abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148609077
"Op scholen en hoge scholen in Frankrijk weigerden veel studenten en leerlingen van moslim komaf mee te doen aan een minuut stilte ter herdenking van de slachtoffers van de aanslagen in Parijs. Leraren in regio’s waar veel religieuze spanningen zijn, hebben de minuut stilte afgelast om problemen te voorkomen."

"Een zesde klas leerling: ‘Begrijpt u het dan niet? Ze moeten niet proberen de profeet te tekenen’. Een leerling van een derde klas in het 13e arrondissement van Parijs: ‘Mevrouw, is het niet mogelijk die minuut stilte over te slaan? Ik wil niet samen zijn met dat soort mensen’. In deze klas waren acht leerlingen die de nationale dag van rouw afwezen.

http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/5805

Is dit waar? Is dit een betrouwbare bron? Als dat zo is, dan is het zorgwekkend dat een flink aantal jonge moslims het wel oké vindt om te moorden als ze zich beledigd voelen..

En wat is het juiste antwoord hierop? De vrijheid van meningsuiting nog verder frustreren door wat aan het internet te sleutelen, teneinde verdere aanslagen te voorkomen en terrorisme te bestrijden? Wat Opstelten voorstelt volgens dit topic: NWS / Terroristen Parijs hebben gewonnen
pi_148609141
Veel...

In 1 klas 8 leerlingen, voor de rest is veel nogal een vaag begrip.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 12 januari 2015 @ 16:41:36 #3
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_148609157
Ben je daadwerkelijk verbaasd?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 12 januari 2015 @ 16:42:31 #4
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_148609187
Je hebt tv moslims en normale moslims, die tv moslims vinden het allemaal heel erg en de normale moslim intereseerd het gewoon geen reet wat er uit de naam van hun geloof allemaal wordt uitgespookt. Zij zijn namelijk het uberras en de rest untermensch.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  maandag 12 januari 2015 @ 16:42:44 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_148609192
Dan ben je toch gewoon een minuut stil maar denk je ergens anders aan. Als mensen willen bidden voor het eten ga ik ook niet er doorheen zitten praten ondanks dat ik religie een achterlijk iets vind.
pi_148609193
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ben je daadwerkelijk verbaasd?
Ja als het niet zo triest was, dan is het wel lachwekkend als mensen nog verbaasd zijn. :')
pi_148609217
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:40 schreef MouzurX het volgende:
Veel...

In 1 klas 8 leerlingen, voor de rest is veel nogal een vaag begrip.
Dat zie ik niet in het artikel terug.. Heb je dat ergens anders gelezen? Als het om in totaal acht leerlingen gaat, is het idd op geen enkele manier veel te noemen.
pi_148609218
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:42 schreef MPC60 het volgende:
Je hebt tv moslims en normale moslims, die tv moslims vinden het allemaal heel erg en de normale moslim intereseerd het gewoon geen reet wat er uit de naam van hun geloof allemaal wordt uitgespookt. Zij zijn namelijk het uberras en de rest untermensch.
Wat is een moslim op twitter dan?
pi_148609275
haram
pi_148609282
Dit soort debiliteit komt overal voor.

Ook onder moslims.

Algemeen bekend.
pi_148609323
Dat recht hebben ze.
Of het van fatsoen spreekt moet ieder voor zich bepalen.

Is toch verder simpel op te lossen. Die niet mee willen doen gaan dan even de klas uit of andersom.
Onterechte automatische incasso
  maandag 12 januari 2015 @ 16:47:43 #12
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148609336
De jeugd heeft geen respect meer, tijd voor corrigerende tikken.
Say what?
pi_148609348
Goede zaak zo ontstaat debat en kan men dus gaan werken aan oplossingen.
pi_148609423
Je ziet ze ook gewoon met een roodaangelopen kop op de grond spugen.

"Goed dat ze dood zijn, kafirs, tfoe!"
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148609456
Vrijheid van mening, als ik niet mee wil doen met een minuut stilte dan doe ik dat niet. Waarom zou ik een minuut stil moeten zijn? Hypocriete onzin! Ik ga toch ook niet elke dag een minuut stil zijn voor de slachtoffers van die terroristen in het midden oosten? Waarom nu wel? Omdat het blanken zijn die zijn afgeknald?
pi_148609460
Tsja. Toen ik nog op de Middelbare school zat, weigerden moslimleerlingen ook een minuut stilte te houden voor de slachtoffers van 11 september 2001. Ze kwamen zelfs juichend met vlaggen en dag later op school.

Hetzelfde een jaar later met de moord op Pim Fortuyn.
pi_148609463
quote:
Op een basisschool in Seine-Saint Denis weigerde 80% van de leerlingen mee te doen aan een minuut stilte. De leraar die probeerde een gesprek daarover op gang te brengen: ‘Diverse van hen hebben complottheorieën’.
Een gouden toekomst voor BNW.

Die basisschoolleerlingen zijn er wel vroeg bij.
pi_148609466
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
een flink aantal jonge moslims
quote:
Op scholen en hoge scholen
Hoeveel? 2, 3, 8, 20? Het aantal scholen en het percentage aan leerlingen worden nergens genoemd. Zonder deze info is jouw 'flink' ongegrond.

Originele artikel: http://www.lefigaro.fr/ac(...)-dans-les-ecoles.php
  maandag 12 januari 2015 @ 16:53:18 #20
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_148609509
Moeten ze zelf weten.

Als je ze wil verplichten mee te doen aan de minuut stilte ben je zelf geen haar beter.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_148609516
Als het waar is en dit niet om een klas gaat maar een norm is in bepaalde regio's is dat natuurlijk ernstig.

De vraag die je je ook kan stellen is of het niet gewoon pubergedrag is. Afzetten tegen alles, lekker provoceren. Natuurlijk wel ver over de schreef. De school had het ook gewoon niet moeten accepteren.
  maandag 12 januari 2015 @ 16:53:57 #22
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_148609533
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:51 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Vrijheid van mening, als ik niet mee wil doen met een minuut stilte dan doe ik dat niet. Waarom zou ik een minuut stil moeten zijn? Hypocriete onzin! Ik ga toch ook niet elke dag een minuut stil zijn voor de slachtoffers van die terroristen in het midden oosten? Waarom nu wel? Omdat het blanken zijn die zijn afgeknald?
Het gaat ook meer om de beweegredenen van deze leerlingen, daar gaat een enorme minachting in schuil richting de anderen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_148609542
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:42 schreef MPC60 het volgende:
Ik ben bang dat, je gelijk hebt de PC media zoeken en vinden met moeite die paar model moslims die de juiste antwoorden kunnen geven.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 12 januari 2015 @ 16:54:08 #24
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_148609543
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
"Op scholen en hoge scholen in Frankrijk weigerden veel studenten en leerlingen van moslim komaf mee te doen aan een minuut stilte ter herdenking van de slachtoffers van de aanslagen in Parijs. Leraren in regio’s waar veel religieuze spanningen zijn, hebben de minuut stilte afgelast om problemen te voorkomen."

"Een zesde klas leerling: ‘Begrijpt u het dan niet? Ze moeten niet proberen de profeet te tekenen’. Een leerling van een derde klas in het 13e arrondissement van Parijs: ‘Mevrouw, is het niet mogelijk die minuut stilte over te slaan? Ik wil niet samen zijn met dat soort mensen’. In deze klas waren acht leerlingen die de nationale dag van rouw afwezen.

http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/5805

Is dit waar? Is dit een betrouwbare bron? Als dat zo is, dan is het zorgwekkend dat een flink aantal jonge moslims het wel oké vindt om te moorden als ze zich beledigd voelen..

En wat is het juiste antwoord hierop? De vrijheid van meningsuiting nog verder frustreren door wat aan het internet te sleutelen, teneinde verdere aanslagen te voorkomen en terrorisme te bestrijden? Wat Opstelten voorstelt volgens dit topic: NWS / Terroristen Parijs hebben gewonnen
Ik vind het erg dat de terroristen de cartoonisten hebben vermoord en het had zeker nooit moeten gebeuren. Men mag en kan alles zeggen wat ie wil. Maar ik zou er ook geen minuut stil staan voor iemand die mij probeert te kwetsen.

Fatsoen hadden die mensen niet, dus begrijp ik niet waarom ik fatsoen voor hun moet uiten.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_148609581
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik ben bang dat, je gelijk hebt de PC media zoeken en vinden met moeite die paar model moslims die de juiste antwoorden kunnen geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')