Meer: http://www.nu.nl/apps/397(...)unnen-verbieden.htmlquote:Cameron wil versleutelde berichtenapps kunnen verbieden
De Britse premier David Cameron wil dat apps die versleuteld berichten versturen verboden kunnen worden in het Verenigd Koninkrijk.
Dat zei Cameron maandag, zo meldt de Britse krant The Independent.
Cameron wil daarvoor nieuwe wetgeving introduceren als hij in mei van dit jaar de parlementsverkiezingen wint.
Deze zou het mogelijk moeten maken om gebruik van communicatie die niet door de Britse inlichtingendiensten kan worden uitgelezen aan banden te leggen.
Het gaat daarbij om communicatie die zelfs niet via een bevelschrift kan worden ingezien, bijvoorbeeld omdat het versleutelde berichten betreft.
Alles weg? Was wel een goede reactie.quote:
Sowieso. Maar ik wil geen discussie gaan houden over of de aanslagen gepleegd zijn OMDAT ze dit erdoor willen drukken. Dat is meer een BNW discussie. Wel is het feit dat ze de situatie gebruiken, dat moge duidelijk zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 01:26 schreef redrock het volgende:
Dat klopt, maar het komt ze verdomd goed uit...
Zeer duidelijk.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 01:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel is het feit dat ze de situatie gebruiken, dat moge duidelijk zijn.
Volgens mij spannen de Britten de kroon in het westen wat dat betreft.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 01:27 schreef Penguinz het volgende:
En daar gaat weer een stukje vrijheid.
Denk je nou echt dat het naïviteit is?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 01:29 schreef Rockefellow het volgende:
Hoe komt het toch dat al die politici niks begrijpen van IT?
Nee, want zelfs met alle vrijheidsbeperking kan je iemand die iets in z'n kop haalt (dat is nou juist hetgene wat je niet kan zien) niet tegenhouden. Maarja, een volledig vrije samenleving zonder paspoortcontroles en dat soort dingen kan natuurlijk ook nietquote:Op dinsdag 13 januari 2015 09:26 schreef tong80 het volgende:
Zulke aanslagen als recent zijn nooit te voorkomen. Of zouden ze tijdens de Boston-marathon langs de kant van de weg iedereen hebben gefouilleerd ? Moet je voor iedere supermarkt een agent neerzetten ? Moet je alle vrijheid op internet in gaan perken ?
Tuurlijk. Dat begrijp ik. Maar zitten we op een politiestaat te wachten met totale controle door de overheid ?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 09:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, want zelfs met alle vrijheidsbeperking kan je iemand die iets in z'n kop haalt (dat is nou juist hetgene wat je niet kan zien) niet tegenhouden. Maarja, een volledig vrije samenleving zonder paspoortcontroles en dat soort dingen kan natuurlijk ook niet
Het is onvermijdelijk. Dat staat al heel lang vast. De vraag is hoe wij daar mee om gaan. Gaan we verbouwereerd reageren zoals altijd, of gewoon rustig zitten en alles op zijn beloop laten gaan.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 09:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dat begrijp ik. Maar zitten we op een politiestaat te wachten met totale controle door de overheid ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |