Volgens mij is het gewoon overblijfsel uit de goede oude tijd dat particulieren niet zoveel pakketjes verstuurden maar voornamelijk de zakelijke markt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:26 schreef Skv het volgende:
[..]
Waarom vergoedt PostNL de BTW dan niet?
Ben ik niet met je eens maar moet even bedenken hoe ik het juist formuleer 😉quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het is geen transactie met BTW afdracht.
Volgens de voorwaarden doen ze het niet. Juridisch loket is een goed idee.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Doet ze wel. En ga gewoon naar een rechtswinkel. Heb je binnen een bepaalde tijd een goed antwoord in plaats van mensen die hier over elkaar heenvallen.
Zonder te willen bitchen... Maar in post 44 zeg je dat hij niet aangetekend maar alleen verzekerd verstuurd is?quote:Op maandag 12 januari 2015 22:19 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, het is dus aangetekend met verhoogde aansprakelijkheid teruggestuurd.
Nou, daarom juist. Hier krijg je toch nooit goed antwoord en daar weet je iig dat je pech hebt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 07:58 schreef Skv het volgende:
[..]
Volgens de voorwaarden doen ze het niet. Juridisch loket is een goed idee.
Ik ben zeer benieuwd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 05:36 schreef nofuelleft het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens maar moet even bedenken hoe ik het juist formuleer 😉
Ben het helemaal met je eens ....quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik ben zeer benieuwd.
Even mijn standpunt iets verder toelichten.
TS krijgt 5000,- terug als het pakketje bij de ontvanger aankomt, van die 5000,- zou hij helemaal niets aan de belasting hoeven te geven.
Is het echter andersom (verkoper naar TS) dan zou er van de 5000,- Euro iets van 868,- naar de belasting gaan en is de werkelijke schade maar 4132,- , vanwege het kwijtraken van het pakket kan de verkoop dan geen doorgang vinden en is er geen btw afdracht.
Tja geen bon lastig.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:47 schreef nofuelleft het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens ....
Echter de btw afdracht moet als pakket nu niet boven water komt gewoon doorgang vinden of niet?
En die btw gaat ook afgedragen / verrekend worden door verkoper.
Dat gedeelte van transaktie gaat gewoon door in deze situatie.
Het is gewoon een oude achterhaalde regel uit jaar nul.
Postnl zou onderscheid moeten maken mbt versturen als particulier versus versturen als bedrijf en dat doen ze niet.
Maar we wachten gewoon rustig af.....
Neem aan dat we uitkomst van onderzoek en uitkering postnl wel te horen krijgen.
Ik zet mijn geld nog steeds op geen bon dus uitkering op gewicht.
Ja, dan kan je lang wachten, onderzoek duurt zes weken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:04 schreef JoPiDo het volgende:
Mijn gevoel zegt dat TS kan fluiten naar zijn geld, maar ik kan niet zo goed onderbouwen waar dat gevoel vandaan komt. Misschien omdat ik vermoed dat PostNL nooit die vergoedingen uitbetaald of omdat TS niet goed kan aantonen dat er daadwerkelijk voor 5000 euro aan artikelen zijn verzonden. Ik ben benieuwd, ik hoop dat TS de moeite neemt om het resultaat te posten.
Micropakket kan alleen zakelijk, is geen particuliere dienst.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:52 schreef Shotty het volgende:
Postnl heeft ook een dienst genaamd micropakket. Ondanks de naam verstuur ik met enige regelmaat dure en zware pakketjes (20-30K en meer, tussen de 10 en 20 kilo) nog nooit problemen mee gehad, en standaard vrij hoog verzekerd.
Postnl's normale pakketdienst is inderdaad gokken. Vaak genoeg iPads en dat soort dingen kwijtgemaakt. Kun je standaard doorzetten naar de juridische afdeling, want de gewone klachtenprocedure is idd: pech meneer, volgende keer beter.
Dat heb je nu al 8x gemeld.quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:18 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, dan kan je lang wachten, onderzoek duurt zes weken.
Dan heeft het ook geen zin om nu al te melden hoezeer je staat te popelen om de uitkomst te weten te komen.quote:
Staat te popelen jaquote:Op donderdag 15 januari 2015 08:11 schreef Skv het volgende:
[..]
Dan heeft het ook geen zin om nu al te melden hoezeer je staat te popelen om de uitkomst te weten te komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |