Nee, dat homo's niet met elkaar mogen trouwen, is een tekortkoming van een wet (zover ik weet). De demonstratie, voor of tegen, dat is de mening. Dus, ik weet niet waar de oorspronkelijke poster die ik quotte op doelde, maar juist het feit dat zowel voor als tegenstanders van een homo huwelijk mogen demonstreren, is dus alleen maar positief ten opzichte van de demonstratie van gisteren.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Dat homo's niet met elkaar mogen trouwen. En je ziet, als maar genoeg mensen die mening hebben, of de machtigste mensen, kan dit worden doorgedrukt.
De Islamitische wereld was sowieso veel liberaler vele eeuwen geleden.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:24 schreef agter het volgende:
[..]
Er zijn in de Arabische landen in voorgaande eeuwen ook gewoon afbeeldingen van de profeet gemaakt (eerst met gezicht, later zonder gezicht). Het is pas recentelijk dat men hier issues mee heeft.
Jaquote:Op maandag 12 januari 2015 11:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Islamitische wereld was sowieso veel liberaler vele eeuwen geleden.
Macht en het volk onder de duim houden waarschijnlijk.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:36 schreef agter het volgende:
[..]
Ja
Ik begrijp de oorzaak van deze tendens niet goed. Waarom wordt alles zo krampachtig?
Kolonialisme, oorlog en wahhabisme (ook een gevolg van kolonialisme) voornamelijk.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:36 schreef agter het volgende:
[..]
Ja
Ik begrijp de oorzaak van deze tendens niet goed. Waarom wordt alles zo krampachtig?
Zomaar uit het niets? Nah.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Macht en het volk onder de duim houden waarschijnlijk.
Wel, ook voor het kolonialisme was de Islamistische wereld al niet echt liberaal meer.quote:
Voor het kolonialisme was WOI.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, ook voor het kolonialisme was de Islamistische wereld al niet echt liberaal meer.
Klopt, ze begonnen steeds meer achter te lopen op Europa. Vooral technologisch. Maar dat heeft dan weer vrij weinig met liberalisme te maken.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:56 schreef Richestorags het volgende:
"In the late fifteenth century, after the European Renaissance, a period of stagnation began for most of the Muslim world as the ruling elites tried to conserve their power and privileges. The autocratic regimes in the Islamic countries had become fetters on social development, and the advances in science and culture came to a halt. Meanwhile, in Europe, capitalist manufacture was laying the basis for modern industry and the eventual colonisation of most of the Muslim world by the British and French ruling classes."
Autocratic regimes. Dit artikel stelt dat fundamentalisme al in de 18e eeuw begon:quote:Op maandag 12 januari 2015 12:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Klopt, ze begonnen steeds meer achter te lopen op Europa. Vooral technologisch. Maar dat heeft dan weer vrij weinig met liberalisme te maken.
Nee vind ik niet, maar jij komt met een uitspraak dat het conflict Israël en Palestina aan de basis ligt van al deze rotzooi. Dat vind ik nogal een boude bewering. Wou je zeggen dat als Israël niet was gesticht, er geen ISIS was geweest? Dat er geen Charlie Hebdo was geweest? Dat etc. etc.quote:
Haaretz heeft er een redelijk uitgebreid artikel over.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:51 schreef Smack10 het volgende:
Is er al het artikel gepost waaruit blijkt dat Frankrijk de premier van Israel daar niet wilde hebben gisteren?
twitter:MennoLN twitterde op maandag 12-01-2015 om 09:40:37Meziane Ourrad in @volkskrant: Ze beginnen met 'n gebedsruimte en uiteindelijke nemen ze je hele land. http://t.co/F3uRXicByC reageer retweet
Is dat niet teveel offtopic?quote:Op maandag 12 januari 2015 12:07 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Haaretz heeft er een redelijk uitgebreid artikel over.
gebedsruimten in supermarkten?... tsja, dat moet je ook gewoon niet toelatenquote:Op maandag 12 januari 2015 12:24 schreef NotYou het volgende:
[ afbeelding ]twitter:MennoLN twitterde op maandag 12-01-2015 om 09:40:37Meziane Ourrad in @volkskrant: Ze beginnen met 'n gebedsruimte en uiteindelijke nemen ze je hele land. http://t.co/F3uRXicByC reageer retweet
Als een supermarkt een gebedsruimte wil bouwen moeten ze dat natuurlijk lekker zelf weten.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:29 schreef Re het volgende:
[..]
gebedsruimten in supermarkten?... tsja, dat moet je ook gewoon niet toelaten
true, ergens achter de slagersafdeling, in een leuke koelcel of zoquote:Op maandag 12 januari 2015 12:34 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Als een supermarkt een gebedsruimte wil bouwen moeten ze dat natuurlijk lekker zelf weten.
Peter R de Vries denkt dat moslims boos zijn op joden vanwege het Palestina-conflict. Voor moslims is opkomen voor geloofsgenoten nou eenmaal heel belangrijk. Dat joodse scholen aangevallen worden is dan ook begrijpelijk.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)en-in-frankrijk.html
De Franse premier Manuel Valls heeft maandagochtend gezegd dat de terrorist Amédy Coulibaly 'ongetwijfeld' een handlanger had. Coulibaly wordt ervan verdacht vorige week de politieagente te hebben doodgeschoten. Een dag later vermoordde hij vier mensen tijdens een gijzeling in een Joodse supermarkt in Parijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |