abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148611064
Laatste tijd kom ik dit vaak tegen op dit forum. Waar komt de haat tegen transgenders vandaan?

Definitie van transgenderhaters:

quote:
Transfobie is de angst voor transgenderisme en transseksualiteit, alsmede het vijandig en disciminerend gedrag dat uit dit gevoel voorkomt. Transfobie uit zich bijvoorbeeld in het uitsluiten van transen uit als seksespecifiek bestemde ruimtes (toiletten, sommige verenigingen...), maar ook in verbaal, fysiek geweld, verkrachting en ontkenning van asielrecht.

Transfoob gedrag komt voort uit de vooronderstelling dat ieders sekse van bij de geboorte vaststaat, dat geslacht een puur biologische kwestie is en dat men het eigen gender niet zelf mag (of kan) definiėren. Deze opvattingen zijn wijd verspreid en in vele landen ook in wetten vertaald en/of religieus onderbouwd. Enerzijds ligt de basis van transfobie dus verankerd in cultuur en maatschappij, maar anderzijds ook in de psychologie. De identiteit 'vrouw' of 'man' is immers een fundamenteel persoonskenmerk dat men niet graag ziet wankelen. Wanneer andere mensen een op gender gebaseerde wet overtreden, kan men dit indirect aanvoelen als een aanslag op de eigen sekse- en genderidentiteit en seksuele gerichtheid. Transfobie is psychologisch dus terug te voeren naar de angst om zelf geen 'echte' man of vrouw te zijn en/of niet voor 100% hetero, homo of lesbisch te zijn.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Transfobie

Graag niet op de persoon spelen in dit topic.
pi_148611093
Vergeten aan te passen :') .
pi_148611113
Ah, ik ben degene die niet spoort. Degene die de clitoris zo laat opzwellen zodat het op een penis lijkt is kerngezond

Maar nee, ik vind het vies. Bah, vies, gestoord!
pi_148611126
Niet weer dit topic |:( :O :|W
pi_148611129
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:43 schreef emmyemmy het volgende:
Ah, ik ben degene die niet spoort. Degene die de clitoris zo laat opzwellen zodat het op een penis lijkt is kerngezond
Niet minder ongezond dan jij bent.

Of noem je homo`s ook ongezond?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 12 januari 2015 @ 17:43:51 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148611137
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:41 schreef qwerty789 het volgende:
Wanneer andere mensen een op gender gebaseerde wet overtreden,
Dat lijkt mij sowieso dubieus. Wetten die discrimineren op geslacht? Tegengrondwettelijk.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_148611141
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Niet minder ongezond dan jij bent.

Of noem je homo`s ook ongezond?
homo's mutileren hun lichaam niet
pi_148611170
quote:
18s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:43 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

homo's mutileren hun lichaam niet
Het gaat om de afwijking in de hersenen. Afwijking klinkt ook weer vet negatief verder, maar oke
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_148611208
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:43 schreef Vanillekwark het volgende:
Niet weer dit topic |:( :O :|W
Dit is deel 2 hoor.
  maandag 12 januari 2015 @ 17:45:32 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148611210
quote:

Sterke argumenten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_148611310
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat lijkt mij sowieso dubieus. Wetten die discrimineren op geslacht? Tegengrondwettelijk.
Het was niet mijn originele post :P .
  maandag 12 januari 2015 @ 17:48:49 #12
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_148611334
quote:

Dat is nou het mooie aan dit land, dat mag je dus allemaal zelf weten. Of het nou wel of niet je ding is, dat maakt deze mensen natuurlijk nog geen mindere, ongezonde, gekken. Ik denk zelfs dat transgenders gevoeliger zijn maar dat is een aanname van mij.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_148611349
quote:

Prima dat jij dat vindt, maar voor hetzelfde geld ben jij vies voor transgenders en homo's. Ik zie het probleem niet.
pi_148611356
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:45 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dit is deel 2 hoor.
Laat ik het zo stellen: deel 1 had allerlei verwante topics gespawned in andere subfora.
pi_148611367
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:49 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Laat ik het zo stellen: deel 1 had allerlei verwante topics gespawned in andere subfora.
Dat klopt, maar deel 1 liep prima.
pi_148611528
quote:

Nou, dat mag jij helemaal vinden hoor. Heus, als jij daar blij van wordt.

Ik vind jou en mensen als jij eigenlijk een bekrompen amoebe met het intellect van een doodgekookte aardappel die drie weken gedurende hoogzomer in een met blauwalg besmette sloot heeft liggen rotten... maar ik voel de noodzaak niet zo om dat te pas en te onpas gaan lopen verkondigen omdat niemand daar wat aan heeft en ik gelukkig de vrijheid heb om mensen als jij gewoon te ontlopen, net als dat jij die keus hebt om mensen die transgender/genderdysfoor zijn te ontlopen als je er niet mee om kunt gaan. Je zult er maar gelukkig van worden om continu actief mensen af te zeiken om hun genderorientatie of welke orientatie dan ook. Vermoeiend hoor.
Ja doei.
  maandag 12 januari 2015 @ 17:54:09 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148611546
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:48 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Het was niet mijn originele post :P .
Snap ik. Maar is ook meer een klacht richting de gehele mensheid. Met hun islamofobia, transfobia, etc.. doen alsof je detractors bang voor je zijn lijkt een soort van rare tactiek te zijn in veel discussies om een soort kinderachtigheid toe te kennen aan de tegenpartij... want alleen kindjes hebben irrationele angsten (zoals voor het donker)
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_148611587
quote:

Zelden zo'n dom kortzichtig wicht als jou meegemaakt die zoveel aandacht kreeg.

Bah, zonde gestoord! :)

pi_148611589
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik vind jou en mensen als jij eigenlijk een bekrompen amoebe met het intellect van een doodgekookte aardappel die drie weken gedurende hoogzomer in een met blauwalg besmette sloot heeft liggen rotten... maar ik voel de noodzaak niet zo om dat te pas en te onpas gaan lopen verkondigen omdat niemand daar wat aan heeft en ik gelukkig de vrijheid heb om mensen als jij gewoon te ontlopen, net als dat jij die keus hebt om mensen die transgender/genderdysfoor zijn te ontlopen als je er niet mee om kunt gaan. Je zult er maar gelukkig van worden om continu actief mensen af te zeiken om hun genderorientatie of welke orientatie dan ook. Vermoeiend hoor.
Er werd om gevraagd in dit topic
pi_148611621
Nee, er werd gevraagd om dat op een fatsoenlijke manier te doen. Hoe oud ben je, 12?
Ja doei.
pi_148611634
quote:

[..]

dat wilde ik zeggen maar ik kon niet op de woorden komen :D
  maandag 12 januari 2015 @ 17:56:28 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148611646
quote:

[..]

O+
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:00:43 #23
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148611843
quote:

Hoe heb jij daar last van? Wordt jij in je dagelijks leven zo vaak ongevraagd geconfronteerd met opgezwollen clitorissen?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_148611886
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:55 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, er werd gevraagd om dat op een fatsoenlijke manier te doen. Hoe oud ben je, 12?
kan nooit veel ouder zijn.. het wicht zit alweer te gamen :')

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:00 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Ik heb een 3ds xl, ik denk dat ik m niet neem
pi_148611907
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Snap ik. Maar is ook meer een klacht richting de gehele mensheid. Met hun islamofobia, transfobia, etc.. doen alsof je detractors bang voor je zijn lijkt een soort van rare tactiek te zijn in veel discussies om een soort kinderachtigheid toe te kennen aan de tegenpartij... want alleen kindjes hebben irrationele angsten (zoals voor het donker)
Dat is met alles zo, mensen hebben voor vanalles en nog wat angst, al dan wel niet gegrond of ongegrond. Het beste manier om dit te verhelpen is door educatie. Een kind leg je toch ook uit dat de donker niets bevat, dat hem/haar kwaad kan doen? Al doe je dat door te zeggen dat zodra het ligt uit is jij er nog steeds ben, omdat hij/zij jou kan horen. Mijn punt is leg zulke personen het van verschillende kanten uit, daar bereik je er het meest mee. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')