Ja, dat was ook totaal niet mijn opmerking.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:58 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dat ze niet zomaar even een stopteken aan zon auto kunnen geven, daar zit heus wel een plan achter voor ze tot actie over gaan.
quote:Oh, wat is het verleidelijk op dit moment. Mijn onderbuik spreekt tot mij en roept: “Godverdomme, het zijn wéér Moslims.” Een stem in mijn hoofd zegt: “Ja, maar misschien is het wel een inside job? Ja, dát is het, het is een inside job van de CIA om Moslims in een kwaad daglicht te zetten. Rustig kon ik weer slapen, met één van deze twee absolute waarheden als gedachte.
Toch werd ik wakker met een knagend gevoel. Dat klopt toch niet? Ik ken zoveel goede jongens die toevallig Moslim zijn. Zo is er Samir, een eikel van een vent maar wel aardig. De altijd politiek correcte en nette Khalid maar ook de stoere Ahmed die een klein hartje heeft. Jongens die ik al jaren ken en die toevallig naast het feit dat ze dezelfde leeftijd als mij hebben, uit eenzelfde sociaal circuit komen, houden van dezelfde soort kleding, humor, voedsel, muziek en TV-programmas, Moslim zijn.
Nu ik erover nadenk, ik heb meer gelijkenissen met mijn Moslim vrienden dan dat ik ervan verschil. Zou ik in staat kunnen zijn om een aanslag te plegen? Nee. Resuluut nee. Zo ben ik niet. Zij zijn extremistische gekken, gehersenspoelde idioten die niet kunnen nadenken, monsters gecreeerd door de fundamentalistische tak van de Islam of door de CIA. Het zijn eenlingen die gek zijn geworden. Net zoals Tristan van der Vlis. Oh, wacht, hij was geen moslim. Slecht voorbeeld. Net zoals Anders Breivik. Shit, ik bedoel natuurlijk, net zoals Timothy McVeigh! Ok, laat de voorbeelden maar even zitten.
Wat dwingt iemand eigenlijk tot een daad zoals deze? Om die vraag te beantwoorden moeten wij kijken naar wat deze jongens uniek maakt. Ok, we weten dus dat het om jongens in de leeftijd tussen de 20 en de 30 gaat. Het zijn Moslims en ze zijn geboren in Frankrijk. Dat schiet niet op, daar zijn er miljoenen van in Frankrijk. Zijn er dan miljoenen potentiele terroristen? Dat lijkt mij niet aannemelijk, als dat wel het geval was dan zouden er op dagelijkse schaal soortgelijke incidenten plaatsvinden.
Wat is het dan werkelijk? De werkelijkheid is dat wij in de pubertijd allemaal zoekende zijn naar een identiteit. Wie je ook bent, wit, zwart, moslim of Christen. Je bent op zoek naar waar jouw voorkeuren liggen, naar welke muziek je wilt luisteren, bij welke subcultuur je wilt behoren, en zelfs waar je een hekel aan hebt. Als we het puur procentueel bekijken is er altijd een groep jongeren kwetsbaarder voor propaganda dan anderen. We hebben meisjes die kwetsbaar zijn en in het loverboy circuit gelokt worden, we hebben jongens die het drugscircuit ingaan maar ook jongens die terrorist worden. En nee, dat is niet etnisch bepaald, of geloofsbepaald. Er zijn óók Nederlandse jongeren naar Syrie gegaan om te vechten.
De groep jongeren die naar oorlogsgebieden gaan om te vechten heeft een broederschap gevonden en een doel in het leven. Het sterven voor het grotere goed. Het vechten tegen de vijand. Het altijd bezig zijn met het volgen van het ware pad. Ze volgen trainingen, krijgen een uniform en gaan naar Irak om daar bommen te laten vallen. Ze moeten bergen oplopen als training en drinken bier om het kameraadschap te bevorderen. Op hun 18e worden ze voor het eerst geconfronteerd met een vijand die ze moeten afknallen zonder er ook maar één seconde over na te mogen denken. Dit alles terwijl ze niet weten dat ze slechts in de val zijn gelokt door volwassen, slimmere mensen die hun eigen oorlog aan het vechten zijn op grotere schaal. Schaf toch alstublieft de Nederlandse krijgsmacht af.
Ze kunnen ook de benen nemen naar e.o.a. tropisch eiland om van een vakantie te genieten.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ze kunnen toch ook de benen nemen naar Nederland? Niet met het doel om Wilders te doden.
Ja, ik hoop dat jij, net als Mystikvm, gelijk hebt. Persoonlijk ben ik hier echt niet zo zeker van. Waarom bijv. een rocket launcher meezeulen? Bovendien acht ik de kans toch erg groot dat als het uitloopt op een keuze tussen de cel of de dood (ongeacht hun oorspronkelijk intentie, die misschien nog best op wegkomen kan zijn gericht), ze toch voor dat laatste zullen kiezen en in die dood zullen ze dan ook nog wel graag wat andere mensen meenemen vrees ik...quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:50 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Als ze voor de martelaarsdood zouden kiezen dan waren ze niet gevlucht. Daarnaast zijn ze ook nergens meer het gevecht aangegaan. Bij de carjacking hebben ze niet geschoten en ook bij de overval op het tankstation niet.
Dat zou kunnen. Maar als twee Frans sprekende lieden van Arabische komaf zich ineens in Nederland melden bij de Albert Heijn, dan is dat verdachter dan wanneer ze gewoon ergens in Frankrijk hun toevlucht zoeken.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ze kunnen toch ook de benen nemen naar Nederland? Niet met het doel om Wilders te doden.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik hoor net dat ze met een BUK systeem rondrijden.
ja, stiekem bukken ze graag voor elkaarquote:Op donderdag 8 januari 2015 12:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Met twee gewapende mannen?quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:03 schreef humorduck28 het volgende:
Er schijnen meerdere witte Renault Clio's rond te rijden.
Waar? In Frankrijk?quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:03 schreef humorduck28 het volgende:
Er schijnen meerdere witte Renault Clio's rond te rijden.
Het is allemaal speculatie natuurlijk, maar ik begin te vermoeden dat de extremisten van tegenwoordig propaganda als belangrijker wapen zien dan de dood. Ze zullen denk ik elke mogelijkheid aan willen grijpen om extra zieltjes te winnen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:01 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, ik hoop dat jij, net als Mystikvm, gelijk hebt. Persoonlijk ben ik hier echt niet zo zeker van. Waarom bijv. een rocket launcher meezeulen? Bovendien acht ik de kans toch erg groot dat als het uitloopt op een keuze tussen de cel of de dood (ongeacht hun oorspronkelijk intentie, die misschien nog best op wegkomen kan zijn gericht), ze toch voor dat laatste zullen kiezen en in die dood zullen ze dan ook nog wel graag wat andere mensen meenemen vrees ik...
Bron?quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:04 schreef Smack10 het volgende:
11:55 GMT:
An armed man was sighted in Paris’ La Defense business district, according to reports. It is unknown if he is the same individual suspected in the La porte de Chatillon attack earlier on Thursday, which left one police officer dead and a city employee critically injured.
Employees at La Defense, Europe's largest purpose-built business district, have been told not to leave their offices following reports of the gunman. Helicopters have been reported hovering in the area.
Blijkt vals alarm te zijn. Alle mannen zijn bewapend met een gun. Sommigen hebben een grotere dan anderen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:03 schreef Smack10 het volgende:
Hoe is het met die gesignaleerde ongewapende man?
Als die op een kerk werden geplakt wel ja. Anders niet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er waren ook Christenen die beledigd waren door de Harry Potter boeken van JK Rowling. Was elk nieuw Harry Potter boek dan ook een moedwillige belediging?
die is niet gevondenquote:Op donderdag 8 januari 2015 13:03 schreef Smack10 het volgende:
Hoe is het met die gesignaleerde ongewapende man?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |