abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2015 @ 08:52:51 #151
102912 crv
Screwed up
pi_148457219
overigens zijn naast die "scholier" al 7 man vastgenomen
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_148457221
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:49 schreef Smack10 het volgende:
Ayaan Hirsi Ali nu op CNN.
Over het paard getild overschat zelf benoemd anti Islam symbool.
  donderdag 8 januari 2015 @ 08:53:52 #153
102912 crv
Screwed up
pi_148457232
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Mocro's haten nu ook op de " verkaaste" Aboutaleb:p ze willen zich niet verdedigen door de acties van extremisten.
dat was te verwachten en geeft gewoon aan hoe precair de situatie overal is
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
  donderdag 8 januari 2015 @ 08:55:01 #154
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_148457252
TelegraphNews twitterde op donderdag 08-01-2015 om 08:51:56 Breaking: automatic gunfire reported at Montrouge near Paris. Gunmen escaped in metro, say French reports http://t.co/2J4WQdJnTp reageer retweet
pi_148457253
Gehoord op Radio 2: schotenwisselingen in Parijs-Zuid, verdachte in metro.

Oud nieuws alweer dus.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 8 januari 2015 @ 08:55:18 #156
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_148457257
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:52 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Niks ach kom op, we hebben jarenlang daar groeperingen geld, wapens en training gegeven.

Dat op een gegeven moment die zich tegen de sponsors keert als ze hebben wat ze willen (wapens etc.) is niet de eerste keer.
Het is allemaal maar slappe hap hoor. Als we Assad echt willen verwijderen zouden we ook posities van het regime aanvallen. Maar dat doen we niet, want dan wordt Rusland boos.

Dus het blijft een beetje half-half met het steunen van wat wij de 'gematigde' tegenstand noemen.
Probleem is dat er na 4 jaar oorlog bijna geen gematigde tegenstand meer is.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_148457284
De 18-jarige jongen is direct vastgezet door de politie. Hij stond ingeschreven bij een school in de stad Reims, ten noordoosten van Parijs. Het is nog onduidelijk of de student iets te maken heeft gehad met de aanslagen en wat zijn relatie is met de twee andere verdachten. Volgens de Franse zender BFM TV zouden klasgenoten van de jongen hebben gezegd dat hij gisteren tijdens de aanslag in een klaslokaal aanwezig was.

Volgens mij hebben ze gewoon iemands ID gejat en in de auto geleged.
  donderdag 8 januari 2015 @ 08:59:11 #158
102912 crv
Screwed up
pi_148457309
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:57 schreef Kosmoproleet het volgende:
De 18-jarige jongen is direct vastgezet door de politie. Hij stond ingeschreven bij een school in de stad Reims, ten noordoosten van Parijs. Het is nog onduidelijk of de student iets te maken heeft gehad met de aanslagen en wat zijn relatie is met de twee andere verdachten. Volgens de Franse zender BFM TV zouden klasgenoten van de jongen hebben gezegd dat hij gisteren tijdens de aanslag in een klaslokaal aanwezig was.

Volgens mij hebben ze gewoon iemands ID gejat en in de auto geleged.
hij is de zwager van die broers en wordt verdacht van hulp
pi_148457315
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:46 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Tis niet snel goed he :P
maar ik vond het in elk geval een krachtig signaal... want zoals we gisteren al zaten zijn er nog 'zat' sympathisanten.. Dus begin maar vast met (op)zoeken
En hoe ga je die lui vinden? Die leven erg terug getrokken en hun kring is erg klein. Die gaan vast niet met mij of met jou of met hun collega's effe een bakkie doen op vrijdagmiddag. Het zal erg lastig worden om die gasten te filteren. En daarnaast moet je een wettelijke basis hebben om ze op te sluiten. Het is gewoon moeilijk.

Hoe gek het ook klinkt ik denk dat een debat aangaan met die lui misschien wel de beste oplossing is. Van joh je wil dit en dat doen omdat je zegt dat het moet van het geloof . Laat maar zien waar het staat. Daarom denk ik dat hen weer toelaten tot de moskee zin kan hebben.
pi_148457323
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:55 schreef YazooW het volgende:
TelegraphNews twitterde op donderdag 08-01-2015 om 08:51:56 Breaking: automatic gunfire reported at Montrouge near Paris. Gunmen escaped in metro, say French reports http://t.co/2J4WQdJnTp reageer retweet
07.58 One suspect reportedly arrested after shootout in Malakoff, southern Paris.
pi_148457325
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:49 schreef Smack10 het volgende:
Ayaan Hirsi Ali nu op CNN.
Och dat mens ook weer.
pi_148457337
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:59 schreef crv het volgende:

[..]

hij is de zwager van die broers en wordt verdacht van hulp
Hij heeft zichzelf aangegeven wel meteen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:02:07 #163
102912 crv
Screwed up
pi_148457346
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:00 schreef Chadi het volgende:

[..]

En hoe ga je die lui vinden? Die leven erg terug getrokken en hun kring is erg klein. Die gaan vast niet met mij of met jou of met hun collega's effe een bakkie doen op vrijdagmiddag. Het zal erg lastig worden om die gasten te filteren. En daarnaast moet je een wettelijke basis hebben om ze op te sluiten. Het is gewoon moeilijk.

Hoe gek het ook klinkt ik denk dat een debat aangaan met die lui misschien wel de beste oplossing is. Van joh je wil dit en dat doen omdat je zegt dat het moet van het geloof . Laat maar zien waar het staat. Daarom denk ik dat hen weer toelaten tot de moskee zin kan hebben.
als je ze niet kan vinden kun je er ook geen debat mee aangaan
pi_148457351
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:02 schreef crv het volgende:

[..]

als je ze niet kan vinden kun je er ook geen debat mee aangaan
Als je ze weer toelaat tot de gemeenschap dan zijn ze weer vindbaar.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:02:33 #165
102912 crv
Screwed up
pi_148457352
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:01 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Hij heeft zichzelf aangegeven wel meteen.
niet meteen, pas s' avonds nadat zijn rondwaarde op de social media
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:02:49 #166
102912 crv
Screwed up
pi_148457357
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:02 schreef Chadi het volgende:

[..]

Als je ze weer toelaat tot de gemeenschap dan zijn ze weer vindbaar.
dat betwijfel ik
pi_148457360
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:02 schreef crv het volgende:

[..]

niet meteen, pas s' avonds nadat zijn rondwaarde op de social media
Als je niks weet, dan is dat ook het moment dat je weet dat je ermee in verband wordt gebracht he.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:03:57 #168
102912 crv
Screwed up
pi_148457371
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:03 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Als je niks weet, dan is dat ook het moment dat je weet dat je ermee in verband wordt gebracht he.
hij wordt verdacht zijn zwagers te hebben geholpen, ik neem aan dat dat niet zomaar gezegd wordt
pi_148457391
Goede reactie wel van Aboutaleb. Daar waren de mensen op aan het wachten zo lang.
pi_148457405
Op Sky news nu dat 2 politieagenten neergeschoten zijn in het zuiden van Parijs.
pi_148457410
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:36 schreef Pino112 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Linkerhelft is zo te zien de achterpagina.
die foto ;( ik word er misselijk van..... ;(

Heb gisteren alles via de radio gevolgd, en dan 'mis' je dit soort dingen... Godverdomme zeg......
Ja doei.
pi_148457425
De enige die gisteren wat zinnigs te vertellen had, was Aboutaleb. Of all people...

quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:30 schreef Happel het volgende:

[..]

Je vergeet de NRC Next

[ afbeelding ]
_O_ voor beide.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:08:14 #173
8369 speknek
Another day another slay
pi_148457426
quote:

[..]

Het is altijd de vraag of het zin heeft de radicalen zelf aan te spreken. Net zoals in criminele groeperingen is de harde kern te hard, maar kan deze alleen zo worden met de zachtere schil. Parijs is geen verlaten oorlogsgebied, dus dat de schutters de banlieus in kunnen verdwijnen, dat kan alleen als een groep mensen die ze kent hen onderdak bieden, anderzijds helpen of tenminste moedwillig de andere kant op kijken. Als deze groep nog wel om de samenleving had gegeven zouden ze wel geklikt hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator donderdag 8 januari 2015 @ 09:08:40 #174
8781 crew  Frutsel
pi_148457430
quote:

[..]

Als je tegenwoordig op Twitter zegt dat je een school opblaast vinden ze je ook. Dus dat kan ook met dit soort uitspraken op facebook, twitter of weet ik wat voor forum lijkt me?

Denk je dat deze mensen die deze uitspraken doen niet in de moskee mogen komen dan? Zijn het niet gewoon zolderkamerautisten die zich anoniem uitspreken terwijl geen hond ze kwaad kan doen en in het dagelijkse leven de brave burger uithangen?

Ik hoop in elk geval dat ze het gevaar van (terugkerende) Syriegangers nu nog serieuzer gaan nemen want als je dit soort kronkels hebt dan kan het in elk Europees land voorkomen.
pi_148457436
Ik snap de reactie van Aboutaleb maar inhoudelijk ben ik het niet met hem eens. Extremisten uitzetten naar Syrië kent vele risico's; 1) ze gaan daar moorden, stelen en verkrachten en 2) ze komen terug en gaan hier moorden, stelen en verkrachten.

Oppakken en levenslang gevangen zetten in geheime cellen. Dat moeten we doen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:09:34 #177
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_148457441
weer schietpartij aldus push van AD.....DAMN!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_148457443
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:55 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het is allemaal maar slappe hap hoor. Als we Assad echt willen verwijderen zouden we ook posities van het regime aanvallen. Maar dat doen we niet, want dan wordt Rusland boos.

Dus het blijft een beetje half-half met het steunen van wat wij de 'gematigde' tegenstand noemen.
Probleem is dat er na 4 jaar oorlog bijna geen gematigde tegenstand meer is.
Voor deze discussie is een ander topic dus ik hou het kort.

Wapens van IS die nu worden gebruikt hebben we zelf daarheen gestuurd.
pi_148457455
quote:
Geen politicus bedreigen of dood wensen.
pi_148457463
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:09 schreef Toekito het volgende:
weer schietpartij aldus push van AD.....DAMN!
Dat zei ik net, 2 neergeschoten politieagenten in Zuiden van Parijs.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:11:17 #181
102912 crv
Screwed up
pi_148457467
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:10 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Geen politicus mensen bedreigen of dood wensen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:11:45 #182
102912 crv
Screwed up
pi_148457474
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:11 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat zei ik net, 2 neergeschoten politieagenten in Zuiden van Parijs.
als ik het goed begrijp is een grijze clio betrokken bij een ongeluk en daaruit is vervolgens de schietpartij ontstaan
pi_148457475
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:08 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Als je tegenwoordig op Twitter zegt dat je een school opblaast vinden ze je ook. Dus dat kan ook met dit soort uitspraken op facebook, twitter of weet ik wat voor forum lijkt me?

Denk je dat deze mensen die deze uitspraken doen niet in de moskee mogen komen dan? Zijn het niet gewoon zolderkamerautisten die zich anoniem uitspreken terwijl geen hond ze kwaad kan doen en in het dagelijkse leven de brave burger uithangen?

Ik hoop in elk geval dat ze het gevaar van (terugkerende) Syriegangers nu nog serieuzer gaan nemen want als je dit soort kronkels hebt dan kan het in elk Europees land voorkomen.
ik weet van verhalen uit eigen omgeving dat sommige geradicaliseerde lui niet meer welkom zijn in een moskee. Misschien is dat hele beleid gewoon fout en moet je ze wel toelaten omdat ze anders bij de jongens terecht komen die ze van alles gaan wijs maken en gaan voorbereiden op zo'n aanslag.
pi_148457478
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:09 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat vroeg ik mij dus ook af. Hoe komen ze aan die wapens? Dat er wapens circuleren in Nederland dat weet ik ook. Er worden regelmatig mensen opgepakt die thuis wapens hebben en granaten en weet-ik-veel-wat allemaal.
pi_148457481
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:11 schreef crv het volgende:

[..]

Ook weer geen link volgens de Fransen.

Zijn niet zo goed in verbanden leggen daar, (copycat gedrag). :')
pi_148457487
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:09 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap de reactie van Aboutaleb maar inhoudelijk ben ik het niet met hem eens. Extremisten uitzetten naar Syrië kent vele risico's; 1) ze gaan daar moorden, stelen en verkrachten en 2) ze komen terug en gaan hier moorden, stelen en verkrachten.

Oppakken en levenslang gevangen zetten in geheime cellen. Dat moeten we doen.
Niet terug laten dus.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:13:06 #187
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_148457492
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:09 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Neemt niks weg van wat ik hierboven zeg.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_148457501
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:11 schreef StephanL het volgende:

[..]

Dat vroeg ik mij dus ook af. Hoe komen ze aan die wapens? Dat er wapens circuleren in Nederland dat weet ik ook. Er worden regelmatig mensen opgepakt die thuis wapens hebben en granaten en weet-ik-veel-wat allemaal.
Tripje Balkan en je hebt alles wat je wil hebben volgens mij.
  Moderator donderdag 8 januari 2015 @ 09:13:34 #189
8781 crew  Frutsel
pi_148457505
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:11 schreef Chadi het volgende:

[..]

ik weet uit verhalen eigen omgeving dat sommige geradicaliseerde lui niet meer welkom zijn in een moskee. Misschien is dat hele beleid gewoon fout en moet je ze wel toelaten omdat ze anders bij de jongens terecht komen die ze van alles gaan wijs maken en gaan voorbereiden op zo'n aanslag.
Misschien wel, misschien niet... anderzijds zijn die jongeren misschien in staat om juist in de moskee nog meer medestanders te vinden? Lastig...
Ik vraag me uberhaupt af of er nog wel te praten is met mensen met deze denkbeelden.
pi_148457509
quote:
Nou?

Iedere halve tamme extremist sociaal beïnvloeden dat hij van zijn gedachtegoed afstapt. Inclusief de goedpraters, apen die 'begrip' tonen en korte lontjes hebben.
Het begrip kaffir uitbannen
De irritante jeugd het rechte pad op begeleiden.
Vrijheid van meningsuiting respecteren, ook als het kritisch is naar je levenswijze
Jezelf een leren reflecteren

Woorden zijn erg mooi, maar makkelijk. Daden, dat is het gene wat die gemeenschap moet doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 8 januari 2015 @ 09:14:16 #191
8781 crew  Frutsel
pi_148457517
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Niet terug laten dus.
Net of je dat tegen kan houden... ze komen echt niet netjes met hun paspoort op schiphol denk ik
pi_148457526
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:13 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Misschien wel, misschien niet... anderzijds zijn die jongeren misschien in staat om juist in de moskee nog meer medestanders te vinden? Lastig...
Ik vraag me uberhaupt af of er nog wel te praten is met mensen met deze denkbeelden.
Je hebt weinig keus omdat je mag denken wat je wil in een vrij land. Moet je dan iemand 24/7 op zo'n persoon gaan zetten? Kost ons handen vol geld.
pi_148457527
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:13 schreef Chadi het volgende:

[..]

Tripje Balkan en je hebt alles wat je wil hebben volgens mij.
Zou het zo makkelijk zijn? Tripje Irak met de auto en je hebt een achterbak vol?
pi_148457528
Goede reactie van Aboutaleb.
pi_148457529
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:11 schreef StephanL het volgende:

[..]

IS werd en wordt gesponsord door onze vrienden in Saudië Arabië, NAVO, Turkije en nog wat landen.

De NAVO moest na het Jezidi drama echter kleur bekennen en de eigen vriendjes bombarderen omdat ze toch wat te radicaal waren geworden, goh zou je niet verwachten. :|W
pi_148457547
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

IS werd en wordt gesponsord door onze vrienden in Saudië Arabië, NAVO, Turkije en nog wat landen.

De NAVO moest na het Jezidi drama echter kleur bekennen en de eigen vriendjes bombarderen omdat ze toch wat te radicaal waren geworden, goh zou je niet verwachten. :|W
Je bedoelt inderdaad de opstandelingen in Syrië die vochten tegen Assad?

Dat verhaal dat ken ik ja.
pi_148457550
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:14 schreef Smack10 het volgende:

De NAVO moest na het Jezidi drama echter kleur bekennen en de eigen vriendjes bombarderen omdat ze toch wat te radicaal waren geworden, goh zou je niet verwachten.
Ow je bent al zover dat ze misschien wel IS waren?
pi_148457552
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:13 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik denk het niet (dat er met ze te praten valt) als ze die overtuiging hebben, maar ergens anders heen sturen is gewoon het probleem verplaatsen natuurlijk.

Als ze in andere landen burgers vermoorden is gewoon net zo erg als dat ze dat hier doen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:16:40 #199
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148457557
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:11 schreef crv het volgende:

[..]

als ik het goed begrijp is een grijze clio betrokken bij een ongeluk en daaruit is vervolgens de schietpartij ontstaan
Zoiets las ik ook
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_148457566
Natuurlijk mag je in dit land van alles denken. Alleen psychotische mensen worden gewoon opgesloten. Geradicaliseerde mensen die naar Syrië en Irak willen om een heilige oorlog te vechten, die lijden aan waandenkbeelden. Dat is iets wat je niet moet willen. Opsluiten en genezen dus. Het is gewoon een ziekte. Mensen die in een sekte hebben gezeten worden vaak ook opgesloten.

Dus niet de grens over laten gaan, en ook niet buiten de grens houden. Opsluiten, zoals elke gek, en die ziekte bestrijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')