Ik heb dat afspiegelen nooit zo begrepen. Kan ik ergens de criteria lezen op intranet?quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dankjewel. Ik hoop dat ik de dans ontspring want ik ben nog vrij jong, maar heb wel een hoop dienstjaren, wat bij het afspiegelingsbeginsel (zeker op een vestiging met een hoge gemiddelde leeftijd) volgens mij wel gunstig zou moeten zijn, maar je weet het nooit.
Hoop het voor jequote:Op woensdag 14 januari 2015 10:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dankjewel. Ik hoop dat ik de dans ontspring want ik ben nog vrij jong, maar heb wel een hoop dienstjaren, wat bij het afspiegelingsbeginsel (zeker op een vestiging met een hoge gemiddelde leeftijd) volgens mij wel gunstig zou moeten zijn, maar je weet het nooit.
Volgens mij zijn kontkusvaardigheden toch ook belangrijk bij dit soort kwesties.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als de smx wordt ingevoerd voorzie ik sowieso veel, heel veel optimalisatie.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:18 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Er wordt gekeken naar functie, leeftijd en dienstjaren. Dus het hangt er maar net vanaf in welke groep je valt. Zit je bijvoorbeeld in de groep van 36 tot en met 45 jaar en je bent 36, dan zijn je kansen een stuk kleiner dan wanneer je 34 bent en in de groep van 25 tot en met 35 jaar zit.
Als de smx wordt ingevoerd voorzie ik sowieso veel, heel veel ontslagen.
Dank voor de uitleg.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:18 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Er wordt gekeken naar functie, leeftijd en dienstjaren. Dus het hangt er maar net vanaf in welke groep je valt. Zit je bijvoorbeeld in de groep van 36 tot en met 45 jaar en je bent 36, dan zijn je kansen een stuk kleiner dan wanneer je 34 bent en in de groep van 25 tot en met 35 jaar zit.
Als de smx wordt ingevoerd voorzie ik sowieso veel, heel veel ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
Die "kontkusvaardigheden" hebben in dit geval geen enkele invloed. Het is gewoon een vaststaande procedure waar ze op zo'n vestiging zelf geen enkele invloed op hebben. Het aantal dienstjaren dat je hebt volgens mijnuwv is leidend, en dan moet je dus gewoon hopen dat je in jouw leeftijdscategorie degene met de meeste dienstjaren bent, dan ben je redelijk veilig.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:19 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Volgens mij zijn kontkusvaardigheden toch ook belangrijk bij dit soort kwesties.
Ik word toch altijd weer een beetje onpasselijk als ze het hebben over optimaliseren.
Maar goed, laten we hopen dat je nog wat jaartjes mag blijven.
Ze kunnen mensen aanwijzen als "onmisbare medewerker", en zo kun je de dans ontspringen. Dus als je echt heel goed bent in het kussen van konten, wie weet....quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:31 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Die "kontkusvaardigheden" hebben in dit geval geen enkele invloed. Het is gewoon een vaststaande procedure waar ze op zo'n vestiging zelf geen enkele invloed op hebben. Het aantal dienstjaren dat je hebt volgens mijnuwv is leidend, en dan moet je dus gewoon hopen dat je in jouw leeftijdscategorie degene met de meeste dienstjaren bent, dan ben je redelijk veilig.
Nou, ik kan me geen situatie voorstellen waarbij zich dat hier zou kunnen voordoen. Wanneer ben je als postbode nou echt onmisbaar? Alle taken die je als postbode hebt kunnen ook vast wel gedaan worden door een collega.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze kunnen mensen aanwijzen als "onmisbare medewerker", en zo kun je de dans ontspringen. Dus als je echt heel goed bent in het kussen van konten, wie weet....
Nou ja, theoretisch zou het kunnen. Om Animal Farm maar eens te parafraseren: "Niemand is onmisbaar, maar sommigen zijn misbaarder dan anderen."quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:35 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, ik kan me geen situatie voorstellen waarbij zich dat hier zou kunnen voordoen. Wanneer ben je als postbode nou echt onmisbaar? Alle taken die je als postbode hebt kunnen ook vast wel gedaan worden door een collega.
Ja, dat is waar natuurlijk, ik denk alleen dat het in deze situatie wel heel erg moeilijk hard te maken zal zijn/aan te tonen is dat iemand onmisbaar is, dus in dit geval lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat ze zoiets rond zouden krijgen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou ja, theoretisch zou het kunnen. Om Animal Farm maar eens te parafraseren: "Niemand is onmisbaar, maar sommigen zijn misbaarder dan anderen."
Of je er langer over gaat doen dan wat er voor staat weet niemand hier natuurlijk. Het is niet zo dat alle wijken te krap staan qua tijd, dus wie weet heb jij wel mazzel en krijg je een wijk die gewoon goed te halen is binnen de tijd, of misschien ben je gewoon veel sneller dan de gemiddelde bezorger en haal je het daardoor gewoon.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:12 schreef zwartbekgrondel het volgende:
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb al aardig wat topics doorgelezen hier van jullie.
Ik begrijp dus dat ik langer over de rondes zal doen dan dat er officieel voor staat.
En het is mij onduidelijk of gewerkte uren geschreven mogen worden en betaald worden, of dat het de uren zijn die ervoor staan en het mijn probleem is als ik er in werkelijkheid langer over doe.
Ook vraag ik mij nog af of er reisvergoeding mogelijk is van huis naar depot en van daar naar begin van de bezorgroute.
En terugweg, want ik woon zo'n 15 km van de beoogde wijk vandaan.
Met mooi weer een scooterwijk op de fiets doen, mag wel/niet?
Met heel slecht weer de wijk met eigen auto doen mag niet wegens niet verzekerd, dat is wel echt balen want dan stap je dus op een scooter terwijl de auto voor de deur staat.
8 uur over 3 dagen, zou ik er dan vanuit kunnen gaan dat het max 3 uur per middag bezorgen is?
Ik lees over huis aan huis bladen, waardoor de rondetijd veel langer wordt,
en ik lees over onbezorgbare post, die dan terug moet worden gebracht naar het depot?
Heb ook nog geen idee waar het depot staat, waarsch in de dichtstbijzijnde stad?
Ik heb momenteel vooral de instellen van werk is werk.
Dat is niet tijdens het sollicitatiegesprek verteld? Lijkt me vrij belangrijk om te weten waar je gaat werken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:12 schreef zwartbekgrondel het volgende:
Heb ook nog geen idee waar het depot staat, waarsch in de dichtstbijzijnde stad?
Ik wordt vandaag gebeld voor een afspraak.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat is niet tijdens het sollicitatiegesprek verteld? Lijkt me vrij belangrijk om te weten waar je gaat werken.
Oh!quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:42 schreef zwartbekgrondel het volgende:
[..]
Ik wordt vandaag gebeld voor een afspraak.
Tot nu toe alleen gereageerd op de vacature en telefonisch contact gehad met de klant manager.
dan zou ik het lekker laten schieten, het ziet er mooier uit dan het is, en achter je geld aan moeten lopen, is een van de vele nadelen(bezint eer begint)quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:42 schreef zwartbekgrondel het volgende:
[..]
Ik wordt vandaag gebeld voor een afspraak.
Tot nu toe alleen gereageerd op de vacature en telefonisch contact gehad met de klant manager.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Of je er langer over gaat doen dan wat er voor staat weet niemand hier natuurlijk. Het is niet zo dat alle wijken te krap staan qua tijd, dus wie weet heb jij wel mazzel en krijg je een wijk die gewoon goed te halen is binnen de tijd, of misschien ben je gewoon veel sneller dan de gemiddelde bezorger en haal je het daardoor gewoon.
Officieel is gewerkte tijd gewoon betaalde tijd, in de praktijk gaat het helaas niet zo makkelijk en is het altijd maar weer afwachten of je alle extra tijd wel krijgt uitbetaald (dit zal in je eerste maand of zo nog geen probleem zijn waarschijnlijk, want ze snappen ook wel dat je er dan nog wel langer over doet). Je kan wel een oranje kaart indienen als je vindt dat je recht hebt op extra tijd terwijl je teamcoach het daar niet mee eens is. Dan wordt er van bovenaf gekeken of de extra doorgegeven tijd redelijk is.
Je zal een scooterwijk vast wel op de fiets mogen doen, maar waarom zou je dat willen? De kans dat je dan net zo snel bent als op de scooter lijkt me wel erg klein, dus dan fiets je al die extra tijd wel in eigen tijd.
Officieel begint je tijd te lopen vanaf het moment dat je je eerste tas post in de fietstas doet, op het depot dus. Maar als je op verzoek van postnl een wijk doet die vrij ver van je eigen huis ligt moet je die reistijd naar het depot wel vergoedt krijgen.
Volgens mij zijn die nergens terug te vinden. Je wordt sowieso in leeftijdscategorieën ingedeeld: tot 25, 25 tot 35, etc en daarnaast zijn er de dienstjaren. Hoe het precies zit weet ik nietquote:Op woensdag 14 januari 2015 10:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik heb dat afspiegelen nooit zo begrepen. Kan ik ergens de criteria lezen op intranet?
Vreemd dat het niet op papier staat.quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die nergens terug te vinden. Je wordt sowieso in leeftijdscategorieën ingedeeld: tot 25, 25 tot 35, etc en daarnaast zijn er de dienstjaren. Hoe het precies zit weet ik niet
Deeltijdwerker is geen aparte functie en die vallen dus gewoon in dezelfde categorie als fulltimers.quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:50 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Je wordt ingedeeld naar functie. Bijvoorbeeld fulltimers, deeltijdwerkers en zaterdagwerkers. Dan wordt gekeken naar je leeftijd, waarbij je binnen een van de genoemde leeftijdsgroepen valt. Daarna kijken ze naar je dienstjaren. Dus als je een deeltijdwerker van 32 bent, 8 jaar gewerkt hebt of je bent een deeltijdwerker van 33 met 9 jaar aan werkervaring. Dan zal degene met 8 dienstjaren er eerder uitvliegen dan degene met 9 dienstjaren. Daarnaast wordt er berekend hoeveel uur er op een vestiging overcompleet wordt verklaard. Als je aan het begin van je leeftijdsgroep zit met weinig dienstjaren en als er veel uren overcompleet worden verklaard, kun je praktisch met 100% zekerheid er vanuit gaan dat je eruit vliegt. ( wordt geoptimaliseerd, zoals een voorganger mij verbeterde.)
Je kan gewoon googlen op afspiegelingsbeginsel, dat beginsel geldt overal en is dus niet iets van postnl of zo, en het is dus ook wel degelijk gewoon online te vinden hoe dat in zijn werk gaatquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Vreemd dat het niet op papier staat.
Laat ruimte over voor sjoemelen.
Even heel kort door de bocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |