Uitlenen had ik het over. Dat willen de banken toch?quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom zouden de ABN of de ING geld geven aan de DSB bank?
Zo simpel zwart wit zit het dus niet in elkaar. Het gaat voornamelijk om het feit dat banken rente kunnen heffen over geld wat eerst niet bestond. En dat wij daar dan rente over mogen betalen. En dat ze kunnen beslissen waar ze geld in de economie pompen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:47 schreef Pauper_Bob het volgende:
[..]
Uitlenen had ik het over. Dat willen de banken toch?
Als banken onbeperkt geld kunnen creëren, dan kunnen banken toch niet omvallen?
Maar banken kunnen toch geld aan elkaar uitlenen?quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zo simpel zwart wit zit het dus niet in elkaar. Het gaat voornamelijk om het feit dat banken rente kunnen heffen over geld wat eerst niet bestond. En dat wij daar dan rente over mogen betalen. En dat ze kunnen beslissen waar ze geld in de economie pompen.
Ja maar arbeid of dienst is iets compleet anders als geld. Geld is de basis van de economie. Als er bv op een moment heel veel geld in de economie zit, is jouw geld minder waard dan als er weinig geld in de economie zit. Dus arbeid en service staan allemaal in relatie tot geld.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:04 schreef WvdL het volgende:
maar even iets anders dan..
Wat is er precies mis met geld creeeren dan?
Ik creeer toch ook 'arbeid/service' ?
Ik hoor alleen maar de banken creeren geld.. boehoehoee...
Maar ik mis nog de reden waarom dit zo slecht is. (puur het creeeren waar jappie zo hamert)
Waarom zouden ze dat doen?quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:32 schreef Pauper_Bob het volgende:
[..]
Maar banken kunnen toch geld aan elkaar uitlenen?
Banken lenen wel aan elkaar onderling maar dat gaat op een andere manier als het lenen aan burgers.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:37 schreef Pauper_Bob het volgende:
[..]
Zodat ze rente kunnen vangen om nog rijker te worden toch?
Het internet is in ieder geval wild enthousiast over 'de idioten' met dit 'ondoordachte' burgerinitiatief. Gaat nog wat worden.quote:Burgerinitiatief is EUSSR in disguise
En daar zaten ze weer bij De Wereldvreemde Dementerenden Dagopvang, de mafklappers van De Verleiders. Deze keer niet om gratis reclame te kunnen maken voor hun toneelstuk, maar om te zeggen dat hun financieel analfabetisme heeft geleid tot een Burgerinitiatief. En wel een initiatief om de geldcreatie anders te gaan regelen. Want dat gebeurt nu door banken en banken rekenen rente en dat is niet eerlijk. Debunk van de poep die George van Houts bij elkaar heeft gegoogled en niet heeft gesnapt staat in een lange en een TL;DR-versie op FTM. Kunnen wij ons richten op het Burgerinitiatief zelf. Wat willen ze eigenlijk? Nou, ten eerste willen ze dat de geldcreatie in handen van de staat komt en ten tweede moet de staat die euro's (!) in omloop gaan brengen door het te besteden of renteloos uit te lenen. Heel veel ondoordachter komen Burgerinitiatieven niet. Want over euro's heeft Nederland helemaal niets te zeggen, daar gaat de EU via de ECB over. Dus als het idee al kans van slagen heeft, dan zal autodidact Van Houts zijn 'probleem' moeten aanklagen bij de EU. Als hij daar succes boekt en verdragen worden veranderd dan gaat dus de ECB (zeggen wij niet, zegt Van Houts) beslissen hoeveel 'Brussel', de lidstaten en particulieren mogen uitgeven, met alle gevolgen voor democratie en de waarde van de munt. Zou u zo'n munt gebruiken voor uw spaargeld? Of gaat u dan toch voor valuta van landen met wél een democratisch systeem of voor goud, waar men in schurkenstaten als Rusland en China zijn toevlucht naar moet zoeken? Als dat tenminste tegen die tijd nog mag, want om het systeem van Van Houts in de lucht te houden is daadwerkelijk een EUSSR nodig. Maar goed. Toch roepen we op dit Burgerinitiatief te steunen. Bij 40.000 handtekeningen moet de Tweede Kamer zich hierover uitspreken (althans, al ze de regels over Burgerinitiatieven skippen). Dat wordt lachen. Gegarandeerd.
Neuh. Burgerinitiatieven worden alleen in behandeling genomen als de kamer er over beslist en dat doen ze dus niet mbt de geldcreatie van de euro. Over het bankwezen is daarnaast de afgelopen tijd veel gesproken dus de termijn van twee jaar halen ze ook niet.quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:34 schreef Ryon het volgende:
Het internet is in ieder geval wild enthousiast over 'de idioten' met dit 'ondoordachte' burgerinitiatief. Gaat nog wat worden.
En deze website is HET internet? Had er nog nooit van gehoord..quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:34 schreef Ryon het volgende:
http://daskapital.nl/2015/01/terugkijken_domme_idioten_deel.html
[..]
Het internet is in ieder geval wild enthousiast over 'de idioten' met dit 'ondoordachte' burgerinitiatief. Gaat nog wat worden.
Dus wat jij wil zeggen is dat ook al halen ze 40000 handtekeningen ( die al zo goed als binnen zijn) het niet besproken word in de 2e kamer?quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Neuh. Burgerinitiatieven worden alleen in behandeling genomen als de kamer er over beslist en dat doen ze dus niet mbt de geldcreatie van de euro. Over het bankwezen is daarnaast de afgelopen tijd veel gesproken dus de termijn van twee jaar halen ze ook niet.
Die kans lijkt mij heel groot. Verder ben ik er op zich niet tegen, mijn vertrouwen in de kamer is zo groot dat ik ze het liefst elke dag bezig zou houden met onzinnige onderwerpen die geen kwaad kunnen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:46 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dus wat jij wil zeggen is dat ook al halen ze 40000 handtekeningen ( die al zo goed als binnen zijn) het niet besproken word in de 2e kamer?
Krijg toch weer de indruk dat jij ertegen bent trouwens. Klopt dat? Zo ja, waarom?
Het is een website van News media, onderdeel van TMG dat ook Geenstijl uitgeeft. Zij verwijzen in hun blog weer door naar een 'concullega' Follow The Money:quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En deze website is HET internet? Had er nog nooit van gehoord..
En als ik zo lees wat er geschreven word, zowel de manier waarop (in elke zin wel een nutteloze belediging) en de inhoud (waar ook genoeg op aan te merken is) dan heb ik niet zo veel trek om daar nou op te gaan reageren.
Geldcreatie een onzinnig onderwerp noemen. Ik dacht dat je een serieuze discussiepartner was maar blijkbaar moet ik dat gaan bijstellen....quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die kans lijkt mij heel groot. Verder ben ik er op zich niet tegen, mijn vertrouwen in de kamer is zo groot dat ik ze het liefst elke dag bezig zou houden met onzinnige onderwerpen die geen kwaad kunnen.
Tja en wie bezit TMG? Maar goed dan gaan we richting de complottheorieeen. Laten we maar gewoon accepteren dat sommige mensen het anders zien...En als je zoveel beledigingen nodig hebt in een stukje over een serieus onderwerp maak je jezelf toch wel een beetje belachelijk.quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het is een website van News media, onderdeel van TMG dat ook Geenstijl uitgeeft. Zij verwijzen in hun blog weer door naar een 'concullega' Follow The Money:
http://www.ftm.nl/column/(...)mensen-van-ons-geld/
Het is een klein aspect van monetair beleid, wat een deel is van economische beleid. Het is in deze vorm willen praten over het pootje van de mug waar je een olifant van wil maken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Geldcreatie een onzinnig onderwerp noemen. Ik dacht dat je een serieuze discussiepartner was maar blijkbaar moet ik dat gaan bijstellen....
Ja echt fantastisch. Ons Geld en Positive Money zijn hier al een tijd mee bezig maar nu wat bekende nederlanders er achter zijn gaan staan gaat het opeens een stuk sneller.quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:02 schreef Dutchguy het volgende:
Het initiatief is geslaagd, ze hebben net precies de 40.000 aangetikt. In iets meer dan een dag is dat zeer indrukwekkend te noemen.
Het is de basis van economisch beleid, niet een klein stukje. Als de voorstellen aangenomen zouden worden zou dat een aardverschuiving zijn inzake economisch beleid en alles wat eruit volgt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is een klein aspect van monetair beleid, wat een deel is van economische beleid. Het is in deze vorm willen praten over het pootje van de mug waar je een olifant van wil maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |