abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148584982
Welkom!
Welkom in 'Het grote afval topic', hier is iedereen welkom. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.

Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past. En laat mensen die een andere manier kiezen in hun waarde

Meedoen?
Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje met het volgende format:
• O - Ontbijt
• T - Tussendoortje
• L - Lunch
• D - Diner
• S - Sport
Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag :Y.

Heb je je doel bereikt?
Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je welkom! O+

Gerelateerde topics
Dit zijn ze:
Topicreeks: Gezond Slank [Topic voor mensen zonder overgewicht BMI <= 25]
Topicreeks: Afvallen tot we een ons wegen [Topic voor mensen met overgewicht BMI >= 29]
Zoals gezegd eerder gezegd is hier iedereen welkom O+.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_148585329
Nu gaat mobiel kwoten zo kut -O-

Maar Q ga ze nog verder kijken of blijft het hier bij?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148585379
Kcal technisch wel weer een goed weekend, eerder te weinig dan te veel. Krijg dat nooit goed :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  zondag 11 januari 2015 @ 21:49:02 #4
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148585716
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:42 schreef CrunchySelf het volgende:
Nu gaat mobiel kwoten zo kut -O-

Maar Q ga ze nog verder kijken of blijft het hier bij?
Alles is uitgesloten dus definitieve diagnose is cvs
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_148585779
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:49 schreef Qwea het volgende:

[..]

Alles is uitgesloten dus definitieve diagnose is cvs
Klote -O-
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  zondag 11 januari 2015 @ 21:51:19 #6
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_148585878
Samenvatting van vandaag:
- Bmr = 1850 Kcal
- Binnengekregen = 1383 Kcal (hou het bij via Fatsecret)
- Wandeling = -500 Kcal (RunKeeper)

Netto dus 883 Kcal overgehouden.

Is dit ok? Te weinig?
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  zondag 11 januari 2015 @ 21:51:37 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148585904
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:49 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Klote -O-
Jup. But like I said: Er zijn ergere dingen.
  zondag 11 januari 2015 @ 21:52:33 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148585974
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:51 schreef Lotusss het volgende:
Samenvatting van vandaag:
- Bmr = 1850 Kcal
- Binnengekregen = 1383 Kcal (hou het bij via Fatsecret)
- Wandeling = -500 Kcal (RunKeeper)

Netto dus 883 Kcal overgehouden.

Is dit ok? Te weinig?
Je moet je sporten er niet aftrekken.
pi_148586026
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

Jup. But like I said: Er zijn ergere dingen.
Klopt :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  zondag 11 januari 2015 @ 21:53:35 #10
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148586030
Ik ga slapen. Ik mag me morgen een uur eerder bij de fysio voor PT melden want we gaan nieuw schema maken :O :W trust
  zondag 11 januari 2015 @ 21:55:48 #11
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_148586186
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

Je moet je sporten er niet aftrekken.
Ok, maar dan nog. Met een (geschat) Bmr van 1850, is 1383 Kcal dan ok?
... and I feel fine.
pi_148586354
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:53 schreef Qwea het volgende:
Ik ga slapen. Ik mag me morgen een uur eerder bij de fysio voor PT melden want we gaan nieuw schema maken :O :W trust
Trustuh :W
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148586404
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:55 schreef Lotusss het volgende:

[..]

500 kcal eronder is volgens mij helemaal niet raar. Kijken wat de weegschaal zegt, gaat het te hard kun je altijd wat opschroeven :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  zondag 11 januari 2015 @ 22:08:46 #14
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_148586970
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:59 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

500 kcal eronder is volgens mij helemaal niet raar. Kijken wat de weegschaal zegt, gaat het te hard kun je altijd wat opschroeven :)
Er moet 35 kg af en ik ga trouwen in augustus. Dan kan het niet hard genoeg gaan :')
... and I feel fine.
pi_148590397
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:55 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Lijkt mij erg weinig?
Hoe lang ben je en wat is je gewicht, als ik vragen mag?

BMR is wat je nodig hebt als je alleen maar de hele dag ligt. Ik neem aan dat je ook wel wat beweegt, dus er moet eigenlijk een PAL-waarde bij berekend worden (hoe actief je bent).. en onder die uiteindelijke behoefte (met PAL erbij dus) mag je best wel 500 kcal zitten. Ik weet niet of je dat al gedaan had?

De gemiddelde Nederlander heeft iig een PAL-waarde tussen de 1.4 en 1.6
Je BMR vermenigvuldig je dan met 1.6
Maar aangezien ik je niet ken en niet weet hoe actief je bent, neem ik een PAL waarde van 1.4 voor je. Dit betekend dat je zittend werk doet en in je vrije tijd niet veel beweegt.
Dus ik kom op een energiebehoefte van 2590 kcal voor jou..
Dan is een te kort van 1207 kcal is vrij veel ja. Te veel dus, als je het mij vraagt.

Als je meer beweegt en dus je PAL waarde hoger is, wordt je te kort alleen maar groter.
  maandag 12 januari 2015 @ 00:37:09 #16
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_148593248
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:06 schreef xuryah het volgende:

[..]

Lijkt mij erg weinig?
Hoe lang ben je en wat is je gewicht, als ik vragen mag?

BMR is wat je nodig hebt als je alleen maar de hele dag ligt. Ik neem aan dat je ook wel wat beweegt, dus er moet eigenlijk een PAL-waarde bij berekend worden (hoe actief je bent).. en onder die uiteindelijke behoefte (met PAL erbij dus) mag je best wel 500 kcal zitten. Ik weet niet of je dat al gedaan had?

De gemiddelde Nederlander heeft iig een PAL-waarde tussen de 1.4 en 1.6
Je BMR vermenigvuldig je dan met 1.6
Maar aangezien ik je niet ken en niet weet hoe actief je bent, neem ik een PAL waarde van 1.4 voor je. Dit betekend dat je zittend werk doet en in je vrije tijd niet veel beweegt.
Dus ik kom op een energiebehoefte van 2590 kcal voor jou..
Dan is een te kort van 1207 kcal is vrij veel ja. Te veel dus, als je het mij vraagt.

Als je meer beweegt en dus je PAL waarde hoger is, wordt je te kort alleen maar groter.
Mijn bmr is inclusief pal-waarde. Ik voer normaliter bijna geen flikker uit elke dag. Met de auto naar mijn kantoorbaan en mijn vriend doet 90% van het huishouden want hij zit helaas thuis. Dus, 1850 klopt wel redelijk :')
... and I feel fine.
  maandag 12 januari 2015 @ 07:20:26 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148595723
:O mogguh
pi_148595738
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:08 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Er moet 35 kg af en ik ga trouwen in augustus. Dan kan het niet hard genoeg gaan :')
Grapje toch hoop ik? Die 35kg heeft er jaren over gedaan om eraan te komen en die moet er nu in een halfjaar af? Ik bedoel, met een flink crash dieet lukt het je vast maar dan zit er gegarandeerd na je huwelijksreis alweer >5kg aan.

0.5kg per week is ongeveer het maximale gewichtsverlies wat de meeste mensen op een gezonde manier kunnen halen, zonder spieren te verbranden, zonder cruciale voedingsstoffen te missen en zonder dat het lichaam in de 'spaarstand' gaat. 1200 kcal lijkt mij ook nooit genoeg om 3 fatsoenlijke maaltijden met nog wat tussendoortjes te eten. Waarom begin je niet bij de basis, geen frisdrank, geen snoep/koek/chips en wat kleinere porties? Zorg dat je een stevig ontbijt binnenkrijgt, 's middags een goede lunch maar niet teveel en zoek voor het avondeten een kleiner bord uit dan je normaal altijd had en spreek met jezelf af dat je alleen dat bord één keer volschept. Dan nog wat kwark/fruit/noten tussendoor en klaar. Zo zal je alles binnenkrijgen wat je nodig hebt en rustig afvallen, zonder te hoeven crashen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_148595746
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 07:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Grapje toch hoop ik? Die 35kg heeft er jaren over gedaan om eraan te komen en die moet er nu in een halfjaar af? Ik bedoel, met een flink crash dieet lukt het je vast maar dan zit er gegarandeerd na je huwelijksreis alweer >5kg aan.

0.5kg per week is ongeveer het maximale gewichtsverlies wat de meeste mensen op een gezonde manier kunnen halen, zonder spieren te verbranden, zonder cruciale voedingsstoffen te missen en zonder dat het lichaam in de 'spaarstand' gaat. 1200 kcal lijkt mij ook nooit genoeg om 3 fatsoenlijke maaltijden met nog wat tussendoortjes te eten. Waarom begin je niet bij de basis, geen frisdrank, geen snoep/koek/chips en wat kleinere porties? Zorg dat je een stevig ontbijt binnenkrijgt, 's middags een goede lunch maar niet teveel en zoek voor het avondeten een kleiner bord uit dan je normaal altijd had en spreek met jezelf af dat je alleen dat bord één keer volschept. Dan nog wat kwark/fruit/noten tussendoor en klaar. Zo zal je alles binnenkrijgen wat je nodig hebt en rustig afvallen, zonder te hoeven crashen.
Ik viel ong 1kg per week af op een gezonde wijze.
  maandag 12 januari 2015 @ 07:29:10 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148595756
quote:

[..]

Scheelt mij typen :+ :D O+
pi_148595761
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 07:28 schreef Nammie het volgende:

[..]

Ik viel ong 1kg per week af op een gezonde wijze.
En dat is er ook af gebleven?
Kijk, natuurlijk kan het in het begin wat sneller gaan omdat je ook maaginhoud en vocht verliest, maar een kilo vet verliezen is 9000 kcal méér verbranden dan je inneemt. Om dat in één week te doen betekent meer dan 1000 dagelijks tekort, dat is in mijn ogen niet gezond.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 12 januari 2015 @ 07:30:49 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148595764
Ik had een nieuw eetschema gemaakt waar ik vandaag me zou beginnen... Ik stel het nog wel even uit want ik ben best gewend aan mijn huidige O+ :')

Vandaag weer hardlopen, tramposa?
pi_148595767
quote:

[..]

En bij wat je zegt, is het zelfs mogelijk om op 1200 kcal per dag te komen. Ook dan kan je nog redelijk wat eten.. Alleen het is idd voor de meeste mensen te weinig.
pi_148595769
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 07:30 schreef Qwea het volgende:
Ik had een nieuw eetschema gemaakt waar ik vandaag me zou beginnen... Ik stel het nog wel even uit want ik ben best gewend aan mijn huidige O+ :')

Vandaag weer hardlopen, tramposa?
Zaaltraining, verschilt een beetje per trainer of daar ook veel hardlopen bij zit of niet.
Mijn benen doen nog steeds een beetje raar, vannacht ook niet lekker geslapen door 'restless legs'. Geen idee waarom ze zo moeilijk doen.. nouja.
pi_148595782
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 07:31 schreef Nammie het volgende:

[..]

En bij wat je zegt, is het zelfs mogelijk om op 1200 kcal per dag te komen. Ook dan kan je nog redelijk wat eten.. Alleen het is idd voor de meeste mensen te weinig.
Alles kan, maar houd je dat jaren vol? Want dat zal moeten om dat gewicht eraf te houden, als het er op zo'n manier is afgegaan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')