslagen aan de orde van de dag zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
dat die mensen de boel beschermen, zodat er geen gekke dingen gebeuren. Als je je kinderen meeneemt naar Eurodisney staan er ook militairen met wapens voor de deur
Ik zal nooit op Wilders stemmen, maar hier snap ik zijn standpunt wel.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wilders wil het... soldaten in de straten. Weet je meteen waar je op moet stemmen.
... + geldstromen monitoren en financiering van islamitische stichtingen / moskeeën vanuit het buitenland verbieden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Soldaten op straat zal vrij weinig uitrichten. Als je een aanslag pleegt knal je eerst de soldaat in de buurt af om vervolgens rustig verder te gaan. Enkel schijnveiligheid inderdaad.
Wat wel helpt is haatimams verbieden, importbruiden niet toestaan en Syriëgangers niet terug het land in laten.
Ja precies, ben alleen bang dat er 0,0 van op korte termijn bewerkstelligd zal worden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
... + geldstromen monitoren en financiering van islamitische stichtingen / moskeeën vanuit het buitenland verbieden.
Hoezo heb je 20 man nodig om 1 jihadist te volgen?quote:Voor het volgen van alleen al de 33 uit Syrië teruggekeerde jihadisten zou bij de AIVD een capaciteit van zeshonderd man nodig zijn, becijferde de Volkskrant dinsdag, de helft van het totale budget.
Denk dat jij het werk dan onderschatquote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:23 schreef MouzurX het volgende:
Overigens:
[..]
Hoezo heb je 20 man nodig om 1 jihadist te volgen?
1 internet expert, 4 man om hem 24/7 te volgen, wat doen de andere 15 bij de AIVD?
Nogmaals: wat doen die andere 15 dan precies?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Denk dat jij het werk dan onderschat
Je moet gegevens die je verkrijgt uit taps enz ook verwerken natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:33 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nogmaals: wat doen die andere 15 dan precies?
Met 4 man heb je 1 persoon al 24/7 gevolgd. Oke 12 man als je hem écht nooit, nooit uit het oog wilt verliezen.
Is nog steeds geen 20.
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:33 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Met 4 man heb je 1 persoon al 24/7 gevolgd. Oke 12 man als je hem écht nooit, nooit uit het oog wilt verliezen.
Is nog steeds geen 20.
Dit ja... plus dingen zullen ook wel enige effort kosten. Data bij providers opvragen, data analyseren, er moeten wellicht een of meerdere tolken bij betrokken worden etc.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Je moet gegevens die je verkrijgt uit taps enz ook verwerken natuurlijk.
Verschillende eenheden in verschillende situaties vergelijken en het dan militarisering van politie noemenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
We treden zoals gewoonlijk weer in de voetsporen van grote broer de VS.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is politie en ze zijn door het leger bewapend. Hoezo geen militarisering? Zien ze er niet uit als soldaten dan?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:47 schreef topdeck het volgende:
[..]
Verschillende eenheden in verschillende situaties vergelijken en het dan militarisering van politie noemen__
1 man moet toch wel alle internet dingen kunnen nagaan van 1 persoon?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[..]
Dit ja... plus dingen zullen ook wel enige effort kosten. Data bij providers opvragen, data analyseren, er moeten wellicht een of meerdere tolken bij betrokken worden etc.
Het fysiek schaduwen zelf van verdachten, kost veel mankracht. Er moet veel afgewisseld worden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:33 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Is nog steeds geen 20.
Er is iemand die die teams aanstuurt, contacten onderhoudt met de politie en de minister, mensen moeten slapen en gaan op vakantie, je hebt dus ondersteunende krachten nodig. .quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:33 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Is nog steeds geen 20.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |