Lekker agressief maken enzo, en dan kijk is wat een stoere gevaarlijke hond ik hebquote:
De wolf zal binnenkort naar Nederland komen. Als we de wolf ook hier willen houden, dan kunnen de boeren een kangal nemen, ipv de wolven af te schieten. Wolven zijn mensschuw maar zullen niet terugdeinzen om schapen aan te vallen.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:19 schreef nattermann het volgende:
Oké.
Maar wat is precies je boodschap/vraag?
Er zijn ook Turken die heel lief zijn voor hun honden hoor.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:19 schreef Pixxie. het volgende:
[..]
Lekker agressief maken enzo, en dan kijk is wat een stoere gevaarlijke hond ik heb
quote:Op maandag 12 januari 2015 20:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
Er zijn ook Turken die heel lief zijn voor hun honden hoor.
Is wel een goed idee, gewoon ieder schoolplein 4 van die honden. Ze zijn erop gemaakt om de "kudde" die ze moeten bewaken als eigen te zien, gaan dus hartstikke leuke honden voor de kinderen worden.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Eigenlijk zouden er een paar van die honden op ieder schoolplein moeten lopen om de kinderen te beschermen tegen pedofielen.
Nationalistische Koerden claimen inderdaad dat de kangal Koerdisch isquote:
Kan het ook niet beiden zijn? Gefokt door verscheidene volkeren, waaronder dus de Koerden?quote:Op maandag 12 januari 2015 21:31 schreef polderturk het volgende:
[..]
Nationalistische Koerden claimen inderdaad dat de kangal Koerdisch isDat is echter niet het geval. Kangal is een gebied in Sivas en Sivas wordt voor 100% door Turken bewoond. Soortgelijke honden worden ook gefokt door Turkse volkeren in Centraal Azie en in de Kaukasus. De Turken zijn van oorsprong een nomadisch volk en hadden behoefte aan een dergelijke hond.
ditquote:Op maandag 12 januari 2015 20:29 schreef Klonk het volgende:
We halen geen wilde beesten naar Nederland, de wilde beesten die we hebben weggejaagd komen uit zich zelf weer terug
De honden worden niet in huis gehouden, maar buiten met de kudde schapen.quote:Op maandag 12 januari 2015 22:21 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Kan het ook niet beiden zijn? Gefokt door verscheidene volkeren, waaronder dus de Koerden?
-----------------
Moslims mogen toch geen hond hebben?
''Traditionally, dogs have been seen as impure, and the Islamic legal tradition has developed several injunctions that warn Muslims against most contact with dogs. Unfortunately, many Muslims have used this view to justify the abuse and neglect of dogs, even though cruelty contradicts the Qur'an's view that all animals form "communities like you''.''
Zijn deze honden gefokt door religieuze minderheden? Of vinden deze moslims de hond niet haram?
Volgens mij zijn wel steeds meer moslims gematigd tegenover honden. Genoeg moslims (waaronder buren) die mijn hond gewoon aaien en hem leuk vinden.quote:Op maandag 12 januari 2015 22:21 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Kan het ook niet beiden zijn? Gefokt door verscheidene volkeren, waaronder dus de Koerden?
-----------------
''Traditionally, dogs have been seen as impure, and the Islamic legal tradition has developed several injunctions that warn Muslims against most contact with dogs. Unfortunately, many Muslims have used this view to justify the abuse and neglect of dogs, even though cruelty contradicts the Qur'an's view that all animals form "communities like you''.''
Zijn deze honden gefokt door religieuze minderheden? Of vinden deze moslims de hond niet haram?
Honden mogen alleen niet in huis en je moet je handen wassen als je ze geaait hebt als moslim zijnde. De werkhonden worden erg gewaardeerd. De kangal is Turkse trots, de akbash ook.quote:Op maandag 12 januari 2015 22:21 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
-----------------
Ja, ze zijn ook erg waaks. Ze verdedigen hun kudde niet alleen tegen roofdieren, maar ook tegen dieven. Het zijn zeer wantrouwige honden, ronduit geweldig voor wie tot hun "roedel" behoord, maar tot zelfs ronduit agressief naar alles daarbuiten.quote:Op maandag 12 januari 2015 23:25 schreef Fera het volgende:
Leuk topic. Prachtige hond.![]()
Wel minder geschikt als huisdier lijkt me. Het zijn volgens mij echt honden die de ruimte nodig hebben.
quote:Op maandag 12 januari 2015 22:37 schreef polderturk het volgende:
[..]
De honden worden niet in huis gehouden, maar buiten met de kudde schapen.
quote:Op maandag 12 januari 2015 23:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Honden mogen alleen niet in huis en je moet je handen wassen als je ze geaait hebt als moslim zijnde. De werkhonden worden erg gewaardeerd. De kangal is Turkse trots, de akbash ook.
Aan jullie allen de volgende vraag.quote:Op maandag 12 januari 2015 23:26 schreef Fera het volgende:
[..]
Volgens mij zijn wel steeds meer moslims gematigd tegenover honden. Genoeg moslims (waaronder buren) die mijn hond gewoon aaien en hem leuk vinden.
Ik ben geen moslim, dus ik weet niet of ik wel de juiste persoon ben om te antwoorden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 01:25 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
[..]
[..]
Aan jullie allen de volgende vraag.
Honden zijn net als varkens haram.
Dus zou je ook mini-varkens bijv. als huisdier kunnen houden, zolang je deze buiten houdt en je handen wast na het aaien?
Zo niet waarom is er een verschil tussen de behandeling van beide dieren?
Gaat het er soms vooral om dat je ze niet mag eten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |