Snap ik wel maar naar mijn idee is de berekening:quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:57 schreef cvboer2 het volgende:
Webshops heb je niks aan, die leveren alleen. Warmteservice idemdito, die leveren ook alleen. Die prijzen moet je dus niet naar kijken. Ik vind 2200 euro niet eens zo heel gek. Je zou ook eens contact kunnen opnemen met warmteadvies: 0800-4422244
Bedoel je dat je vindt dat ze aan de levering van de ketel niet zouden moeten willen verdienen? Ik denk namelijk dat je de leverancier daarmee te kort doet; als ze ook leveren, dan zullen ze van de uren alleen niet kunnen leven.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:37 schreef japjapie het volgende:
Zij kopen die ketel ook in en krijgen hun core business (uren) betaald. Daarnaast moet ik het onderhoud gewoon betalen. Dus ik zie daarin het verschil met de webshop en dat zij hem op de pallet geleverd krijgen niet.
Natuurlijk wel en daarnaast gun ik het de lokale ondernemer ook nog. Maar om 300 euro extra marge op een ketel te willen verdienen is denk ik te veel. Ik kom na googlen namelijk deze ketel via een aantal bedrijven voor 1850-1900 euro tegen compleet geïnstalleerd en afgeregeld tegen met de easy thermostaat en alle materialen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:11 schreef Queller het volgende:
[..]
Bedoel je dat je vindt dat ze aan de levering van de ketel niet zouden moeten willen verdienen? Ik denk namelijk dat je de leverancier daarmee te kort doet; als ze ook leveren, dan zullen ze van de uren alleen niet kunnen leven.
Ik zou de lokale installatieboer vragen of hij het daarvoor wil doen en zo niet, uitwijken naar een ander.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:23 schreef japjapie het volgende:
[..]
Natuurlijk wel en daarnaast gun ik het de lokale ondernemer ook nog. Maar om 300 euro extra marge op een ketel te willen verdienen is denk ik te veel. Ik kom na googlen namelijk deze ketel via een aantal bedrijven voor 1850-1900 euro tegen compleet geïnstalleerd en afgeregeld tegen met de easy thermostaat en alle materialen.
Dat afregelen wordt 9 van de 10 keer niet gedaan. 300 euro winst is niet veel, je moest eens weten wat er aan overheadkosten gemaakt worden. Kleine bedrijven hebben dat probleem wel veel minder.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:23 schreef japjapie het volgende:
[..]
Natuurlijk wel en daarnaast gun ik het de lokale ondernemer ook nog. Maar om 300 euro extra marge op een ketel te willen verdienen is denk ik te veel. Ik kom na googlen namelijk deze ketel via een aantal bedrijven voor 1850-1900 euro tegen compleet geïnstalleerd en afgeregeld tegen met de easy thermostaat en alle materialen.
Je mist een aantal details, Die webshops zijn niks meer dan dozenschuivers, Bij installatiebedrijven heb je een werkvoorbereiding, facturatie en kantoorkosten die betaald moeten worden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:37 schreef japjapie het volgende:
[..]
Snap ik wel maar naar mijn idee is de berekening:
Apparatuur+aansluitmateriaal+uurloon = eindprijs
Zij kopen die ketel ook in en krijgen hun core business (uren) betaald. Daarnaast moet ik het onderhoud gewoon betalen. Dus ik zie daarin het verschil met de webshop en dat zij hem op de pallet geleverd krijgen niet.
Precies; maar ik vermoed dat TS gewoon diep in zijn hart liever een ketel voor een prikje wil kopen en door een beunhaas op wil laten hangen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:25 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Je mist een aantal details, Die webshops zijn niks meer dan dozenschuivers, Bij installatiebedrijven heb je een werkvoorbereiding, facturatie en kantoorkosten die betaald moeten worden.
niet alleen de TS wil goedkoop, wel meer mensen hebben daar last van. Prijs gaat kennelijk voor kwaliteit. Mensen moeten eens ophouden om zelf een optelsommetje te maken aan de hand van internetprijzen. Ze missen hierbij cruciale informatie. Er moet een ommekeer in deze prijsvechters markt komen. Of het nu gaat op ketelvervangingen of onderhoud aan cv ketels, er zal aandacht moeten zijn voor het leveren van de juiste kwaliteit. En dit gaat niet samen met een lage prijs.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:39 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Precies; maar ik vermoed dat TS gewoon diep in zijn hart liever een ketel voor een prikje wil kopen en door een beunhaas op wil laten hangen.
En bij problemen dan toch uiteindelijk bij diezelfde installateur uit komt die eerst te duur was.
warmteservice koopt het met zeecontainers tegelijk in. die leveren dus voor een prijs waar zelfs een grote instsallateur niet kan mee komen. rest, dus koppelingen/buizen is warmteservice duur.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:37 schreef japjapie het volgende:
[..]
Snap ik wel maar naar mijn idee is de berekening:
Apparatuur+aansluitmateriaal+uurloon = eindprijs
Het is pure onwetendheid. Maak maar eens een optelsom wat alle hulpstukken kostten. Luchtafscheider, ¤73, magnetietfilter ¤126, stukken buis, dakdoorvoer ¤129 en alle andere hulpstukken. Je zit zo aan ¤400 aan hulpmateriaal.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:28 schreef hans1985 het volgende:
[..]
warmteservice koopt het met zeecontainers tegelijk in. die leveren dus voor een prijs waar zelfs een grote instsallateur niet kan mee komen. rest, dus koppelingen/buizen is warmteservice duur.
Maar jij denkt, ketel prijs en mannetje die paar uurtjes er loopt. Maar wat denk je van gereedschap?
viega pressgun. 2500 euro, moet na 10 beurten terug naar fabriek. uponor perstang, tegen de 2k aan, moet ook gekeurd worden. slijtage auto en andere gereedschap... FGereedschap is gewoon duur en word doorberekend.
expansievat, kogelkranen, etc.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:08 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Het is pure onwetendheid. Maak maar eens een optelsom wat alle hulpstukken kostten. Luchtafscheider, ¤73, magnetietfilter ¤126, stukken buis, dakdoorvoer ¤129 en alle andere hulpstukken. Je zit zo aan ¤400 aan hulpmateriaal.
Denken we daar gelijk over. De TS zien we hier niet weer denk ik. Die heeft z'n keteltje besteld via internet en een handige harry mag hem ophangen......quote:Op woensdag 14 januari 2015 07:14 schreef hans1985 het volgende:
[..]
expansievat, kogelkranen, etc.
Ik vind de prijs eigenlijk niet eens zo gek.
zeg maar voor 1600 a 1700 voor ketel en al meteriaal.
dan doet die er 500 overheen voor werk en marge op materiaal.
En als het goede installateur is mag je goed werk en service verwachten.
Het is zeker TS zijn goed recht. Dat je het bedrog vindt is jouw mening. Het gaat mij erom dat mensen een offerte van een installateur niet met het zelf materialen halen kunnen vergelijken. Wat is volgens jou de inhoud van een aansluitpakket?quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:54 schreef Gieliovd het volgende:
Dat is ts zijn goed recht, niet?
Mijn ketel komt uit een duizendouwer shop uit Rotterdam, aansluit set en rookgas afvoer kosten niks..
Zelf opgehangen en laten checken door mijn onderhoud bedrijf.
Tekens Remeha Calenta 40c met iSense en alles zou me inclusief installatie zou me ¤2500 hebben gekost. Nu was ik voor de helft klaar.
Dat riekt naar bedrog, kan er niks anders van maken.
Ik trap niet in dat gezeur over installateurs en duurdere inkoop etc want dat is kolder. Al helemaal als je een grote partij benadert. Die kopen ook groot in en doen niet anders.
En die zijn nog duurder dan de kleine bedrijven ook!
Een shop als warmteservice koopt een paar zeecontainers is van een ketel. Een redelijke installateur misschien paar pallets.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:54 schreef Gieliovd het volgende:
Dat is ts zijn goed recht, niet?
Mijn ketel komt uit een duizendouwer shop uit Rotterdam, aansluit set en rookgas afvoer kosten niks..
Zelf opgehangen en laten checken door mijn onderhoud bedrijf.
Tekens Remeha Calenta 40c met iSense en alles zou me inclusief installatie zou me ¤2500 hebben gekost. Nu was ik voor de helft klaar.
Dat riekt naar bedrog, kan er niks anders van maken.
Ik trap niet in dat gezeur over installateurs en duurdere inkoop etc want dat is kolder. Al helemaal als je een grote partij benadert. Die kopen ook groot in en doen niet anders.
En die zijn nog duurder dan de kleine bedrijven ook!
Uiteraard weet ik dat wel. Een luchtafscheider en een magnetietfilter horen daar ook nog bij. Dat is echt een must als er een modulerende pomp in de ketel zitquote:Op woensdag 14 januari 2015 20:44 schreef Gieliovd het volgende:
Dat is ook. Even goede vrienden hoor![]()
Dat weet jij wel. Slang, inlaatcombi, overdruk kleppie, expansievat etc.
Ik weet dat Warmteservice wel eens namen doorgeeft.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:01 schreef Leandra het volgende:
En als je via Warmteservice een installateur zoekt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |