abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148583815
quote:
99s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:17 schreef Awsom het volgende:

[..]

De terugslag van een M16 oid stelt echt niks voor
M1 is wel leuk :9
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148584869
quote:
99s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:18 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Met een .22 heb je geen terugslag.
Ook niet een beetje? Genoeg dat je het pistool lichtjes beweegt bij een slechte houding en hierdoor mist. Dat had ik namelijk begrepen maar ik heb het zelf helaas nog niet 'kunnen' proberen.

quote:
Echter moet je dan lid zijn van een vereniging, wat zeer leuk is :) Automatisch stelt volgens mij geen zak voor, al lijkt het me wel een keer leuk om te doen. Elk jaar schiet ik rond oud en nieuw een doosje kogels (50 st.) in een paar minuten leeg :@
Het lijkt me zeker leuk om de schietsport te beoefenen (vanwege de uitdaging om goed te mikken) maar ik heb de indruk dat het een vrij dure hobby is, ook als je een clubwapen gebruikt. Jij denkt dat automatisch relatief gemakkelijk is omdat het kaliber nog steeds klein is?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148585216
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ook niet een beetje? Genoeg dat je het pistool lichtjes beweegt bij een slechte houding en hierdoor mist. Dat had ik namelijk begrepen maar ik heb het zelf helaas nog niet 'kunnen' proberen.
Ik merk in ieder geval niets, zeker niet als je een wat zwaarder wapen hebt. Heb ooit met een vederlicht pistool geschoten en die kon ik niet eens stilhouden :')
quote:
Het lijkt me zeker leuk om de schietsport te beoefenen (vanwege de uitdaging om goed te mikken) maar ik heb de indruk dat het een vrij dure hobby is, ook als je een clubwapen gebruikt. Jij denkt dat automatisch relatief gemakkelijk is omdat het kaliber nog steeds klein is?
De hobby is niet duur, zeker niet als je met clubwapens schiet. Volgens mij is het hoogstens 250 euro per jaar (weet zo de tarieven van de KNSA niet, en die van clubs kunnen verschillen van elkaar), munitie kost rond de 4 euro per 50 kogels. Het is duurder als je op een gegeven moment je eigen wapens wil, maar veel hoge kosten hoef je maar eenmalig te maken. Munitie is wel duurder als je grotere kalibers wil (of je moet zelf je kogels maken, zoals ik).
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148585539
quote:
99s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik merk in ieder geval niets, zeker niet als je een wat zwaarder wapen hebt. Heb ooit met een vederlicht pistool geschoten en die kon ik niet eens stilhouden :')

[..]

De hobby is niet duur, zeker niet als je met clubwapens schiet. Volgens mij is het hoogstens 250 euro per jaar (weet zo de tarieven van de KNSA niet, en die van clubs kunnen verschillen van elkaar), munitie kost rond de 4 euro per 50 kogels. Het is duurder als je op een gegeven moment je eigen wapens wil, maar veel hoge kosten hoef je maar eenmalig te maken. Munitie is wel duurder als je grotere kalibers wil (of je moet zelf je kogels maken, zoals ik).
Dan ga ik dat waarschijnlijk in de toekomst eens doen wanneer ik een fulltime baan heb en ik niet zo hoef te kiezen tussen hobby's. :)
#NoDAPL
pi_148585615
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan ga ik dat waarschijnlijk in de toekomst eens doen wanneer ik een fulltime baan heb en ik niet zo hoef te kiezen tussen hobby's. :)
Je kan sowieso een keer naar een schietvereniging gaan en vragen of je er een keer mag schieten als introducee.
pi_148585709
quote:
99s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je kan sowieso een keer naar een schietvereniging gaan en vragen of je er een keer mag schieten als introducee.
Daar dacht ik ook al aan. Waarom niet?
#NoDAPL
pi_148585761
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook al aan. Waarom niet?
Bij onze vereniging ben je dan hooguit 4 euro kwijt voor het doosje kogels dat je er koopt. Dat zal bij veel verenigingen niet anders zijn.
pi_148585818
Wat is precies de uitdaging bij het schieten met een pistool? Waarom mikt de een beter dan de ander?
#NoDAPL
pi_148585985
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat is precies de uitdaging bij het schieten met een pistool? Waarom mikt de een beter dan de ander?
Elk schot opnieuw richten. Letten op je ademhaling. Letten op je houding. Op het juiste moment je arm laten zakken. Op het juiste moment de trekker overhalen. Elk schot opnieuw moeten plaatsen. Het werkt rustgevend (al zou je dat niet zeggen) en het is altijd fijn om te zien dat je steeds betere groepjes kan schieten.
  zondag 11 januari 2015 @ 21:55:30 #85
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148586167
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Handboogschieten is ook leuk. Echt een sport om tot rust te komen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_148586220
quote:
99s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:52 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Elk schot opnieuw richten. Letten op je ademhaling. Letten op je houding. Op het juiste moment je arm laten zakken. Op het juiste moment de trekker overhalen. Elk schot opnieuw moeten plaatsen. Het werkt rustgevend (al zou je dat niet zeggen) en het is altijd fijn om te zien dat je steeds betere groepjes kan schieten.
"Op het juiste moment" in functie van je ademhaling?
Ik geloof direct dat het rustgevend werkt. Hoeveel decibel komt er vrij bij een schot met een .22? Klopt het dat een politie-agent die ineens schiet met zijn pistool last kan krijgen van oorsuizen (dus gehoorschade)?
#NoDAPL
pi_148586280
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:55 schreef Cherna het volgende:

[..]

Handboogschieten is ook leuk. Echt een sport om tot rust te komen.
Dat heb ik ook overwogen, ik kan het in mijn plaats doen. Eerlijk gezegd heeft de film The Hunger Games nog wat meer mijn enthousiasme gewekt. :)
#NoDAPL
  zondag 11 januari 2015 @ 21:58:33 #88
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148586336
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat heb ik ook overwogen, ik kan het in mijn plaats doen. :)
Jarenlang gedaan. Maar door mijn verhuizing is er niets meer van terecht gekomen.
pi_148586627
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

"Op het juiste moment" in functie van je ademhaling?
Ik geloof direct dat het rustgevend werkt. Hoeveel decibel komt er vrij bij een schot met een .22? Klopt het dat een politie-agent die ineens schiet met zijn pistool last kan krijgen van oorsuizen (dus gehoorschade)?
.22 doe ik altijd zonder gehoorbescherming :@ 9mm weet ik niet, dat is wel wat feller dus kan zijn dat het oorsuizen dan kan komen. De .44 van mij maakt zo'n klap dat je die door een geïsoleerde muur nog kan horen :P

En in functie van je ademhaling en het moment dat je arm naar beneden gaat. Het is prachtig om dat goed te moeten timen :)
pi_148586651
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:58 schreef Cherna het volgende:

[..]

Jarenlang gedaan. Maar door mijn verhuizing is er niets meer van terecht gekomen.
Mijn oom is daar een aantal keer kampioen mee geworden :o
  zondag 11 januari 2015 @ 22:06:21 #91
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148586823
quote:
99s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Mijn oom is daar een aantal keer kampioen mee geworden :o
Mooi. In Brabant en Limburg zijn veel verenigingen.
pi_148586875
quote:
99s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

.22 doe ik altijd zonder gehoorbescherming :@ 9mm weet ik niet, dat is wel wat feller dus kan zijn dat het oorsuizen dan kan komen. De .44 van mij maakt zo'n klap dat je die door een geïsoleerde muur nog kan horen :P
Waarom maakt de 9mm meer geluid dan dan de 22 mm? Je zou verwachten dat de 22 mm. meer geluid maakt, veronderstellende dat de vuurkracht (explosie) hetzelfde is.

quote:
En in functie van je ademhaling en het moment dat je arm naar beneden gaat. Het is prachtig om dat goed te moeten timen :)
Zoveel had ik meegekregen, de kunst is om te schieten op het moment dat je ribben niet bewegen door de ademhaling aangezien je armen meebewegen met die ribben als je je armen voor je houdt.
#NoDAPL
pi_148587062
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom maakt de 9mm meer geluid dan dan de 22 mm? Je zou verwachten dat de 22 mm. meer geluid maakt, veronderstellende dat de vuurkracht (explosie) hetzelfde is.
.22 is kleiner (5,6mm)
pi_148587069
quote:

[..]

.22 niet 22 mm, 22mm zou bijna 2x zo groot zijn als .50 cal
pi_148587306
quote:

[..]

[..]

Zoveel had ik meegekregen, de kunst is om te schieten op het moment dat je ribben niet bewegen door de ademhaling aangezien je armen meebewegen met die ribben als je je armen voor je houdt.

Zie het verschil tussen .22 en 9mm. 22mm zou wel heel overdreven awesome zijn _O_
pi_148587537
quote:
99s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zie het verschil tussen .22 en 9mm. 22mm zou wel heel overdreven awesome zijn _O_
Oh, ik had de punt verkeerd geïnterpreteerd. :@
Niet om het een of ander maar waarom zo'n inconsistente maatvoering?
Wat een prutskogeltjes trouwens in vergelijking met de standaardkogels van een pistool wat politie-agenten en soldaten gebruiken. Hierover gesproken, en toevallig meteen weer wat meer ontopic, ik vraag me al lang af waarom die niet voor een kleiner kaliber kiezen. Als je met een .22 in iemand been, arm of romp schiet incapaciteer je die persoon dan niet net zo effectief?
#NoDAPL
  zondag 11 januari 2015 @ 22:20:56 #97
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148587715
quote:
99s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is die Nato 5.56 en 7.62 alleen voor automatische wapens?
pi_148587796
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Oh, ik had de punt verkeerd geïnterpreteerd. :@
Niet om het een of ander maar waarom zo'n inconsistente maatvoering?
Wat een prutskogeltjes trouwens in vergelijking met de standaardkogels van een pistool wat politie-agenten en soldaten gebruiken. Hierover gesproken, en toevallig meteen weer wat meer ontopic, ik vraag me al lang af waarom die niet voor een kleiner kaliber kiezen. Als je met een .22 in iemand been, arm of romp schiet incapaciteer je die persoon dan niet net zo effectief?
Volgens mij heeft een .22 minder stopkracht. Of eigenlijk geen stopkracht. Die maatvoering weet ik niet eerlijk gezegd.
pi_148588208
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:20 schreef Cherna het volgende:

[..]

Is die Nato 5.56 en 7.62 alleen voor automatische wapens?
nee hoor 7.62 is ook voor de SKS die semi-auto is en 5.56 gewoon voor civiele AR's
  zondag 11 januari 2015 @ 22:29:26 #100
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148588243
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:28 schreef wuuht het volgende:

[..]

nee hoor 7.62 is ook voor de SKS die semi-auto is en 5.56 gewoon voor civiele AR's
Ah thanks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')