dat was te verwachten en geeft gewoon aan hoe precair de situatie overal isquote:Op donderdag 8 januari 2015 08:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Mocro's haten nu ook op de " verkaaste" Aboutaleb:p ze willen zich niet verdedigen door de acties van extremisten.
twitter:TelegraphNews twitterde op donderdag 08-01-2015 om 08:51:56Breaking: automatic gunfire reported at Montrouge near Paris. Gunmen escaped in metro, say French reports http://t.co/2J4WQdJnTp reageer retweet
Het is allemaal maar slappe hap hoor. Als we Assad echt willen verwijderen zouden we ook posities van het regime aanvallen. Maar dat doen we niet, want dan wordt Rusland boos.quote:Op donderdag 8 januari 2015 08:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Niks ach kom op, we hebben jarenlang daar groeperingen geld, wapens en training gegeven.
Dat op een gegeven moment die zich tegen de sponsors keert als ze hebben wat ze willen (wapens etc.) is niet de eerste keer.
hij is de zwager van die broers en wordt verdacht van hulpquote:Op donderdag 8 januari 2015 08:57 schreef Kosmoproleet het volgende:
De 18-jarige jongen is direct vastgezet door de politie. Hij stond ingeschreven bij een school in de stad Reims, ten noordoosten van Parijs. Het is nog onduidelijk of de student iets te maken heeft gehad met de aanslagen en wat zijn relatie is met de twee andere verdachten. Volgens de Franse zender BFM TV zouden klasgenoten van de jongen hebben gezegd dat hij gisteren tijdens de aanslag in een klaslokaal aanwezig was.
Volgens mij hebben ze gewoon iemands ID gejat en in de auto geleged.
En hoe ga je die lui vinden? Die leven erg terug getrokken en hun kring is erg klein. Die gaan vast niet met mij of met jou of met hun collega's effe een bakkie doen op vrijdagmiddag. Het zal erg lastig worden om die gasten te filteren. En daarnaast moet je een wettelijke basis hebben om ze op te sluiten. Het is gewoon moeilijk.quote:Op donderdag 8 januari 2015 08:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tis niet snel goed he![]()
maar ik vond het in elk geval een krachtig signaal... want zoals we gisteren al zaten zijn er nog 'zat' sympathisanten.. Dus begin maar vast met (op)zoeken
07.58 One suspect reportedly arrested after shootout in Malakoff, southern Paris.quote:Op donderdag 8 januari 2015 08:55 schreef YazooW het volgende:
twitter:TelegraphNews twitterde op donderdag 08-01-2015 om 08:51:56Breaking: automatic gunfire reported at Montrouge near Paris. Gunmen escaped in metro, say French reports http://t.co/2J4WQdJnTp reageer retweet
Hij heeft zichzelf aangegeven wel meteen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 08:59 schreef crv het volgende:
[..]
hij is de zwager van die broers en wordt verdacht van hulp
als je ze niet kan vinden kun je er ook geen debat mee aangaanquote:Op donderdag 8 januari 2015 09:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
En hoe ga je die lui vinden? Die leven erg terug getrokken en hun kring is erg klein. Die gaan vast niet met mij of met jou of met hun collega's effe een bakkie doen op vrijdagmiddag. Het zal erg lastig worden om die gasten te filteren. En daarnaast moet je een wettelijke basis hebben om ze op te sluiten. Het is gewoon moeilijk.
Hoe gek het ook klinkt ik denk dat een debat aangaan met die lui misschien wel de beste oplossing is. Van joh je wil dit en dat doen omdat je zegt dat het moet van het geloof . Laat maar zien waar het staat. Daarom denk ik dat hen weer toelaten tot de moskee zin kan hebben.
Als je ze weer toelaat tot de gemeenschap dan zijn ze weer vindbaar.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:02 schreef crv het volgende:
[..]
als je ze niet kan vinden kun je er ook geen debat mee aangaan
niet meteen, pas s' avonds nadat zijn rondwaarde op de social mediaquote:Op donderdag 8 januari 2015 09:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hij heeft zichzelf aangegeven wel meteen.
dat betwijfel ikquote:Op donderdag 8 januari 2015 09:02 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als je ze weer toelaat tot de gemeenschap dan zijn ze weer vindbaar.
Als je niks weet, dan is dat ook het moment dat je weet dat je ermee in verband wordt gebracht he.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:02 schreef crv het volgende:
[..]
niet meteen, pas s' avonds nadat zijn rondwaarde op de social media
hij wordt verdacht zijn zwagers te hebben geholpen, ik neem aan dat dat niet zomaar gezegd wordtquote:Op donderdag 8 januari 2015 09:03 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Als je niks weet, dan is dat ook het moment dat je weet dat je ermee in verband wordt gebracht he.
die fotoquote:Op donderdag 8 januari 2015 08:36 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Linkerhelft is zo te zien de achterpagina.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 08:30 schreef Happel het volgende:
[..]
Je vergeet de NRC Next
[ afbeelding ]
Het is altijd de vraag of het zin heeft de radicalen zelf aan te spreken. Net zoals in criminele groeperingen is de harde kern te hard, maar kan deze alleen zo worden met de zachtere schil. Parijs is geen verlaten oorlogsgebied, dus dat de schutters de banlieus in kunnen verdwijnen, dat kan alleen als een groep mensen die ze kent hen onderdak bieden, anderzijds helpen of tenminste moedwillig de andere kant op kijken. Als deze groep nog wel om de samenleving had gegeven zouden ze wel geklikt hebben.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
En hoe ga je die lui vinden? Die leven erg terug getrokken en hun kring is erg klein. Die gaan vast niet met mij of met jou of met hun collega's effe een bakkie doen op vrijdagmiddag. Het zal erg lastig worden om die gasten te filteren. En daarnaast moet je een wettelijke basis hebben om ze op te sluiten. Het is gewoon moeilijk.
Hoe gek het ook klinkt ik denk dat een debat aangaan met die lui misschien wel de beste oplossing is. Van joh je wil dit en dat doen omdat je zegt dat het moet van het geloof . Laat maar zien waar het staat. Daarom denk ik dat hen weer toelaten tot de moskee zin kan hebben.
Als je tegenwoordig op Twitter zegt dat je een school opblaast vinden ze je ook. Dus dat kan ook met dit soort uitspraken op facebook, twitter of weet ik wat voor forum lijkt me?quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
Voor deze discussie is een ander topic dus ik hou het kort.quote:Op donderdag 8 januari 2015 08:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het is allemaal maar slappe hap hoor. Als we Assad echt willen verwijderen zouden we ook posities van het regime aanvallen. Maar dat doen we niet, want dan wordt Rusland boos.
Dus het blijft een beetje half-half met het steunen van wat wij de 'gematigde' tegenstand noemen.
Probleem is dat er na 4 jaar oorlog bijna geen gematigde tegenstand meer is.
Geen politicus bedreigen of dood wensen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
Moslims spreken zich massaal uit tegen terreur
[vid] Woedende moslim Aboutaleb: 'Rot op uit Nederland!'
Wat kan je nog meer doen als gemeenschap vraag ik mij dan af.
Dat zei ik net, 2 neergeschoten politieagenten in Zuiden van Parijs.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:09 schreef Toekito het volgende:
weer schietpartij aldus push van AD.....DAMN!
quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:10 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Geen politicus mensen bedreigen of dood wensen.
als ik het goed begrijp is een grijze clio betrokken bij een ongeluk en daaruit is vervolgens de schietpartij ontstaanquote:Op donderdag 8 januari 2015 09:11 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat zei ik net, 2 neergeschoten politieagenten in Zuiden van Parijs.
ik weet van verhalen uit eigen omgeving dat sommige geradicaliseerde lui niet meer welkom zijn in een moskee. Misschien is dat hele beleid gewoon fout en moet je ze wel toelaten omdat ze anders bij de jongens terecht komen die ze van alles gaan wijs maken en gaan voorbereiden op zo'n aanslag.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als je tegenwoordig op Twitter zegt dat je een school opblaast vinden ze je ook. Dus dat kan ook met dit soort uitspraken op facebook, twitter of weet ik wat voor forum lijkt me?
Denk je dat deze mensen die deze uitspraken doen niet in de moskee mogen komen dan? Zijn het niet gewoon zolderkamerautisten die zich anoniem uitspreken terwijl geen hond ze kwaad kan doen en in het dagelijkse leven de brave burger uithangen?
Ik hoop in elk geval dat ze het gevaar van (terugkerende) Syriegangers nu nog serieuzer gaan nemen want als je dit soort kronkels hebt dan kan het in elk Europees land voorkomen.
Dat vroeg ik mij dus ook af. Hoe komen ze aan die wapens? Dat er wapens circuleren in Nederland dat weet ik ook. Er worden regelmatig mensen opgepakt die thuis wapens hebben en granaten en weet-ik-veel-wat allemaal.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Voor deze discussie is een ander topic dus ik hou het kort.
Wapens van IS die nu worden gebruikt hebben we zelf daarheen gestuurd.
Ook weer geen link volgens de Fransen.quote:
Niet terug laten dus.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:09 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap de reactie van Aboutaleb maar inhoudelijk ben ik het niet met hem eens. Extremisten uitzetten naar Syrië kent vele risico's; 1) ze gaan daar moorden, stelen en verkrachten en 2) ze komen terug en gaan hier moorden, stelen en verkrachten.
Oppakken en levenslang gevangen zetten in geheime cellen. Dat moeten we doen.
Ja, dat klopt. Neemt niks weg van wat ik hierboven zeg.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Voor deze discussie is een ander topic dus ik hou het kort.
Wapens van IS die nu worden gebruikt hebben we zelf daarheen gestuurd.
Tripje Balkan en je hebt alles wat je wil hebben volgens mij.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:11 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij dus ook af. Hoe komen ze aan die wapens? Dat er wapens circuleren in Nederland dat weet ik ook. Er worden regelmatig mensen opgepakt die thuis wapens hebben en granaten en weet-ik-veel-wat allemaal.
Misschien wel, misschien niet... anderzijds zijn die jongeren misschien in staat om juist in de moskee nog meer medestanders te vinden? Lastig...quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
ik weet uit verhalen eigen omgeving dat sommige geradicaliseerde lui niet meer welkom zijn in een moskee. Misschien is dat hele beleid gewoon fout en moet je ze wel toelaten omdat ze anders bij de jongens terecht komen die ze van alles gaan wijs maken en gaan voorbereiden op zo'n aanslag.
Nou?quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
Moslims spreken zich massaal uit tegen terreur
[vid] Woedende moslim Aboutaleb: 'Rot op uit Nederland!'
Wat kan je nog meer doen als gemeenschap vraag ik mij dan af.
Net of je dat tegen kan houden... ze komen echt niet netjes met hun paspoort op schiphol denk ikquote:
Je hebt weinig keus omdat je mag denken wat je wil in een vrij land. Moet je dan iemand 24/7 op zo'n persoon gaan zetten? Kost ons handen vol geld.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet... anderzijds zijn die jongeren misschien in staat om juist in de moskee nog meer medestanders te vinden? Lastig...
Ik vraag me uberhaupt af of er nog wel te praten is met mensen met deze denkbeelden.
Zou het zo makkelijk zijn? Tripje Irak met de auto en je hebt een achterbak vol?quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tripje Balkan en je hebt alles wat je wil hebben volgens mij.
IS werd en wordt gesponsord door onze vrienden in Saudië Arabië, NAVO, Turkije en nog wat landen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:11 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij dus ook af. Hoe komen ze aan die wapens? Dat er wapens circuleren in Nederland dat weet ik ook. Er worden regelmatig mensen opgepakt die thuis wapens hebben en granaten en weet-ik-veel-wat allemaal.
Je bedoelt inderdaad de opstandelingen in Syrië die vochten tegen Assad?quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:14 schreef Smack10 het volgende:
[..]
IS werd en wordt gesponsord door onze vrienden in Saudië Arabië, NAVO, Turkije en nog wat landen.
De NAVO moest na het Jezidi drama echter kleur bekennen en de eigen vriendjes bombarderen omdat ze toch wat te radicaal waren geworden, goh zou je niet verwachten.
Ow je bent al zover dat ze misschien wel IS waren?quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:14 schreef Smack10 het volgende:
IS werd en wordt gesponsord door onze vrienden in Saudië Arabië, NAVO, Turkije en nog wat landen.
De NAVO moest na het Jezidi drama echter kleur bekennen en de eigen vriendjes bombarderen omdat ze toch wat te radicaal waren geworden, goh zou je niet verwachten.
Ik denk het niet (dat er met ze te praten valt) als ze die overtuiging hebben, maar ergens anders heen sturen is gewoon het probleem verplaatsen natuurlijk.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet... anderzijds zijn die jongeren misschien in staat om juist in de moskee nog meer medestanders te vinden? Lastig...
Ik vraag me uberhaupt af of er nog wel te praten is met mensen met deze denkbeelden.
Zoiets las ik ookquote:Op donderdag 8 januari 2015 09:11 schreef crv het volgende:
[..]
als ik het goed begrijp is een grijze clio betrokken bij een ongeluk en daaruit is vervolgens de schietpartij ontstaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |