De omstandigheden zoals een beperkte herseninhoud en afkomstig zijn uit een barbaars zandland bijvoorbeeld? Of het niet kunnen relativeren van een satirische cartoon. En dan maar in naam van je profeet 12 mensen van het leven beroven. Dit is op geen enkele manier goed te praten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Misschien dat je ook wat verder kan kijken dan je neus lang is en naar de omstandigheden kijken die religieus extremisme veroorzaken.
Zo'n reactie kunnen we gewoon als een oproep tot geweld tegen Wilders opvatten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:26 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Deze reactie op Joop.nl. Wilders de schuld geven
[..]
Het christendom roept ook op tot het doden van andersdenkenden en ongelovigen. Het zijn mensen die besluiten er gehoor aan te geven en die moet je straffen op basis van hun daden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:27 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Wel als het jodendom je oproept dat te doen, zoals bij 't geval van de Islam.
Anders Breivik handelde net zoveel vanuit een Christelijke geloofsovertuiging als de terroristen in Parijsquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Een blanke man die een aanslag pleegt is iets anders dan iemand die handelt vanuit een Christelijke geloofsovertuiging.
En niet genoeg buurthuizen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:30 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
De omstandigheden zoals een beperkte herseninhoud en afkomstig zijn uit een barbaars zandland bijvoorbeeld? Of het niet kunnen relativeren van een satirische cartoon. En dan maar in naam van je profeet 12 mensen van het leven beroven. Dit is op geen enkele manier goed te praten.
Linkje?quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:21 schreef eend112 het volgende:
[..]
Dat moment dat hij op de grond ligt en zijn hand nog met zijn laatste kracht omhoog steekt deed mijn maag kantelen.
Oké, je spuiwt liever simpele GeenStijl-retoriek.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:30 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
De omstandigheden zoals een beperkte herseninhoud en afkomstig zijn uit een barbaars zandland bijvoorbeeld? Of het niet kunnen relativeren van een satirische cartoon.
Saudi-Arabië is de grote financier van het moslim-extremisme, schakel je Saudi-Arabië uit dan schakel je de extremisten ook grotendeels uit.quote:
Dit dus. In alle heilige boeken staan wel dingen over het doden van anderen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het christendom roept ook op tot het doden van andersdenkenden en ongelovigen. Het zijn mensen die besluiten er gehoor aan te geven en die moet je straffen op basis van hun daden.
En ook het judaisme heeft straffen staan op niet geloven:
http://en.wikipedia.org/w(...)unishment_in_Judaism
jij weet dit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:34 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Saudi-Arabië is de grote financier van het moslim-extremisme, schakel je Saudi-Arabië uit dan schakel je de extremisten ook grotendeels uit.
Maar dat zal helaas niet gebeuren want Saudi-Arabië is een ''goede'' bondgenoot van de U.S.A.
Ook alle communisten waren potentiële aanhangers van de RAF en ook alle katholieken wilde supergraag naar Ierland om voor de IRA te gaan vechten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:57 schreef datismijnmening het volgende:
Het heeft hetzelfde fundament, het is slechts een kwestie van tijd voor de eerst volgende doorslaat en Amsterdam Centraal laat ontploffen
quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:24 schreef datismijnmening het volgende:
Religie Geld is de kanker van deze aardkloot
Ik vind het erg jammer dat een paar terroristen een hele religie van meer dan een miljard mensen slecht laat lijken. Haat zit in de mens zelf, dezelfde mensen die religieuze teksten veel te serieus nemen of er zelf een rare draai aan geven.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dit dus. In alle heilige boeken staan wel dingen over het doden van anderen.
De Islam is dan ook voor zo'n 95% gelijk aan het judaisme, christendom verschilt net iets meer maar ook niet veel.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dit dus. In alle heilige boeken staan wel dingen over het doden van anderen.
quote:Sijmen vanderLaar, wo 07 januari 2015 13:18 Reageer op Sijmen
Sijmen Hoewel het voor de hand ligt, te veronderstellen, dat hier sprake zou kunnen zijn geweest van een (afschuwelijke en met elke vezel te veroordelen) aanslag door Moslim-extremisten - bijvoorbeeld door aanhangers van het orthodox-radicale ISIS / IS, waarvan reeds bekend was, dat zij hun "heilige oorlog" ook naar de hoofdsteden van het Europese continent zouden uitbreiden "omdat" aldus hun bijgeleverde motivering "het Westen hen in Syrie en Irak dagelijks bombardeert" - is daar ook altijd nog het mogelijkheidsscenario van een terreur-actie door extreem-rechts in OAS / Breivik stijl.
Waarom zouden communisten bij de Royal Air Force willen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:35 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ook alle communisten waren potentiële aanhangers van de RAF en ook alle katholieken wilde supergraag naar Ierland om voor de IRA te gaan vechten.
Ik ben benieuwd hoeveel Andres Breivikken er eigenlijk onder de witte mannelijke bevolking rondlopen. Misschien toch rechtse ideologieën maar verbieden.
Breivik handelde uit politieke overtuiging, niet zozeer uit religieuze.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:26 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/2011_Norway_attacks
Als het enige argument dat je kunt aanhalen 1000 jaar oud is heb je niet zo'n sterke positie in het debatquote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Army_Factionquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:41 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Waarom zouden communisten bij de Royal Air Force willen?
Maar goeie vergelijkingen wel
In Myanmar zijn 70% van de moslims afgeslacht is Boeddhisme geweld?quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:18 schreef haan33 het volgende:
Als ik namens het jodendom aanslagen pleeg is het jodendam dan ook geweldadig?
Thanks Sherlockquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:43 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Army_Faction
Precies ja.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:37 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Ik vind het erg jammer dat een paar terroristen een hele religie van meer dan een miljard mensen slecht laat lijken. Haat zit in de mens zelf, dezelfde mensen die religieuze teksten veel te serieus nemen of er zelf een rare draai aan geven.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:41 schreef datismijnmening het volgende:
Waarom zouden communisten bij de Royal Air Force willen?
Maar goeie vergelijkingen wel
Allemachtig datismijnmening.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:43 schreef LeaderRoel het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Army_Faction
Vieze joekelquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:24 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Denken dat ik religieus ben![]()
Religie is de kanker van deze aardkloot
Dit gaat natuurlijk wel iets verder dan een cartoon. Dit mag je denk ik gerust wel wereldwijd bekijken.quote:11 mensen doodschieten om een cartoon
De cartoon wordt door de terroristen als een boodschap/symbool gebruikt. Het is niet de ware aanleiding.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:44 schreef I-care het volgende:
Dit gaat natuurlijk wel iets verder dan een cartoon. Dit mag je denk ik gerust wel wereldwijd bekijken.
11 mensen dood vanwege inteelt en open grenzenquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:44 schreef I-care het volgende:
[..]
Dit gaat natuurlijk wel iets verder dan een cartoon. Dit mag je denk ik gerust wel wereldwijd bekijken.
Lijkt me duidelijkquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:41 schreef MAHL het volgende:
Op joop.nl ook... Nog steeds in de ontkenningsfase.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |