abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148572359

De PlayStation 4 (PS4) is een spelcomputer van Sony Computer Entertainment die in Europa sinds 29 november 2013 verkrijgbaar is. De opvolger van de PlayStation 3 is op 20 februari 2013 aangekondigd tijdens een persconferentie, die volledig in het teken stond van de nieuwe console, te New York.De PlayStation 4 maakt deel uit van de achtste generatie in de geschiedenis van de spelcomputer.

Sony doet afstand van de Cell-architectuur, in plaats daarvan hebben ze gekozen voor de x86-architectuur.Dit is een breed platform dat regelmatig wordt gebruikt in moderne pc's. De reden voor deze keuze is omdat het voor ontwikkelaars op deze manier veel makkelijker wordt om spellen te maken. Hierdoor kan een grotere groep van ontwikkelaars de stap nemen om PS4-spellen te gaan ontwikkelen, zowel kleine als grote bedrijven. Deze veranderingen zijn tot stand gekomen door de lessen die Sony heeft geleerd tijdens de ontwikkeling, productie en lancering van de PS3. Andere noemenswaardige hardware zijn een snellere blu-rayspeler en 8 GB GDDR5-geheugen.

Online gamen met de PlayStation 3, PlayStation Vita en PlayStation Portable is gratis. Wel kan de gebruiker kiezen voor een betalende lidmaatschap genaamd PlayStation Plus. Hij krijgt hierdoor korting op bepaalde spellen, kan bepaalde spellen voor de aankoop een uur gratis uitproberen en heeft toegang tot de Instant Game Collection, waarbij de gebruiker elke maand een aantal spellen gratis kan downloaden voor zowel de PS3, PS4 en PS Vita. PlayStation Plus kan momenteel per maand, per 3 maanden of per jaar worden aangeschaft.

Alleen op de PlayStation 4 die op 29 november 2013 in Europa is verschenen, moet de gebruiker het betalende PlayStation Plus abonnement hebben om gebruik te kunnen maken van PlayStation Network.

PlayStation Plus Instant Game Collection (IGC)
De Instant Game Collection is een bibliotheek met PS4™-, PS3™- en PS Vita-games die je voor de duur van je PlayStation®Plus-lidmaatschap zonder bijkomende kosten kunt downloaden en spelen*. Elke maand wordt er een selectie van games toegevoegd aan de IGC - sommige zijn slechts één maand beschikbaar, terwijl andere langer deel uitmaken van de IGC.
Hierboven afgebeeld zijn de huidige Playstation 4 - PS Plus IGC games van de maand

2m7yn88.gif admiraal_anaal - Tahie81
altron33.gif Altron - Djehoetie
Untitled-1.png Baghdaddy - alionfiree
rsz_cooper.jpg Banaanensuiker - Smeervlees
Bartsimp.jpg Bartcoah - Bartcoah
F0ko9.png Catch_me - RainmakerNL
mgs.png Chrizs - Chrizs
FOK_king.jpg Cikx - Foetelaer
lulz.jpg Colordeaf - Zalathas
Avatar.jpg DesmoD- FreddyDKrueger
HOLY.gif defokkingfoker - mpad-killer
ME.jpg Disker91 - Disker
111.png Donderjagers - DonderjagerNL
Keen.gif donald_dick - BuikschuiverNL
noiconn.png Elshaarawy92 - SR-61-
Martsmeets2.jpg Evertjan - Ysatia
Untitled-1.jpg Fokker101 - ThijmenSkillaz
1234.gif Friday12 - Mitchelderue
Knicks.jpg Gauner - LWYRUP89
toilet.jpg HostiHawaii - Evil_Tuinhekje
fok_ava2.jpg Ipho - Ipho90
spam.jpg janrad - crashtestnl85
Jiang153 - Megamarco2
1908.png Jimbo - Pyrrolidone / Iroquois-kiwi
Baker_User.jpg Keltie - Dutchkeltie
12a.jpg kurk_droog - minidof
6r7xbc.jpg Lastpost - Lastpost_NL
66660.png LeaderRoel - RoelDriesvink
FokUI.jpg Maraca - Donestea
ietsjiegoo.png Mauskoekwaus - Mauzizz
IQouIOy.png MeneerLogica - MeneerLogica
zedong.jpg Miauw_Zedong - Cali030
blutkind.png Mystikvm - Mystikvm
bambambam.gif n8n - n8n-up
7ataxfK.jpg Noppie2000 - Noppie2000
mario.jpg Notorious_Roy - notoriousroy
2urtv6c.gif OverRated - Faithless__NL
z.jpg PSYCHEV - Lykebz
fok2.jpg rene90 - rene2870
corvo.jpg replay11nl - replay11nl
Fok2.gif Richie2000 - chanrich99
Choufferie%2060.jpg Rob_La_Chouffe - Robbus15
movingavatars.gif Rossdale - RossdaleNL
cr7.jpg Roypsv - roydewit
kak2.jpeg RRuben - TjRuben
eye-human-60x60.jpg SanAnt - ghpeet
bunnyrunni_448.gif Santello - Ashtasticz
oie_31.gif Shadeauw - Cpt-Roadrage
lara.jpg Sharana_LV - Sharanaaa
Tribalava60.gif Solique - SoliqueNL
media_l_1129293.jpg sonnyspek - sonnyspek
fry3.gif speknek - spekkehNL
Calcifer.jpg StefanW - Swalthie
Erik.jpg Stinkdeken - Stinkdeken
liv.gif Studiotje - Baszert
bril-zon.jpg SunshineBoy - Killmossel
paku.png SuperFruitig - SuperFruitig
psv.ht1.jpg Tallie1982 - Tristan84PSV
td.gif TARDIS. - VinedX
pg24.jpg ThePlaneteer - HennyGingerale
homer2.png Tuckgamer - Tuckgamer
fok%20icon.gif Verkeersbord - Malle-Henkie
fc,60x60,black.jpg Vlaggenroof - Aleeexx93
2.jpg Voetbalmanager2 - ItsThatDutchGuy
Boba%201,1.jpg VulpX - VulpX
loader.gif Leonos - LeonosNL

Als er nog iemand ontbreekt, of je vind zelf dat je in de OP gezet moet worden;
Doe je UI even linken, je username, en je PSID. Dan zet ik je erbij ^O^

SPOILER: 2015 game releases
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_148572401
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_148572413
SEPO

ontopic: Nooit gedacht dat ik infamous leuk zou vinden (first light), ik ga maar eens second son halen dan.

En die stem van dat meisje, dat is van zon chick uit gtst erg irritant :(
  zondag 11 januari 2015 @ 17:14:45 #4
367074 Gh0stface
Suprise, Sydney.
pi_148572677
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:54 schreef Cikx het volgende:

[..]

Het is een indiegame voor 3 euro, het is geen ultra high definition 4K mega quality resolutie.
Daar doelde ik niet op, leek gewoon dus op een spel dat niet serieus genomen kan worden maar blijkbaar dus wel.
pi_148572884
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:14 schreef Gh0stface het volgende:

[..]

Daar doelde ik niet op, leek gewoon dus op een spel dat niet serieus genomen kan worden maar blijkbaar dus wel.
Het is door veel reviewers de hemel in geprezen. Je moet steeds gasten op een verdieping met een aantal kamers vermoorden met hele snelle gameplay. Het is wat trial en error-achtig, het is opzich vrij simpel maar de visuele stijl en de muziek geeft het een toffe vibe.
  zondag 11 januari 2015 @ 17:26:57 #6
367074 Gh0stface
Suprise, Sydney.
pi_148573157
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:19 schreef Cikx het volgende:

[..]

Het is door veel reviewers de hemel in geprezen. Je moet steeds gasten op een verdieping met een aantal kamers vermoorden met hele snelle gameplay. Het is wat trial en error-achtig, het is opzich vrij simpel maar de visuele stijl en de muziek geeft het een toffe vibe.
Als jullie het allemaal liken zal ik 't vast ook, thnx.
pi_148573318
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:26 schreef Gh0stface het volgende:

[..]

Nouja ik vind de sfeer wel tof, maar de gameplay iets te repetitief. Wel leuk voor eventjes tussendoor, zeker voor 3 euro.
  zondag 11 januari 2015 @ 17:42:21 #8
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_148573805
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:19 schreef Cikx het volgende:

[..]

Simpel :o Ik krijg de eerste drie gastjes na de tutorial niet eens dood :X
Please sir. When moon? When Mustang?
  zondag 11 januari 2015 @ 17:44:35 #9
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_148573902
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:42 schreef [url=http://forum.fok.nl
/user/profile/87936]Rossdale[/url] het volgende:

[..]

Dat is mij nog gelukt :D Maar zo gek veel verder ben ik niet gekomen
It's a bird! It's a plane! Wait, it's just that flying fuck I don't give.
[i]Heavy metal and mullets, it's how we were raised.
Maiden and Priest were the gods that we praised.[/i]
Just broke my personal record for most consecutive days lived.
pi_148573946
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:42 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ik bedoel het spelconcept, je moet steeds hetzelfde doen. :P Maar het is inderdaad vrij lastig, omdat het zo snel is en de tegenstanders ook zo snel reageren. Veel trial en error wat dat betreft.
pi_148574249
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:45 schreef Cikx het volgende:

[..]

Ik bedoel het spelconcept, je moet steeds hetzelfde doen. :P Maar het is inderdaad vrij lastig, omdat het zo snel is en de tegenstanders ook zo snel reageren. Veel trial en error wat dat betreft.
Ja het is echt belangrijk om een goede route uit te zoeken. Zoveel mogelijk kamers met handwapens doen en dan eventueel de laatste/moeilijkste kamer met een assault rifle doen.
pi_148574326
Klopt t dat vita activity niet getoond wordt op de ps4?

Ik speelde de laatste paar keer op de vita en psn op ps4 laat zien dat ik drive club speelde en die game heb ik al twee maanden niet meer.
pi_148574827
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:26 schreef Gh0stface het volgende:

[..]

Het is een lekker spel. Als je van techno houdt is het helemaal mooi meegenomen. Zitten een aantal nummers mij die me veel aan Paul Kalkbrenner lieten denken.

Verder ga ik ongelofelijk veel dood, maar omdat je direct opnieuw begint maakt dat niets uit. Het kost vaak even om de levels te leren kennen, waardoor je op een gegeven moment de eerste aantal vijanden snel achter elkaar dood kan maken.

Gewoon lekker wegspelen, voor die 3 euro. Een pilsje in de kroeg is 2,50 en daar heb ik 10 min plezier van. Tenzij ze Amstel ofzo verkopen, dan kan ik er nog niet eens van genieten :D. Maar dit heb ik vandaag al iets van 2/3 uur gespeeld en daar zal in de toekomst nog wel wat bijkomen. Qua prijs/kwaliteit zit het dus ook helemaal goed.
pi_148576347
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:07 schreef mtchel112 het volgende:
SEPO

ontopic: Nooit gedacht dat ik infamous leuk zou vinden (first light), ik ga maar eens second son halen dan.

En die stem van dat meisje, dat is van zon chick uit gtst erg irritant :(
Heb je je playstation op Nederlands staan?
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
pi_148576467
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:45 schreef Koopsie het volgende:

[..]

Heb je je playstation op Nederlands staan?
Ik wel :') meteen aangepast _O-
  zondag 11 januari 2015 @ 18:49:28 #16
230788 n8n
Pragmatisch
pi_148576508
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  zondag 11 januari 2015 @ 18:50:03 #17
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_148576528
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:47 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Vind je shooter wel leuk dan? En vond je de setting van Fallout 3 ook leuk?
Niet specifiek. Games draaien bij mij om storyline, setting, atmosfeer en NIET repetitief :') Laat dat laatste nou vaak het probleem zijn...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_148576556
Far Cry 4 _O_

Wat een topspel _O_

En Peggle blijft ook leuk om te doen met Bjorn de keihard rockende Unicorn! *O*
  zondag 11 januari 2015 @ 18:53:19 #19
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_148576661
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:53 schreef OverRated het volgende:

[..]

Ja het is echt belangrijk om een goede route uit te zoeken. Zoveel mogelijk kamers met handwapens doen en dan eventueel de laatste/moeilijkste kamer met een assault rifle doen.
De hele game draait ook om gewoon zo tof en snel mogelijk door die kamers te rausen. Het is een beetje de agressieve versie van Super Meat Boy, maar ik vind dat de waardering die je krijgt bij het halen van een level erg hoog is.

Ik ben de laatste tijd ook boeken aan het lezen over game development. Het moeilijkste is zorgen dat het niveau van je spel mee gaat met het niveau van de speler. Omdat ik al meer dan 20 jaar (te)veel game, zijn veel games voor mij te makkelijk. Een game als Hotline Miami, maar ook Super Meat Boy of Binding of Isaac zijn dat niet en ik kan eerlijk zeggen dat dat de games zijn waar ik het meest uit heb gehaald. Leuk hoor, Infamous of TLOU, maar super fricking easy en als het dan eens niet easy is, is het vaak irritant moeilijk, ergo nul waardering voor je inzet.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_148576992
Lol speelde net infamous, wordt ik in het spel gebeld, je controller gaat dan geluid maken. Ik dacht wtf is dit dan, wist niet dat die ps4 controller dat kon :)

Awesome :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')