Terecht natuurlijk, van beide kanten.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:57 schreef BadderHaring het volgende:
Ik ken wat jongens op de Herdgang. Meeste spelers van Jong-PSV kotsen hem uit, maar moeten van de trainers professioneel met hem omgaan.
Interesse genoeg.quote:
twitter:RikElfrink twitterde op zaterdag 23-05-2015 om 14:55:38@BelgianMagic Ik begreep gisteren dat hij bij 28 clubs kan tekenen. reageer retweet
Hopelijk heeft ie een mooi afscheid gekregen.twitter:RikElfrink twitterde op donderdag 21-05-2015 om 14:59:14Zakaria #Bakkali neemt zaterdag afscheid bij #PSV. Verhalen over een contract bij #Valencia worden door formele kanalen niet bevestigd. reageer retweet
Verstandige keuze.quote:Valencia verlost Bakkali
Na anderhalf jaar vol problemen bij PSV gaat dribbelaar zijn geluk beproeven in Spanje
Het Spaanse Valencia gaat de strijd om Zakaria Bakkali winnen. De club uit de sinaasappelstad rondt de onderhandelingen over een langjarig dienstverband op korte termijn af. Bakkali maakt transfervrij de overstap van PSV.
Hoewel Bakkali het afgelopen seizoen nauwelijks in actie kwam door het dispuut met PSV over zijn aflopende contract, was er volop belangstelling voor de 19-jarige Belg van Marokkaanse komaf. Ook Sevilla, Lille, Stoke City, Benfica, Celtic, Sporting Lissabon, Anderlecht en Inter toonden de afgelopen maanden belangstelling. De eenmalig Belgisch international heeft nog altijd de reputatie een talent met exceptionele kwaliteiten te zijn.
Bakkali speelde sinds 2008 voor PSV, dat de straatvoetballer oppikte bij Standard Luik. In 2012 tekende hij een driejarig contract bij PSV ondanks verregaande belangstelling van Manchester City.
Met de spoedige afronding van zijn overgang naar Valencia komt een einde aan de slepende historie rond Bakkali. Bijna twee jaar geleden maakte de dribbelaar op 17-jarige leeftijd een stormachtige entree in de hoofdmacht van PSV. De pijlsnelle vleugelspeler maakte in de eerste maanden van het seizoen veel indruk in onder meer de voorrondewedstrijden van de Champions League tegen Zulte-Waregem en in de competitiewedstrijd tegen NEC, waarin hij driemaal doel trof.
Bakkali wist dat hoge niveau niet vast te houden en al snel kregen randzaken de overhand bij de Luikenaar. In de winterstop van het seizoen 2013/2014 startte PSV de onderhandelingen over een nieuwe verbintenis. Dat werd een gebed zonder end met een voor PSV uiteindelijk teleurstellende afloop.
Technisch manager Marcel Brands besteedde veel tijd en energie aan het langer vastleggen van Bakkali, maar slaagde niet in zijn opzet. „Of ik daarover teleurgesteld ben? Als ik teleurgesteld ben, kan ik mezelf iets verwijten en dat kan ik in dit geval niet. Ik vind het vooral zonde voor die jongen. Hij zat op het goede spoor, maar heeft een andere keuze gemaakt. Normaal gesproken had Bakkali nu de opvolger moeten worden van Memphis Depay, maar hij heeft het laten lopen”, zei Brands daar onlangs over.
Na het leergeld dat de Eindhovenaren een seizoen eerder hadden betaald met de onrustige situatie rondom Ola Toivonen, besloot PSV om Bakkali dit seizoen niet meer in te zetten en alleen nog mee te laten trainen bij Jong PSV. Zijn laatste competitieve speelminuten dateren van 29 augustus vorig jaar, toen hij een helft met Jong PSV speelde tegen stadsgenoot FC Eindhoven.
Begin dit jaar onderging Bakkali nog een heupoperatie, waarvan hij geruime tijd moest revalideren. Inmiddels is de Belg weer fit en klaar om zijn voetbalcarrière op te pakken. De toekomst zal leren of het mogelijk is om na een jaar inactiviteit de reuzensprong naar één van de sterkste competities ter wereld te maken. Het fundament is in ieder geval uiterst wankel met slechts 24 duels op het hoogste niveau, waarin Bakkali slechts tweemaal tot negentig minuten kwam.
Mooi staaltje logica hoor.quote:Technisch manager Marcel Brands besteedde veel tijd en energie aan het langer vastleggen van Bakkali, maar slaagde niet in zijn opzet. „Of ik daarover teleurgesteld ben? Als ik teleurgesteld ben, kan ik mezelf iets verwijten en dat kan ik in dit geval niet.
Dus? Hij kan de beste speler ter wereld worden, PSV heeft juist gehandeld.quote:Op maandag 5 oktober 2015 00:50 schreef riazop het volgende:
Gisteren opgeroepen voor Rode Duivels
hahahaha PSV
Nee. Ze hebben een speler die makkelijk tussen de 10 en 15 miljoen euro kan opleveren weggegooid.quote:Op maandag 5 oktober 2015 00:51 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Dus? Hij kan de beste speler ter wereld worden, PSV heeft juist gehandeld.
