Ja! En het kost niet zoveel moeite, wat ik nu doe. En blijkbaar valt m'n dikke lijf er vanaf, dus yay!quote:
Smoothiequote:Op woensdag 7 januari 2015 10:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja! En het kost niet zoveel moeite, wat ik nu doe. En blijkbaar valt m'n dikke lijf er vanaf, dus yay!
Heb besloten voorlopig te ontbijten met smoothie van groente en fruit. Vandaag voorzichtig begonnen met de groente (50 gram spinazie) en een appel en 90 gram frambozen.
Probeer er ook eens wat havermout in. Iets van 20-30 gr ofzo. Wel wat kcal, maar geeft een hele goede vullingquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja! En het kost niet zoveel moeite, wat ik nu doe. En blijkbaar valt m'n dikke lijf er vanaf, dus yay!
Heb besloten voorlopig te ontbijten met smoothie van groente en fruit. Vandaag voorzichtig begonnen met de groente (50 gram spinazie) en een appel en 90 gram frambozen.
Oh, die ga ik onthouden. Ik heb alles hiervoor in huis.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Smoothie![]()
Spinazie met kokosmelk en een beetje honing met magere yoghurt
Proef je die dan ook, als havermout? Want havermout is viezzz.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:57 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Probeer er ook eens wat havermout in. Iets van 20-30 gr ofzo. Wel wat kcal, maar geeft een hele goede vulling
Ah okay.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb er zelfs een excel sheetje voor gemaaktDus het tellen is het probleem niet. En ik krijg niets binnen wat niet geteld wordt, daar ben ik 100% zeker van. Ik tel alleen de koffie in de ochtend niet mee, maar dat is bij elkaar misschien 50 kcal.....
Weet ik eigenlijk nietquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:58 schreef Qwea het volgende:
Crucnh, hoe is het met jou eetschema btw? Alles nog flex of moeten we weer aanpassen?
Wel uitkijken met smoothies, voor je het weet zitten er 500 kcal in zonder dat je er heel vol van wordt. Kcal eten is meestal verzadigender voor je gevoel dan kcal drinkenquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Proef je die dan ook, als havermout? Want havermout is viezzz.
Liever gooi ik er de volgende keer wat noten in. En rauwe cacao. Maar nu had ik te veel dorst.
Ja als je er zoveel in gooit als mij wel. Paar eetlepels vast niet. Gebroken lijnzaad is ook niet verkeerd, zit weinig smaak aan. 1 of 2 eetlepels ofzoquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Proef je die dan ook, als havermout? Want havermout is viezzz.
Liever gooi ik er de volgende keer wat noten in. En rauwe cacao. Maar nu had ik te veel dorst.
Nou inderdaad, die van mij waren altijd 450 kcal. Met melk, banaan, appel, lijnzaad en 40 gr havermout.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wel uitkijken met smoothies, voor je het weet zitten er 500 kcal in zonder dat je er heel vol van wordt. Kcal eten is meestal verzadigender voor je gevoel dan kcal drinken
Misschien dat ik aan eiwitten in verhouding nog wat weinig binnenkrijg.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je BMR kan je verhogen door je spiermassa te verhogen, je vetpercentage te verhogen (maar dat wil je niet) of door temperatuurverschillen (je lichaam moet dan ook in rust meer moeite doen om homeostase te behouden).
Je eetgewoonten van toen zouden er wel voor hebben kunnen gezorgd dat je BMR lager is vanwege spierafbraak. Verder is BMR grotendeels genetisch voor zover ik weet. Het verhogen van je verbranding kan door HIIT en gewichtsheffen, dat werkt namelijk daarna ook nog door in rust. En zorg dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt en genoeg drinkt.
Zo staat het niet voorgerekend op de diverse sites....... –O-quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:54 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nee want je sport misschien gedurende 2 uur dus van de 2000 zonder sporten moet je dan 200 kcal aftrekken, en dan + 700 = 2500.
Die moet ik inderdaad maar eens gaan downloaden...quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:55 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Waarom gebruik je niet iets als fatsecret/myfitnesspal? Zijn goede apps voor te krijgen, vooral voor myfitnesspal
Deze heeft er 132.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wel uitkijken met smoothies, voor je het weet zitten er 500 kcal in zonder dat je er heel vol van wordt. Kcal eten is meestal verzadigender voor je gevoel dan kcal drinken
Veel makkelijker om te noteren. App openen, plusje drukken en invullen. Kan je ook je gewicht en alles in bijhoudenquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:03 schreef sanger het volgende:
Die moet ik inderdaad maar eens gaan downloaden...
Ik ga gewoon minderen inderdaad, ga proberen rond mijn BMR uit te komen. Als het dan geen effect heeftquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:57 schreef Qwea het volgende:
Ooh sanger, overrate het sporten ook niet he. Want ik weets niet, maar ik geloof nooit dat je in 2u in de gym 700kcal verbrand.
Dat is wel een optie, want ik werk op zich nog steeds met de waarden van het Voedingscentrum.... weet eigenlijk geen andere bron nog :’)quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:00 schreef -Strawberry- het volgende:
Ah okay.Dan gaan we daar niet van uit nee, tenzij je onbewust een probleem hebt als Qwea dat je van een bepaald product of producten verkeerde kcal waarden hebt en dus chronisch te lage inschattingen maakt zonder dat je het doorhebt.
Nee, eigenlijk nauwelijks.quote:Ben je al veel afgevallen?Helaas verliezen we door het afvallen niet alleen vet, maar vaak ook spiermassa. Als je dus veel bent afgevallen kan je verbranding daardoor trager zijn geworden dan waarvan wordt uitgegaan in die berekeningen. Misschien een tijdje proberen je spiermassa te vergroten? Of minder te eten dus, als je dat kan volhouden.
In het uiterste geval zou het ook nog je schildklier kunnen zijn waardoor je BMR lager is dan de berekeningen via diverse websites. Maar die kans is niet groot en betekent niet dat je niet kunt afvallen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien dat ik aan eiwitten in verhouding nog wat weinig binnenkrijg.
Ben ook veel meer gaan drinken. Voorheen dronk ik ’s middags vrijwel niets en in de avond een glas of 5 Spa Fruit. Tegenwoordig in de middag een liter water, en ’s avonds nog een glas of 4 water. Drink eigenlijk vrijwel niets anders meer
[..]
Zo staat het niet voorgerekend op de diverse sites....... –O-
[..]
Die moet ik inderdaad maar eens gaan downloaden...
Pffff, valt me gewoon toch wel heel erg tegen. Ik had verwacht dat het veel sneller/makkelijker zou gaan zodra ik zou stoppen met cola drinken, die twee zakken chips in de week, die marse en snickers om de dag, minimaal 1x per week patat/McD en na het stappen vette shoarma....
Ik zou zo veel mogelijk proberen het label van het product aan te houden, voor veel dingen staat dit er wel op. Waar niks op staat kun je het internet altijd raadplegenquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:09 schreef sanger het volgende:
Dat is wel een optie, want ik werk op zich nog steeds met de waarden van het Voedingscentrum.... weet eigenlijk geen andere bron nog :’)
Zal in de pauze zo meteen effe doenquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:06 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Veel makkelijker om te noteren. App openen, plusje drukken en invullen. Kan je ook je gewicht en alles in bijhouden
Ik voel me ook veel fitter en me er goed onder. Dat alleen is al reden om door te gaan ermeequote:En stay strong. Je bent sowieso veel gezonder bezig, dat is ook wat waard
Schildklier werkt normaal volgens de HA. Ik heb ik november een bloedonderzoek gehad waarbij dat getest isquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
In het uiterste geval zou het ook nog je schildklier kunnen zijn waardoor je BMR lager is dan de berekeningen via diverse websites. Maar die kans is niet groot en betekent niet dat je niet kunt afvallen.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Zal in de pauze zo meteen effe doen
[..]
Ik voel me ook veel fitter en me er goed onder. Dat alleen is al reden om door te gaan ermee
Omvang is waar het om draait. Als je jarenlang veel alcohol hebt gedronken, weinig eiwitten en weinig hebt bewogen, is het niet gek dat je nu spiermassa erbij krijgt. Maar op een gegeven moment zou je dan ook in gewicht wel meer moeten afvallen, ja.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:09 schreef sanger het volgende:
Nee, eigenlijk nauwelijks.
Ik ben begonnen op 1 november met sportschool en steeds meer letten op eetpatroon. In de eerste 2 weken kwam ik 4 kg aan......
T.o.v. 24-11-2014 ben ik nu 0,7 kg afgevallen, en op dit moment 0,5 zwaarder dan het laagst gemeten op een weegdag (was op 08-12-2014). Sinds 15-12-2014 ben ik stabiel op hetzelfde gewicht.
Wel merk ik dat mijn buikomvang afneemt. Ik kan shirts aan die in jaren niet aankon bv. Dus of het vetafname gecompenseerd wordt door spieropbouw weet ik niet, maar ik vind het nog steeds vreemd dat het zo langzaam/moeizaam gaat als je ziet wat ik allemaal aangepast heb...
Hier gaat het dus juist ook om! Wat ik al eerder zei, ik kijk niet meer naar mijn gewicht. Dat kan echt per dag verschillen namelijk. Maar als ik kijk naar de foto's die ik regelmatig maak dan zie ik wel degelijk verschil in de spiegel.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:09 schreef sanger het volgende:
Wel merk ik dat mijn buikomvang afneemt. Ik kan shirts aan die in jaren niet aankon bv. Dus of het vetafname gecompenseerd wordt door spieropbouw weet ik niet, maar ik vind het nog steeds vreemd dat het zo langzaam/moeizaam gaat als je ziet wat ik allemaal aangepast heb...
Ehhh, check inderdaadquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omvang is waar het om draait. Als je jarenlang veel alcohol hebt gedronken, weinig eiwitten en weinig hebt bewogen, is het niet gek dat je nu spiermassa erbij krijgt.
Misschien ben ik wel gewoon te ongeduldigquote:Maar op een gegeven moment zou je dan ook in gewicht wel meer moeten afvallen, ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |