abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148404095

- De vorige delen van deze reeks -

Wie zijn hier NIET welkom? Flamers, trollers en Turken/moslim-bashers. }:|.
Kortom, mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen.

Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, *O*.

- Statistieken van de Turken op FOK!-reeks -

SPOILER: Memleketler!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148404116
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:54 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik snap dat niet moslims ons haten

http://www.geenstijl.nl/m(...)weer_gevangenen.html

Kijk dit dan. Als je geen kennis hebt van de koran en je gaat af op de media zijn moslims toch ook walgelijk.
De Arabieren, Turken en Noord-Afrikanen hebben alles voor ons verpest ;(
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:02:37 #3
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_148404174
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:54 schreef Stimorol- het volgende: [..] Ik snap dat niet moslims ons haten http://www.geenstijl.nl/m(...)weer_gevangenen.html Kijk dit dan. Als je geen kennis hebt van de koran en je gaat af op de media zijn moslims toch ook walgelijk.
Jij leest vaak geenstijl daardoor heb jij een bepaald beeld, maar kijk ook hoe die stukken geschreven worden. Snap niet hoe jij zo'n site serieus kan nemen
pi_148404214
pi_148404542
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:02 schreef Che_ het volgende:

[..]

Jij leest vaak geenstijl daardoor heb jij een bepaald beeld, maar kijk ook hoe die stukken geschreven worden. Snap niet hoe jij zo'n site serieus kan nemen
Kijk naar de beelden.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:12:54 #6
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_148404722
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:08 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Kijk naar de beelden.
Ok maar nu antwoord op mijn vraag :P
pi_148404941
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:01 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij er als steunpilaar in deze Ummah
pi_148405029
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:17 schreef Crip het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij er als steunpilaar in deze Ummah

Mijn voorbeeld
pi_148405054
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:02 schreef Che_ het volgende:

[..]

Daar gaat het toch ook niet om? We hebben het over de indruk die moslims achterlaten bij buitenstaanders die inhoudelijk geen of vervormde kennis van de Islam hebben, even los van verstandelijke capaciteit of politieke agenda, maar ook moslims onderling die te lijden hebben van geloofsgenoten.

pi_148405062
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:01 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Nee, Koerden geven een mooi beeld weer met hun eerwraak.
pi_148405097
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:19 schreef mrstylo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mijn voorbeeld
k
pi_148405106
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:20 schreef Landysh het volgende:

[..]

Zijn vaak de geassimileerde Koerden. Kunnen er niks aan doen.
pi_148405170
quote:

[..]

Ow pls. Zelfs Italianen kennen dit fenomeen. Alleen die westerlingen niet. Eerlozen.

😈
pi_148405242
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:21 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Zijn vaak de geassimileerde Koerden. Kunnen er niks aan doen.
Dat zou je kunnen stellen als eerwraak meer onder Turken, Arabieren en Perzen voorkwam dan onder Koerden. Maar dat is niet het geval (is hier ook eerder besproken, inclusief cijfers etc.).
pi_148405257
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:19 schreef mrstylo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mijn voorbeeld
Je voorbeeld? Je gaat tegen kruisvaarders vechten?
pi_148405338
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:24 schreef Landysh het volgende:

[..]

Dat zou je kunnen stellen als eerwraak meer onder Turken, Arabieren en Perzen voorkwam dan onder Koerden. Maar dat is niet het geval (is hier ook eerder besproken, inclusief cijfers etc.).
Oh oke.
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:24 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Je voorbeeld? Je gaat tegen kruisvaarders vechten?
Laten we eerst met zijn baardgroei beginnen :P
pi_148405348
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:22 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ow pls. Zelfs Italianen kennen dit fenomeen. Alleen die westerlingen niet. Eerlozen.

😈
Oh ja als de Italianen het doen moet het wel allemaal meevallen ja. :') In het Midden-Oosten (Pakistan, Afghanistan etc. niet meegerekend) zijn het de Koerden die bovenaan staan met dit soort shit.
pi_148405380
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:26 schreef Landysh het volgende:

[..]

Oh ja als de Italianen het doen moet het wel allemaal meevallen ja. :') In het Midden-Oosten (Pakistan, Afghanistan etc. niet meegerekend) zijn het de Koerden die bovenaan staan met dit soort shit.
Alsof Turken nooit poepen :')
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:27:09 #19
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_148405383
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:20 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Daar gaat het toch ook niet om?
Dat zeg ik ook niet? Meeste moslims weten evengoed wel gruweldadig groeperingen als IS zijn. Ik vraag haar waarom ze altijd haar info van zo'n flutsite als gs haalt.
pi_148405406
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:22 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

😈
Eer is relatief, binnen de familie trouwen en 0,0 innovatie is ook niet iets waar je oprecht trots op kan zijn lijkt mij.
pi_148405415
Welke Koerden bedoel je? Fijn dat we spreken over Koerden, maar dat impliceert alsof het 1 volk is,
pi_148405427
Niet met stenen gooien wanneer je zelf in een glazen huis zit of zoiets dus. Voor styloman dit.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:28:31 #23
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_148405462
quote:

[..]

Door dit soort onnozele vooroordelen over elkaar van hem en jou is er o.a. zoveel ellende in het M-O.

Had het hier laatst nog over met een vriend.
pi_148405491
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:27 schreef Stimorol- het volgende:
Welke Koerden bedoel je? Fijn dat we spreken over Koerden, maar dat impliceert alsof het 1 volk is,
Iedereen die Koerdisch spreekt dus. Zaza's zijn geen Koerden. Sorry Stimo.
pi_148405502
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:27 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet? Meeste moslims weten evengoed wel gruweldadig groeperingen als IS zijn. Ik vraag haar waarom ze altijd haar info van zo'n flutsite als gs haalt.
Che_, Missch moet jij mijn bericht maar weer lezen. Je haalt nu dingen door de war. Ik heb het nu over niet-moslims en hun beeld
pi_148405526
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:27 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Eer is relatief, binnen de familie trouwen en 0,0 innovatie is ook niet iets waar je oprecht trots op kan zijn lijkt mij.
We doen het op onze eigen manier :7
http://rudaw.net/english/kurdistan/280620141
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:27 schreef Landysh het volgende:
Niet met stenen gooien wanneer je zelf in een glazen huis zit of zoiets dus. Voor styloman dit.
Dit begrijp ik niet :@
pi_148405545
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:27 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ze gaf het alleen als voorbeeld.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:30:05 #28
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_148405547
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:26 schreef Landysh het volgende:

[..]

Weer volkomen ongegrond. Die cijfers die tm postte waren niet officieel niks. Nice try tho
pi_148405554
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:28 schreef Landysh het volgende:

[..]

Iedereen die Koerdisch spreekt dus. Zaza's zijn geen Koerden. Sorry Stimo.
Kreeg vorige week te horen dat we Turkmenen zijn.

Ben de weg kwijt aq.
pi_148405565
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:28 schreef Che_ het volgende:

[..]

Door dit soort onnozele vooroordelen over elkaar van hem en jou is er o.a. zoveel ellende in het M-O.

We zouden inderdaad beter aan onszelf kunnen werken dan elkaar beschuldigen van van alles en nog wat. Maar soms is het gewoon irritant wanneer men de heilige gaat uithangen wanneer ze dat niet zijn.
pi_148405581
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:30 schreef Che_ het volgende:

[..]

Weer volkomen ongegrond. Die cijfers die tm postte waren niet officieel niks. Nice try tho
Alsof je officiele cijfers hebt over eerwraak.
pi_148405613
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:27 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Dat is nooit bewezen, Turken zijn zulke gastvrije mensen dat zij toiletten in hun huizen inbouwen voor Griekse of Arabische bezoekers.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:31:45 #33
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_148405630
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:30 schreef Landysh het volgende:

[..]

We zouden inderdaad beter aan onszelf kunnen werken dan elkaar beschuldigen van van alles en nog wat. Maar soms is het gewoon irritant wanneer men de heilige gaat uithangen wanneer ze dat niet zijn.
Wat is dat voor kinderachtige terugwijzen dan :')

Echt.. M-O heeft een lange weg te gaan
pi_148405643
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:28 schreef Che_ het volgende:

[..]

Check mijn PI dan :')
pi_148405690
kk trage internet :( :(
pi_148405691
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:30 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Kreeg vorige week te horen dat we Turkmenen zijn.

Ben de weg kwijt aq.
Nee, ook niet. Wie zei dat? Beetje stom om dat te zeggen. Grote kans dat je wel ergens Turkmeens bloed hebt gehad, maar dat geldt voor alle Koerden en omgekeerd ook.

Maar maak je geen zorgen, je bent nog steeds een soort van halve Koerd, maar geen officiele Koerd. De Koerden in TR liggen het dichts bij de Zaza's qua taal en cultuur, dus assimilatie in de Koerdische bevolking is niet zo raar. Maar eigenlijk is jezelf Koerd noemen net zoiets als je zelf Pers noemen.
pi_148405771
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:27 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Oh ik ben niet de gene die hier doet alsof wij heilig zijn hoor. Wij hebben als moslimvolk lekker half Europa in de kont genomen. Het zal nog lang duren voordat ze op hun reet kunnen zitten zonder aan ons te denken wanneer ze ergens moslim lezen of horen. Dus sorryyy.

Maar ik zeur dan ook niet dat Koerden, Arabieren etc. het voor ons hebben verpest.
pi_148405778
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:32 schreef Landysh het volgende:

[..]

Nee, ook niet. Wie zei dat? Beetje stom om dat te zeggen. Grote kans dat je wel ergens Turkmeens bloed hebt gehad, maar dat geldt voor alle Koerden en omgekeerd ook.

Maar maak je geen zorgen, je bent nog steeds een soort van halve Koerd, maar geen officiele Koerd. De Koerden in TR liggen het dichts bij de Zaza's qua taal en cultuur, dus assimilatie in de Koerdische bevolking is niet zo raar. Maar eigenlijk is jezelf Koerd noemen net zoiets als je zelf Pers noemen.
Ik noem mezelf Koerd, totdat ik een bewijs krijg met wat ik ben. Volgens mij kom ik er nooit achter :D

Beweer je nu dat een zaza geen Koerd is, maar dat er sprake is van assimilatie in de Koerdische bevolking?
pi_148405813
Of die Afrikanen.
pi_148405842
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:34 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik noem mezelf Koerd, totdat ik een bewijs krijg met wat ik ben. Volgens mij kom ik er nooit achter :D

Beweer je nu dat een zaza geen Koerd is, maar dat er sprake is van assimilatie in de Koerdische bevolking?
Zaza's zijn gewoon Koerden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:34 schreef Landysh het volgende:

[..]

Oh ik ben niet de gene die hier doet alsof wij heilig zijn hoor. Wij hebben als moslimvolk lekker half Europa in de kont genomen. Het zal nog lang duren voordat ze op hun reet kunnen zitten zonder aan ons te denken wanneer ze ergens moslim lezen of horen. Dus sorryyy.

Maar ik zeur dan ook niet dat Koerden, Arabieren etc. het voor ons hebben verpest.
Perfect wil ik niet zeggen, maar wel dicht tegenaan
pi_148405904
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:30 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dat waren cijfers van huiselijk geweld en het artikel besprak gewoon officiële cijfers, maar een woordvoerder van een instantie had slechts een schatting gemaakt van wat volgens hem de reële cijfers zijn.
Daarnaast is het alom bekend dat vrouwenbesnijdenis vrij wijdverspreid is onder Koerden in het Midden-Oosten. Daar zijn ook gewoon officiële cijfers van.

Ik snap niet waarom men in de verdediging moet schieten wanneer objectief gewoon misstanden of achterlijkheden bij beide volkeren worden aangehaald. Ook genoeg dingen op te merken over Turken.
pi_148405934
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:34 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je bent Zaza. Ik snap niet wat voor meer bewijs je wil? Je ouders, zelf-identificatie en jullie taal is toch meer dan genoeg bewijs? :D

Ja, Zaza's zijn inderdaad geen Koerden. Wel een verwant volk (net zoals Perzen en Koerden), maar officieel geen Koerden. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik ken eigenlijk best wel veel Zaza's waarvan de ouderen zichzelf nooit als Koerd hebben beschouwd maar dat het meer iets van de laatste paar decennia is? Is dat bij jullie ook zo?
pi_148405991
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:30 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Alsof je officiele cijfers hebt over eerwraak.
Ik zei toen ook, officiële cijfers geven nooit het reële aantal gevallen weer omdat er ook vaak geen melding van wordt gemaakt.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:41:50 #44
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_148406105
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:37 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Dat waren cijfers van huiselijk geweld en het artikel besprak gewoon officiële cijfers, maar een woordvoerder van een instantie had slechts een schatting gemaakt van wat volgens hem de reële cijfers zijn.
Daarnaast is het alom bekend dat vrouwenbesnijdenis vrij wijdverspreid is onder Koerden in het Midden-Oosten. Daar zijn ook gewoon officiële cijfers van.

Ik snap niet waarom men in de verdediging moet schieten wanneer objectief gewoon misstanden of achterlijkheden bij beide volkeren worden aangehaald. Ook genoeg dingen op te merken over Turken.
Omdat je het brengt als een feit. Die cijfers die jij postte waren gewoonweg niet betrouwbaar of te controleren. Dat van vrouwenbesnijdenis is dus ook blabla.
pi_148406119
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:38 schreef Landysh het volgende:

[..]

Je bent Zaza. Ik snap niet wat voor meer bewijs je wil? Je ouders, zelf-identificatie en jullie taal is toch meer dan genoeg bewijs? :D

Ja, Zaza's zijn inderdaad geen Koerden. Wel een verwant volk (net zoals Perzen en Koerden), maar officieel geen Koerden. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik ken eigenlijk best wel veel Zaza's waarvan de ouderen zichzelf nooit als Koerd hebben beschouwd maar dat het meer iets van de laatste paar decennia is? Is dat bij jullie ook zo?
Hoe bedoel je bewijs? Nergens staat vast dat Zaza niet onder Koerden vallen. Waarom breng jij jouw mening altijd alsof het een feit is?

Daarnaast, nee. Het verschilt,de een is een voorstander van PKK, de ander ziet zichzelf als Turk, de ander boeit het niet.
De laatste tien jaar zie ik ze wel meer doen met alevilik.
pi_148406188
Stimo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:43:54 #47
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_148406227
Daarnaast is het wel opmerkelijk TM hoe je zonder enige info, behalve onofficiële cijfer, dit verkondigt als zijnde waar
pi_148406304
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:42 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hoe bedoel je bewijs? Nergens staat vast dat Zaza niet onder Koerden vallen. Waarom breng jij jouw mening altijd alsof het een feit is?
Wie zegt dat dit mijn mening is? Dit zijn vastgestelde feiten, ik herhaal alleen maar wat taalkundigen hebben vastgesteld. Mijn mening doet er niet toe. Feit is dat de Zaza taal een aparte Iraanse taal is. Net zoals Koerdisch en Perzisch aparte talen zijn. Echt geen rocket science dit hoor.

quote:
Daarnaast, nee. Het verschilt,de een is een voorstander van PKK, de ander ziet zichzelf als Turk, de ander boeit het niet.
De laatste tien jaar zie ik ze wel meer doen met alevilik.
Oke.
pi_148406314
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:43 schreef mrstylo het volgende:
Stimo:
SPOILER
Soms duizelt mijn hoofd van alle nationaliteiten, stammen, volkeren, talen, dialecten etc ;(
pi_148406411
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:45 schreef Landysh het volgende:

[..]

Wie zegt dat dit mijn mening is? Dit zijn vastgestelde feiten, ik herhaal alleen maar wat taalkundigen hebben vastgesteld. Mijn mening doet er niet toe. Feit is dat de Zaza taal een aparte Iraanse taal is. Net zoals Koerdisch en Perzisch aparte talen zijn. Echt geen rocket science dit hoor.

[..]

Oke.
Ik weet soms niet hoe ik moet antwoorden op je. Dus doe ik maar wat iemand laatst bij mij deed: Joe. Je hebt gelijk. Ook al deel ik je post niet.
pi_148406490
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:41 schreef Che_ het volgende:

[..]

Omdat je het brengt als een feit. Die cijfers die jij postte waren gewoonweg niet betrouwbaar of te controleren. Dat van vrouwenbesnijdenis is dus ook blabla.
http://www.refworld.org/docid/49d07d5a2.html
http://www.nytimes.com/20(...)pagewanted=all&_r=1&

Het eerste artikel is gewoon een wetenschappelijke studie.
pi_148406501
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:45 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Soms duizelt mijn hoofd van alle nationaliteiten, stammen, volkeren, talen, dialecten etc ;(
Ja he. Maar dat krijg je als je door vieren gedeeld wordt. Iedereen krijgt ook vaak zijn assimilatie mee, daardoor zullen er altijd verschillen blijven.
pi_148406607
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:49 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Ja he. Maar dat krijg je als je door vieren gedeeld wordt. Iedereen krijgt ook vaak zijn assimilatie mee, daardoor zullen er altijd verschillen blijven.
Is logisch. Maar ik erger mij zo aan mensen die zeggen nee het IS zo en zo, want dat zeggen onderzoekers. Echt, dan ontgaat al mijn lust.

Straks komen de bronnen weer. En dan kan ik weer op zoek naar de bronnen die die bronnen tegenspreken. Vicieuze cirkel.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:53:21 #54
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_148406646
quote:
Even aanwijzen waar er cijfers staan en over welke gebieden. Wordt er ook onderscheid gemaakt tussen Koerden en Yezidi's, Masi7is, Muslawis?

Ik ga niet dat hele artikel lezen nu
pi_148406664
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:45 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Daarom: de hele wereld Turkificeren.
pi_148406667
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:47 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik weet soms niet hoe ik moet antwoorden op je. Dus doe ik maar wat iemand laatst bij mij deed: Joe. Je hebt gelijk. Ook al deel ik je post niet.
Op mij? Heb ik jou aangevallen? Heb ik iets verkeerds gezegd? Je probeert te doen alsof er met mij niet te discussiëren valt terwijl ik niks verkeerds heb gezegd of gedaan.

Beetje rare reactie dit, Stimo. Je wordt eerst boos/reageert geïrriteerd en doet mijn reactie af als 'mijn mening' terwijl dat het niet is. Als ik vervolgens zeg dat het helemaal niet mijn mening is krijg ik de reactie dat je niet weet hoe je op mij moet reageren terwijl nergens in mijn reactie een mening verscholen zat. Dus nogmaals, dat Zaza geen Koerdische taal is, is door de meeste taalkundigen een geaccepteerd feit. Dat is niet mijn mening. Ik zou dus eerder zeggen dat jij niet weet hoe je moet reageren op dit feit en niet zozeer op mij.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:55:41 #57
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_148406760
En de cijfers in Turkije liegen er ook niet om. VInd het dan raar dat je dit brengt als iets typisch Koerdisch _O-
pi_148406774
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:53 schreef Landysh het volgende:

[..]

Op mij? Heb ik jou aangevallen? Heb ik iets verkeerds gezegd? Je probeert te doen alsof er met mij niet te discussiëren valt terwijl ik niks verkeerds heb gezegd of gedaan.

Beetje rare reactie dit, Stimo. Je wordt eerst boos/reageert geïrriteerd en doet mijn reactie af als 'mijn mening' terwijl dat het niet is. Als ik vervolgens zeg dat het helemaal niet mijn mening is krijg ik de reactie dat je niet weet hoe je op mij moet reageren terwijl nergens in mijn reactie een mening verscholen zat. Dus nogmaals, dat Zaza geen Koerdische taal is, is door de meeste taalkundigen een geaccepteerd feit. Dat is niet mijn mening. Dus blijkbaar weet jij niet hoe je moet reageren op dit feit en niet zozeer op mij.
Ging mij erom dat je doet alsof het een feit is. Het is geen feit. Sommigen denken dat het zo is, anderen niet. Dat maakt het een veronderstelling, daar kun je over discussieren.
Op momenten dat jij meent dat het een feit is erger ik mij ja. Het is fucking onduidelijk waar Zaza onder valt en bij mij lijkt het meest logische dat wij onder Koerden vallen.

Als het maar niet onder Turken valt.
pi_148406807
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:47 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Waar slaat dit op? Zoek gewoon zelf naar 'Zazaki language' en kijkt voor jezelf hoe linguïsten deze taal hebben ingedeeld. Waarom doet men hier alsof wij bewust informatie over Koerden verdraaien om wat voor reden dan ook?
pi_148406821
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:55 schreef Che_ het volgende:
En de cijfers in Turkije liegen er ook niet om. VInd het dan raar dat je dit brengt als iets typisch Koerdisch _O-
Cijfers in Turkije zeggen geen moer. Daar sjoemelen ze mee.
pi_148406836
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:52 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Is logisch. Maar ik erger mij zo aan mensen die zeggen nee het IS zo en zo, want dat zeggen onderzoekers. Echt, dan ontgaat al mijn lust.

Straks komen de bronnen weer. En dan kan ik weer op zoek naar de bronnen die die bronnen tegenspreken. Vicieuze cirkel.
Daarom moet je met zulke zaken altijd discussiëren met andere Zaza's/Koerden. Die snappen vaak ook de politiek er achter.

Goed voorbeeld zijn de Yezidi's. Net als Joden worden ze als volk geaccepteerd, terwijl het gewoon Koerden zijn die een vorm van Zoroastrianism aanhangen. Net als de Zaza's dus. Als je artikelen afgaat, dan kan je het als apart volk zien. Maar wanneer je hun bronnen leest, dan kan je niks meer dan hard op lachen :D
pi_148406839
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:49 schreef mrstylo het volgende:

[..]

De verschillende Koerdische/Iraanse dialecten, talen en stammen gaan honderden jaren terug, het is niet iets van de laatste twee eeuwen.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:57:18 #63
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_148406850
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:56 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Waar slaat dit op? Zoek gewoon zelf naar 'Zazaki language' en kijkt voor jezelf hoe linguïsten deze taal hebben ingedeeld. Waarom doet men hier alsof wij bewust informatie over Koerden verdraaien om wat voor reden dan ook?
Dan moet je informatie wel kloppen natuurlijk
pi_148406863
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:56 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Anders lees je mijn vorige reactie spuit 11.

Sws wie is wij? Ik reageerde op Borte en heb het niet over jullie gehad.

Met je wij :')
pi_148406895
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:57 schreef Landysh het volgende:

[..]

De verschillende Koerdische/Iraanse dialecten, talen en stammen gaan honderden jaren terug, het is niet iets van de laatste twee eeuwen.
Check post 46
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:58:54 #66
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_148406923
Same bullshit altijd, verdeel en heers heeft goed uitgewerkt in het Midden-Oosten :P
pi_148406940
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:55 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ging mij erom dat je doet alsof het een feit is. Het is geen feit. Sommigen denken dat het zo is, anderen niet. Dat maakt het een veronderstelling, daar kun je over discussieren.
Op momenten dat jij meent dat het een feit is erger ik mij ja. Het is fucking onduidelijk waar Zaza onder valt en bij mij lijkt het meest logische dat wij onder Koerden vallen.

Als het maar niet onder Turken valt.
8)7

De wetenschap is toch iets verder dan dat. Het is geen veronderstelling meer, maar een algemeen geaccepteerd feit door de meeste taalkundigen.

Nogmaals, dit is niet mijn mening. Ik doe niks anders dan herhalen wat is vastgesteld. Het zou mij wat rotten of Zaza een Koerdische, Iraanse of Arabische taal is.
pi_148406995
Zijn er cijfers die besnijdenis onder vrouwen in TR zien afnemen of toenemen?
pi_148407014
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:59 schreef Landysh het volgende:

[..]

8)7

De wetenschap is toch iets verder dan dat. Het is geen veronderstelling meer, maar een algemeen geaccepteerd feit door de meeste taalkundigen.
Anders zoek je even de definitie van feit? Dat discussieert makkelijker.
pi_148407028
quote:

[..]

8)7

Nogmaals, dit is niet mijn mening. Ik doe niks anders dan herhalen wat is vastgesteld. Het zou mij wat rotten of Zaza een Koerdische, Iraanse of Arabische taal is.
Koerdisch is ook een Iraanse taal. Ik snap je niet zo
pi_148407036
quote:

[..]

8)7

Dit wordt de een Fries is wel/geen Nederlander discussie.
pi_148407052
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:00 schreef mrstylo het volgende:

[..]

We discussieren langs elkaar heen. Fuck it.
pi_148407054
quote:

[..]

8)7

Zo ver ik weet, wordt taalgeschiedenis niet meer in het hedendaagse wetenschap gebruikt om volkeren dezelfde afkomst te geven (of ontkennen).
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_148407129
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:01 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

We discussieren langs elkaar heen. Fuck it.
Is beter ja
pi_148407259
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:00 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Dat is mijn punt? Dat Zaza een Iraanse taal is en geen Koerdische. Ja, het is verwant aan het Koerdisch doordat beide Iraanse talen zijn, maar dat maakt het niet Koerdisch. Ik probeer dit uit te leggen aan Stimo maar zij doet alsof dit mijn mening is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:01 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dit wordt de een Fries is wel/geen Nederlander discussie.
Dat is een hele andere discussie. Friezen zijn officieel een apart volk met een aparte taal maar vanuit een politiek oogpunt worden ze vaak onder Nederlanders geschaard. Zelfde geldt dus ook voor de Zaza's en Koerden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Landysh op 06-01-2015 22:25:53 ]
pi_148407309
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:53 schreef Che_ het volgende:

[..]

Even aanwijzen waar er cijfers staan en over welke gebieden. Wordt er ook onderscheid gemaakt tussen Koerden en Yezidi's, Masi7is, Muslawis?

Ik ga niet dat hele artikel lezen nu
Ik probeer niets te bewijzen met cijfers, maar probeerde toen we het daar laatst over hadden ook al aan te geven dat deze uitspraak van jou niet klopt...

quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 22:50 schreef Che_ het volgende:

[..]

Bij ons komt eerwraak bijna niet voor. Dus dit is onzin wat je zegt. Tenzij je kan onderbouwen met statistieken tussen alle Turken en Koerden.
Ik heb niet het hele artikel gelezen en ben dat ook niet van plan. Men gaat geen onderzoek doen naar een fenomeen dat helemaal niet speelt, niet?
pi_148407354
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:57 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Anders lees je mijn vorige reactie spuit 11.

Sws wie is wij? Ik reageerde op Borte en heb het niet over jullie gehad.

Met je wij :')
Uh, Che en jij insinueren hier dat we beiden informatie verdraaien. Reageer wat minder emotioneel.
pi_148407361
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:05 schreef Landysh het volgende:

[..]

Dat is mijn punt? Dat Zaza een Iraanse taal is en geen Koerdische. Ja, het is verwant aan het Koerdisch doordat beide Iraanse talen zijn, maar dat maakt het niet Koerdisch. Ik probeer dit uit te leggen aan Stimo maar zij doet alsof dit mijn mening is.

[..]

Dat is een hele andere discussie. Friezen zijn officieel een apart volk met een aparte taal maar vanuit een politiek punt worden ze vaak onder Nederlanders geschaard. Zelfde geldt dus ook voor de Zaza's en Koerden.
We begonnen dat Zaza voor mij onder Koerden valt. JIj ging over op de taal. Ik had het over het volk.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:08:21 #79
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_148407387
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:06 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik probeer niets te bewijzen met cijfers, maar probeerde toen we het daar laatst over hadden ook al aan te geven dat deze uitspraak van jou niet klopt...

[..]

Ik heb niet het hele artikel gelezen en ben dat ook niet van plan. Men gaat geen onderzoek doen naar een fenomeen dat helemaal niet speelt, niet?
Datzelfde fenomeen dat ook in Turkije afspeelt? Maar dat kwam hoofdzakelijk door de Koerden zoals je zei.

^O^
pi_148407409
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:01 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Zo ver ik weet, wordt taalgeschiedenis niet meer in het hedendaagse wetenschap gebruikt om volkeren dezelfde afkomst te geven (of ontkennen).
Taal is absoluut een van de belangrijkste aspecten bij het onderscheiden van volkeren in de oude wereld maar taal op zich is niet genoeg. Andere factoren spelen een rol.

Hoe kom je erbij?
pi_148407426
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:07 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Uh, Che en jij insinueren hier dat we beiden informatie verdraaien. Reageer wat minder emotioneel.
Waar insinueer ik dat? Ik zeg dat het lastig om echte harde cijfers over eerwraak te vinden.

Daarnaast zeg ik idd dat Turkije cijfers vaak minder erg maakt. Of erger. Zoals met de aardbeving.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:09:11 #82
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_148407429
Sowieso een artikel posten zonder te weten wat de inhoud zegt over wat we bespreken.

Saay whaaat :D
pi_148407458
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:07 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

We begonnen dat Zaza voor mij onder Koerden valt. JIj ging over op de taal. Ik had het over het volk.
Linken in de talen werd vroeger gebruikt om linken onder volkeren te leggen. Nationalistische Turken zijn gewoon op de wagon gesprongen, die er niet meer staat.
pi_148407490
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:09 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Linken in de talen werd vroeger gebruikt om linken onder volkeren te leggen. Nationalistische Turken zijn gewoon op de wagon gesprongen, die er niet meer staat.
Oh, je doelt hiermee op Borte. Want nationalist = Borte?
pi_148407527
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:07 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn laatste vergelijking Friezen-Nederlanders, Koerden-Zaza's wel duidelijk genoeg was. Meer valt er niet over te zeggen.
pi_148407552
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:08 schreef Landysh het volgende:

[..]

Taal is absoluut een van de belangrijkste aspecten bij het onderscheiden van volkeren in de oude wereld maar taal op zich is niet genoeg. Andere factoren spelen een rol.

Hoe kom je erbij?
Nee, dat is niet waar. Duits is bijvoorbeeld erg beïnvloed door het latijn, maar zeggen dat Duitsers en Romeinen dezelfde afkomst hebben...

Zo zijn Turken en Perzen ook overal geweest en zul je ook overeenkomsten in de talen vinden..
pi_148407622
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:09 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Waar heb jij het precies over? Welke linken bestaan niet meer? Taal en zelfidentificatie zijn nog steeds de doorslaggevende factoren in het onderscheiden van volkeren. Hoe kom jij erbij dat dit niet meer zo is en wat zou volgens jou wel volkeren van elkaar onderscheiden?
pi_148407636
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:11 schreef Landysh het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn laatste vergelijking Friezen-Nederlanders, Koerden-Zaza's wel duidelijk genoeg was. Meer valt er niet over te zeggen.
Bedankt voor je mening.
pi_148407730
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:13 schreef Landysh het volgende:

[..]

Waar heb jij het precies over? Welke linken bestaan niet meer? Taal en zelfidentificatie zijn nog steeds de doorslaggevende factoren in het onderscheiden van volkeren. Hoe kom jij erbij dat dit niet meer zo is en wat zou volgens jou wel volkeren van elkaar onderscheiden?
Volkeren hoor je te onderscheiden onder cultuur en traditie, en niet onder etniciteit.
pi_148407736
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:11 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. Duits is bijvoorbeeld erg beïnvloed door het latijn, maar zeggen dat Duitsers en Romeinen dezelfde afkomst hebben...

Zo zijn Turken en Perzen ook overal geweest en zul je ook overeenkomsten in de talen vinden..
Dat Duits is beinvloed door het Latijn maakt het geen Latijnse taal. Duits is ondanks de invloeden nog steeds een Germaanse taal en daarmee zijn Duitsers nog steeds een Germaans volk. Make your point?
pi_148407860
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:15 schreef Landysh het volgende:

[..]

Dat Duits is beinvloed door het Latijn maakt het geen Latijnse taal. Duits is ondanks de invloeden nog steeds een Germaanse taal en daarmee zijn Duitsers nog steeds een Germaans volk. Make your point?
En de Fransen zijn Romeinen? :')
pi_148407880
Mathemaat nog wat leuks gedaan in het weekend? :D
pi_148407895
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:15 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Volkeren hoor je te onderscheiden onder cultuur en traditie, en niet onder etniciteit.
Aha, dus je erkent het concept etniciteit wel? Want dat is waar ik het momenteel over heb. Want jij kunt moeilijk over volkeren spreken wanneer je het hele concept etniciteit ontkent.
pi_148407963
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:17 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

En de Fransen zijn Romeinen? :')
Dat de Romeinen een Romaans volk waren betekent niet dat alle Romaanse volkeren Romeinen zijn. Nee, Fransen zijn Fransen, een Romaans volk.
pi_148407986
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:18 schreef Stimorol- het volgende:
Mathemaat nog wat leuks gedaan in het weekend? :D
Niets bijzonders. Gewoon thuis gehangen. En jij?
pi_148408011
Ben bijna overal langs gescrolld. Heb ik iets leuks/belangrijks gemist?
pi_148408039
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:21 schreef Deuce92 het volgende:
Ja, ik kan me niet meer herinneren wat ik afgelopen weekend thuis heb gedaan ;(
pi_148408046
https://www.facebook.com/video.php?v=850192631714882&permPage=1

:D
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:21 schreef Deuce92 het volgende:
quote:
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:23:08 #99
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_148408055
Hahaha die Volvo reclame met Zlatan
pi_148408082
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:09 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Waar insinueer ik dat? Ik zeg dat het lastig om echte harde cijfers over eerwraak te vinden.

Daarnaast zeg ik idd dat Turkije cijfers vaak minder erg maakt. Of erger. Zoals met de aardbeving.
Je stelt zonder geldige onderbouwing dat de indeling van Zazaki door taalkundigen niet klopt, terwijl hier gewoon herhaald wordt wat het huidige standpunt van het merendeel van de taalkundigen hierin is.

En wat is dit voor logica? Omdat er ooit bij een onderzoek is gesjoemeld met cijfers (geen idee waar je op doelt trouwens) maakt dat al het (wetenschappelijk) onderzoek dat verder geproduceerd wordt in dat land ongeldig?
Bovendien hadden we het over Irak, waar ik een onderzoek van heb gelinkt, en niet Turkije.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')