Wat is een achterlijk cultuur?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De reden dat er een Boko Haram is en ook een IS komt onder andere door alle westerse avonturen en intriges in het midden oosten. Daarnaast is er natuurlijk ook een achterlijke cultuur, maar dat los je niet op door nog een land binnen te vallen.
Wilde hem in eerste instantie tweedehands bestellen, maar dan zul je wel opgelicht worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb er respect voor hoe jij 4/5e van een post kan filteren om je te storten op de rode lap. Hier een goed boek voor je: http://www.bol.com/nl/p/de-koran/1001004002624133/
Wat zou je zeggen op 't moment dat je tegen al je wetenschap en verwachtingen in te woord moet staan voor je ongeloof. Wat nou als je geen gelijk hebt?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 02:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mensen bij wie geen steekje los zit filteren alle doodswensen en andere negatieve dingen uit hun religie. De mensen waar wel een steekje los zit die krijgen van jullie het idee dat het haatboek wat positiefs is. Daarom moet je stoppen met meelopen met de groep en eens gaan nadenken of je wel een god wil volgen die allerlei idiote verboden heeft bedacht.
Er zijn volgens schattingen zo'n 28 miljoen verschillende goden momenteel. Als er al een religie correct is, dan kans dat jij het goed hebt kleiner dan dat je deze maand de loterij wint. Hoe kun je trouwens volhouden dat je een goede religie volgt, als je god mensen eeuwig gaat martelen omdat ze zijn ego niet streelden zonder bewijs van zijn bestaan?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:03 schreef darkmond het volgende:
[..]
Wat zou je zeggen op 't moment dat je tegen al je wetenschap en verwachtingen in te woord moet staan voor je ongeloof. Wat nou als je geen gelijk hebt?
Voor een deïstische God is in de verste verte misschien nog wat te zeggen, maar 'te woord staan voor je ongeloof?' Dat is zo'n volstrekt onzinnige en kinderachtige gedachte, dat ik niet zou weten waar je die vraag zou opwerpen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:03 schreef darkmond het volgende:
[..]
Wat zou je zeggen op 't moment dat je tegen al je wetenschap en verwachtingen in te woord moet staan voor je ongeloof. Wat nou als je geen gelijk hebt?
Zelfs als je het bestaan van een god als serieuze optie ziet, dan is de kans dat je ongelijk hebt sowieso bijna 100%. Er zijn inmiddels zo ongelofelijk veel goden geopperd dat de kans onvoorstelbaar klein is dat je de juiste god op de juiste manier aanhangt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 03:03 schreef darkmond het volgende:
[..]
Toch bijzonder dat islamitische geschriften zo vaak in het Engels zijn.quote:Ik laat ieder in z'n waarde, De kleinzoon van onze profeet zei ooit ''a human is either your brother in faith or equal in humanity''.
Dus als iemand je niet respecteert, dan respecteer je hem ook niet? Dus eerst moeten anderen goed zijn, want anders dan ben jij het ook niet? Ik zie niet in wat daar nou zo geweldig aan is. Ik vind het eerlijk gezegd vrij lomp en egocentrisch.quote:Volgens dit leef ik ook. Wie mij respecteert respecteer ik ook. Een persoon waarvan je ziet dat ie iets van een ''goed'' (is relatief maja) is, behandel je daar ook naar.
Het verschil tussen daar en hier. En ook de frequentie van een gebeurtenis speelt mee.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:21 schreef Inaithnir het volgende:
Nog geen 20 doden in Frankrijk: wereld wordt gek.
Mogelijk 2000 doden in Nigeria: kanttekening in de krant.
Ja, met name dat het dichtbij komt, en dat beangstigd meer dan ver weg. Ergens natuurlijk logisch, je kunt je niet alles persoonlijk gaan aantrekken, dan heb je geen leven meer!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het verschil tussen daar en hier. En ook de frequentie van een gebeurtenis speelt mee.
Weet ik, maar ergens is het toch diep triest ook. Wij vechten voor het recht dat ieder mensenleven evenveel waard is, en dan dit. Beetje ironisch.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:32 schreef I-care het volgende:
[..]
Ja, met name dat het dichtbij komt, en dat beangstigd meer dan ver weg. Ergens natuurlijk logisch, je kunt je niet alles persoonlijk gaan aantrekken, dan heb je geen leven meer!
Er zijn wel wat foto's te vinden, zoek op #baga of #bokoharamquote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:16 schreef I-care het volgende:
Wat me altijd opvalt bij zulke massaslachtingen is dat er geen enkel foto opduikt van de gruwels, terwijl hier elke foto te zien is van kopschoppers tot publieke executies? Waarom is dat?
Het gaat mij er niet om die foto's te willen zien, maar het hele idee ervan. We willen graag nieuws zien, dan ook graag de naakte waarheid.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:07 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Er zijn wel wat foto's te vinden, zoek op #baga of #bokoharam
(niet doen met zwakke maag)
Slachtingen zijn gewoon dagelijkse realiteit op meerdere plekken in de wereld, en tegenwoordig wordt alles vastgelegd. De beelden hiervan zijn wel te vinden op internet, maar omdat ze te gruwelijk zijn worden ze niet getoond.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:15 schreef I-care het volgende:
[..]
Het gaat mij er niet om die foto's te willen zien, maar het hele idee ervan. We willen graag nieuws zien, dan ook graag de naakte waarheid.
Zulke verschrikkelijkheden zouden allang de wereld uit moeten zijn. Maar helaas is dat nog geen realiteit vandaag de dag. En als de naakte waarheid geen nieuws mag zijn, dan graag ook geen vermelding. Houd het dan lekker dicht bij huis allemaal en verdiepen daarin.
Dan schakelen ze maar over op het jeugdjournaal.. Maak iets nieuws in zijn totaliteit of helemaal niet zou ik zeggen. Wat is de nieuwswaarde van halfslachtige berichtgeving en achtergronden in het nieuws?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:20 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Slachtingen zijn gewoon dagelijkse realiteit op meerdere plekken in de wereld, en tegenwoordig wordt alles vastgelegd. De beelden hiervan zijn wel te vinden op internet, maar omdat ze te gruwelijk zijn worden ze niet getoond.
Vraag dat Obama toen Amerikanen Bin Laden ombrachten, en zogenaamd foto's hadden gemaakt die niet gepubliceerd konden worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:25 schreef I-care het volgende:
[..]
Dan schakelen ze maar over op het jeugdjournaal.. Maak iets nieuws in zijn totaliteit of helemaal niet zou ik zeggen. Wat is de nieuwswaarde van halfslachtige berichtgeving en achtergronden in het nieuws?
Tja, het is overal hetzelfde zeg maar..quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:28 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Vraag dat Obama toen Amerikanen Bin Laden ombrachten, en zogenaamd foto's hadden gemaakt die niet gepubliceerd konden worden.
Er wordt toch ook gewoon over bericht? Zou alleen niet weten waarom je op het journaal ook nog de beelden moet tonen van de inmiddels overhoop geschoten Nigerianen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:25 schreef I-care het volgende:
[..]
Dan schakelen ze maar over op het jeugdjournaal.. Maak iets nieuws in zijn totaliteit of helemaal niet zou ik zeggen. Wat is de nieuwswaarde van halfslachtige berichtgeving en achtergronden in het nieuws?
Klopt, maar wat is de nieuwswaarde ervan? Welk effect heeft het, en welk nut.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:35 schreef Downwards het volgende:
[..]
Er wordt toch ook gewoon over bericht? Zou alleen niet weten waarom je op het journaal ook nog de beelden moet tonen van de inmiddels overhoop geschoten Nigerianen.
Het 'nieuws' is dat de barbarij van Boko Haram onverminderd doorgaat en dat de militairen die de bevolking zouden moeten beschermen er ook niet tegen opgewassen zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:36 schreef I-care het volgende:
[..]
Klopt, maar wat is de nieuwswaarde ervan? Welk effect heeft het, en welk nut.
jaja, maar wat moeten wij daarmee?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:39 schreef Downwards het volgende:
[..]
Het 'nieuws' is dat de barbarij van Boko Haram onverminderd doorgaat en dat de militairen die de bevolking zouden moeten beschermen er ook niet tegen opgewassen zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |