abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148435640

WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair)
• Eriksd (Mr. droogkloot & rare-smaak-snuiter)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu

Ook leuk: de studenten, op aflopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (Maar gaat binnen niet al te lange tijd naar de UU. Verbolgen reacties bleven vanuit het Groningerkamp logischerwijs achterwege). Tevens prof. mr. emo.gif.
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo)
• Ties02 (Novietenhoeder II; prof. dr. mr. Strafrecht)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is in zicht, laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Phaelanx_NL
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• mapima

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
• Blistering

Universiteit Maastricht
• GeneraalAdmiraal

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)
• Boterbartje

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.

Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Weet je wat cassatie is?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Danny het volgende:

[..]

dan verwijderen ze je ballen
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
pi_148435708
quote:
SPOILER: NSFW
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WASHINGTON—Following the publication of the image above, in which the most cherished figures from multiple religious faiths were depicted engaging in a lascivious sex act of considerable depravity, no one was murdered, beaten, or had their lives threatened, sources reported Thursday. The image of the Hebrew prophet Moses high-fiving Jesus Christ as both are having their erect penises vigorously masturbated by Ganesha, all while the Hindu deity anally penetrates Buddha with his fist, reportedly went online at 6:45 p.m. EDT, after which not a single bomb threat was made against the organization responsible, nor did the person who created the cartoon go home fearing for his life in any way. Though some members of the Jewish, Christian, Hindu, and Buddhist faiths were reportedly offended by the image, sources confirmed that upon seeing it, they simply shook their heads, rolled their eyes, and continued on with their day.
De Amerikaanse Speld.
pi_148436090
quote:
10s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

De Amerikaanse Speld.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:56 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Dat Mohammed een debiel is
Ja, leuk, woohoooo vrijheid van meningsuiting. Yea !! _O_

En wat winnen we er precies mee? Niks he, dit is gewoon stoken. Nogmaals, niet dat je iemand er om dood moet schieten.
pi_148436124
quote:
13s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

Ja, leuk, woohoooo vrijheid van meningsuiting. Yea !! _O_

En wat winnen we er precies mee? Niks he, dit is gewoon stoken. Nogmaals, niet dat je iemand er om dood moet schieten.
Mijn plaatje staat Mohammed niet in, hè.
pi_148436195
quote:
10s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mijn plaatje staat Mohammed niet in, hè.
Meer dat ik dezelfde mening ook even richting ties wil uiten.

Ik bedoel, in je ajax shirt buiten de kuip gaan roepen dat je alle rotterdammers homo vind. Tuurlijk, vrijheid van meningsuiting. Ga je via het ziekenhuis naar huis? Ongetwijfeld.
pi_148436233
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

Meer dat ik dezelfde mening ook even richting ties wil uiten.

Ik bedoel, in je ajax shirt buiten de kuip gaan roepen dat je alle rotterdammers homo vind. Tuurlijk, vrijheid van meningsuiting. Ga je via het ziekenhuis naar huis? Ongetwijfeld.
Dus? Wat wil je hier mee zeggen? Vind je dat vergelijkbaar met een blad waar redactieleden overhoop geknald worden om een spotprent?
pi_148436368
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dus? Wat wil je hier mee zeggen? Vind je dat vergelijkbaar met een blad waar redactieleden overhoop geknald worden om een spotprent?
Nee, geweld is nergens goed voor. En al helemaal niet om mensen af te knallen om een debiel flutplaatje.

Maar ik vind wel dat teveel maar op de hoop vrijheid van meningsuiting wordt gegooid. En dat zulke dingen als roepen "mohammed is een debiel" niet zozeer "meningsuiting" is, als wel stoken.
pi_148436420
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar ik vind wel dat teveel maar op de hoop vrijheid van meningsuiting wordt gegooid. En dat zulke dingen als roepen "mohammed is een debiel" niet zozeer "meningsuiting" is, als wel stoken.
Ik snap echt niet wat je hier nou mee wil zeggen. Wat betekent voor jou de vrijheid van meningsuiting? Het recht om aangename dingen te zeggen waar iedereen het mee eens is?

Hoe kun je überhaupt spreken van "iets op de hoop vrijheid van meningsuiting gooien"? Er zijn wel zaken geweest - in de VS maar ook hier - over wat precies een meningsuiting inhoudt, maar dan ging het steevast om daden zonder woorden.
pi_148436682
Uh ja
pi_148436757
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik snap echt niet wat je hier nou mee wil zeggen. Wat betekent voor jou de vrijheid van meningsuiting?
Laat ik het anders zeggen. En ik heb geen zin om een eindeloze discussie met je te voeren hierom.

Foto's maken van allerlei religieuze figuren die elkaar kontneuken om effe lekker mee te rellen is niet iets essentieels wat met man en macht moet worden beschermd in onze samenleving. Lekker leven en laten leven. Inhoudelijke kritiek op de islam is prima, maar dit? Er zijn in het verleden wel meer dingen gezegd die echt niet kunnen. Vrijheid van meningsuiting is niet absoluut. Welke grote geheel is gediend met dit soort plaatjes? Het maatschappelijke debat? Wat? Wat winnen we hier nou mee? Zo vind ik ook ook dat allerlei clubs niet moeten mogen kunnen zeggen dat homo's doodgemaakt moeten worden. Ik vind ook niet dat de cristelijke clubs kunnen zeggen dat god Els borst gestraft heeft.

Weet ik het ook. Mijn mening. Klaar. Beetje respectvoller richting elkaar gaan doen en alle religieuze fanatiekelingen deporteren.
pi_148437103
"Wat winnen we er mee"? Waarom, moet dat dan? Ik wil helemaal niks winnen.

Ik wil kunnen zeggen wat ik wil, mensen (vooral moslims) moeten zich niet zo aanstellen. Daarnaast mag ik een sprookjesfiguur best beledigen vind ik.
pi_148437281
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik snap echt niet wat je hier nou mee wil zeggen. Wat betekent voor jou de vrijheid van meningsuiting? Het recht om aangename dingen te zeggen waar iedereen het mee eens is?

Hoe kun je überhaupt spreken van "iets op de hoop vrijheid van meningsuiting gooien"? Er zijn wel zaken geweest - in de VS maar ook hier - over wat precies een meningsuiting inhoudt, maar dan ging het steevast om daden zonder woorden.
Volgens mij wil hij vooral het tegenovergestelde zeggen. Namelijk dat vrijheid van meningsuiting óók geen vrijbrief is om te stoken en mensen uit te dagen, gewoon omdat het kan. Overigens zeg ik niet dat ik het daar mee eens ben.
pi_148437491
Zoetermeer is ook wel kut.
Geen referral hier.
pi_148437550
Nog nooit geweest
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:50:51 #17
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_148437578
Godver nu is de helft ineens gecentreerd, andere helft niet. What is this shit?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_148437632
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

Laat ik het anders zeggen. En ik heb geen zin om een eindeloze discussie met je te voeren hierom.

Foto's maken van allerlei religieuze figuren die elkaar kontneuken om effe lekker mee te rellen is niet iets essentieels wat met man en macht moet worden beschermd in onze samenleving. Lekker leven en laten leven. Inhoudelijke kritiek op de islam is prima, maar dit? Er zijn in het verleden wel meer dingen gezegd die echt niet kunnen. Vrijheid van meningsuiting is niet absoluut. Welke grote geheel is gediend met dit soort plaatjes? Het maatschappelijke debat? Wat? Wat winnen we hier nou mee? Zo vind ik ook ook dat allerlei clubs niet moeten mogen kunnen zeggen dat homo's doodgemaakt moeten worden. Ik vind ook niet dat de cristelijke clubs kunnen zeggen dat god Els borst gestraft heeft.

Weet ik het ook. Mijn mening. Klaar. Beetje respectvoller richting elkaar gaan doen en alle religieuze fanatiekelingen deporteren.
Ik vind dat gevaarlijk. De vrijheid van meningsuiting inperken omdat jij wat gezegd wordt niet nuttig, leuk of zinvol vindt is een glijdende schaal. Wat mij betreft mag je alles zeggen wat je wil zeggen, hoe verschrikkelijk ook, tenzij er sprake is van laster, smaad of aanzetten tot haat en geweld.
pi_148437648
quote:
Ik vind het wel lachen. Maar sinds kort ben ik fan van youp.
pi_148437671
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind dat gevaarlijk. De vrijheid van meningsuiting inperken omdat jij wat gezegd wordt niet nuttig, leuk of zinvol vindt is een glijdende schaal. Wat mij betreft mag je alles zeggen wat je wil zeggen, hoe verschrikkelijk ook, tenzij er sprake is van laster, smaad of aanzetten tot haat en geweld.
pi_148437677
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:50 schreef Boterbartje het volgende:
Godver nu is de helft ineens gecentreerd, andere helft niet. What is this shit?
Iets met facebook zei Tjokkie
pi_148437695
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind dat gevaarlijk. De vrijheid van meningsuiting inperken omdat jij wat gezegd wordt niet nuttig, leuk of zinvol vind is een glijdende schaal. Wat mij betreft mag je alles zeggen wat je wil zeggen, hoe verschrikkelijk ook, tenzij er sprake is van laster, smaad of aanzetten tot haat en geweld.
Dus jij vindt dat moslims/cristenen het recht hebben om te zeggen dat homoseksualiteit een verderfelijke ziekte is?
pi_148437701
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat moslims/cristenen het recht hebben om te zeggen dat homoseksualiteit een verderfelijke ziekte is?
Ja. 100%.
pi_148437770
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja. Ben jij van de moraalpolitie ofzo?

Als ze homo's die in A'dam op straat hand in hand lopen in elkaar timmeren is het natuurlijk een ander verhaal, maar daar gaat het hier niet om.
pi_148437787
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja. 100%.
Wat vind je er dan van dat het strafbaar is om de holocaust te ontkennen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')