abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 januari 2015 @ 12:33:30 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_148601331
quote:
Trijntje Oosterhuis presenteert Songfestivallied Walk Along

Trijntje Oosterhuis heeft donderdag het nummer bekendgemaakt waarmee ze Nederland op het Eurovisie Songfestival in 2015 zal gaan vertegenwoordigen. Het nummer heet Walk Along. Het lied werd geschreven door Anouk, die in 2013 al meedeed aan het Eurovisie Songfestival.

Volgens Oosterhuis kreeg ze veel 'kracht' van Anouk, die haar tijdens de opnames van het nummer bijstond. "Ze gaat ook zeker mee naar het Songfestival", onthult Oosterhuis. "Ze is enorm betrokken."

"Waarom niet nu?", zegt Oosterhuis over haar eigen deelname. "Ik vond het super cool wat Anouk gedaan heeft en Ilse en Waylon. Ik durf het nu ook. Het is wel best spannend."

'Alles geven'

De zangeres is zeer positief over het nummer Walk Along, waarop Anouk meezingt in de koortjes. "Je moet alles geven. Wat ik ook altijd zeg als coach bij The Voice: je moet niks komen halen, je moet het brengen. Hopelijk krijg je dan de plek waar je recht op hebt."

Oosterhuis vindt het nummer fris, catchy en anders dan je van haar zou verwachten. De eerste keer dat het nummer op de radio te horen was, noemt ze een mooi moment. "Het is zo spannend, maar tegelijkertijd ook zo leuk.'' Na het liedje brak er luid applaus uit in de studio in Hilversum van AvroTros.

De zangeres heeft veel zin in het liedjesfestijn, dat in mei plaatsvindt. "Ik heb hele leuke verhalen gehoord van collega's.'' Daarnaast vindt de zangeres het een eer om ons land te vertegenwoordigen. En: "Als zangeres hoort een keer meedoen aan het songfestival er gewoon bij.''

Winnen

Ook programmamaker en songfestivalkenner Cornald Maas is bijzonder enthousiast over het nummer van Trijntje Oosterhuis. "Het zou best kunnen winnen", zo is hij van mening. "Dat heb ik in jaren niet gehad dat ik dat onmiddellijk bij een Nederlandse inzending had."

"In tegenstelling tot Birds is dit nummer heel catchy", aldus songfestivalcommentator Jan Smit. Hij prijst Anouk voor de compositie en hij vergelijkt het met oude songfestivalhits. Dit jaar was Smit erg kritisch over The Common Linnets.



[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 31-03-2015 23:48:47 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 12 januari 2015 @ 12:34:46 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_148601372
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:15 schreef iBenny het volgende:

[..]

Hilarisch
Sorry, ik heb haar vorige album beluisterd en het was alleen kommer en kwel waarover ze zong; alsof het leven geen kleur meer voor haar had. Vandaar dat ik haar een spetterend en spraakmakend uiteinde gun (als ze dat zelf wil uiteraard).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 13:10:23 #3
375570 crew  Cyan9
pi_148602398
Haar aankomende album moet alweer wat vrolijker zijn, dus dan zijn we de depressie voorbij. Kans gemist.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_148610279
Misschien is dat de prijs van haar brave drugsvrije en feestvrije levensstijl? Een prima offer als je het mij vraagt, daar niet van.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148610330
Grappig dat sommige mensen steeds opmerken dat de tweede minuut van het liedje slecht is en dat daar wat aan moet gebeuren. Als het na 1 minuut al saai is dan is het liedje niet af, dan heb je in het beste geval een half liedje en zelfs dat is te betwijfelen want bij goede liedjes is het niet alleen zo dat het niet gaat vervelen maar dat je smacht naar meer wanneer het liedje is afgelopen. Dat los je niet op met toeters en bellen, dat los je op door het liedje te schrappen en met een goede componist te denken over hoe je er wel een leuk liedje van drie minuten van maakt. Of door een nieuw liedje te schrijven. Gelukkig hebben ze nog een paar maanden de tijd dus kom met wat moois!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  † In Memoriam † maandag 12 januari 2015 @ 18:50:59 #6
368283 ato
pi_148614166
Nee Bram na 2 minuten vind ik het wat saai worden. Nogmaals, in de kroeg keihard op de boxen denk je in het begin wow wat een lekker nummer. Dan why aiaiaiai leuk en catchy. Maar dan wordt het na de tweede minuut te veel herhaling...
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † maandag 12 januari 2015 @ 18:53:26 #7
368283 ato
pi_148614264
Opmerking naar Maanvis:

Anouk snijdt dagelijks haar polsen, is niet zo spannend meer.
Maar bv een rockende Anouk na de tweede minuut? Rappend met Maxwell of zoiets :-)

Overigens vind ik alsnog Anouk een stuk beter dan Trijntje...
Life can be a bitch, so like it..
pi_148614407
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:50 schreef ato het volgende:
Nee Bram na 2 minuten vind ik het wat saai worden.
Terwijl het liedje 3 minuten duurt, dus hooguit heb je een half liedje. Nogmaals, in de kroeg keihard op de boxen denk je in het begin wow wat een lekker nummer. Dan why aiaiaiai leuk en catchy. Maar dan wordt het na de tweede minuut te veel herhaling...
Dus heb je hooguit een half liedje aangezien het liedje 3 minuten lang duurt. Dat kan je niet oplossen met lapwerk, je zal opnieuw naar tekentafel moeten als je wil scoren. Nu hoeven ze van mij zeker niet te winnen (totaal niet belangrijk bij het ESF) maar het zou leuk zijn als Nederland met een fatsoenlijk liedje wat wel af is meedoet. Misschien kan een andere componist dan Anouk de kern van het liedje pakken en er iets leuks mee doen zoals Marco zijn team deed bij het schrijven van Magic. Anders gewoon het liedje in de weggooien en een nieuw liedje schrijven/zoeken. Ze hebben nog een paar maanden de tijd, het is niet zo dat je dit liedje moet vasthouden omdat je al hebt aangekondigd dat dit het liedje moet worden. Vooral niet teveel last hebben van trots en ego (Anouk en Trijntje) en erkennen dat het liedje niet goed genoeg is. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148616102
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dus heb je hooguit een half liedje aangezien het liedje 3 minuten lang duurt. Dat kan je niet oplossen met lapwerk, je zal opnieuw naar tekentafel moeten als je wil scoren. Nu hoeven ze van mij zeker niet te winnen (totaal niet belangrijk bij het ESF) maar het zou leuk zijn als Nederland met een fatsoenlijk liedje wat wel af is meedoet. Misschien kan een andere componist dan Anouk de kern van het liedje pakken en er iets leuks mee doen zoals Marco zijn team deed bij het schrijven van Magic. Anders gewoon het liedje in de weggooien en een nieuw liedje schrijven/zoeken. Ze hebben nog een paar maanden de tijd, het is niet zo dat je dit liedje moet vasthouden omdat je al hebt aangekondigd dat dit het liedje moet worden. Vooral niet teveel last hebben van trots en ego (Anouk en Trijntje) en erkennen dat het liedje niet goed genoeg is. :)
Je hebt op zich natuurlijk wel gelijk, maar in de praktijk gaat dat uiteraard niet gebeuren. Het zou 1) gezichtsverlies betekenen en 2) was heel Hilversum (incl. 'deskundige' jury) enorm enthousiast, dus is er zogenaamd geen enkele reden om het liedje te veranderen.

Maar met een beetje aanpassing kun je ook al een eind komen. Dit lied is op sommige vlakken een kopie van Only Teardrops. Leg dat nummer naast Walk Along, en zoek de 10 verschillen en probeer die zo veel mogelijk weg te werken. Dat leidt niet tot de originaliteitsprijs, maar oud en vertrouwd kan wel zorgen voor het linkerrijtje in de uitslag.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_148616452
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Je hebt op zich natuurlijk wel gelijk, maar in de praktijk gaat dat uiteraard niet gebeuren. Het zou 1) gezichtsverlies betekenen en 2) was heel Hilversum (incl. 'deskundige' jury) enorm enthousiast, dus is er zogenaamd geen enkele reden om het liedje te veranderen.
Wanneer heb je meer gezichtsverlies? Als je ten halve het schip keert of ten hele dwaalt? Van de rest van Hilversum moeten Trijntje en Anouk zich niets aantrekken. Moeten ze maar niet voor hun beurt spreken. Ik geloof niet dat het volk altijd gelijk heeft maar in dit geval is consensus onder het volk wel heel erg duidelijk. Dit (na 2 minuten val je in slaap en het is wel erg truttig met dat aiaiai) dacht ik zelf ook meteen na het luisteren nog voordat ik iemand zijn mening hierover had gelezen of gehoord.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148627014
Het eindoordeel blijft in ieder geval dat het liedje lekker klinkt in het begin, vervolgens ga je wachten tot er iets gebeurt. Maar er gebeurt niets. Het blijft voortkabbelen, maar dan niet het soort kabbelen dat Calm after the storm naar de 2e plaats bracht. Maar het soort kabbelen waarvan iedereen na de halve finale (die we dan niet doorkomen) zegt 'liedje was te saai en viel niet genoeg op'.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_148630539
Samengevat, het liedje heeft geen spanning en geen opbouw. Dan heb je eigenlijk gewoon geen liedje.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148631089
Dan ben ik toch wel benieuwd óf er überhaupt aan het nummer gesleuteld gaat worden. Naar mijn idee is het lied gepresenteerd (staat zelfs in de hitparade) en daar moeten we het mee doen. Of is er informatie dat ze er open voor staan om nog de/het compositie/arrangement te veranderen?
pi_148638977
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wanneer heb je meer gezichtsverlies? Als je ten halve het schip keert of ten hele dwaalt? Van de rest van Hilversum moeten Trijntje en Anouk zich niets aantrekken. Moeten ze maar niet voor hun beurt spreken. Ik geloof niet dat het volk altijd gelijk heeft maar in dit geval is consensus onder het volk wel heel erg duidelijk. Dit (na 2 minuten val je in slaap en het is wel erg truttig met dat aiaiai) dacht ik zelf ook meteen na het luisteren nog voordat ik iemand zijn mening hierover had gelezen of gehoord.
Mijn eerste indruk was negatief. De vele waiaiaia's vind ik goedkoop en piratenachtig. Het is maar de vraag hoe dat buiten Nederland valt. Ook vind ik de opbouw slecht, na twee seconden start de tekst, dat had goed opgebouwd kunnen worden.

Nu heb ik het nummer een aantal keer gehoord en vind ik het wel catchy, wel vind ik het moeilijk af te luisteren, en dat hebben meer mensen.

Er is veel enthousiasme bij de pers en de collega's van Trijntje. Als Nederland de halve finale niet doorkomt is dat voorbij. Ik voorzie een soort Toppers-scenario. Qua liedje vind ik dit goed te vergelijken met Shine. Een groot verschil is de stem van Trijntje, zij kan dit goed uitvoeren, bij De Toppers ging ook dat mis.

Ik ben benieuwd of dit nummer goed scoort bij de vakjury. De jury bepaalt toch voor 50% het aantal punten. Trijntje is een vakvrouw, het nummer niet heel goed. Ik ben benieuwd naar de concurrentie. En voor de rest verwacht ik niet dat dit nummer veel punten uit het Oostblok scoort.

