abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148636143
Momenteel heb ik een Nefit Turbo 32 in huis hangen uit 1988. Deze wordt de laatste tijd een beetje minder betrouwbaar. De afgelopen 3 weken heb ik hem twee keer moeten resetten omdat hij in storing stond. (8 in het display, zou wijzen op computer probleem). Na de reset start hij weer op en draait hij weer goed.

Nu kwam ik afgelopen week een schema tegen op de Nefit website waarbij ze mijn ketel vergelijken met een nieuwe Trendline ketel. Bij een verbruik van 2000m3 gas zou je op jaarbasis zo'n ¤ 300,- kunnen besparen (rekenvoorbeeld). Ik besef dat dit onder ideale omstandigheden is. maar al zou het 100 euro schelen heb ik in 15 jaar de ketel terugverdiend (ervan uitgaande dat de turbo nog 15 leeft, die zal wel richting het einde lopen dus vervangen moet toch een keer). Daarnaast is er nu ook een ¤ 150,- cashback actie bij Nefit.

Ik heb nu bij een aantal partijen in de buurt een verzoek gedaan een offerte uit te brengen voor het plaatsen van een Nefit Trendline HRC 30 CW ketel en Nefit Easy Thermostaat.

Op Warmteservice kost de combinatie: ¤ 1426,83

- de ketel: 1217,84

- de thermostaat: 208,99

Na aftrek van de cashback zou deze combi moeten kosten : ¤ 1276,83

Verder zal de dakdoorvoer/rookgasafvoer vervangen moeten worden en dus is er ook een aansluitsetje nodig. Verder zal dit klusje (denk ik) in 5-6 uur geklaard moeten kunnen worden.

Nu kreeg ik net de eerste offerte binnen en hier schrok ik best van. Bijna 2200 euro voor deze combi + plaatsing.

Mijn vragen zijn nu:
- Is dit een juiste ketel die ik gekozen heb of zouden de kenners voor een andere ketel gaan en waarom?
- wat zou een redelijke prijs zijn voor de materialen en installatie

Ps. ik snap dat een lokale installateur iets meer voor de ketel wil hebben dan een webshop dus het gaat niet om een paar tientjes. Maar als ik zelf snel reken en 6 uur werk tel dan kom ik rond de 1850 euro uit, na de cashback is dit netto ¤ 1700,- (is dit reëel?)
  dinsdag 13 januari 2015 @ 12:57:57 #2
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148638001
Webshops heb je niks aan, die leveren alleen. Warmteservice idemdito, die leveren ook alleen. Die prijzen moet je dus niet naar kijken. Ik vind 2200 euro niet eens zo heel gek. Je zou ook eens contact kunnen opnemen met warmteadvies: 0800-4422244
Share your talent, move the world.
pi_148639153
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:57 schreef cvboer2 het volgende:
Webshops heb je niks aan, die leveren alleen. Warmteservice idemdito, die leveren ook alleen. Die prijzen moet je dus niet naar kijken. Ik vind 2200 euro niet eens zo heel gek. Je zou ook eens contact kunnen opnemen met warmteadvies: 0800-4422244
Snap ik wel maar naar mijn idee is de berekening:
Apparatuur+aansluitmateriaal+uurloon = eindprijs

Zij kopen die ketel ook in en krijgen hun core business (uren) betaald. Daarnaast moet ik het onderhoud gewoon betalen. Dus ik zie daarin het verschil met de webshop en dat zij hem op de pallet geleverd krijgen niet.
pi_148640052
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:37 schreef japjapie het volgende:
Zij kopen die ketel ook in en krijgen hun core business (uren) betaald. Daarnaast moet ik het onderhoud gewoon betalen. Dus ik zie daarin het verschil met de webshop en dat zij hem op de pallet geleverd krijgen niet.
Bedoel je dat je vindt dat ze aan de levering van de ketel niet zouden moeten willen verdienen? Ik denk namelijk dat je de leverancier daarmee te kort doet; als ze ook leveren, dan zullen ze van de uren alleen niet kunnen leven.
pi_148640341
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:11 schreef Queller het volgende:

[..]

Bedoel je dat je vindt dat ze aan de levering van de ketel niet zouden moeten willen verdienen? Ik denk namelijk dat je de leverancier daarmee te kort doet; als ze ook leveren, dan zullen ze van de uren alleen niet kunnen leven.
Natuurlijk wel en daarnaast gun ik het de lokale ondernemer ook nog. Maar om 300 euro extra marge op een ketel te willen verdienen is denk ik te veel. Ik kom na googlen namelijk deze ketel via een aantal bedrijven voor 1850-1900 euro tegen compleet geïnstalleerd en afgeregeld tegen met de easy thermostaat en alle materialen.
pi_148643172
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:23 schreef japjapie het volgende:

[..]

Natuurlijk wel en daarnaast gun ik het de lokale ondernemer ook nog. Maar om 300 euro extra marge op een ketel te willen verdienen is denk ik te veel. Ik kom na googlen namelijk deze ketel via een aantal bedrijven voor 1850-1900 euro tegen compleet geïnstalleerd en afgeregeld tegen met de easy thermostaat en alle materialen.
Ik zou de lokale installatieboer vragen of hij het daarvoor wil doen en zo niet, uitwijken naar een ander.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 16:20:56 #7
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148644255
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:23 schreef japjapie het volgende:

[..]

Dat afregelen wordt 9 van de 10 keer niet gedaan. 300 euro winst is niet veel, je moest eens weten wat er aan overheadkosten gemaakt worden. Kleine bedrijven hebben dat probleem wel veel minder.
pi_148645368
Je berekening is fout.
Bij warmteservice kost de combinatie ¤ 1426,83 geen aftrek mogelijk.

Via de installateur kost de combinatie bijna ¤2200 maar krijg je wel de cashback actie.
pi_148645416
Stap 1
Koop tussen 9 september 2014 en 31 maart 2015 een Nefit TrendLine of één van de slimme combinaties bij uw Nefit dealer.

Stap 2
Vul het online deelnameformulier in en upload de factuur. Hierop moeten de aankoop van de Nefit TrendLine of één van de slimme combinaties vermeld staan, inclusief de installatiewerk- zaamheden uitgevoerd door uw Nefit dealer

Stap 3
Binnen zes weken na insturen van het deelname formulier wordt het bijbehorende bedrag retour gestort op uw rekeningnummer.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 18:25:55 #10
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148648099
quote:

[..]

Je mist een aantal details, Die webshops zijn niks meer dan dozenschuivers, Bij installatiebedrijven heb je een werkvoorbereiding, facturatie en kantoorkosten die betaald moeten worden.
pi_148650898
Ik heb nog een stuk meer voor die ketel betaald, al zat er bij mij wel extra nog de Quickload-boiler van 40 liter achter gemonteerd (wat het een CW6 maakt). Heerlijke ketel, ik heb nu zoveel heet water uit m'n dubbele regendouche dat de afvoer het niet meer aankan. En de Easy is ook erg leuk met die app erbij.
  Moderator dinsdag 13 januari 2015 @ 19:39:53 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148651132
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 18:25 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Je mist een aantal details, Die webshops zijn niks meer dan dozenschuivers, Bij installatiebedrijven heb je een werkvoorbereiding, facturatie en kantoorkosten die betaald moeten worden.
Precies; maar ik vermoed dat TS gewoon diep in zijn hart liever een ketel voor een prikje wil kopen en door een beunhaas op wil laten hangen.

En bij problemen dan toch uiteindelijk bij diezelfde installateur uit komt die eerst te duur was. :{
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:04:17 #13
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148652232
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:39 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Precies; maar ik vermoed dat TS gewoon diep in zijn hart liever een ketel voor een prikje wil kopen en door een beunhaas op wil laten hangen.

En bij problemen dan toch uiteindelijk bij diezelfde installateur uit komt die eerst te duur was. :{
niet alleen de TS wil goedkoop, wel meer mensen hebben daar last van. Prijs gaat kennelijk voor kwaliteit. Mensen moeten eens ophouden om zelf een optelsommetje te maken aan de hand van internetprijzen. Ze missen hierbij cruciale informatie. Er moet een ommekeer in deze prijsvechters markt komen. Of het nu gaat op ketelvervangingen of onderhoud aan cv ketels, er zal aandacht moeten zijn voor het leveren van de juiste kwaliteit. En dit gaat niet samen met een lage prijs.
pi_148658781
quote:

[..]

warmteservice koopt het met zeecontainers tegelijk in. die leveren dus voor een prijs waar zelfs een grote instsallateur niet kan mee komen. rest, dus koppelingen/buizen is warmteservice duur.

