abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148563802
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:54 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ongelukkig geformuleerd ?
Dit dan ook zeker ongelukkig geformuleerd :

[..]

Tsja zo kun je nog wel ff doorgaan.
Feit is dat ze alles op alles zetten om proberen de vrouw te laten vervolgen. Daar kun je echt niet omheen.
Nee, Ficq zegt hier precies wat ik ook zeg: ze willen dat een rechter zich over de zaak buigt. Dat is normaal in Nederland als er twee mensen worden doodgeschoten.

Vervolging is, nog steeds, geen veroordeling.
  zondag 11 januari 2015 @ 12:58:26 #77
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_148563870
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, Ficq zegt hier precies wat ik ook zeg: ze willen dat een rechter zich over de zaak buigt. Dat is normaal in Nederland als er twee mensen worden doodgeschoten.

Je bedoelt dit altijd zo gaat als het OM er van afziet ? Er zijn nooit uitzonderingen ????
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_148563952
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:58 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je bedoelt dit altijd zo gaat als het OM er van afziet ? Er zijn nooit uitzonderingen ????
Uiteraard zijn er uitzonderingen. Daar ben ik het dan ook niet mee eens. :) Als er iemand omkomt door geweld moet dat gewoon altijd aan een rechter voorgelegd worden. Daarom kan de beslissing om niet te vervolgen ook altijd aangevochten worden via een artikel 12-procedure.
  zondag 11 januari 2015 @ 13:21:02 #79
78780 deedeetee
pi_148564540
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Uiteraard zijn er uitzonderingen. Daar ben ik het dan ook niet mee eens. :) Als er iemand omkomt door geweld moet dat gewoon altijd aan een rechter voorgelegd worden. Daarom kan de beslissing om niet te vervolgen ook altijd aangevochten worden via een artikel 12-procedure.
Dus lang niet altijd stappen de nabestaanden naar de rechter. Jij vind dat dit wel zo moet maar dat heeft niks met het optreden van deze familie te maken. Dat is gewoon jouw mening.
pi_148565520
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 08:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat het zo'n goeie jongen was O+
En dat het een waarschuwing mag zijn voor juweliers om zich niet zo maar lukraak te verdedigen tegen overvallers, want dat zijn ook meestal heel lieve jongens die braaf naar de moskee gaan.
I´m back.
pi_148565648
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dat het een waarschuwing mag zijn voor juweliers om zich niet zo maar lukraak te verdedigen tegen overvallers, want dat zijn ook meestal heel lieve jongens die braaf naar de moskee gaan.
Neu, aangezien ze toch vrijgesproken wordt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 11 januari 2015 @ 14:09:01 #82
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148565836
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kritisch naar het gedrag van hun kind kijken is juist wat ze doen. Denk je dat ze vervolging willen omdat ze denken dat daar uit komt dat de overvallers eigenlijk niets fout deden? Natuurlijk niet. Ze zijn niet achterlijk, en Benedicte Ficq is dat al helemaal niet.
Benedicte Ficq is compleet achterlijk als je leest wat ze over Badr zei in de media. Verder heb ik mn zegje over de familie al gedaan: toontje lager zingen die lui.
  zondag 11 januari 2015 @ 14:10:25 #83
396550 Richestorags
pi_148565867
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat vind ik absoluut niet. Je moet je verdedigen voor zover dat nodig is om het gevaar af te wenden. Soms zal dat betekenen dat je de overvaller moet doden, maar niet altijd. Je moet per geval beoordelen wat er gebeurd is. Hoe asociaal en debiel het ook is om in te breken, dat maakt je niet helemaal vogelvrij als dader. Er zijn zaken geweest waar bewoners inbrekers gemarteld hebben; dat heeft niets meer met verdediging te maken en moet in mijn ogen gewoon bestraf worden.
Die bewoners waren goed bezig. Misschien leren ze het dan een keer.
pi_148565901
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die bewoners waren goed bezig. Misschien leren ze het dan een keer.
Vind jij dat je in alle gevallen zelf mag bepalen wat een goede straf is? En die ook uit mag voeren?
'And I called your name,
  zondag 11 januari 2015 @ 14:16:33 #85
396550 Richestorags
pi_148566004
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:12 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Vind jij dat je in alle gevallen zelf mag bepalen wat een goede straf is? En die ook uit mag voeren?
Nee, maar inbrekers kan ik weinig medelijden voor opbrengen. Een inbraak kan voor zeer traumatische effecten zorgen bij bewoners omdat het de enige plek waar mensen zich echt veilig en vertrouwd voelen onveilig maakt. Soms gaat het gepaard met zeer veel geweld. Als de rollen dan omgedraaid worden en de inbreker hete kolen op zijn borst krijgt gedrukt kan ik daar totaal niet mee zitten, ondanks dat ik dat zelf niet zou doen.

Wel dient zoiets bestraft te worden: met tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid of zelfverdediging heeft dat niets meer te maken natuurlijk. Wat zelfverdediging betreft mag je w.m.b. wel helemaal losgaan. Als je een inbreker ziet sla hem gerust met een golfclub k.o. Jouw leven kan er vanaf hangen, dus liever dat hij neergaat dan jij.
pi_148566080
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee, maar inbrekers kan ik weinig medelijden voor opbrengen. Een inbraak kan voor zeer traumatische effecten zorgen bij bewoners omdat het de enige plek waar mensen zich echt veilig en vertrouwd voelen onveilig maakt. Soms gaat het gepaard met zeer veel geweld. Als de rollen dan omgedraaid worden en de inbreker hete kolen op zijn borst krijgt gedrukt kan ik daar totaal niet mee zitten, ondanks dat ik dat zelf niet zou doen.
Maar als je vindt dat dat mag, dan moet je ook vinden dat mensen in andere gevallen zelf straffen op mogen leggen als ze 'geen medelijden op kunnen brengen' met een dader. Dat is namelijk wat je zegt.
'And I called your name,
  zondag 11 januari 2015 @ 14:21:09 #87
396550 Richestorags
pi_148566121
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:19 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Maar als je vindt dat dat mag, dan moet je ook vinden dat mensen in andere gevallen zelf straffen op mogen leggen als ze 'geen medelijden op kunnen brengen' met een dader. Dat is namelijk wat je zegt.
Ik vind niet dat dat mag, het heeft namelijk niks met zelfverdediging meer te maken. Wel kan ik totaal geen medelijden opbrengen met de inbrekers in kwestie bij wie het gebeurt.
pi_148566228
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik vind niet dat dat mag, het heeft namelijk niks met zelfverdediging meer te maken. Wel kan ik totaal geen medelijden opbrengen met de inbrekers in kwestie bij wie het gebeurt.
Dan las ik je post verkeerd. :)
'And I called your name,
pi_148567489
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Is het niet al bekend wat er is gebeurd dan ? Het OM heeft dat niet uitgezocht en de rechter gaat dat nu wel doen ?
Volgens mij is het zo dat het OM de zaak goed heeft bekeken en naar aanleiding van de hun bekende feiten besloten heeft niet tot vervolging over te gaan. De nabestaanden nemen hier geen genoegen mee en dus moet er nu een rechter naar gaan kijken.
Niks * willen weten wat er is voorgevallen * maar gewoon willen dat er iemand wordt vervolgt/gestraft....
Dit inderdaad.
pi_148568108
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Is het niet al bekend wat er is gebeurd dan ? Het OM heeft dat niet uitgezocht en de rechter gaat dat nu wel doen ?
Volgens mij is het zo dat het OM de zaak goed heeft bekeken en naar aanleiding van de hun bekende feiten besloten heeft niet tot vervolging over te gaan. De nabestaanden nemen hier geen genoegen mee en dus moet er nu een rechter naar gaan kijken.
Niks * willen weten wat er is voorgevallen * maar gewoon willen dat er iemand wordt vervolgt/gestraft....
Het OM wil ook nog wel een zwichten voor druk uit Den Haag en van de media. Ze zijn gewoon niet onafhankelijk en dat is niet goed voor de waarheidsvinding. Daarnaast is die waarheidsvinding erbij gebaat dat de zaak van twee kanten bekeken wordt, zoals in een rechtszitting.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 11 januari 2015 @ 16:24:59 #91
78780 deedeetee
pi_148570783
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het OM wil ook nog wel een zwichten voor druk uit Den Haag en van de media. Ze zijn gewoon niet onafhankelijk en dat is niet goed voor de waarheidsvinding. Daarnaast is die waarheidsvinding erbij gebaat dat de zaak van twee kanten bekeken wordt, zoals in een rechtszitting.
Ik bekijk de zaak gewoon van de menselijke kant. De waarheidsvinding is ook maar iets dat imo betrekkelijk is. Ze kunnen wel naar de beelden kijken en de rapporten lezen enz. Ze waren er niet bij. Ze kunnen niet in de hoofden van alle betrokkenen kijken. Ik geloof overgens niet in * de waarheid *
pi_148571131
Er is inmiddels allang duidelijk wat er gebeurd is. Hier bijvoorbeeld: http://www.omroepbrabant.(...)en+hel%E2%80%99.aspx
pi_148571985
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:25 schreef Tchock het volgende:
Er zijn zaken geweest waar bewoners inbrekers gemarteld hebben; dat heeft niets meer met verdediging te maken en moet in mijn ogen gewoon bestraf worden.
Risico van het vak, ik zou pleiten voor een wet waarin slachtoffers van inbrekers, overvallers en andere criminelen die vervolgens genadeloos hard terug slaan, worden vrijgepleit. Met alle gevolgen van dien.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_148572025
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:57 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Risico van het vak, ik zou pleiten voor een wet waarin slachtoffers van inbrekers, overvallers en andere criminelen die vervolgens genadeloos hard terug slaan, worden vrijgepleit. Met alle gevolgen van dien.
Verhuis naar Iran of een of ander achtergesteld barbarenland, zou ik zeggen. Dan blijven wij beschaafde mensen hier in de beschaafde wereld.
pi_148573437
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ficq is een huurling en wat ze zegt wordt bepaald door de belangen van de cliënt: Wie betaalt,bepaalt.
pi_148573775
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:33 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Ficq is een huurling en wat ze zegt wordt bepaald door de belangen van de cliënt: Wie betaalt,bepaalt.
Een advocaat is geen willoos werktuig. En daarbij zie ik niet echt in hoe dat er toe doet.
  zondag 11 januari 2015 @ 17:50:02 #97
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_148574104
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik bekijk de zaak gewoon van de menselijke kant. De waarheidsvinding is ook maar iets dat imo betrekkelijk is. Ze kunnen wel naar de beelden kijken en de rapporten lezen enz. Ze waren er niet bij. Ze kunnen niet in de hoofden van alle betrokkenen kijken. Ik geloof overgens niet in * de waarheid *
Jezus. Hele strafrecht dan maar afschaffen? :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zondag 11 januari 2015 @ 17:57:16 #98
78780 deedeetee
pi_148574367
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:50 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Jezus. Hele strafrecht dan maar afschaffen? :')
Daar gaat het hier toch niet om ? Het gaat hier over mensen die tot het uiterste wensen te gaan om genoegdoening te krijgen.
  zondag 11 januari 2015 @ 17:58:54 #99
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_148574415
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:57 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Daar gaat het hier toch niet om ? Het gaat hier over mensen die tot het uiterste wensen te gaan om genoegdoening te krijgen.
Nee, het gaat om mensen die gebruik maken van een recht dat ze hebben.

Dat jij daar nare kriebeltjes van in je onderbuik krijgt omdat je deze mensen om onverklaarbare redenen niet mag is niet relevant.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zondag 11 januari 2015 @ 18:03:54 #100
78780 deedeetee
pi_148574597
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:58 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nee, het gaat om mensen die gebruik maken van een recht dat ze hebben.

Dat jij daar nare kriebeltjes van in je onderbuik krijgt omdat je deze mensen om onverklaarbare redenen niet mag is niet relevant.
Ja en de reden waarom ze gebruik maken van dat recht daar mag ik best mijn eigen mening over geven hoor. Dat jij daar kriebeltjes van krijgt is niet relevant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')