We gaan het afwachten. Er wordt waarschijnlijk nog wat gesleuteld aan de instrumenten en instellingen. Denk wel dat het nummer grotendeels hetzelfde blijft.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 13-01-2015 13:38:07 ]
pi_148703287
songfestivalNL twitterde op donderdag 15-01-2015 om 00:04:16 Bij @JinekLive bevestigde @cornaldm dat Hans Pannekoek de regie zal verzorgen bij Walk Along op Eurovisie #Songfestival @Trijntje_O reageer retweet
  Vis een optie? donderdag 15 januari 2015 @ 11:07:08 #16
70532 loveli
N
pi_148703974
quote:
Pierre Kartner gelooft niet in Songfestival-lied Trijntje
Geplaatst op Wed 14 Jan 2015 om 10:00

Pierre Kartner, beter bekend als Vader Abraham, denkt dat het helemaal niets gaat worden met het Songfestival-liedje Walk Along van Trijntje Oosterhuis. Dat vertelt de schrijver van het Songfestival-lied Sha La Lie van Sieneke Peeters in Weekend. Kartner vindt het vreselijk. “Ik denk dat het liedje als twintigste nummer voor Anouks nieuwe albums was bedoeld en waarvan ze heeft gezegd: ‘Dat zet ik er toch maar niet op.’ Een paar jaar geleden geschreven ook, denk ik. Ja, ik ben eerlijk nu.“

Zijn kritiek gaat vooral over het liedje, niet over Oosterhuis. “Nee, Trijntje heeft een geweldige stem. Spatzuiver en met gevoel. Maar het liedje is mij te voorspelbaar. Twee, drie keer heb ik het gehoord op YouTube en ik heb het op mijn iPod net weer even zitten luisteren. Nee, het gaat mij vervelend, het is te gelikt.”

Liever had Alain Clark naar Oostenrijk af zien reizen. “Ik heb een voorkeur voor Alain Clark en dan het liefst gewoon met een gitaar. Met dat hoedje op en dan niet van: ‘Wat zal ik nou aantrekken?’ Want daar ben ik bang voor bij Trijntje Oosterhuis, dat het toch weer iets gaat worden met kleding waar ze zich niet lekker in gaat voelen.”

Kartner heeft een belangrijk advies: “Ze moet daar gaan staan in iets waar zíj zich thuis in voelt.“
Bron.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_148704087
quote:
9s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:12 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Bron.
Ut wordt niks, dus.
leven zoals het leven is
pi_148708746
quote:
9s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:15 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Ut wordt niks, dus.
Vader Abraham heeft gesproken!

(maar hij geloofde toch wél in Sieneke...)
pi_148708975




http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)ches-The-Voice.dhtml

Artikel over Anouk en Miss Montreal die o.a. Trijntje vervangen bij TVOH. Ze weten de foto's wel uit te zoeken bij het AD.

Misschien hadden we Miss Montreal en Trijntje gezamenlijk moeten sturen. The Cockeyed Ravens of zoiets.
  donderdag 15 januari 2015 @ 15:37:14 #21
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_148713174
quote:
9s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:12 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Bron.
Vreemd, nu ik weet dat hij er niks in ziet heb ik er ineens veel meer vertrouwen in. :')
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:48:06 #22
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_148716289
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:37 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Vreemd, nu ik weet dat hij er niks in ziet heb ik er ineens veel meer vertrouwen in. :')
Na Sieneke heb ik dat ook opeens. Gelukkig dat we hier ook wel eens positief zijn.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_148721826
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:49 schreef KoningPils het volgende:
songfestivalNL twitterde op donderdag 15-01-2015 om 00:04:16 Bij @JinekLive bevestigde @cornaldm dat Hans Pannekoek de regie zal verzorgen bij Walk Along op Eurovisie #Songfestival @Trijntje_O reageer retweet
Toch jammer dat die twitteraar de naam van Hans niet eens goed kan overnemen..
dag
pi_148722954
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:14 schreef Peter het volgende:

[..]

Toch jammer dat die twitteraar de naam van Hans niet eens goed kan overnemen..
Inderdaad, zou hij ook over Treintje of Anoek twitteren?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_148729319
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vader Abraham heeft gesproken!

(maar hij geloofde toch wél in Sieneke...)
Het is gemakkelijker om voor andere liedjes in te schatten hoe goed/slecht ze zijn (dit liedje is inderdaad slecht!) dan dat het is om zelf goede liedjes te schrijven. Hij is duidelijk een one trick pony, hij schrijft alleen hoempapamuziek zoals ik het maar noem. Althans, dat is het enige van hem waar wij wat over horen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')