Deze onmogelijkheid geldt niet/minder voor Amsterdam. De buurten rondom de Amsterdamse grachten zijn redelijk betaalbaar qua huur en koop.quote:to rent a three-bedroom property in Camden a salary before tax of £111,000 would be needed.
Elizabeth is met een "z". Niet met een "s"quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:00 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]
Officiële landstaal: Engels
Hoofdstad: Londen
Regeringsvorm: Constitutionele monarchie
Religie: Anglicaans 47%, katholiek 16%, islam 2,5%, hindoeïsme en andere
Oppervlakte: 242.900 km² (1,3% water)
Inwoners: 60.776.238 (2007)
Staatshoofd: Queen Elisabeth II
[ afbeelding ]
bron: wikipedia
Cheers!
Jij hebt dan geluk gehad. Ik vraag mij af of Londen wel een relaxte plek is om te leven, als je niet in zone 1 of 2 leeft. Ik was laatst in zone 5. Daar werd ik niet zo vrolijk van.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:28 schreef LintuxCx het volgende:
De huisprijzen zijn idd bizar. Zelf zit ik nog wel in zone 2 maar buiten bereik van goed OV (dus per fiets naar werk) waardoor ik het toch nog betalen kan.
En ik dacht dat ik als (toekomstige) arts goed zat in de toekomst als ik naar London wil verhuizen.quote:Op zondag 11 januari 2015 11:49 schreef BOL9090 het volgende:
In het vorige topic werd als argument voor het leven in Londen genoemd: cultuur & banen. De culturele voorzieningen in Londen zijn inderdaad fantastisch en redelijk goedkoop. Het is echter wel onmogelijk om als (jonge) hoogopgeleide leuke appartementen te huren of te kopen in zone 1 en 2. Zie bijvoorbeeld (http://www.standard.co.uk(...)spitals-9175524.html):
[..]
Deze onmogelijkheid geldt niet/minder voor Amsterdam. De buurten rondom de Amsterdamse grachten zijn redelijk betaalbaar qua huur en koop.
Ligt er maar net aan waar in zone 5. En in zone 1 of 2 heb je ook lelijke achterbuurten.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:29 schreef BOL9090 het volgende:
[..]
Jij hebt dan geluk gehad. Ik vraag mij af of Londen wel een relaxte plek is om te leven, als je niet in zone 1 of 2 leeft. Ik was laatst in zone 5. Daar werd ik niet zo vrolijk van.
Ik moet meer buurten in Londen bezoeken, lees ik.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:57 schreef Viajero het volgende:
Ik woon trouwens net in zone 2. Mijn nearest tube is wel in zone 1 (Angel). Speciaal voor dit topic even opgezocht, ik wist niet eens in welke zone ik woonde.
Ik zie trouwens net dat Lewisham zone 2 is, en Blackheath zone 3. In dat geval kies ik toch 100% voor zone 3!
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:01 schreef Penguinz het volgende:
Busstrike vandaag in Londen. En dan staan de Fransen erom bekend dat ze altijd staken, die pipos van Transport for London kunnen er ook wat van.
Hahaha, tranen. Gaan m'n collegas waarderen morgen.quote:
Oud, maar nog steeds goed foutquote:
Beter dan een tube strike, maar nog steeds vervelend.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:01 schreef Penguinz het volgende:
Busstrike vandaag in Londen. En dan staan de Fransen erom bekend dat ze altijd staken, die pipos van Transport for London kunnen er ook wat van.
Londonquote:
Blijft fantastisch!quote:
Woonde jij niet ergens in het noorden?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oud, maar nog steeds goed fout
We hebben quotes tussen de 600 en 1500 tot nu toe. Maar weet niet hoe betrouwbaar de goedkope gasten zijn (nergens reviews te vinden).quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:00 schreef MartijnUK het volgende:
Een verhuisbedrijf ga je niet krijgen voor dat bedrag, dat is minimaal 2 à 3k voor een kleine hoeveelheid. Zelf een busje huren en rijden moet makkelijk voor uiterlijk £500 kunnen (je moet hem alleen wel weer terug brengen en dan met vliegtuig of OV naar NL)
Als je hiervoor kiest, zorg er dan voor dat je zo weinig mogelijk losse dozen verscheept, alles in een grote kist indien mogelijk. Alles dat je toch apart verscheept, heel goed labellen en foto's nemen van elke doos. Als het transportbedrijf je spullen kwijtraakt, helpt dit om je spullen terug te vinden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:26 schreef SaskiaR het volgende:
Voor ongeveer dezelfde hoeveelheid spullen heb ik zo'n 600 euro betaald bij Henneken (Henneken.nl). Dat ging best goed, al kwamen ze wel wat later o de dag langs dan beloofd (dus plan niks anders op die dag). Ze rijden wel maar 1 keer per week, dus op korte termijn is het misschien lastig in te plannen.
Amsterdam-Luton en dan de trein vantevoren boeken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:35 schreef Fokker101 het volgende:
Hoi mensen! Ik ga binnenkort naar Londen met een maat van mij.. alleen zoals echte Nederlanders niet te duur. Nu vroeg ik mij af weet iemand goedkope vliegtickets? Het liefst Amsterdam of Eelde, en een goedkoop hotel/of iets anders. Voor een hotel in Londen betaal je al best wel veel.. hoeft ook niet superluxe te zijn. Goed bed en douche (schoon) is al voldoende.
Doe maar onnodig duur. Gewoon zwemmen vanaf Calais!quote:
We hebben TRV, hè. Daar heb je het overigens ook al gepost.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:35 schreef Fokker101 het volgende:
Hoi mensen! Ik ga binnenkort naar Londen met een maat van mij.. alleen zoals echte Nederlanders niet te duur. Nu vroeg ik mij af weet iemand goedkope vliegtickets? Het liefst Amsterdam of Eelde, en een goedkoop hotel/of iets anders. Voor een hotel in Londen betaal je al best wel veel.. hoeft ook niet superluxe te zijn. Goed bed en douche (schoon) is al voldoende.
Of de burgemeester nu rood of blauw is maakt niet zo'n verschil, maar deze houdt van fietsen en dat maakt wel een verschil!quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:19 schreef LintuxCx het volgende:
Het gaat trouwens eindelijk echt gebeuren, de fatsoenlijke fietspaden in Londen!
http://www.theguardian.co(...)rk-tfl-boris-johnson
Nog wel veel consultation in opkomst voor individuele segmenten. Hopen dat het niet alsnog kapot gelobby'd gaat worden. Laat ze lekker opschieten zodat zo snel mogelijk duidelijk wordt dat dit een goed ding is en meer gedaan moet worden.
Tips? Nu keihard buffelen zodat je meer spaarcenten hebt om je stage in Londen te doen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hoi allen. Ik ga vanaf mei stage lopen. Nu mag ik van mijn bedrijf kiezen of ik dat in Nederland, Keulen, of Londen ga doen. Londen trekt mij uiteraard het meest. Maar aangezien een stagevergoeding bepaald geen vetpot is, maak ik me enigszins zorgen over de kosten.
Mijn belangrijkste vraag: als ik niet al te veeleisend ben qua woning (delen is geen probleem, alleen liever geen studentenhuis, wel liefst zo'n 30-45 minuten reistijd tot metrostation aldgate waar m'n werk zit). Op wat voor kosten moet ik dan ongeveer rekenen? Iemand een idee?
En/of andere tips?![]()
Dit was idd mijn goedkoopste vluchtje ever vanuit Londen naar Grunn.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:36 schreef Lienekien het volgende:
Met Flybe naar Londen Southend vanaf Eelde is volgens mij erg goedkoop met alleen handbagage.
quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Tips? Nu keihard buffelen zodat je meer spaarcenten hebt om je stage in Londen te doen.
Ik huurde in 2013-2014 een slaapkamer in een huis gedeeld met 4 huisgenoten in een van de goedkoopste delen in Zone 2; Mile End, voor £600 per maand. Ik hoorde van de estate agent dat dat de goedkoopste was die ze daar verhuurden. Alle kosten zaten daar in (gas, electriciteit, water, council tax). In de winter soms een paar tientjes extra omdat er meer gas werd verbruikt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hoi allen. Ik ga vanaf mei stage lopen. Nu mag ik van mijn bedrijf kiezen of ik dat in Nederland, Keulen, of Londen ga doen. Londen trekt mij uiteraard het meest. Maar aangezien een stagevergoeding bepaald geen vetpot is, maak ik me enigszins zorgen over de kosten.
Mijn belangrijkste vraag: als ik niet al te veeleisend ben qua woning (delen is geen probleem, alleen liever geen studentenhuis, wel liefst zo'n 30-45 minuten reistijd tot metrostation aldgate waar m'n werk zit). Op wat voor kosten moet ik dan ongeveer rekenen? Iemand een idee?
En/of andere tips?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |