Hee!
Op dit moment ben ik bezig met een uninversitaire opleiding(hiervoor VWO N&G +WisB en Economie gehaald).
Helaas ben ik hier totaal niet gelukkig en zie ik weinig heil in mijn toekomst.
Aangezien ik het medische van mijn opleiding wel heel interessant vind maar veel praktischer bezig wel ben ik aan het kijken naar andere mogelijkheden.
Je komt dan al snel bij bij verpleegkunde, maar ik zou dan graag veel mensen willen helpen en wat zien van de wereld. Het stukje structuur en orde van defensie staat mij eigenlijk ook wel aan.
Nu twijfel ik alleen een beetje over wat dingen:
Met mijn VWO zou nu de logische keuze zijn om HBO-V te gaan doen, echter zoals ik al eerder zei ben ik het liefst heel praktisch heel bezig.
Via een vriend hoorde ik van de opleiding VEVA aankomend ondeofficier Verpleegkundige.
Hierbij haal je dus MBO-V maar heb je elke 4 weken een praktijkweek en ben je ook al bezig met veel sporten en het leidinggeven. Daarnaast hoor ik dat je met VEVA vaak wel een behoorlijke kans hebt om aangenomen te worden. Hebben mensen hier ervaringen mee?
Verder ben ik benieuwd waar je bij de marine/landmacht dan allemaal te werk kan gaan.
Krijg je bijvoorbeeld bij de landmacht/mariniers ook nog een gevechtsfunctie?
En wat zijn de doorgroeimogelijkheden?
Zou je officier kunnen worden? en zoja, moet je daarvoor dan HBO-V hebben of kan dat ook met MBO?
Wel weer genoeg vragen denk ik zo, ik hoop dat er ervaringsexperts zijn die hun kennis met mij zouden willen delen.
Thanks!
[ Bericht 95% gewijzigd door Cobra4 op 13-01-2015 22:33:31 (OP teruggeplaatst) ]