Maar jij denkt, ketel prijs en mannetje die paar uurtjes er loopt. Maar wat denk je van gereedschap?
viega pressgun. 2500 euro, moet na 10 beurten terug naar fabriek. uponor perstang, tegen de 2k aan, moet ook gekeurd worden. slijtage auto en andere gereedschap... FGereedschap is gewoon duur en word doorberekend.
pi_148662173
Ik geef aan dat ik best bereid ben een eerlijke prijs te betalen, maar mag ik om die reden niet een aantal vragen stellen met betrekking tot wat ik redelijk vind en hoe deze prijs tot stand komt?

Ik neem aan dat de prijs voor het gereedschap in het uurtarief meegenomen wordt, immers zonder gereedschap kun je niet werken en met een bahco alleen kom je er ook niet. Daarnaast heb ik aangegeven dat ik het de lokale ondernemer gun en dus niet van plan ben om hem online aan te schaffen en door een beunhaas wil laten installeren.

Wat hierboven gezegd wordt is dat als je een offerte voor 3000 euro krijgt je daar ook maar akkoord mee moet gaan omdat het bedrijf toevallig een nieuwe bus heeft aangeschaft. Zo zit de wereld ook niet in elkaar.

Het vraagstuk komt omdat ik complete installaties met een Remeha ketel aangeboden zie inclusief iSense thermostaat voor 1300 euro. als ik dan de prijs voor de ketel en en aansluitset zie, is de berekening vrij eenvoudig. Aangezien Nefit in mijn beeldvorming een betere keuze is (gevoel, een onderbouwing is er niet) ben ik aan het uitzoeken wat mij dit zou gaan kosten.

Verder weet ik nog niet als ik die 2200 euro zou betalen, of dit dan wel goed gebeurd. Een kleine zelfstandige zou dit misschien nog wel beter doen. Daarnaast gaat de installateur waarschijnlijk ook nog 10-15 jaar lang elke maand een onderhoudscontract verkopen, dat doen ze ook niet gratis.

Ik mag er vanuit gaan dat een Nefit dealer weet wat hij doet, maar is dit ook zo? kortom hoe selecteer ik dan de juiste installateur?
  woensdag 14 januari 2015 @ 00:08:15 #16
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148662286
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:28 schreef hans1985 het volgende:

[..]

warmteservice koopt het met zeecontainers tegelijk in. die leveren dus voor een prijs waar zelfs een grote instsallateur niet kan mee komen. rest, dus koppelingen/buizen is warmteservice duur.

Maar jij denkt, ketel prijs en mannetje die paar uurtjes er loopt. Maar wat denk je van gereedschap?
viega pressgun. 2500 euro, moet na 10 beurten terug naar fabriek. uponor perstang, tegen de 2k aan, moet ook gekeurd worden. slijtage auto en andere gereedschap... FGereedschap is gewoon duur en word doorberekend.
Het is pure onwetendheid. Maak maar eens een optelsom wat alle hulpstukken kostten. Luchtafscheider, ¤73, magnetietfilter ¤126, stukken buis, dakdoorvoer ¤129 en alle andere hulpstukken. Je zit zo aan ¤400 aan hulpmateriaal.
pi_148664973
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 00:08 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Het is pure onwetendheid. Maak maar eens een optelsom wat alle hulpstukken kostten. Luchtafscheider, ¤73, magnetietfilter ¤126, stukken buis, dakdoorvoer ¤129 en alle andere hulpstukken. Je zit zo aan ¤400 aan hulpmateriaal.
expansievat, kogelkranen, etc.
Ik vind de prijs eigenlijk niet eens zo gek.
zeg maar voor 1600 a 1700 voor ketel en al meteriaal.
dan doet die er 500 overheen voor werk en marge op materiaal.

En als het goede installateur is mag je goed werk en service verwachten.
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:33:59 #18
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148683490
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 07:14 schreef hans1985 het volgende:

[..]

expansievat, kogelkranen, etc.
Ik vind de prijs eigenlijk niet eens zo gek.
zeg maar voor 1600 a 1700 voor ketel en al meteriaal.
dan doet die er 500 overheen voor werk en marge op materiaal.

En als het goede installateur is mag je goed werk en service verwachten.
Denken we daar gelijk over. De TS zien we hier niet weer denk ik. Die heeft z'n keteltje besteld via internet en een handige harry mag hem ophangen......
pi_148684176
Dat is ts zijn goed recht, niet?

Mijn ketel komt uit een duizendouwer shop uit Rotterdam, aansluit set en rookgas afvoer kosten niks..

Zelf opgehangen en laten checken door mijn onderhoud bedrijf.

Tekens Remeha Calenta 40c met iSense en alles zou me inclusief installatie zou me ¤2500 hebben gekost. Nu was ik voor de helft klaar.

Dat riekt naar bedrog, kan er niks anders van maken.

Ik trap niet in dat gezeur over installateurs en duurdere inkoop etc want dat is kolder. Al helemaal als je een grote partij benadert. Die kopen ook groot in en doen niet anders.

En die zijn nog duurder dan de kleine bedrijven ook!
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 14 januari 2015 @ 20:35:41 #20
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148688272
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:54 schreef Gieliovd het volgende:

Mijn ketel komt uit een duizendouwer shop uit Rotterdam, aansluit set en rookgas afvoer kosten niks..

Tekens Remeha Calenta 40c met iSense en alles zou me inclusief installatie zou me ¤2500 hebben gekost. Nu was ik voor de helft klaar.

Ik trap niet in dat gezeur over installateurs en duurdere inkoop etc want dat is kolder. Al helemaal als je een grote partij benadert. Die kopen ook groot in en doen niet anders.

Het is zeker TS zijn goed recht. Dat je het bedrog vindt is jouw mening. Het gaat mij erom dat mensen een offerte van een installateur niet met het zelf materialen halen kunnen vergelijken. Wat is volgens jou de inhoud van een aansluitpakket?
pi_148688595
Dat is ook. Even goede vrienden hoor :)

Dat weet jij wel. Slang, inlaatcombi, overdruk kleppie, expansievat etc.
Laat die handjes wapperen!
pi_148688627
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:54 schreef Gieliovd het volgende:

Een shop als warmteservice koopt een paar zeecontainers is van een ketel. Een redelijke installateur misschien paar pallets.

637 euro ex btw. Incl btw is ¤ 770,77 euro.

Zelfde ketel bij warmteservice:
http://www.warmteservice.(...)C6-kW-CW3/p/10952045
¤ 753,- euro incl. Dus warmteservice is goedkoper als een grote groothandel....
Dan zal die prijs bij de groothandel wel iets dalen als je jaarlijks een stuk of 10 afneemt maar ook niet dramatisch hard.
En zelf ophangen kan wel maar als je veel van dit werk doet heb je een uponor en viega perstang nodig. reken maar op 2500 euro per setje. Die moeten jaarlijks gekeurd worden of na 10.000 persbeurten. Afgezien van de andere kosten die een ondernemer heeft. Dan moet je je personeel nog betalen en wil je zelf ook een beetje winst.

Net als dat de mediamarkt bijvoorbeeld wasmachines voor hele lage prijzen verkoopt tov een lokale dealer.
Totdat de wasmachine kapot gaat en het lang duurt voordat er een monteur komt terwijl de lokale dealer dezelfde dag of andere dag op de stoep staat en de reparatie vaak vele malen goedkoper is.

Voor tools en schroeven en dergelijke struin ik ook internet af. Maar mijn verzekeringen lopen via een lokale verzekeraar. Die is duurder dan online. Maar als ik iets heb staan ze direct voor mij klaar. Ik betaal graag wat voor service en van producten waar ik niet zonder kan.
  woensdag 14 januari 2015 @ 20:46:31 #23
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148688657
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:44 schreef Gieliovd het volgende:
Dat is ook. Even goede vrienden hoor :)

Dat weet jij wel. Slang, inlaatcombi, overdruk kleppie, expansievat etc.
Uiteraard weet ik dat wel. Een luchtafscheider en een magnetietfilter horen daar ook nog bij. Dat is echt een must als er een modulerende pomp in de ketel zit
  woensdag 14 januari 2015 @ 21:01:50 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148689305
En als je via Warmteservice een installateur zoekt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 14 januari 2015 @ 21:08:57 #25
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148689634
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:01 schreef Leandra het volgende:
En als je via Warmteservice een installateur zoekt?
Ik weet dat Warmteservice wel eens namen doorgeeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')