Hoe kon hij dat opleveren als 1) zijn contract afliep en 2) hij dat niet wilde verlengen? PSV heeft het juiste gedaan en zich niet laten piepelen door zo'n snotaap die denkt de club hostage te kunnen houden.quote:Op maandag 5 oktober 2015 00:52 schreef riazop het volgende:
[..]
Nee. Ze hebben een speler die makkelijk tussen de 10 en 15 miljoen euro kan opleveren weggegooid.
DOM
Jammer dat je zo redeneert vanuit die typische Hollandse regentenmentaliteit. De arrogantie om een voetballer met een mening "snotaap" te noemen. Want de artiest moet luisteren naar de grote blanke meneer?quote:Op maandag 5 oktober 2015 00:53 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
....door zo'n snotaap die denkt ...
Iemand die in elke microfoon spuugt zijn contract te gaan verlengen, om vervolgens bij de onderhandelingen met 83 verschillende zaakwaarnemers aan te komen, is met recht een snotaap.quote:Op maandag 5 oktober 2015 01:03 schreef riazop het volgende:
[..]
Jammer dat je zo redeneert vanuit die typische Hollandse regentenmentaliteit. De arrogantie om een voetballer met een mening "snotaap" te noemen. Want de artiest moet luisteren naar de grote blanke meneer?
Deze abjecte mentaliteit en mislplaatste arrogantie heeft Oranje Ziyech al gekost en wsl zullen er nog veel meer spelers andere keuzes maken dan goed is voor het Nederlandse voetbal.
quote:Op maandag 5 oktober 2015 00:52 schreef riazop het volgende:
[..]
Nee. Ze hebben een speler die makkelijk tussen de 10 en 15 miljoen euro kan opleveren weggegooid.
DOM
quote:Zakaria Bakali staat nog wel onder contract bij PSV, maar aan het einde van dit seizoen is het in Eindhoven afgelopen voor de Belgische/Marokkaan. Dit tot grote spijt van Marcel Brands. "Ik heb er alles aan gedaan", verklaarde de technisch manager op het PSV-forum. "Ik ben zelfs Marokkaans met hem wezen eten, terwijl ik een moeilijke eter ben. We hebben hem een fantastische aanbieding gedaan", aldus Brands.
quote:Zakaria Bakkali heeft een aantal kansen bij PSV gehad, maar de Eindhovense club is er nu helemaal klaar mee. Eerder vanavond maakte technisch directeur Marcel Brands bekend, dat het contractvoorstel definitief wordt ingetrokken. Dit was niet het enige slechte nieuws voor Bakkali, die al een maand of acht twijfelt of hij zijn overeenkomst met PSV moet verlengen. Zijn zaakwaarnemer, Kees Ploegsma junior, heeft te kennen gegeven de voetballer niet meer bij te staan.
quote:Zakaria Bakkali kon bij PSV een bedrag van 400.00 euro gaan verdienen, mits hij zijn contract met de Eindhovenaren verlengde. Dit onthulde PSV-watcher Thijs Slegers van Voetbal International eerder vandaag bij Omroep Brabant. "Ik heb het contract zelf gezien", aldus Slegers in het praatprogramma FC Onder Ons. "Er stond echt 400.000 euro. En hij kon meer verdienen als hij een bepaald aantal wedstrijden zou hebben gespeeld. Ik meen dat hij al meer geld zou krijgen bij vijf of tien optredens in het eerste van PSV." Het is niet duidelijk waarom Bakkali er voor koos om niet te tekenen. Slegers: "Zeg het maar. Ik heb geen idee. Het lijkt mij een prachtig voorstel."
De snotapen zaten kennelijk aan de kant van PSV. Die hebben namelijk de situatie compleet onderschat.quote:Op maandag 5 oktober 2015 01:05 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Iemand die in elke microfoon spuugt zijn contract te gaan verlengen, om vervolgens bij de onderhandelingen met 83 verschillende zaakwaarnemers aan te komen, is met recht een snotaap.
quote:PSV lijkt helemaal klaar met het gedrag van Zakaria Bakkali. De club probeert het contract van de jonge aanvaller al maandenlang te verlengen, maar de jonge speler weigert zijn handtekening te zetten onder een nieuwe verbintenis. Dat ondanks dat hij eerder anders beloofde. Daarnaast gooit de aanvaller er volgens interim-trainer Ernest Faber momenteel met de pet naar.
Er is 1 ding wat psv fout heeft gedaan en dat is ervoor gezorgd dat hij een half jaar lang niet meer in jong kon spelen. Al betwijfel ik dat het wel goed was gegaan had hij dat wel gekund.quote:Op maandag 5 oktober 2015 01:03 schreef riazop het volgende:
[..]
Jammer dat je zo redeneert vanuit die typische Hollandse regentenmentaliteit. De arrogantie om een voetballer met een mening "snotaap" te noemen. Want de artiest moet luisteren naar de grote blanke meneer?
Deze abjecte mentaliteit en mislplaatste arrogantie heeft Oranje Ziyech al gekost en wsl zullen er nog veel meer spelers andere keuzes maken dan goed is voor het Nederlandse voetbal.
ditquote:Op maandag 27 augustus 2018 11:11 schreef GGMM het volgende:
Oh ja, dit was dat grote talent van PSV, waarvan Doublepain zei dat het een verstandig persoon was. (Dit ver zou gaan komen) En Davy het ontzettend jammer vond dat hij voor België koos en niet voor Nederland.
Daar is niet veel van terecht gekomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |