Natuurlijk mag je je mening geven. Punt is alleen dat je het hele strafrecht buitenspel zet omdat je het rare idee hebt dat enkel de waarheid willen weten het straffen van de daders betekent en dat ze het daarom niet zouden mogen doen.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja en de reden waarom ze gebruik maken van dat recht daar mag ik best mijn eigen mening over geven hoor. Dat jij daar kriebeltjes van krijgt is niet relevant.
Appels en peren.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Juist ja. Willen dat ergens een onafhankelijke rechter naar kijkt is "wraak". Ik ga bij mijn volgende verkeersboete ook lekker wraak nemen op het OM
Vrijwel alle criminelen zeggen (al dan niet in de media) dat ze onschuldig zijn. Het gedrag van die nabestaanden spreekt wat dat betreft boekdelen. Op basis van hun keuzes geloof ik hen en hun motieven simpelweg niet.quote:Nee. Onzin. De nabestaanden zeggen zelfs in de media dat het ze gaat om willen weten wat er gebeurd is, niet dat ze die vrouw zo graag veroordeeld willen zien.
Elke crimineel zegt dat hij onschuldig is, dus zullen deze mensen ook wel vinden dat hun kind onschuldig is en daarom willen ze de juweliersvrouw vervolgen? Dat slaat nergens op. Zelfs als die vrouw veroordeeld wordt voor doodslag (welke kans erg klein is) dan pleit dat die inbrekers absoluut niet vrij.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:23 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Appels en peren.
[..]
Vrijwel alle criminelen zeggen (al dan niet in de media) dat ze onschuldig zijn. Het gedrag van die nabestaanden spreekt wat dat betreft boekdelen. Op basis van hun keuzes geloof ik hen en hun motieven simpelweg niet.
Het simpele feit dat sommigen hier (waaronder ikzelf) de motieven van de nabestaanden (sterk) in twijfel trekken, wil absoluut niet zeggen dat het hele strafrecht buitenspel gezet wordt. Dat vind ik een nogal abjecte beschuldiging die werkelijk helemaal nérgens op gebaseerd is.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je je mening geven. Punt is alleen dat je het hele strafrecht buitenspel zet omdat je het rare idee hebt dat enkel de waarheid willen weten het straffen van de daders betekent en dat ze het daarom niet zouden mogen doen.
Ja, leuk, maar die reactie was niet op jou. En de persoon waartegen die wel gericht was zet het strafrecht buitenspel door te suggereren dat een rechterlijk vonnis betrekkelijke waarde heeft en je het "van de menselijke kant" moet bekeken, wat dat ook mag zijn.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:39 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Het simpele feit dat sommigen hier (waaronder ikzelf) de motieven van de nabestaanden (sterk) in twijfel trekken, wil absoluut niet zeggen dat het hele strafrecht buitenspel gezet wordt. Dat vind ik een nogal abjecte beschuldiging die werkelijk helemaal nérgens op gebaseerd is.
Dit is niet mijn punt. Mijn punt was: elke crimineel zegt dat hij onschuldig is, maar niet elke crimineel IS ook werkelijk onschuldig, dus is het alleen maar verstandig om de praatjes van criminelen met een gezond voorbehoud te behandelen.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Elke crimineel zegt dat hij onschuldig is, dus zullen deze mensen ook wel vinden dat hun kind onschuldig is en daarom willen ze de juweliersvrouw vervolgen? Dat slaat nergens op. Zelfs als die vrouw veroordeeld wordt voor doodslag (welke kans erg klein is) dan pleit dat die inbrekers absoluut niet vrij.
Zoals ik eerder al heb benadrukt: ik ben van mening dat elke zaak waarin een mens omkomt door toedoen van een ander door een onafhankelijke rechter moet worden beoordeeld. Of dat nu een auto-ongeluk met dodelijke afloop is, een overduidelijke huurmoord of een overval die uit de hand loopt.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:44 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dit is niet mijn punt. Mijn punt was: elke crimineel zegt dat hij onschuldig is, maar niet elke crimineel IS ook werkelijk onschuldig, dus is het alleen maar verstandig om de praatjes van criminelen met een gezond voorbehoud te behandelen.
Anders gezegd: de nabestaanden beweren dat zij slechts waarheidsvinding willen, maar het zou heel goed kunnen dat dat helemaal niet hun werkelijke motief is. Dat jij hun bewering slikt als gods woord in een ouderling, dat moet je helemaal zelf weten, maar ik vertrouw ze gewoon niet. En ik baseer mijn oordeel op hun eigen gedragingen en nergens anders op.
LOL ik zet het strafrecht buitenspel door ook over andere behalve puur juridische zaken na te denken...quote:Op zondag 11 januari 2015 18:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar die reactie was niet op jou. En de persoon waartegen die wel gericht was zet het strafrecht buitenspel door te suggereren dat een rechterlijk vonnis betrekkelijke waarde heeft en je het "van de menselijke kant" moet bekeken, wat dat ook mag zijn.
Dit is dus te moeilijk voor je ? Weet je dat als er iets is voorgevallen en de politie getuigen van het voorval ondervraagd ze altijd verschillende verhalen en details te horen krijgen ? Iedereen neemt op zijn eigen wijze de dingen waar.quote:Ik bekijk de zaak gewoon van de menselijke kant. De waarheidsvinding is ook maar iets dat imo betrekkelijk is. Ze kunnen wel naar de beelden kijken en de rapporten lezen enz. Ze waren er niet bij. Ze kunnen niet in de hoofden van alle betrokkenen kijken. Ik geloof overgens niet in * de waarheid *
Mij interesseert het recht niet zo veel maar het moraal veel meer.quote:Dat is wat ik er over te zeggen heb. De motieven van de nabestaanden zijn misschien interessant punt van discussie, maar interesseren me eigenlijk niet zo heel veel.
Moraal is subjectief, recht is objectief.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
LOL ik zet het strafrecht buitenspel door ook over andere behalve puur juridische zaken na te denken...
[..]
Dit is dus te moeilijk voor je ? Weet je dat als er iets is voorgevallen en de politie getuigen van het voorval ondervraagd ze altijd verschillende verhalen en details te horen krijgen ? Iedereen neemt op zijn eigen wijze de dingen waar.
[..]
Mij interesseert het recht niet zo veel maar het moraal veel meer.
Je kunt hele leuke dingen doen met een lege wc rol. Ik zou zeggen : verdiep je daar eens in.quote:Op zondag 11 januari 2015 20:36 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Moraal is subjectief, recht is objectief.
Jouw moraal heeft voor mij net zo veel waarde als een lege wc rol.
Ik heb geen enkele zin om mij te verdiepen in jouw moraal.quote:Op zondag 11 januari 2015 20:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je kunt hele leuke dingen doen met een lege wc rol. Ik zou zeggen : verdiep je daar eens in.
Nou dan doe je dat toch niet ?quote:Op zondag 11 januari 2015 20:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele zin om mij te verdiepen in jouw moraal.
Zo, grote verhalen allemaal, stoere vent ben je hoor.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:41 schreef hans1985 het volgende:
wettelijk gezien zullen ze in hun recht staan.
Maar deze ratten overvielen niet alleen met voorbedachte rade een juwelier maar poogde.n hem ook te doden.
Volgens mij is het 2 jaar geleden dat een juwelier een dwarslaesie op liep. Deze weigerde daarop getinten. Zelfs met dwarslesasie leverde dat veel ophef.
Mijn inziens is wanneer je je tot zulke misdaden begaat je op dat moment alle rechten als mens verliest, je bent nu eenmaal op dat moment een rat
Ze kunnen beter de ouders vervolgen wegens het slecht opvoeden van kinderen...
Maar rechtspraak in nederland blijft dubieus. Ik heb een keer, na veel waarschuwen, een vriendin-mepper zijn plekje toegewezen. Ik had hem vermoord wanneer anderen mij niet van hem aftrokken. Werd in eerste instantie wel aangeklaagd maar moeder meisje en oprechte agent zorgden voor geen strafzaak.
In ander land iemand ziekenhuis ingeslagen, die betaste een meisje/vriendin en hield niet op. Door de uitsmijters snel weg gevoerd terwijl ambulance en politie kwamen. enige waar ik mij destijds zorgen om maakte is om vervolgd te worden en een strafblad te krijgen. of die rat nu dood of levend was deed mij niks. Geen idee wat die eraan over gehouden heeft, zijn vakantie was iig gebroken.
Maar nadien wel een keer gezien dat een meisje werd mishandeld. Gezeik met poitie rijker en 2 nep tanden, besloot ik om niet in te grijpen, altijd spijt van.
Die arme vrouw verdedigde haar man, haar liefde, en nu deze ellende.
Welke boodschap word hiermee afgegeven?
Waar slaat deze reactie op?quote:Op maandag 12 januari 2015 02:24 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Zo, grote verhalen allemaal, stoere vent ben je hoor.
Vergeet je de deur van je woonwagen niet op slot te doen vannacht?
Oh, dat soort neanderthalerpraat over wie men allemaal in elkaar gerost heeft en waarom komt nogal sneu over op mij.quote:
Dat kan niet, het OM spreekt namelijk geen recht. Het is dan ook geen uitspraak zoals jij stelt maar een besluit.quote:Op maandag 12 januari 2015 05:51 schreef Montagui het volgende:
Mijn rechtsgevoel is al tevreden gesteld door de uitspraak van het OM om geen vervolging in te stellen.
Het was nog vroeg.....maar goed, besluit.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:07 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat kan niet, het OM spreekt namelijk geen recht. Het is dan ook geen uitspraak zoals jij stelt maar een besluit.
Het recht is een poging het morele te dienen en het juridische is er om het menselijke te beschermen. De tegenstelling is er dan ook als zodanig niet, de tegenstelling is die tussen mensen die daar systematisch over nadenken en mensen die maar wat roepen.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:56 schreef deedeetee het volgende:
Mij interesseert het recht niet zo veel maar het moraal veel meer.
De advocaat verdraait de boel in het belang van de cliënt. En is dus een werktuig.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een advocaat is geen willoos werktuig. En daarbij zie ik niet echt in hoe dat er toe doet.
Vreemd dat die logica hier nu wel opgaat maar bij, pak hem beet, een alcomobilist die een paar mensen doodrijdt niet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:20 schreef deedeetee het volgende:
voorwaardelijke celstraf geëist tegen juwelier
Ben nu wel zeer benieuwd wat de rechter gaat beslissen. Alsof deze mensen al niet genoeg hebben te verstouwen....
Die alcoholist is toch niet het slachtoffer van het wangedrag van criminelen ?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vreemd dat die logica hier nu wel opgaat maar bij, pak hem beet, een alcomobilist die een paar mensen doodrijdt niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |