abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 januari 2015 @ 19:56:03 #201
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_148617124
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik had de indruk dat het beestje het in het water legt met de intentie het daarna weer te pakken om het vangen van vissen te oefenen. Zoals bijv. kittens en puppy's met elkaar stoeien om te leren hoe je een prooi pakt.
Nee, door de beweging waarmee hij het in het water gooit, drijft het al een beetje weg. Kan me niet voorstellen dat hij dat bewust doet :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_148617153
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:54 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Eerste zin, laatste zin, werkt vaak best prima :7
Ik doe het zelf ook maar iets minder extreem (op basis van een paar sleutelwoorden de zinsconstructie achterhalen en zodoende veel sneller lezen) maar alleen bij minder serieuze teksten of als ik uit ervaring weet dat de schrijver overdrijf in het in Jip- en Janneketaal expliciteren van wat al is uitgelegd of iets dergelijks. Ik vraag me trouwens af of dat mensen dit kunnen leren met een cursus, het lijkt me vooral een kwestie van ervaring.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148617298
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:56 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Nee, door de beweging waarmee hij het in het water gooit, drijft het al een beetje weg. Kan me niet voorstellen dat hij dat bewust doet :P
Onderschat andere zoogdieren niet. Ze hebben geen hogere cognitieve processen (analytisch) maar mechanisch en kinematisch redeneren is heel erg instinctief, dat hadden al die dieren simpelweg nodig om te overleven. Van apen is trouwens gebleken dat die ook een sterk rechtvaardigheidsgevoel hebben. Een simpel maar heel erg vet en veelzeggend experimentje (mijn favoriete soort :@): Ik neem aan dat die rechter aap daarna wel wat lekkere druiven kreeg. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148617697
Kijk ook naar het tweede filmpje. Best grappig en verhelderend: mensen die zich erover opwonden omdat ze dachten dat de Franse Revolutie de aanleiding (of in sommige mensen hun hogen boosdoener :)) was voor mensen hun begrip van rechtvaardigheid (niet dus :)) en zo.
Het rechtvaardigheidsgevoel gaat nog wat verder, het kwam ook voor dat de aap die beter beloond werd de druiven weigerde totdat de andere aap ook druiven kreeg, in dat geval ging het om chimpansees die nauwer verwant met ons zijn dan kapucijneraapjes. In weer een ander experiment bleek dat apen ook samenwerken om eten te krijgen en dat ze dat vervolgens eerlijk delen, ook op het moment dat de ene aap de andere niet meer nodig heeft (slechts tijdens de eerste fase van het 'project' heeft die hulp nodig). :)
Of dat het een hogere vorm van redeneren of een basaal instinct is laat ik in het midden, uiteindelijk gaat het allemaal om neuronale patronen, of dat ze nu ontwikkeld zijn nadat je geboren bent of dat ze aangeboren zijn.


[ Bericht 8% gewijzigd door Bram_van_Loon op 12-01-2015 21:14:35 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148624872
quote:
Ik heb het ook niet zien langskomen op nu.nl, best apart ja. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 12 januari 2015 @ 22:47:57 #208
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_148625265
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_148626101
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:47 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Mooie baas dit ja.
Beetje jammer dat die lui bij CNN bijna net zo strontachterlijk zijn als bij FOX...
  maandag 12 januari 2015 @ 23:10:04 #210
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_148626224
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:07 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Beetje jammer dat die lui bij CNN bijna net zo strontachterlijk zijn als bij FOX...
Americaaaaa!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_148630644
quote:
Er vielen toch maar een stuk of 7 doden? :?
Ik herinner me twee heel wat ergere aanslagen in Madrid en London.
Ik denk trouwens niet dat wij daar bang voor hoeven te zijn, tenzij we met nog meer mensen op D66 en de VVD gaan stemmen, dan krijgen ook wij ghetto's zoals je in en om Parijs hebt. Daarnaast lijkt Nederland mij niet erg interessant als doelwit om je statement te maken op een nogal bloeddorstige manier.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148630686
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:07 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Beetje jammer dat die lui bij CNN bijna net zo strontachterlijk zijn als bij FOX...
Goede journalisten worden ofwel niet aangenomen ofwel snel ontslagen. Als je lastige vragen stelt dan gaan allerlei 'belangrijke' mensen klagen bij de baas en die is als de dood om privilleges (perspassen, privéinterviews) te verliezen. Kijk jij wel eens naar TheYoungTurks? Die geven interessantere duiding over het nationale nieuws. RT trouwens ook regelmatig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 13 januari 2015 @ 01:54:22 #213
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_148630842
quote:
welkom in de (westerse) wereld
pi_148630926
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148630930
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 01:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er vielen toch maar een stuk of 7 doden? :?
Ik herinner me twee heel wat ergere aanslagen in Madrid en London.
Ik denk trouwens niet dat wij daar bang voor hoeven te zijn, tenzij we met nog meer mensen op D66 en de VVD gaan stemmen, dan krijgen ook wij ghetto's zoals je in en om Parijs hebt. Daarnaast lijkt Nederland mij niet erg interessant als doelwit om je statement te maken op een nogal bloeddorstige manier.
Het gaat niet over die moordpartij in Parijs, maar die in Nigeria. Maar het ligt dus niet aan jou dat je het niet weet.

En nee, The Young Turks ken ik niet. Maar ik volg het nieuws nauwelijks om eerlijk te zijn.
pi_148630934
bieb uitgespeeld trouwens :')
pi_148631022
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 02:07 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Het gaat niet over die moordpartij in Parijs, maar die in Nigeria. Maar het ligt dus niet aan jou dat je het niet weet.

En nee, The Young Turks ken ik niet. Maar ik volg het nieuws nauwelijks om eerlijk te zijn.
Kijk er eens naar. Het is een soort van progressieve zender die op het internet is begonnen en op Youtube zeer populair is, veel populairder dan zenders zoals CNN. Best entertaining en een leuk kijkje in hoe het werkt in de USA. Typ het maar eens in op Youtube.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148631047
In dat laatste filmpje zie je dat die beesten toch best wel slim zijn. Een experiment met apen die samen aan een touw moeten trekken (zwaar voorwerp waar voedsel op ligt), als 1 al gegeten heeft dan is hij een slacker en doet de ander verwoede pogingen (gebaren en al) om zijn medewerking te krijgen, uiteindelijk lukt het. Een soortgelijk experiment met olifanten maar niet door een zwaar voorwerp te gebruiken maar door een barrière te plaatsen en ervoor te zorgen dat als 1 er trekt dat het misgaat. Op een gegeven moment gaat een van de twee olifanten met zijn voet op het touw staan zodat die niet hoeft te trekken. 8-)
Nog een leuk apenexperimentje: twee kleuren blokjes en twee apen naast elkaar in een aparte ruimte, pak groen en de ander krijgt ook eten, pak rood en alleen die ene aap krijgt eten. Wat blijkt? Sowieso kiezen ze meer groen dan rood maar als de andere aap zich vervelend gaat gedragen (tijdens de leerfase van het experiment) dan pakt de aap die kiest minder vaak groen dan wanneer die aap rustig blijft.
Die dieren hebben te weinig krediet gekregen in het verleden.

Deze is ook mooi.


[ Bericht 14% gewijzigd door Bram_van_Loon op 13-01-2015 02:35:49 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148631083
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 02:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
In dat laatste filmpje zie je dat die beesten toch best wel slim zijn. Een experiment met apen die samen aan een touw moeten trekken (zwaar voorwerp waar voedsel op ligt), als 1 al gegeten heeft dan is hij een slacker en doet de ander verwoede pogingen (gebaren en al) om zijn medewerking te krijgen, uiteindelijk lukt het. Een soortgelijk experiment met olifanten maar niet door een zwaar voorwerp te gebruiken maar door een barrière te plaatsen en ervoor te zorgen dat als 1 er trekt dat het misgaat. Op een gegeven moment gaat een van de twee olifanten met zijn voet op het touw staan zodat die niet hoeft te trekken. 8-)
Nog een leuk apenexperimentje: twee kleuren blokjes en twee apen naast elkaar in een aparte ruimte, pak groen en de ander krijgt ook eten, pak rood en alleen die ene aap krijgt eten. Wat blijkt? Sowieso kiezen ze meer groen dan rood maar als de andere aap zich vervelend gaat gedragen (tijdens de leerfase van het experiment) dan pakt de aap die kiest minder vaak groen dan wanneer die aap rustig blijft.
Die dieren hebben te weinig krediet gekregen in het verleden.
Kraaien zijn ook bijzonder intelligente beesten _O_ Of vleermuizen, die echolocatie gebruiken om voedsel te vinden. Las van de week artikel dat er zeker één vleermuizensoort is die de natuurlijke grens van hun echolocatie overschrijden, door andere vleermuizen "af te luisteren" en zo dus verder kunnen kijken dan ze zelf kunnen met hun biologische radar.
pi_148631087
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 02:35 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Kraaien zijn ook bijzonder intelligente beesten _O_ Of vleermuizen, die echolocatie gebruiken om voedsel te vinden. Las van de week artikel dat er zeker één vleermuizensoort is die de natuurlijke grens van hun echolocatie overschrijden, door andere vleermuizen "af te luisteren" en zo dus verder kunnen kijken dan ze zelf kunnen met hun biologische radar.
Er is flink wat hersenkracht voor nodig wat die vleermuizen doen, dat is zeker.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148652220
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 01:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Goede journalisten worden ofwel niet aangenomen ofwel snel ontslagen. Als je lastige vragen stelt dan gaan allerlei 'belangrijke' mensen klagen bij de baas en die is als de dood om privilleges (perspassen, privéinterviews) te verliezen. Kijk jij wel eens naar TheYoungTurks? Die geven interessantere duiding over het nationale nieuws. RT trouwens ook regelmatig.
RT is de staatspropagandazender van Rusland...
pi_148652719
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:04 schreef Novermars het volgende:

[..]

RT is de staatspropagandazender van Rusland...
Volgens mij is het niet de staatszender, maar dat weet ik niet zeker. Door nieuwszenders te combineren krijg je wel het verhaal van twee kanten te horen, en dat is zeker een voordeel. Alhoewel ik eigenlijk alleen op NOS.nl kijk, omdat ik even snel het nieuws wil checken, en geen zin heb om diepgaand onderzoek te gaan doen.
pi_148653520
Al m'n spieren doen pijn :'(
pi_148662987
Nakijk-struggles

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 14 januari 2015 @ 01:37:56 #225
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_148664007
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 00:36 schreef Anoonumos het volgende:
Nakijk-struggles

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
JLaw!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_148664145
zij is zo cute O+ O+
pi_148664339
:')
pi_148665100
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:04 schreef Novermars het volgende:

[..]

RT is de staatspropagandazender van Rusland...
Zoals de NOS de staatspropagandazender van Nederland is, en die NOS wordt voor 100% door de staat gefinancierd, niet voor de helft. Ga af op wat je ziet, niet op wat er wordt geroddeld door onafhankelijke partijen. Heb jij enig idee wat er over Al Jazeera werd verteld tijdens de eerste jaren, dit allemaal door mensen die er niets van wisten, terwijl een Nederlandse journalist die daar werkte een geheel ander geluid liet horen wat dichter bij de waarheid bleek te liggen. Ik ken lang niet alles van die omroep (RT) maar de filmpjes die ik wel heb gezien, daarin werd gewoon op een nette manier verslag gedaan. Beter dan wat ik van zenders zoals Fox, CNN etc. ben gewend, die doen al lang niet meer aan kritische en onafhankelijke verslaggeving. Verder moet je je gewoon pluriform laten voorlichten en als je bang bent gehersenspoeld te worden dan heb je wel heel erg weinig vertrouwen in je zelfstandig denkvermogen. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148665135
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:16 schreef netchip het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet de staatszender, maar dat weet ik niet zeker. Door nieuwszenders te combineren krijg je wel het verhaal van twee kanten te horen, en dat is zeker een voordeel.
Precies en bronnen uit eigen land of van eigen land zijn net zo goed interessant omdat die bepaalde nuances aanbrengen die in het buitenland onbekend zijn terwijl buitenlandse bronnen weer wat minder partijdig zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148681374
Speciaal voor bram de olifantenvriend
pi_148681842
pi_148681987
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:28 schreef OllieWilliams het volgende:
Speciaal voor bram de olifantenvriend
[ afbeelding ]
Omg dat beest is echt super schattig met dat lint O+
pi_148685060
Dinsdag tentamen. De ene helft is echt fucking simpel en de andere helft is zo vaag dat je net zo goed niks op kan schrijven. Geweldig. :')

Toevallig hier nog scheikundigen die iets weten over de initiatie van chemische reacties door middel van de hybridisering van nucleotidesequenties? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_148685283
Oh, en over de invloed van puntmutaties op dat soort reacties. Thanks.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_148686354
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_148693905
_O-
pi_148694487
pi_148694548
Leuk hè, dat Imgur/Reddit.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_148694854
quote:
10s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:09 schreef Rezania het volgende:
Leuk hè, dat Imgur/Reddit.
Heerlijk :D
pi_148695008
Het is hier echt dood de laatste tijd, moet niemand soggen ofzo? We doen al meer dan een week over dit topic.
pi_148695253
Ik kan zo niet wachten op de vakantie na de tentamens.
pi_148695478
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:21 schreef OllieWilliams het volgende:
Het is hier echt dood de laatste tijd, moet niemand soggen ofzo? We doen al meer dan een week over dit topic.
Ik moet leren.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_148695484
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:28 schreef Mitsu het volgende:
Ik kan zo niet wachten op de vakantie na de tentamens.
Vakantie?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_148695614
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:34 schreef Rezania het volgende:

[..]

Vakantie?
week vrij tussen tweede en derde kwartaal *O*
pi_148695765
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:37 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

week vrij tussen tweede en derde kwartaal *O*
Niet op mijn rooster. ;( Beste van Delft en Leiden, my ass. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_148695804
Nou ja, had eigenlijk al vanaf aanstaande dindsdag een week vrij kunnen hebben, maar ik heb een herkansing. ;(
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_148696083
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:40 schreef Rezania het volgende:

[..]

Niet op mijn rooster. ;( Beste van Delft en Leiden, my ass. :')
hihi >:)
pi_148696154
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:49 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

hihi >:)
Maar volgende periode wel leuke vakken (denk ik nu), dus valt mee. En ik heb sowieso 5 dagen vrij tussen het hertentamen en de nieuwe periode. :)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_148696238
Ik heb ook een heel leuk vak, structures :N die lieve docent geeft ons deze week gewoon even twee nieuwe deadlines op, eentje as zondag en die ander de week erop! :D
pi_148696300
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:53 schreef OllieWilliams het volgende:
Ik heb ook een heel leuk vak, structures :N die lieve docent geeft ons deze week gewoon even twee nieuwe deadlines op, eentje as zondag en die ander de week erop! :D
Is die vrolijkheid van je nou een afkickverschijnsel?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')