abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148536557
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:45 schreef Re het volgende:
ze hebben de angst er weer goed ingeschopt zie ik
Als we op die manier met aanslagen om gaan zijn het inderdaad behoorlijke bedreigingen voor onze veiligheid. Alleen komt die bedreiging dan vooral vanuit de eigen bevolking.
pi_148536561
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:48 schreef Re het volgende:

[..]

oh, wat eng... een gedachtengoed nog wel
Kan voor sommigen heel eng zijn.
pi_148536567
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:47 schreef Webschip het volgende:

[..]

Dat ligt eraan.

Als die die elfjes een gedachtegoed uitdragen die in strijd is met de onze.
Definieer jij 'ons' gedachtegoed dan eens.
pi_148536582
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:45 schreef Re het volgende:
ze hebben de angst er weer goed ingeschopt zie ik
Jup, de reacties op internet zijn niet mals.
pi_148536592
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als we op die manier met aanslagen om gaan zijn het inderdaad behoorlijke bedreigingen voor onze veiligheid. Alleen komt die bedreiging dan vooral vanuit de eigen bevolking.
Angst kan een samenleving verlammen. Dat is het resultaat wat terroristen natuurlijk beogen. Het gaat terroristen niet om geweld maar puur om de angst. :)
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:52:24 #231
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148536607
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

ik las in een vorig topic al dat de gewone burger in staat moet zijn om zelf legaal met AK-47s over straat te mogen lopen... wie weet of je een terrorist tegenkomt, of zo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_148536609
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Definieer jij 'ons' gedachtegoed dan eens.
Dat kan in 1 woord: VRIJHEID. :)
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:54:21 #233
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148536647
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat wat nu als normaal wordt gezien kan over 10 jaar 180 graden gedraaid zijn. Als je de criteria verruimt heeft dat hoe dan ook gevolgen voor vrijheid. En wat levert het je - niet alleen op de korte maar vooral op de lange termijn - aan veiligheid op?

Ik vind het vrij verontrustend om te zien hoe snel sommige mensen zonder pardon vrijheden in willen leveren in ruil voor een stuk schijnveiligheid.
Dat aanmodderen werkt hebben we kunnen zien in Frankrijk. Je bent hopeloos naïef als je denkt dat dit de laatste aanslag is: we staan nu namelijk tegenover een nieuw probleem en dat is dat tienduizenden jongeren uit onze samenlevingen terugkeren naar onze landen, gewoon door hun families worden opgenomen maar wel getraumatiseerd en geradicaliseerd. Als ze in Syrië kelen hebben gesneden is de stap erg klein om hier ook een Islamcriticus of cartoonist te kelen. Dat jij daar weer licht over denkt moge geen verrassing zijn. Wat stel jij dan voor dat we doen? Niks?
pi_148536650
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:52 schreef Webschip het volgende:

[..]

Mensen die geloven in elfjes vast zetten botst dan met ons gedachtegoed. Eruit!
pi_148536662
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat aanmodderen werkt hebben we kunnen zien in Frankrijk.
Gewoon alle moslems eruit toch.
pi_148536678
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat aanmodderen werkt hebben we kunnen zien in Frankrijk.
Ze hadden gewoon iedereen preventief op moeten sluiten. Lul niet zo slap man.
  † In Memoriam † zaterdag 10 januari 2015 @ 11:56:37 #237
230491 Zith
pls tip
pi_148536686
quote:

[..]

Rot jij dan op met je gedachtenpolitie.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_148536692
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gedachten maken je nog niet per sé gevaarlijk. Dan zou iedereen gevaarlijk zijn.

[..]

Nee, dan is er juist minder vrijheid omdat de criteria voor een opname in een psychiatrisch ziekenhuis behoorlijk zijn verruimd. En omdat we dat bij voorkeur ook nog een beetje objectief willen doen betekent dat ook dat je niet alleen deze kant van de medaille op kunt laten nemen, maar ook die van de andere kant.

En wat is er dan daadwerkelijk gewonnen aan veiligheid? Er zijn ten eerste veel jongeren die roepen te sympathiseren met IS, maar dat als het er op aankomt dat nooit zullen doen. Die roepen dat nu alleen maar omdat ze er aandacht mee kunnen genereren. Waarin zijn die gasten anders dan de figuren die bereid zijn naar Syrië af te reizen?

Daarnaast zit je ook nog eens met het probleem dat we nog niet veel weten over de oorzaken van radicalisering. Als dat 'm toch in het imperialisme, sociale uitsluiting of andere factoren zit, wat heeft het dan voor zin om sympathisanten op te sluiten als je daarmee op de lange termijn zorgt voor alleen maar nog meer verdeeldheid?
Je trekt het teveel in het algemene, en daarin ben ik het met je eens. Ik heb het nu (telkens) over een groep mensen die daadwerkelijk afreizen naar Jihad gebieden, daar moorden, én na terugkomst doorgaan met deze moordpartijen en mensen die al deze zaken ook gedaan hebben maar (nog) niet die laatste stap. M.i. kan je daarom beter iedereen met dezelfde ervaringen en denkbeelden (maar nog niet die laatste stap), wél preventief oppakken en behandelen.

En god weet wat zij in die Jihadgebieden hebben meegemaakt. Áls ze al niet geestesziek waren dan zijn het daar misschien wel geworden.

Daarom zie ik meer voordelen dan nadelen om terugkeerders eerst door een psychiater te laten behandelen voor ze terug kunnen keren in onze maatschappij.

Wettelijk zullen er wel weer haken en ogen aanzitten, maar niets doen leidt alleen maar tot nog meer onschuldige slachtoffers.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_148536700
quote:

[..]

Behalve wanneer de buurman een uitbouw wil plaatsen toch?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:58:12 #240
396550 Richestorags
pi_148536705
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:55 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Gewoon alle moslems eruit toch.
Anders leg je me even woorden in de mond stakker.
pi_148536709
Toch wel bijzonder dat het voor veel mensen nogal moeilijk blijkt om niet in extremen te denken. Het is gedachtepolitie óf alles toestaan. Het is 'alle moslims eruit', óf alles toestaan.

Denken jullie ook nog even aan het grijze gebied?
pi_148536712
Of zoals Geert zegt gewoon het leger in winkelcentra en op scholen.

Iedereen die niet hysterisch en psychotisch schreeuwt dat het heel erg is en dat er oorlog is is een wegkijker.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 11:59:20 #243
396550 Richestorags
pi_148536718
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ze hadden gewoon iedereen preventief op moeten sluiten. Lul niet zo slap man.
Niet iedereen, ze moeten iedereen die terugkomt preventief opsluiten. Wat ze hadden moeten doen daar is het nu te laat voor.
pi_148536720
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:58 schreef Jigzoz het volgende:
Toch wel bijzonder dat het voor veel mensen nogal moeilijk blijkt om niet in extremen te denken. Het is gedachtepolitie óf alles toestaan. Het is 'alle moslims eruit', óf alles toestaan.

Ik denk heel vaak aan het grijze gebied. Maar dan word ik uitgescholden als wegkijker.
pi_148536722
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:52 schreef Re het volgende:

[..]

ik las in een vorig topic al dat de gewone burger in staat moet zijn om zelf legaal met AK-47s over straat te mogen lopen... wie weet of je een terrorist tegenkomt, of zo
Een AK47 gaat wat ver, maar het andere uiterste is een geweldsmonopoly bij de staat. :N

Ik vind dat je als burger ook moet kunnen bewapenen. Nee, geen pistolen en geweren, maar wel pepperspray en stroomstootwapens bijvoorbeeld. :)
pi_148536729
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:59 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ik denk heel vaak aan het grijze gebied. Maar dan word ik uitgescholden als wegkijker.
Jij zou er goed aan doen om niet 90% van de tijd te trollen.
pi_148536736
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Niet iedereen, ze moeten iedereen die terugkomt preventief opsluiten. Wat ze hadden moeten doen daar is het nu te laat voor.
Terugkomt uit Syrië bedoel je?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:00:33 #248
396550 Richestorags
pi_148536740
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:58 schreef Jigzoz het volgende:

Wel dat maakt Kosmoproleet ervan om mijn argumenten te diskwalificeren. Ik begeef me in het grijze gebied door te zeggen dat alleen de Syriëgangers preventief moeten worden opgesloten, de normale moslims moet je met rust laten.
pi_148536744
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Je trekt het teveel in het algemene, en daarin ben ik het met je eens. Ik heb het nu (telkens) over een groep mensen die daadwerkelijk afreizen naar Jihad gebieden, daar moorden, én na terugkomst doorgaan met deze moordpartijen en mensen die al deze zaken ook gedaan hebben maar (nog) niet die laatste stap. M.i. kan je daarom beter iedereen met dezelfde ervaringen en denkbeelden (maar nog niet die laatste stap), wél preventief oppakken en behandelen.
Maar waarom? Of je er überhaupt wat mee wint is nog maar de vraag maar tegelijkertijd geef je wel behoorlijk veel vrijheid op. Een vrij slechte deal dus.

En denk je dat we met zo'n aanpak geen aanslagen meer krijgen of het risico behoorlijk inperken in Europa? Weet je zeker dat met zo'n fascistisch beleid het er niet juist veel meer worden? Dat lijkt mij dan juist weer wel.
pi_148536750
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen die geloven in elfjes vast zetten botst dan met ons gedachtegoed. Eruit!
Nee hoor. Zo lang de elfjes en hun aanhangers maar geen vrijheden van anderen wil afpakken. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')