had saar ook n periode last van, te gulzig/gehaast, ging vanzelf over hier.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:19 schreef Crumpette het volgende:
![]()
Nou, meneer ligt te slapen.. hij verslikt zich wel vaak de laatste dagen, aan het begin van elke voeding wel even... schrokop wil sneller dan hij kan! Hebben meer babies dat?
Kwak, zou kunnen.. ik zou het niet wetengeen boekjes of apps hier..
Ik ga ook snel slapen. Goede nacht allen!
Bedje was warm en ze ligt in een slaapzakquote:Op donderdag 8 januari 2015 05:10 schreef Stormqueen het volgende:
Klokslag 05:00. Gelukkig wel voorspelbaar.
Irritant Skittles. Iswas hier ook heel erg. Blijf volhouden. Is haar bedje warm?
al ns n speen geprobeerd? klinkt als enorme zuigbehoeftequote:Op donderdag 8 januari 2015 08:58 schreef Skittles het volgende:
[..]
Bedje was warm en ze ligt in een slaapzakUiteindelijk lag ze 5 uur in bed tot 6:15. Daarna hysterisch gehuil dus heb haar maar voor het eerst liggend gevoed en zo zijn we in bed blijven liggen. Heeft ze toch nog anderhalf uur geslapen. Sindsdien is ze wakker en druk aan het bewegen naast me.
Het liefst heeft ze heel de dag mn tepel in haar mond zodat ze slokjes kan nemen en tussendoor sabbelen. Letterlijk de hele dag
Ik vond het heel fijn als J op de achtergrond was en geen tips gaf maar gewoon rustig bleef en zei dat ik het heel goed deed, dat het goed kwamquote:Op donderdag 8 januari 2015 09:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vind het op zich geen probleem om hem zelf te troosten, maar het zou fijn zijn voor het zelfvertrouwen van Baard als het hem ook goed lukt. Daarbij komt dat ik het lastig vind om te bepalen in hoeverre ik 'in moet grijpen'. Ik zie wel dat hij dingen anders doet dan ik, wat op zich niet verkeerd is, maar als het niet lijkt te werken, moet ik dan gaan vertellen hoe ik het doe? Is het niet fijner als hij uiteindelijk zelf iets vindt wat werkt in plaats van hem mijn manier op te leggen? En dan nog, wie zegt dat mijn manier wel lukt als Baard het doet...?
Ik zit te twijfelen over een cursus babymassage en ik vraag me af of de reden waarom ik twijfel nou echt zo stom is als ik denk, of dat het wel meevalt: de cursus is op donderdagavond, en op woensdagavond sport ik. Ik ben bang dat twee avonden achter elkaar iets ondernemen te veel is.
.
Er is wel privéles, maar dat kost meer dan het dubbele.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:45 schreef exode het volgende:
Ik denk dat het juist goed is dat Baard het anders doet DaD. Bij ons was het in het begin andersom, ik kreeg hem wel stil, mijn vrouw niet. We hebben nu allebei onze eigen manier van rustig krijgen en troosten en het werkt allebei. Natuurlijk zijn tips over en weer handig maar je bent nou eenmaal anders. Tenminste zo denk ik erover.![]()
Is er trouwens geen priveles in je omgeving voor babymassage? Of is dit priveles? Dan kan je zelf de dag en tijd bepalen. Past het goed bij jou en bij de rest van het gezin wat betreft timing!
Ah lief Helio!!
Ja, zoiets probeer ik ook wel. 'Misschien vindt hij het fijn als je je hand op zijn buikje legt', of zo. Baard raakt alleen soms vrij snel geïrriteerd als het hem niet lukt om I te troosten (terwijl hij op andere momenten echt het geduld zelve is - daar kan ik soms nog heel veel van leren!), en dan kan ik me er maar beter sowieso niet mee bemoeien.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vond het heel fijn als J op de achtergrond was en geen tips gaf maar gewoon rustig bleef en zei dat ik het heel goed deed, dat het goed kwamsoms een praktische tip, bv. "echt heen en weer lopen helpt bij mij soms beter dan stilstaand wiegen" bijvoorbeeld. Maar dat is eigenlijk de enige aanwijzing die hij gegeven heeft.
Al eens een rietjesbeker geprobeerd? Dat is makkelijker dan een tuitbeker omdat ze niet de beker omhoog hoeven te bewegen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:35 schreef exode het volgende:
Noteert deurhekje tip van Nikki, wij hebben een open trap naar zolder en zaten al helemaal te denken hoe we dat op gingen lossen....Deurhekje voor zijn eigen kamer, ideaal! Ga eens in overleg met mijn vrouw over deze oplossing
Goed naar je lichaam luisteren Crumpette, maar dat doe je zo te lezen al aardig. Dus een nutteloze tip wellicht
Lieve foto DaD, 8 weken![]()
Hihi, de opruimerige baby van Franny, wij hebben hier het tegenovergesteld, wat karakter wisselen?
Zo, onze man eindelijk aan de pasta gekregen....onze eigen bolognese gemaakt voor hem en dit babyproof gemaakt (zonder wijn, zonder ham en spek en met verse tomaten extra). Hij zat te smullen.....Dit is het recept wat ik zelf altijd maak overigens: http://www.coquinaria.nl/recepten/03.5recept.htm
En we zitten in de tuitbeker uitprobeer fase, al bij nummer 5 aangekomen nu een Mepal. Die gaat met ups en downs. Ach als hij op zijn 16e maar uit een glas kan drinken.![]()
Hij heeft een manier gevonden om zich op te trekken en te staan....en dan na een paar minuten te denken: ik ben moeeeee, heeeeelp! MAAR hij speelt weer aardig zelf, yeaaaaah.
Die cursus op donderdagavond waar ik het net over had kost 75 euro, en de goedkoopste privéles die ik tot nu toe heb gezien (met dank aan JufMariskaquote:Op donderdag 8 januari 2015 10:09 schreef exode het volgende:
Het dubbele DaD? Zo! Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoeveel je betaalt?
Is ie net zo zwaar als mijn bijna 8 maanderquote:Op donderdag 8 januari 2015 10:33 schreef BlueEyes het volgende:
Kwak pretletter
Mijn mamagevoel is ook weer gerustgesteld.
Net op het CB geweest en meneer heeft na de lijndip zijn eigen lijntje gevonden.
De lengte was de arts alleen niet mee eens, aangezien er een invaldame de meting deed, volgens haar is F langer.
Nou prima, maakt mij niet uit, die gewichtslijn maakte ik me meer zorgen om![]()
(Stats waren; 8340g en 70,3cm )
Je ziet het hem gewoon naar zijn zin hebben!quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:13 schreef kwakz0r het volgende:
Via het CB hier is het in elk geval vrij goedkoop...
Mellie heeft de babygym ontdekt en hij vindt het dolletjes, meppen tegen dingenhij heeft ook door dat hij zijn benen heel hoog op kan trekken/in de lucht steken en dan wiebelt hij zijn kontjr opzij, ligt ie ineens met zijn benen door de spijlen...
[ link | afbeelding ]
Wij hebben ze van de HEMA, maar ze zijn allemaal prima lijkt me. Een rietjesbeker is ook goed voor de mondmotoriek.quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:08 schreef exode het volgende:
Nog niet geprobeerd Burdie, als deze nou ook niet werkt. Gaan we dat eens doen! Nog goede ervaringen met een bepaald merk? Overigens drinkt ie er alleen uit als ik het eerst doe met een hoop gebaren en overdreven gelach......Maar goed zo is de pasta uiteindelijk ook gelukt (ja we zijn pasta monsters hier in huis)
Deze week ook eten uit potjes proberen (nou ja uit zijn bord maar afkomstig uit een potje). Even wat uitproberen voor de vakantie in februari zodat we backup potjes mee kunnen nemen naar Spanje voor hem. Totnogtoe eet ie niets wat niet vers gemaakt is, jaja nu al een diva. (of noem je dat anders bij een man?)
Dat is best duur ja....maar hoe lang duurt die priveles? Ik ga zelf in de toekomst privelessen van 1,5 uur aanbieden. Dat zou cashen zijn voor 150 euroquote:Op donderdag 8 januari 2015 10:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Die cursus op donderdagavond waar ik het net over had kost 75 euro, en de goedkoopste privéles die ik tot nu toe heb gezien (met dank aan JufMariska) is 150 euro.
Dat van 150 euro is dan drie lessen van 1-1,5 uur.quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:59 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is best duur ja....maar hoe lang duurt die priveles? Ik ga zelf in de toekomst privelessen van 1,5 uur aanbieden. Dat zou cashen zijn voor 150 euro
Ik kan wel eens voor je rondvragen in mijn (massage)netwerk als je dat wilt. Maar kan me voorstellen dat je het gewoon zelf wilt uitzoeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |