sleeper cellen zouden geactiveerd zijn, politiemensen moeten hun aanwezigheid op sociale media wissen en ten allen tijde hun wapen dragen.quote:Op zondag 11 januari 2015 09:46 schreef Eenskijken het volgende:
iemand een samenvatting van de laatste 1,5 dag?
terroristen dood. familie vermoorde politieagent is boos op de daders (wat speciaal schijnt te zijn omdat ze moslims zijn - ik begrijp er niets van maar voilà). er is een timer op internet gevonden welke vandaag 9 uur af ging met de naam van het cartoonblad in het webadres. hier is nog niet van bekend wat het betekent. vandaag veel demonstraties in frankrijk.quote:Op zondag 11 januari 2015 09:46 schreef Eenskijken het volgende:
iemand een samenvatting van de laatste 1,5 dag?
quote:'Derde verdachte' aanslag Parijs is geschokt door gebeurtenissen
De 'derde verdachte' van de aanslag op Charlie Hebdo was "verbaasd en compleet overweldigd" door de gebeurtenissen afgelopen week in Parijs.
"Ik ben geschokt. Mensen zeggen vreselijke en onjuiste dingen over me op sociale media, terwijl ik een normale student ben", aldus Hamyd Mourad tegenover persbureau AFP.
Mourad is de zwager van hoofdverdachte Chérif Kouachi en werd een tijdje gezien als een van de hoofdverdachten.
Hij meldde zich in de nacht van woensdag op donderdag bij de politie toen hij via sociale media had vernomen dat hij werd gezocht. Hij zat tijdens de aanslag woensdagochtend op school, hebben docenten verklaard.
Vrijgelaten
Mourad werd vrijdag vrijgelaten. Hij zei dat hij goed is behandeld door de politie. Het is nog onduidelijk hoe Mourad in beeld kwam als verdachte.
''Ik ben een normale student die rustig bij zijn ouders woont", omschrijft Mourad zichzelf. Nu zijn naam overal op sociale media opduikt, is Mourad bang dat de onterechte beschuldiging hem nog jaren zal achtervolgen.
''Ik heb hier niets mee te maken. Chérif was alleen mijn zwager, met wie we bijna geen contact hadden. De aanslag was afschuwelijk en mijn gedachten zijn bij de slachtoffers.''
15 uurquote:Op zondag 11 januari 2015 05:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Iemand die weet hoe laat die mega-demonstratie vandaag is?
Fijn dat de sociale media je naam zo op Internet gooit. Gekke Geertje deed lekker mee, wat een buitengewoon slimme actie.quote:
De profeet weet waarom.quote:Op zondag 11 januari 2015 10:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Fijn dat de sociale media je naam zo op Internet gooit. Gekke Geertje deed lekker mee, wat een buitengewoon slimme actie.
In het geval van die blonde jodokus: geen woord van gelogen.quote:Op zondag 11 januari 2015 10:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De profeet weet waarom.
8:65 O Prophet! Exhort the believers to fight. If there be of you twenty steadfast they shall overcome two hundred, and if there be of you a hundred (steadfast) they shall overcome a thousand of those who disbelieve, because they (the disbelievers) are a folk without intelligence.
Ook Greet is te verklaren. Hij denkt met zijn mantits.quote:Op zondag 11 januari 2015 10:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
In het geval van die blonde jodokus: geen woord van gelogen.
quote:11:5 Lo! now they fold up their breasts that they may hide (their thoughts) from Him. At the very moment when they cover themselves with their clothing, Allah knoweth that which they keep hidden and that which they proclaim. Lo! He is Aware of what is in the breasts (of men).
Hij voelt zich natuurlijk schuldig over hoe "zijn dorpje" het Westfront van de Romeinen belaagde. Als daar niet zoveel militairen waren gesneuveld, hadden ze meer divisies voor het Oostfront beschikbaar gehad.quote:Op zondag 11 januari 2015 10:27 schreef tong80 het volgende:
Albert Uderzo, de intussen 87-jarige tekenaar van Asterix, heeft zijn pensioen even onderbroken. De man nam pen en potlood weer in de hand om een eerbetoon aan de slachtoffers van Charlie Hebdo te tekenen.
...
Hoe dan?quote:Op zondag 11 januari 2015 10:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hij voelt zich natuurlijk schuldig over hoe "zijn dorpje" het Westfront van de Romeinen belaagde. Als daar niet zoveel militairen waren gesneuveld, hadden ze meer divisies voor het Oostfront beschikbaar gehad.
Hadden we dit gedoe helemaal niet gehad.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 22:27 schreef BloedendeVagina het volgende:
Zet God op de pot,
stop de profeet maar in je reet,
en dans voor het vrije woord.
En als je dan wordt doodgeschoten,
heb je van dit lied genoten.
De een die wordt verdreven,
de ander wordt vermoord,
hiep hiep hoera het vrije woord.
Christenhonden, geiteneukers,
iedereen doet mee.
Jezus en Mohammed op een openbare plee.
Nee ik mag niet kwetsen mijn excuses en ik zal,
voor straf me laten pijpen door de meiden van Halal.
Het vrije woord gaat nooit verloren,
al vliegen de kogels om je oren.
Maar als zo'n baard me dood wil schieten,
hoop ik dat ie mist,
want ik ben een bon vivant,
ik ben geen zelfmoordterrorist.
Je bent moeilijker te raken,
als je bereid bent af te slanken.
In die zin had Van Gogh het allemaal aan zichzelf te danken.
Zet God op de pot,
de ander wordt vermoord,
Hiep hiep hoera het vrije woord.
Zo, dat wou ik nog even kwijtMorgen om 9.00u lig ik gelukkig nog in mn nest, maar als iemand mn adres wil hebben om me dood te schieten of op te blazen namens de islam: mn PM/DM staat open
Kleine maar: onder me wonen wel moslims. Boven me ook. Hou daar rekening mee!
Dit is best goed gedaan. Hoort er ook een melodie bij? Zou mooi zijn om dit op single (itunes, whatever) uit te brengen. Dat wordt een grote hit, ook als de radio het boycot. Lang leve internet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 22:27 schreef BloedendeVagina het volgende:
Zet God op de pot,
de ander wordt vermoord,
Christenhonden, geiteneukers,
iedereen doet mee.
Jezus en Mohammed op een openbare plee.
Nee ik mag niet kwetsen mijn excuses en ik zal,
voor straf me laten pijpen door de meiden van Halal.
Het vrije woord gaat nooit verloren,
al vliegen de kogels om je oren.
Maar als zo'n baard me dood wil schieten,
hoop ik dat ie mist,
want ik ben een bon vivant,
ik ben geen zelfmoordterrorist.
Je bent moeilijker te raken,
als je bereid bent af te slanken.
In die zin had Van Gogh het allemaal aan zichzelf te danken.
Zet God op de pot,
de ander wordt vermoord,
Zo, dat wou ik nog even kwijtMorgen om 9.00u lig ik gelukkig nog in mn nest, maar als iemand mn adres wil hebben om me dood te schieten of op te blazen namens de islam: mn PM/DM staat open
Kleine maar: onder me wonen wel moslims. Boven me ook. Hou daar rekening mee!
't is hans teeuwenquote:Op zondag 11 januari 2015 11:44 schreef SeLang het volgende:
Zet God op de pot,
quote:Op zondag 11 januari 2015 11:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is best goed gedaan. Hoort er ook een melodie bij? Zou mooi zijn om dit op single (itunes, whatever) uit te brengen. Dat wordt een grote hit, ook als de radio het boycot. Lang leve internet.
Ik ben kennelijk te lang weg uit Nederland (15 jaar)quote:
inmiddels zit hij bijna aan een doorgesnoven psychose...quote:Op zondag 11 januari 2015 11:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben kennelijk te lang weg uit Nederland (15 jaar)
quote:Op zondag 11 januari 2015 11:54 schreef Prego het volgende:
[..]
yup, over een uurtje met vrienden afgesproken in Lyon.
ben benieuwd of er veel moslims meelopen. verwacht van welquote:Op zondag 11 januari 2015 12:02 schreef theNull het volgende:
Nu maar hopen dat er niet één of andere gek de mars bruut gaat verstoren, je zou zeggen, een uitgelezen kans, maar misschien iets voor de hand liggend.
nee wel telefoons van dode/vermiste kinderen gehackt en net gedaan alsof ze nog leefdenquote:Op zondag 11 januari 2015 12:02 schreef SuperFood het volgende:
[..]
heeft hij in naam van zijn geloof aanslagen gepleegd
uit naam van zijn geloof?quote:Op zondag 11 januari 2015 12:07 schreef Re het volgende:
[..]
nee wel telefoons van dode/vermiste kinderen gehackt en net gedaan alsof ze nog leefden
Imams hadden opgeroepen om niet meer mee te lopen omdat ook Netanyahu mee loopt.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:04 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ben benieuwd of er veel moslims meelopen. verwacht van wel
ja, hij is immers christen...quote:
die aanslag in parijs is uit naam van het geloof gedaan.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:10 schreef Re het volgende:
[..]
ja, hij is immers christen...
snap verder niet waarom je nou speciaal de link met aanslagen wil bewerkstelligen, maar dat zal in jouw hoofd wel logisch beredeneerd worden
wat ik al zei, in je hoofd zal het allemaal best logisch klinkenquote:Op zondag 11 januari 2015 12:12 schreef SuperFood het volgende:
[..]
die aanslag in parijs is uit naam van het geloof gedaan.
in mijn wereld ben je verantwoordelijk (op een bepaald niveau) voor alles wat je steunt, waar je je mee inlaat. ik vind het volkomen terecht dat je je als moslim verantwoordelijk voelt voor deze terreurdaden gedaan uit naam van jouw geloof. ik zou me als moslim hier duidelijk van willen distantiëren.
joh dat jij het niet wilt begrijpen is niet mijn probleemquote:Op zondag 11 januari 2015 12:14 schreef Re het volgende:
[..]
wat ik al zei, in je hoofd zal het allemaal best logisch klinken
Die imams mogen wel even een toontje lager zingen. Netanyahu heeft hen niks aangedaan.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Imams hadden opgeroepen om niet meer mee te lopen omdat ook Netanyahu mee loopt.
Nee vind ik niet. Die andere miljard moslims hebben hier niks mee te makenquote:Op zondag 11 januari 2015 12:12 schreef SuperFood het volgende:
[..]
in mijn wereld ben je verantwoordelijk (op een bepaald niveau) voor alles wat je steunt, waar je je mee inlaat. ik vind het volkomen terecht dat je je als moslim verantwoordelijk voelt voor deze terreurdaden gedaan uit naam van jouw geloof. ik zou me als moslim hier duidelijk van willen distantiëren.
als jij lid bent van een club waarvan leden zoiets doen dan heb je er sowieso wat mee te maken.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee vind ik niet. Die andere miljard moslims hebben hier niks mee te maken
Leuk voor jouw wereld. Maar ik voel me niet verantwoordelijk, ik ga geen kekke "je suis huppeldepup" plaatjes posten of als foto instellen, ik ga geen kaarsjes aansteken, stille tocht houden, etc.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:12 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je klinkt meer alsof je het wel prima vindt wat er in parijs gebeurd is. als persoon levend in nederland zou je je in ieder geval betrokken moeten voelen omdat je OOK een Europeaan bent en dit is ook een aanval op JOUW vrijheid van meningsuiting.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:19 schreef Peunage het volgende:
[..]
Leuk voor jouw wereld. Maar ik voel me niet verantwoordelijk, ik ga geen kekke "je suis huppeldepup" plaatjes posten of als foto instellen, ik ga geen kaarsjes aansteken, stille tocht houden, etc.
Is niet een "club" dit is een religie die één miljard verschillende aanhangers heeft. Beetje veel werk om je dan voor elke wandaad te gaan lopen verantwoordenquote:Op zondag 11 januari 2015 12:18 schreef SuperFood het volgende:
[..]
als jij lid bent van een club waarvan leden zoiets doen dan heb je er sowieso wat mee te maken.
dat wordt ook nergens gezegd. maar maak je ergens onderdeel van uit dan ben je ook verantwoordelijk op een zeker niveau.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is niet een "club" dit is een religie die één miljard verschillende aanhangers heeft. Beetje veel werk om je dan voor elke wandaad te gaan lopen verantwoorden
Iedereen is moslim voor zichzelf en je hoeft je niet met iedere andere moslim verbonden te voelenquote:Op zondag 11 januari 2015 12:23 schreef SuperFood het volgende:
[..]
dat wordt ook nergens gezegd. maar maak je ergens onderdeel van uit dan ben je ook verantwoordelijk op een zeker niveau.
Nee hoor, ik vind het niet prima. Ik vind het een daad die vergelijkbaar is met wat IS en andere door Frankrijk gesteunde "rebellen" dagelijks doen in Irak en Syrie.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:22 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je klinkt meer alsof je het wel prima vindt wat er in parijs gebeurd is. als persoon levend in nederland zou je je in ieder geval betrokken moeten voelen omdat je OOK een Europeaan bent en dit is ook een aanval op JOUW vrijheid van meningsuiting.
nee de islam is een stroming en geeft een verbondenheid. dat jij een andere mening bent toegedaan over waar je verantwoordelijkheid stopt is prima.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Iedereen is moslim voor zichzelf en je hoeft je niet met iedere andere moslim verbonden te voelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |