abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:40:00 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148457939
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:34 schreef C.Carrera het volgende:

[..]

Nouja ik gaf aan dat ik biseksueel ben maar ik vind alles aan vrouwen geweldig op seksueel vlak maar wat mannen betreft raak ik alleen opgewonden om orale seks te geven en gepeneteerd te worden, en zo moet ik er niet aan denken om gepijpt te worden door een man of een man te prenetreren maar gebeft worden lijkt me daarentegen weer fantastisch en het toppunt van vrouwelijke seksualiteit. Dat duid toch wel op enige relatie tussen seksuele oriëntatie en geslachtsidentiteit?
Niet per se. De meeste biseksuelen hebben een lichte of sterke voorkeur voor 1 geslacht, soms is dat hetzelfde geslacht als zijzelf soms juist niet. Jij leunt toevallig meer richting vrouwen.

Er zijn zat biseksuelen die zich prima kunnen vinden in hun geslachtsidentiteit. Die voelen zich dus prima thuis in hun fysiologische staat. Tegenovergesteld zijn er genoeg hetero's die zich juist zelf meer man of vrouw voelen terwijl ze dat niet zijn.

Hoewel er wellicht statistische relaties te vinden zijn (met een fysiologische/neurologische grondslag) tussen geslachtsidentiteit en seksuele voorkeur is dat op individueel vlak weinig relevant (zoals dat altijd met statistiek is). Jij bent zoals jij bent en je zal binnen die parameters moeten werken om gelukkig te worden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_148459359
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:04 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dit klinkt als een erg beperkt beeld van 'vrouw zijn'. Een ideaal dat je voor jezelf hebt gecreëerd.
Volgens mij is het zo (maar dat kun je dus beter even in dat andere topic vragen) dat als je serieus overweegt om door het leven te gaan als het geslacht dat je je van binnen voelt etc dat je dan eerst een poos zo moet leven om te toetsen of je beeld van het geheel wel klopt
Ik vind dat eigenlijk wel passen bij wat je hier typt want het klinkt alsof je te veel chickflicks hebt gezien ;)
Goed punt.

Als je een middagje Gooische vrouwen kijkt, of je ziet Beyoncé dansen op stage kan je bewondering voor vrouwen groeien. Maar of het nu echt zo prettig zou voelen als je er zelf een was is nog maar de vraag. Gefascineerd zijn door iets is niet hetzelfde als het willen zijn denk ik.

Ik speelde als klein jongetje ook met Barbies, en heb zelfs wel meer dan eens een jurk aangetrokken in de speelhoek. Maar ik voel me verder niet in een verkeerd lichaam zitten als man, en heb ontdekt dat het juist erg prettig kan voelen om erg mannelijke kenmerken te hebben.

Dus TS ik zou vooral geen overhaaste beslissingen nemen, maar gewoon de tijd voor jezelf nemen om te ontdekken wat je prettig vind. Misschien ben je simpelweg een crossdresser. Dat je jezelf wilt verkleden als vrouw hoeft nog niet te betekenen dat je ook gelukkig zou worden van een geslachtsverandering.
  donderdag 8 januari 2015 @ 11:21:52 #28
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_148460598
Uiteindelijk gaat het om je identiteit, waar identificeer je je mee, niet met wat je leuk vindt om te doen of aan te trekken. Het gaat niet om "ik voel me vrouw" of "ik wil vrouw zijn" maar om "ik bén vrouw". Je kunt als man prima in jurkjes lopen en je wenkbrauwen epileren en alles. De maatschappij kijkt daar raar tegenaan, maar uiteindelijk is het alleen maar cultureel bepaald dat dat soort dingen voor vrouwen is.

Je genderidentiteit gaat veel dieper. Dat is een werkelijke, fysieke discrepantie tussen brein en lichaam. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat de hersenen van transgender personen meer kenmerken vertonen met het geslacht waarmee ze zich identificeren dan met het geslacht waarmee ze geboren zijn (ja, de hersenen van mannen en vrouwen verschillen fysiek).

Dat veroorzaakt ook deels die "haat" voor het lichaam, volgens de neuropaden in je brein hoort je lichaam er anders uit te zien.

Maar zoals alles wat de menselijke identiteit betreft ligt het allemaal veel ingewikkelder en zijn er uitzonderingen en mensen die het minder of anders ervaren, net zoals de ene doodziek is van een griepje en de ander vrolijk naar z'n werk gaat. Ik wil vooral duidelijk maken dat gendernon-conform gedrag niet noodzakelijk betekent dat je transgender bent. De kans is groter dat je dat niet bent, namelijk (als het alleen over het gedrag/voorkeur gaat).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_148464101
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:21 schreef wonderer het volgende:
Uiteindelijk gaat het om je identiteit, waar identificeer je je mee, niet met wat je leuk vindt om te doen of aan te trekken. Het gaat niet om "ik voel me vrouw" of "ik wil vrouw zijn" maar om "ik bén vrouw". Je kunt als man prima in jurkjes lopen en je wenkbrauwen epileren en alles. De maatschappij kijkt daar raar tegenaan, maar uiteindelijk is het alleen maar cultureel bepaald dat dat soort dingen voor vrouwen is.

Je genderidentiteit gaat veel dieper. Dat is een werkelijke, fysieke discrepantie tussen brein en lichaam. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat de hersenen van transgender personen meer kenmerken vertonen met het geslacht waarmee ze zich identificeren dan met het geslacht waarmee ze geboren zijn (ja, de hersenen van mannen en vrouwen verschillen fysiek).

Dat veroorzaakt ook deels die "haat" voor het lichaam, volgens de neuropaden in je brein hoort je lichaam er anders uit te zien.

Maar zoals alles wat de menselijke identiteit betreft ligt het allemaal veel ingewikkelder en zijn er uitzonderingen en mensen die het minder of anders ervaren, net zoals de ene doodziek is van een griepje en de ander vrolijk naar z'n werk gaat. Ik wil vooral duidelijk maken dat gendernon-conform gedrag niet noodzakelijk betekent dat je transgender bent. De kans is groter dat je dat niet bent, namelijk (als het alleen over het gedrag/voorkeur gaat).
Ik heb m'n lichaam nooit echt gehaat zoals je andere transgenders soms wel eens hoort zeggen, die daardoor bovendien vaak ook liever geen seks voor hun geslachtsveranderde operatie hebben. En al hoewel het me fantastisch lijkt om gebeft te worden terwijl dat nu eenmaal niet kan als vrouw lijkt het me ook geweldig om een meisje te penetreren wat dan weer niet kan als vrouw..

Wat de hersenen betreft, waarin onderscheid een mannelijk brein zich van een vrouwelijke brein?
pi_148464558
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:00 schreef C.Carrera het volgende:

[..]

Ik heb m'n lichaam nooit echt gehaat zoals je andere transgenders soms wel eens hoort zeggen, die daardoor bovendien vaak ook liever geen seks voor hun geslachtsveranderde operatie hebben. En al hoewel het me fantastisch lijkt om gebeft te worden terwijl dat nu eenmaal niet kan als vrouw lijkt het me ook geweldig om een meisje te penetreren wat dan weer niet kan als vrouw..

Wat de hersenen betreft, waarin onderscheid een mannelijk brein zich van een vrouwelijke brein?
Betreft dat beffen; hoe kun je daar eigenlijk een voorstelling bij hebben als je geen vagina hebt? Dat snap ik niet echt.
pi_148464587
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:13 schreef Tandava het volgende:

[..]

Betreft dat beffen; hoe kun je daar eigenlijk een voorstelling bij hebben als je geen vagina hebt? Dat snap ik niet echt.
Fantasie?
Copthorne 2.0
pi_148464608
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:13 schreef Tandava het volgende:

[..]

Fantasie? Copthorne was me voor... :P ik kan me als man best iets voorstellen.... Al zal dat waarschijnlijk erg ver naast de werkelijkheid zitten.

Maar dat hebben veel mensen ook met de eerste keer :7 dat ze het zich anders hadden voorgesteld.
pi_148464794
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:14 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Fantasie? Copthorne was me voor... :P ik kan me als man best iets voorstellen.... Al zal dat waarschijnlijk erg ver naast de werkelijkheid zitten.

Maar dat hebben veel mensen ook met de eerste keer :7 dat ze het zich anders hadden voorgesteld.
Dan hebben jullie waarschijnlijk een levendigere fantasie dan ik. Kan me echt alleen aan mannelijk gerelateerde lichaamsdelen gevoelens voorstellen :P
  donderdag 8 januari 2015 @ 13:25:07 #34
71919 wonderer
pi_148464964
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:00 schreef C.Carrera het volgende:

[..]

Ik haatte mijn lichaam ook niet, ik was alleen niet blij (zwak uitgedrukt) met bepaalde onderdelen. Maar ik dacht van kleins af aan al dat ik bij de jongetjes hoorde, de mensen die voor mij een voorbeeld waren, waar ik me aan spiegelde, waar ik tegen opkeek, waren zonder uitzondering man (zowel op TV als in mijn omgeving). Ik voelde en voel me meer verbonden met de mannelijke manier van denken, etc etc. Kortom, ik heb een mannelijke identiteit.

quote:
Een mannelijk brein heeft meer witte massa, bijvoorbeeld, en er is een verschil in de omvang van de hypofyse.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_148465082
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:25 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik haatte mijn lichaam ook niet, ik was alleen niet blij (zwak uitgedrukt) met bepaalde onderdelen. Maar ik dacht van kleins af aan al dat ik bij de jongetjes hoorde, de mensen die voor mij een voorbeeld waren, waar ik me aan spiegelde, waar ik tegen opkeek, waren zonder uitzondering man (zowel op TV als in mijn omgeving). Ik voelde en voel me meer verbonden met de mannelijke manier van denken, etc etc. Kortom, ik heb een mannelijke identiteit.

[..]

Een mannelijk brein heeft meer witte massa, bijvoorbeeld, en er is een verschil in de omvang van de hypofyse.
Veel van mijn rolmodellen (maar lang niet allemaal) zijn ook mannen maar ligt dat niet aan het feit dat mannen in de hedendaagse Westerse maatschappij nou eenmaal meer ''in the picture'' staan doordat ze oververtegenwoordigd zijn in veel sectoren?

Hoe zit dat met homo's, die gedragen zich vaak ook vrouwelijker dan heteromannen, zit er dan ook verschil tussen de hersenen van heteromannen en homo's?
pi_148465133
Overigens heb ik vrouwen wel altijd als het meer redelijke geslacht gezien: vaak zijn vrouwen empathieser, liever, minder aggresief etc.
pi_148465286
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:30 schreef C.Carrera het volgende:
Overigens heb ik vrouwen wel altijd als het meer redelijke geslacht gezien: vaak zijn vrouwen empathieser, liever, minder aggresief etc.
Daar moet ik je gelijk in geven. Maar dat jij hun liever om je heen hebt wil toch niet zeggen dat je net als hun moet zijn?

Ben je in je leven slecht behandeld door mannen?
  donderdag 8 januari 2015 @ 13:35:32 #38
71919 wonderer
pi_148465306
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:28 schreef C.Carrera het volgende:

[..]

Veel van mijn rolmodellen (maar lang niet allemaal) zijn ook mannen maar ligt dat niet aan het feit dat mannen in de hedendaagse Westerse maatschappij nou eenmaal meer ''in the picture'' staan doordat ze oververtegenwoordigd zijn in veel sectoren?
Als iemand je niet aanspreekt, wordt het toch ook geen rolmodel? Ik weet het niet. Ik laat het wel overkomen alsof het een soort van algemeenheid is, maar het is natuurlijk voor iedereen weer (een beetje) anders. Ik wil vooral de "ik had vroeger ook een barbie en ik ben gewoon man"-argumenten een beetje ontkrachten. Zeker omdat er ook transvrouwen zijn die typisch mannelijke hobby's hebben en transmannen die best graag vrouwelijke kleding dragen. Identiteit dicteert niet een bepaald soort gedrag.
quote:
Hoe zit dat met homo's, die gedragen zich vaak ook vrouwelijker dan heteromannen, zit er dan ook verschil tussen de hersenen van heteromannen en homo's?
Geen idee. Er zijn onderzoeken die uitwijzen dat er wel verschillen zijn, maar daar heb ik me minder in verdiept. Het zou elkaar sowieso tegenspreken, want dan zouden homoseksuele transmannen niet bestaan.
pi_148466107
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:35 schreef wonderer het volgende:

[..]

Als iemand je niet aanspreekt, wordt het toch ook geen rolmodel? Ik weet het niet. Ik laat het wel overkomen alsof het een soort van algemeenheid is, maar het is natuurlijk voor iedereen weer (een beetje) anders. Ik wil vooral de "ik had vroeger ook een barbie en ik ben gewoon man"-argumenten een beetje ontkrachten. Zeker omdat er ook transvrouwen zijn die typisch mannelijke hobby's hebben en transmannen die best graag vrouwelijke kleding dragen. Identiteit dicteert niet een bepaald soort gedrag.

[..]

Geen idee. Er zijn onderzoeken die uitwijzen dat er wel verschillen zijn, maar daar heb ik me minder in verdiept. Het zou elkaar sowieso tegenspreken, want dan zouden homoseksuele transmannen niet bestaan.
Ik snap niet echt wat het punt is dat je wilt maken met de dikgedrukte stuk.

Wat die onderzoeken betreft: Er zijn ook ''gewoon mannelijke'' homo's dus dat hoeft elkaar toch niet tegen te spreken?
pi_148466212
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:35 schreef Tandava het volgende:

[..]

1. Daar moet ik je gelijk in geven. Maar dat jij hun liever om je heen hebt wil toch niet zeggen dat je net als hun moet zijn?

2. Ben je in je leven slecht behandeld door mannen?
1. Daar zit wat in ja.

2. Ja, maar niets traumatisch en ik reken eerder de bevolkingsgroep waartoe die mannen behoren erop af dan het geslacht waartoe zij behoren.
  donderdag 8 januari 2015 @ 13:58:27 #41
71919 wonderer
pi_148466225
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:55 schreef C.Carrera het volgende:

[..]

Ik snap niet echt wat het punt is dat je wilt maken met de dikgedrukte stuk.

Wat die onderzoeken betreft: Er zijn ook ''gewoon mannelijke'' homo's dus dat hoeft elkaar toch niet tegen te spreken?
Mijn train of thought ging halverwege op een ander spoor verder dus die eerste zin kun je vergeten ;) Ik wilde iets zeggen over dat rolmodellen je aanspreken, anders worden het geen rolmodellen, dus dan kun je nog zo veel mannen op TV laten zien, als ze niet iets doen dat met jouw eigen identiteit resoneert, worden het geen rolmodellen.

Dat zou betekenen dat gedrag en interesses direct samenhangen met de constructie van het brein, en dat homoseksuele transmannen per definitie "mannelijke" homo's zijn.

Het gaat me te ver om daar uitspraken over te doen, zo veel weet ik er niet vanaf ;)
pi_148469706
Het leest meer alsof je een travestiet bent.
compact en kleverig.
pi_148470322
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
Het leest meer alsof je een travestiet bent.
Waar leid je dat precies van af?
pi_148470697
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:46 schreef C.Carrera het volgende:

[..]

Je zei bv. dat je opgewonden raakt van vrouwenkleding en transgendermodellen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:57:36 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148470881
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:30 schreef C.Carrera het volgende:
Overigens heb ik vrouwen wel altijd als het meer redelijke geslacht gezien:
Daar is je antwoord. It takes a woman to think that women are reasonable.
pi_148470907
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:54 schreef Gewas het volgende:

[..]

Je zei bv. dat je opgewonden raakt van vrouwenkleding en transgendermodellen.
Is dat iets dat (bijna) niet voorkomt onder transgenders? Overigens is het niet zo dat ik alleen maar op opgewonden raak van transgendermoddelen.
pi_148470939
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Daar is je antwoord. It takes a woman to think that women are reasonable.
Is dat serieus bedoelt of maak je een grapje?
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:04:38 #48
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148471228
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:58 schreef C.Carrera het volgende:

[..]

Is dat serieus bedoelt of maak je een grapje?
Het was zo'n mooi moment waarop het grappige ding om te zeggen overeen kwam met het ware ding om te zeggen.
pi_148471879
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:46 schreef C.Carrera het volgende:

[..]

je draagt graag vrouwenkleding en doet graag vrouwendingen, je kijkt tegen vrouwen op, maar ik lees niets waaruit zou blijken dat je je echt vrouw voelt.
compact en kleverig.
pi_148472832
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:17 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

je draagt graag vrouwenkleding en doet graag vrouwendingen, je kijkt tegen vrouwen op, maar ik lees niets waaruit zou blijken dat je je echt vrouw voelt.
Ik heb moeite om m'n gevoels omtrent transgenderisme echt goed duidelijk te maken met woorden aan anderen, wat zou er bijvoorbeeld wel op kunnen wijzen dat ik me echt een vrouw voel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')