abonnement Unibet Coolblue
pi_162663097
Heel veel haast maken ze niet met de bouw. De progressie sinds de laatste update lijkt minimaal.



Overigens zijn ze in Dubai al weer aan een nieuw project begonnen om een nog hogere toren te bouwen. Het makg waarschijnlijk geen bouwwerk/gebouw heten omdat er te weinig verdiepingen aanzitten en kabels aan vast zitten. Toch wordt het lekker indrukwekkend als ik de grafische afbeeldingen mag geloven.


Progressie tot nu toe:

Toekomst
  Trouwste user 2022 woensdag 1 juni 2016 @ 15:36:15 #102
7889 tong80
Spleenheup
pi_162670406
En het nut ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_162672080
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:36 schreef tong80 het volgende:
En het nut ?

:P
Compensatie drang, wie heeft de grootste piemel vergelijkingen van die landen. :D
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:57:58 #104
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162672099
Ik heb de grootste piemel
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  Trouwste user 2022 woensdag 1 juni 2016 @ 17:53:04 #105
7889 tong80
Spleenheup
pi_162673036
Dat dus. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_162674233
Lijkt wel een beetje op het idee van de Toren van Kanton. Maar die telt ook niet mee als echte wolkenkrabber.
  woensdag 1 juni 2016 @ 19:07:51 #107
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_162674277
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:05 schreef Igen het volgende:
Lijkt wel een beetje op het idee van de Toren van Kanton. Maar die telt ook niet mee als echte wolkenkrabber.
Is maar goed ook, anders stoppen die lui met het bouwen van die Kingdom Tower omdat er toch snel een nieuwe aankomt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 2 juni 2016 @ 08:34:40 #108
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_162685041
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:07 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Is maar goed ook, anders stoppen die lui met het bouwen van die Kingdom Tower omdat er toch snel een nieuwe aankomt.
Die stoppen toch voor een maandje...ramadan begint volgende week, dan gebeurt er niks.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_162717815
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Compensatie drang, wie heeft de grootste piemel vergelijkingen van die landen. :D
Om er nog maar eens een cliche in te gooien. waarom wordt dit nooit gezegd over voetballers/wielrenners, wetenschappers, taartenbakwedstrijddeelnemers en andere beroepsbeoefenaars die iets proberen te presteren?
pi_162717855
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:36 schreef tong80 het volgende:
En het nut ?

:P
Moet iets nut hebben? Wel een erg calvinistisch idee. Het is toch gewoon heel tof om een zo hoog mogelijke toren neer te zetten. Deed ik vroeger heel vaak (toen ik nog met lego/duplo speelde ;) ).
  vrijdag 3 juni 2016 @ 16:19:59 #111
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_162718957
het hoogste gebouw ter wereld bouwen is wel prestige natuurlijk.
pi_162719271
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:26 schreef Coppi het volgende:

[..]

Om er nog maar eens een cliche in te gooien. waarom wordt dit nooit gezegd over voetballers/wielrenners, wetenschappers, taartenbakwedstrijddeelnemers en andere beroepsbeoefenaars die iets proberen te presteren?
Omdat die mensen het presteren zonder er een bak met geld tegen aan te gooien. Sommige krijgen wel een bak met geld voor die prestaties en als die voetballers dan daarvoor erg dure auto's kopen om mee te patsen dan wordt het wel weer over die voetballer gezegd. :D
pi_162719302
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 16:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat die mensen het presteren zonder er een bak met geld tegen aan te gooien. Sommige krijgen wel een bak met geld voor die prestaties en als die voetballers dan daarvoor erg dure auto's kopen om mee te patsen dan wordt het wel weer over die voetballer gezegd. :D
:) True, toch is het tof dat ze het doen.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 17:04:15 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162719872
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:26 schreef Coppi het volgende:

[..]

Om er nog maar eens een cliche in te gooien. waarom wordt dit nooit gezegd over voetballers/wielrenners, wetenschappers, taartenbakwedstrijddeelnemers en andere beroepsbeoefenaars die iets proberen te presteren?
Het zijn niet die Arabieren die de prestatie leveren. Zij betalen Westerlingen voor het ontwerp en om de leiding te nemen en Aziaten om het werk te doen.
Het geld hebben ze trouwens ook alleen maar 'verdiend' door toevallig in een gebied te wonen waar olie zit. Die trouwens ontdekt is door westerlingen, waarvan het nut ook door westerlingen ontdekt is en de praktische ontginning ook.
Dus wat is de prestatie? Er zit olie in de grond waar ze wonen. Als wij hen daar niet op gewezen hadden, dan zat die olie daar nog steeds zonder dat ze het zelf in de gaten hadden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_162722926
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 17:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zijn niet die Arabieren die de prestatie leveren. Zij betalen Westerlingen voor het ontwerp en om de leiding te nemen en Aziaten om het werk te doen.
Het geld hebben ze trouwens ook alleen maar 'verdiend' door toevallig in een gebied te wonen waar olie zit. Die trouwens ontdekt is door westerlingen, waarvan het nut ook door westerlingen ontdekt is en de praktische ontginning ook.
Dus wat is de prestatie? Er zit olie in de grond waar ze wonen. Als wij hen daar niet op gewezen hadden, dan zat die olie daar nog steeds zonder dat ze het zelf in de gaten hadden.
Het zijn de Arabieren met de visie. Zonder visie was er überhaupt niks gebeurd. En waarom zou je werken als er geen enkele financiële noodzaak toe is? Zou jij vrijwillig als bouwvakker aan de slag gaan? Dubai heeft trouwens betrekkelijk weinig olie, zeker als je het vergelijkt met bijv Abu Dhabi.
pi_162723046
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 19:58 schreef k_man het volgende:

[..]

Het zijn de Arabieren met de visie. Zonder visie was er überhaupt niks gebeurd. En waarom zou je werken als er geen enkele financiële noodzaak toe is? Zou jij vrijwillig als bouwvakker aan de slag gaan? Dubai heeft trouwens betrekkelijk weinig olie, zeker als je het vergelijkt met bijv Abu Dhabi.
Daar heb je wel een punt. Kijk ook maar naar Venezuela; die hebben de grootste oliereserves ter wereld maar die bakken er met al dat geld alsnog echt helemaal niks van.
pi_162723085
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt. Kijk ook maar naar Venezuela; die hebben de grootste oliereserves ter wereld maar die bakken er met al dat geld alsnog echt helemaal niks van.
Om van Nigeria nog maar helemaal niets te zeggen...
  vrijdag 3 juni 2016 @ 20:41:34 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162724129
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 19:58 schreef k_man het volgende:

[..]

Het zijn de Arabieren met de visie. Zonder visie was er überhaupt niks gebeurd. En waarom zou je werken als er geen enkele financiële noodzaak toe is? Zou jij vrijwillig als bouwvakker aan de slag gaan? Dubai heeft trouwens betrekkelijk weinig olie, zeker als je het vergelijkt met bijv Abu Dhabi.
Wat is visie? Ergens anders een wolkenkrabber zien staan en dat ook willen hebben? Zonder olie is Dubai zo weer failliet. Al hun expats en gastarbeiders behandelen ze slecht. De mensen die daar gaan wonen hebben geen enkele band met het land, omdat ze als niet-prinsje totaal geen rechten hebben. als de olie daar op is en de exorbitante salarissen niet meer betaald kunnen worden zijn ze zo weer weg. Die prinsjes uit Dubai zelf kunnen en doen helemaal niks.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_162725221
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:41 schreef LXIV het volgende:
Zonder olie is Dubai zo weer failliet.
Dat is nou net de visie die ze hebben. Dus investeren ze de oliedollars in het aantrekkelijk houden van het land. Slimmer dan NL die gas uit Groningen verpatst, uitgeeft zonder dat geld in de toekomst te investeren en vervolgens de Groningers in de grond laat wegzakken.

En ja, de architecten komen van elders, de uitvoerenden voornamelijk ook maar de regie ligt toch totaal in hun eigen handen. Het is alleen te hopen voor ze dat ze de hand niet overspelen en uiteindelijk met een lege pot en nutteloos dure infrastructuur blijven zitten.
pi_162731048
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat is visie? Ergens anders een wolkenkrabber zien staan en dat ook willen hebben? Zonder olie is Dubai zo weer failliet. Al hun expats en gastarbeiders behandelen ze slecht. De mensen die daar gaan wonen hebben geen enkele band met het land, omdat ze als niet-prinsje totaal geen rechten hebben. als de olie daar op is en de exorbitante salarissen niet meer betaald kunnen worden zijn ze zo weer weg. Die prinsjes uit Dubai zelf kunnen en doen helemaal niks.
Heb je alleen de eerste zin van mijn post gelezen of zo?
  zaterdag 4 juni 2016 @ 00:44:39 #121
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_162731290
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 21:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat is nou net de visie die ze hebben. Dus investeren ze de oliedollars in het aantrekkelijk houden van het land. Slimmer dan NL die gas uit Groningen verpatst, uitgeeft zonder dat geld in de toekomst te investeren en vervolgens de Groningers in de grond laat wegzakken.

En ja, de architecten komen van elders, de uitvoerenden voornamelijk ook maar de regie ligt toch totaal in hun eigen handen. Het is alleen te hopen voor ze dat ze de hand niet overspelen en uiteindelijk met een lege pot en nutteloos dure infrastructuur blijven zitten.
Maar als de olie op is, en dus het geld, waar willen ze dan van gaan leven? Misschien een semi-gezonde toeristenindustrie maar wat hebben mensen verder in de woestijn te zoeken?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_162733469
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 00:44 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Maar als de olie op is, en dus het geld, waar willen ze dan van gaan leven? Misschien een semi-gezonde toeristenindustrie maar wat hebben mensen verder in de woestijn te zoeken?
Waar leven ze nu in Dubai van? Niet van de olie. Nou ja, niet hoofdzakelijk: dat is zo'n 20% van het BBP.
pi_162733682
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 00:44 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Maar als de olie op is, en dus het geld, waar willen ze dan van gaan leven? Misschien een semi-gezonde toeristenindustrie maar wat hebben mensen verder in de woestijn te zoeken?
Mooie hotels, extreme architectuur, andere rijke mensen en heel veel strand langzamerhand. Wat moet een mens in godsnaam Monaco of st Tropez? Je vind het allemaal in Dubai. (behalve drank).
ib4: Ik heb er nix te zoeken, Schier is nog leuker.
pi_162746912
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 08:18 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Mooie hotels, extreme architectuur, andere rijke mensen en heel veel strand langzamerhand. Wat moet een mens in godsnaam Monaco of st Tropez? Je vind het allemaal in Dubai. (behalve drank).
ib4: Ik heb er nix te zoeken, Schier is nog leuker.
Drank vind je ook gewoon in Dubai. De meeste duurdere hotels serveren alcohol. In de Burj al Arab krijg je champagne als welkomstdrankje.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2016 20:00:52 ]
  zondag 5 juni 2016 @ 13:17:22 #125
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162760946
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:58 schreef oxylus11 het volgende:
Op dit moment wordt er in Jeddah (SA) gewerkt aan de eerst wolkenkrabber ter wereld die hoger wordt dan een kilometer. Dit bizar hoge gebouw is op dit moment nog maar zo'n zeven verdiepingen hoog, maar moet uiteindelijk 1007m worden. Welke Fokker volgt er nog meer de bouw van deze helaas niet al te mooie toren?

Even wat meer beeld:
Zover zijn ze nu ongeveer
[ afbeelding ]

En dit moet het worden
[ afbeelding ]

Ter vergelijking met andere wolkenkrabbers
[ afbeelding ]
Wat mij betreft telt het record enkel als je hoger kan staan als inwoner van het gebouw dan bij alle andere gebouwen. ;)
Misschien bedriegt het plaatje een beetje maar het lijkt erop dat je niet helemaal bovenaan in het gebouw gaat kunnen komen met een trap of een lift aangezien die piek steeds smaller wordt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')