quote:
Op dinsdag 13 januari 2015 15:16 schreef Amaris-Airlie het volgende:Is je karakter bepalend voor je eigen muzieksmaak? Kan je dan ook aan de hand van iemands muzieksmaak bepalen wat voor karakter die persoon ongeveer heeft?
Vraag het me af, lijkt me erg interessant om eens onderzoek naar te doen...
Wat denken jullie? Links/artikelen zijn welkom (als het maar een betrouwbare bron is)
Groeties, x
Nee karakter is volgens mij niet doorslaggevend. De tijd waarin je geïnteresseerd bent geraakt in muziek (het vormende karakter van de puberteit) is denk ik belangrijker.
Pas later komt het karakter opspelen, maar ook dat wordt al in de vroege jaren gevormd.
Maar sowieso hou ik van veel van de jaren '80 nummers.... zelfs als zou ik er nu niet meer naar luisteren als ik ze voor het eerst hoorde.
Dit heeft te maken met van alles voor het eerst horen of voor het eerst meemaken. Daar kan geen karakter meer tegenop. Waar je toen van hield, zal meestal toch positieve impulsen bij je losmaken... zelfs al zweer je dat muzieksoort daarna af, wanneer je er meer over gaat nadenken.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.