abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148617744
Turkse kangal honden beschermen al duizenden jaren kuddes schapen en andere dieren. De honden zijn gefokt om wolven en beren op afstand te houden. Ze zijn daar heel goed in geworden. De wolf doet mogelijk binnenkort zijn intrede in Nederland. Om dit een succes te laten zijn zouden boeren in Nederland kunnen overwegen om de kangal aan te schaffen. Het beest is zeer effectief gebleken in zowel een aantal Afrikaanse landen, als in de VS.

In deze video zie je een zeer sterke Turkse hond

In deze video zie je hoe goed ze hun werk doen in de VS. In de video worden ze 'Anatolian shephards' genoemd.

In deze video kan je zien hoe de kangal helpt bij de conservatie van cheetah's. Door een kangal hond te nemen hoeven ze cheetah's niet langer af te schieten.

Een deel van de kangals is samen met de Turkse aksaray honden verder gefokt tot vechthonden. Zie hieronder. Hierin kan je zien hoe de kangal korte metten maakt met de Pressa, Cane Corso, Pit Bull en de Bully Kutta. Als je hier niet tegen kan, kan je deze video beter niet bekijken.

http://www.dailymotion.co(...)s-all-breeds_animals
  maandag 12 januari 2015 @ 20:10:18 #2
434262 Pixxie.
Embrace messy hair
pi_148617771
Ik vertrouw geen turken met honden
“She’s got the whole dark forest living inside of her.” - Tom Waits
pi_148618058
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:10 schreef Pixxie. het volgende:
Ik vertrouw geen turken met honden
Why not ?
  maandag 12 januari 2015 @ 20:19:16 #4
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_148618121
Oké.

Maar wat is precies je boodschap/vraag?
Tics van je petten.
  maandag 12 januari 2015 @ 20:19:22 #5
434262 Pixxie.
Embrace messy hair
pi_148618124
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:17 schreef polderturk het volgende:

[..]

Why not ?
Lekker agressief maken enzo, en dan kijk is wat een stoere gevaarlijke hond ik heb ^O^
pi_148618333
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:19 schreef nattermann het volgende:
Oké.

Maar wat is precies je boodschap/vraag?
De wolf zal binnenkort naar Nederland komen. Als we de wolf ook hier willen houden, dan kunnen de boeren een kangal nemen, ipv de wolven af te schieten. Wolven zijn mensschuw maar zullen niet terugdeinzen om schapen aan te vallen.
pi_148618362
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:19 schreef Pixxie. het volgende:

[..]

Lekker agressief maken enzo, en dan kijk is wat een stoere gevaarlijke hond ik heb ^O^
Er zijn ook Turken die heel lief zijn voor hun honden hoor.
pi_148618463
Prachtige hond die erg goed is in zijn werk, maar het gemiddelde schaap zit hier achter stroomdraad, wat ook erg goed werkt om stoute boze wolfjes buiten te houden.
Die honden werken vooral daar waar er niet zulke mogelijkheden zijn om het vee anders te beschermen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 12 januari 2015 @ 20:29:05 #9
434262 Pixxie.
Embrace messy hair
pi_148618489
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:25 schreef polderturk het volgende:

[..]

Er zijn ook Turken die heel lief zijn voor hun honden hoor.
:')
  maandag 12 januari 2015 @ 20:29:19 #10
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148618502
We halen geen wilde beesten naar Nederland, de wilde beesten die we hebben weggejaagd komen uit zich zelf weer terug ;)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_148618603
Eigenlijk zouden er een paar van die honden op ieder schoolplein moeten lopen om de kinderen te beschermen tegen pedofielen.
pi_148618663
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Eigenlijk zouden er een paar van die honden op ieder schoolplein moeten lopen om de kinderen te beschermen tegen pedofielen.
Is wel een goed idee, gewoon ieder schoolplein 4 van die honden. Ze zijn erop gemaakt om de "kudde" die ze moeten bewaken als eigen te zien, gaan dus hartstikke leuke honden voor de kinderen worden.
Alleen moeten ouders die hun kinderen ophalen die kinderen niet tegen de haren instrijken, grote kans dat de honden dan ingrijpen ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_148620404
De kangal is Koerdisch toch?
pi_148620480
Laten we moslims inzetten tegen de wolven, doen die ook nog eens wat positiefs.
pi_148620630
We hebben ook zo veel last van Wolfen en Beren in Nederland :')
pi_148621055
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:18 schreef Peunage het volgende:
De kangal is Koerdisch toch?
Nationalistische Koerden claimen inderdaad dat de kangal Koerdisch is :) Dat is echter niet het geval. Kangal is een gebied in Sivas en Sivas wordt voor 100% door Turken bewoond. Soortgelijke honden worden ook gefokt door Turkse volkeren in Centraal Azie en in de Kaukasus. De Turken zijn van oorsprong een nomadisch volk en hadden behoefte aan een dergelijke hond.
pi_148622157
Mooi beest.
Ура для россии
pi_148623982
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:31 schreef polderturk het volgende:

[..]

Nationalistische Koerden claimen inderdaad dat de kangal Koerdisch is :) Dat is echter niet het geval. Kangal is een gebied in Sivas en Sivas wordt voor 100% door Turken bewoond. Soortgelijke honden worden ook gefokt door Turkse volkeren in Centraal Azie en in de Kaukasus. De Turken zijn van oorsprong een nomadisch volk en hadden behoefte aan een dergelijke hond.
Kan het ook niet beiden zijn? Gefokt door verscheidene volkeren, waaronder dus de Koerden?
-----------------
Moslims mogen toch geen hond hebben?

''Traditionally, dogs have been seen as impure, and the Islamic legal tradition has developed several injunctions that warn Muslims against most contact with dogs. Unfortunately, many Muslims have used this view to justify the abuse and neglect of dogs, even though cruelty contradicts the Qur'an's view that all animals form "communities like you''.''

Zijn deze honden gefokt door religieuze minderheden? Of vinden deze moslims de hond niet haram?
pi_148624237
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:29 schreef Klonk het volgende:
We halen geen wilde beesten naar Nederland, de wilde beesten die we hebben weggejaagd komen uit zich zelf weer terug ;)
dit
pi_148624825
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:21 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Kan het ook niet beiden zijn? Gefokt door verscheidene volkeren, waaronder dus de Koerden?
-----------------

''Traditionally, dogs have been seen as impure, and the Islamic legal tradition has developed several injunctions that warn Muslims against most contact with dogs. Unfortunately, many Muslims have used this view to justify the abuse and neglect of dogs, even though cruelty contradicts the Qur'an's view that all animals form "communities like you''.''

Zijn deze honden gefokt door religieuze minderheden? Of vinden deze moslims de hond niet haram?
De honden worden niet in huis gehouden, maar buiten met de kudde schapen.
pi_148624992
De Boz variant van de kangal is heel indrukwekkend. In Amerika zijn verschillende fokkers van dit subtype.

http://turkishboz.com/registered-breeders/

Bozkennel is een goede fokker in Turkije

Hier een boz kangal

pi_148625074
  maandag 12 januari 2015 @ 22:45:51 #23
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_148625175
Als TS iets van Kangals wist, wist ie ook dat het niet gaat werken bij een NL boer...
Of loopt die hond vanaf de boerderij, twee dorpen verderop naar een stukje weiland wat van de boer is.. en vervolgens naar een ander dorp waar ook nog een stukje akker is... etc etc...

Neuh.. dat word hem niet... :N
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  maandag 12 januari 2015 @ 22:49:50 #24
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_148625346
Ze kunnen wel leuk met tijgers en leeuwen spelen.. dat dan weer wel...

Maar het leukste aan die beesten is dat ze op hun achterpoten gaan staan en meppen met hun voorpoten ipv te bijten... :Y
Ze hebben trouwens een enorm harde schedel waar ze een bok mee imiteren...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  maandag 12 januari 2015 @ 23:25:13 #25
365231 Fera
Fire & Blood
pi_148626873
Leuk topic. Prachtige hond. O+

Wel minder geschikt als huisdier lijkt me. Het zijn volgens mij echt honden die de ruimte nodig hebben.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  maandag 12 januari 2015 @ 23:26:47 #26
365231 Fera
Fire & Blood
pi_148626954
quote:

[..]

-----------------

Volgens mij zijn wel steeds meer moslims gematigd tegenover honden. Genoeg moslims (waaronder buren) die mijn hond gewoon aaien en hem leuk vinden.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_148627390
quote:

[..]

-----------------

Honden mogen alleen niet in huis en je moet je handen wassen als je ze geaait hebt als moslim zijnde. De werkhonden worden erg gewaardeerd. De kangal is Turkse trots, de akbash ook.
pi_148627639
quote:
6s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:25 schreef Fera het volgende:
Leuk topic. Prachtige hond. O+

Wel minder geschikt als huisdier lijkt me. Het zijn volgens mij echt honden die de ruimte nodig hebben.
Ja, ze zijn ook erg waaks. Ze verdedigen hun kudde niet alleen tegen roofdieren, maar ook tegen dieven. Het zijn zeer wantrouwige honden, ronduit geweldig voor wie tot hun "roedel" behoord, maar tot zelfs ronduit agressief naar alles daarbuiten.

Er zijn wel honden hier die al wat langer hier worden gefokt en waar op een makkelijker karakter is gefokt, maar vooral de honden die oorspronkelijke werk lijnen hebben dichtbij blinken niet uit in fijn sociaal gedrag.
Ze behoren tot de betere waakrassen op de wereld, alleen de fila en de boerboel overtreffen de waakcapiciteiten.
pi_148630556
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:37 schreef polderturk het volgende:

[..]

De honden worden niet in huis gehouden, maar buiten met de kudde schapen.
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Honden mogen alleen niet in huis en je moet je handen wassen als je ze geaait hebt als moslim zijnde. De werkhonden worden erg gewaardeerd. De kangal is Turkse trots, de akbash ook.
quote:
11s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:26 schreef Fera het volgende:

[..]

Volgens mij zijn wel steeds meer moslims gematigd tegenover honden. Genoeg moslims (waaronder buren) die mijn hond gewoon aaien en hem leuk vinden.
Aan jullie allen de volgende vraag.

Honden zijn net als varkens haram.
Dus zou je ook mini-varkens bijv. als huisdier kunnen houden, zolang je deze buiten houdt en je handen wast na het aaien?
Zo niet waarom is er een verschil tussen de behandeling van beide dieren?

Gaat het er soms vooral om dat je ze niet mag eten?
  dinsdag 13 januari 2015 @ 01:43:23 #30
365231 Fera
Fire & Blood
pi_148630746
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 01:25 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dus zou je ook mini-varkens bijv. als huisdier kunnen houden, zolang je deze buiten houdt en je handen wast na het aaien?

Ik ben geen moslim, dus ik weet niet of ik wel de juiste persoon ben om te antwoorden. :@
pi_148632270
Die hebben ze in Australië ook:

Kangaloo.
pi_148633582
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 01:25 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik ben geen moslim ;)

Maar als het goed is mag je ook varkens houden buiten, die mag je alleen niet eten. Varkens zelf zijn niet haram, varkensvlees is haram(behalve bij hongersnood, als je moet eten om te leven mag het). Vroeger had men daar ook varkens, dat waren de vuilnisbakken waar de voedselresten e.d. heen gingen. Alhoewel dat snel minder werd omdat ze niet meer gegeten werden.

En er is de verplichting alle dieren goed te behandelen, er zijn zelfs verhalen binnen de overleveringen van mensen die naar de hel gingen omdat ze een kat kwaad hadden gedaan(opgesloten zonder eten en drinken) en iemand die naar de hemel ging omdat hij voordat hij zelf dronk eerst een dorstige hond liet drinken.
Dieren opsluiten wordt meestal als not done gezien, gewoon 1 minie varkentje hebben zou erg zielig zijn voor het dier, denk dat daar dus de meningen over zullen verschillen of het mag of niet(dan wel gewoon buiten in een fatsoenlijke ruimte). Zo ver ik heb kunnen ontdekken met de beperkte groep moslims die ik in mijn leven heb gekend zijn ze bv niet dol op het idee van dierentuinen omdat ze dat zielig vinden. Ook konijnen in kooitjes enzo is niet hun hobby, vinden ze ook zielig. Dus de kans is groot dat vele moslims zullen zeggen zo'n varkentje in de achtertuin is zielig voor het dier en wij mogen dieren geen kwaad doen, dus mogen we geen varken in de tuin hebben.

En ik denk dat er wel een hele wassing nodig is na een varken, maar ook zonder geloofsverplichting heb je waarschijnlijk behoefte aan je lekker wassen als je net een varken hebt geknuffeld ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door erodome op 13-01-2015 10:14:20 ]
pi_148634143
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:31 schreef polderturk het volgende:

[..]

Sivas 100% door Turken bewoond?

_O-
pi_148635817
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:34 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Sivas 100% door Turken bewoond?

_O-
100% is inderdaad niet goed
De etnische opbouw is als volgt:
90% Turks
5% Cirkassiers
5% Koerdisch en Zaza.

Het is in ieder geval geen gebied met een Koerdische meerderheid. Koerdische nationalisten downloaden kangal video's en uploaden ze dan weer onder de naam 'Kurdish Kangal'. Heel kinderachtig natuurlijk. Maar laten we niet offtopic gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')