SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb de oplossing, jij noemt hem hoe jij wilt en je vriend noemt hem hoe hij wil. Moeten jullie nog wel even een neutrale roepnaam verzinnen voor derde(n).quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:04 schreef mousemicky het volgende:
[..]![]()
Ik mag ook weer gaan nadenken. Meisjesnamen weet ik genoeg leuke, maar een jongensnaam die vriend en ik beide leuk vinden wordt nog een uitdaging...
Eh nee, er komt maar 1 naam. De leukste hebben we al aan J. gegeven, dus nu gewoon hard op zoek naar een andere heul heul leuke second-best...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb de oplossing, jij noemt hem hoe jij wilt en je vriend noemt hem hoe hij wil. Moeten jullie nog wel even een neutrale roepnaam verzinnen voor derde(n).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:21 schreef Leandra het volgende:
De een wil Melchior, de ander Winfried, en dan wordt de roepnaam MelwinZo'n idee had ik ook bij een vroeger vriendinnetje die Sarah-Lotte heette. Ik vond dat heel erg zo'n "we konden niet kiezen"-naam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je een voorkeur voor klanken of letters?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:18 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Eh nee, er komt maar 1 naam. De leukste hebben we al aan J. gegeven, dus nu gewoon hard op zoek naar een andere heul heul leuke second-best...
Of t wordt gewoon een meisje, probleem opgelost![]()
Iig geen beginletter J. (die heeft J. al, en vriend ook) of B. (ivm achternaam).quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:32 schreef Moppert het volgende:
[..]
Heb je een voorkeur voor klanken of letters?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sven
Ids
Thomas
Alec/ alex / aleph
Sjoerd
Faas
Hylke
Sybren
WalterToen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
Dan zijn we eruit, Epke. Hartstikke Fries en kei geschikt veur Brabanders. En geen J of B als beginletter, was da nou zo moeilijk!?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:41 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Iig geen beginletter J. (die heeft J. al, en vriend ook) of B. (ivm achternaam).
Verder vind ik zelf Friese en Scandinavische namen voor een jongen wel leuk, maar omdat we in Brabant wonen moet t wel enigszins bekend zijn als jongensnaam hier (Bauke, Anne etc valt dus af).
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:49 schreef Moppert het volgende:
Had ik al gezegd dat ik moeilijk benSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sven nee dus...
Ids te Fries voor vriend
Thomas zo heet zoon van goede vrienden
Alec/ alex / aleph Niet zo mijn ding...
Sjoerd zo heet mijn neefje
Faas klinkt me te Limburgs
Hylke ik heb een vreselijke collega met die naam
Sybren die is wel leuk, al vind ik Siebe leuker denk ik
Walter beetje 80's
Ik vind zelf Hidde/ Sverre/ Siem wel leuk![]()
Ik moet gelijk denken aan een film waarin een kind 'Henry' heet met de Franse uitspraak (han-RIE), en zijn vader hem stiekem Henry (Engelse uitspraak) noemt als moeder niet in de buurt is.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb de oplossing, jij noemt hem hoe jij wilt en je vriend noemt hem hoe hij wil. Moeten jullie nog wel even een neutrale roepnaam verzinnen voor derde(n).
+1, alleen werd de naam Alex bij Max geveto'dquote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:07 schreef pinquit het volgende:
Alex <3 Als ik niet al een Max zou hebben zou ik die naam aan een jongen geven
Ja, zoals het volk Rohan in LOTR denk ik...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:14 schreef Burdie het volgende:
Het schijnt een Hindoestaanse jongensnaam te zijn. Hoe spreek je het uit, als Johan maar dan met een R?
Emma klaar slotjequote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:12 schreef mousemicky het volgende:
Ik vind Rohan wel leuk![]()
Mijn meisjeslijstje (waar vriend nog niet de kans heeft gekregen rigoreus te gaan strepen):
Elin
Emma
Eva
Fenne
Hanna
Iris
Isabel
Laura
Laure
Lieve
Linde
Lisa
Lise
Lize
Nora
Noralie
Nore
Robin
Rosalie
Saar
Sara
Veerle
Vera
Mila
Yfke
Minke
Malin
En voor jongens (waar bij J. niet echt heel enthousiast op gereageerd werd):
Finn
Hidde
Hinke
Marijn
Mees
Melle
Owen
Pelle
Robin
Siebe
Siem
Siemen
Sverre
Tiemen
Tijmen
Tijn
Tom
Iemand nog meer ideeën in deze richting? Liefst 1 of 2 lettergrepen, geen beginletter B of J.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeg maar als dit weg moet MM, ik weet even jouw policy niet![]()
Ik zal t eens proberenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:33 schreef Omentielvo het volgende:
Ik vond Owen een mooie jongensnaam. Die moet je maar elke dag even tegen J zeggen. Zo heel nonchalant. Tussen neus en lippen door. Net zolang totdat hih er zelf mee komt en hem daarna alle credits geven voor het bedenken van de jongensnaam
Klopt, maar ik wil geen Jut en Jul risico lopen, en 3 mensen met dezelfde voorletter + achternaam in 1 gezin lijkt me ook niet handig...quote:
ik lees Ro-han, maar dat zal wel niet kloppen. Ik vind het eigenlijk geen meisjesnaam, maar dat heb ik met wel meer namenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:23 schreef Limone het volgende:
Ik zou het ook uitspreken als Johan met een R. of als Johén met een R.
Daarom doen wij ook niet dezelfde letters in de eerste naam. Dat een letter terugkomt in de tweede naam vinden we wel primaquote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:46 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Klopt, maar ik wil geen Jut en Jul risico lopen, en 3 mensen met dezelfde voorletter + achternaam in 1 gezin lijkt me ook niet handig...
Je andere namen zijn geloof ik niet zo mijn ding (behalve diegenen die ik al in mijn lijstje had)....
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:30 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja idd, het F.ien en P.uck effectSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeg maar als dit weg moet MM, ik weet even jouw policy niet
Jongensnamen vind ik ook heel moeilijk MM. Mijn lievelingsjongensnamen zijn D.avid en A.bel (met puntjes omdat ik 2 broertjes ken die zo heten)
Nathanquote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:58 schreef Omentielvo het volgende:
Mijn lievelings jongensnaam is Nathan. Als ik ooit een zoontje krijgt
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
MM, als jouw oudste heet hoe ik denk dat hij heet, dan zou ik een tweede geen Malin noemen. Google maar eens..
Ja inderdaad.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:14 schreef Burdie het volgende:
Het schijnt een Hindoestaanse jongensnaam te zijn. Hoe spreek je het uit, als Johan maar dan met een R?
als dit zo belangrijk is voor je dan zou ik daar niet op inleveren!quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:18 schreef faptist het volgende:
maar dan mis ik mn lotr gevoel.. onze eerste date.
Sorry!quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:50 schreef Vlindur het volgende:
Nou vind ik S.il al en hele matige naam, het broertje is M.ex genoemd![]()
quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:50 schreef Vlindur het volgende:
Zit je nou keihard Bodpa te dissenquote:Op woensdag 7 januari 2015 16:50 schreef Vlindur het volgende:
quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:23 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Zit je nou keihard Bodpa te dissen![]()
quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:01 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, doe er nog een schepje bovenop
Haha, geweldigquote:Op woensdag 7 januari 2015 16:53 schreef Vlindur het volgende:
En Rohan vind ik met de dag leuker worden. Doen dus![]()
(al heet mn man J.ohan en J.elte zn 2e naam is Roan.
Rohan (en dan vooral met de harde LOTR klinkende) is![]()
)
Met dat laatst zeggende, ik weet niet waar je woont, maar kun je de R wel uitspreken?
Haha, zo herkenbaar.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:23 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Zit je nou keihard Bodpa te dissen![]()
quote:
O echt, want volgens Meertens zijn er minder dan 5 jongens met die naam, en meer dan 100 meisjes. Wel toevallig dat jij net een van die jongens kent!quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:22 schreef Burdie het volgende:
Mijs ken ik als jongensnaam.
Blue, wat vertelden jullie na zijn geboorte aan de familie dan?
Misschien werd het wel anders geschreven, of was het een verkorting/roepnaam van een langere naam... misschien werd het als kort voor Matthijs gebruikt? Ik heb iig geen contact meer met die persoon of mensen uit zijn omgeving, dus kan het helaas niet navragenquote:Op donderdag 8 januari 2015 16:13 schreef mousemicky het volgende:
[..]
O echt, want volgens Meertens zijn er minder dan 5 jongens met die naam, en meer dan 100 meisjes. Wel toevallig dat jij net een van die jongens kent!
Ik ken wel een Meis.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:08 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb een nieuw buurmeisje! Ze heet M.ijs. Heb de naam nog nooit eerder gehoord, maar volgens Meertens is ie toch al 116 keer eerder gegeven. Ik vind t wel passen bij onze buren, maar moet nog even wennen geloof ik.
Joh, dat is vijf jaar geleden! Als ze dat al onthouden heeft als je favo naam, dan weet ze toch nog niet dat jullie die inderdaad gekozen hebben? En wie zegt dat je niet een andere favo hebt nu?quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:41 schreef Risu het volgende:
Mijn schoonmoeder weet de naam al, omdat ik dat dus in 09 een keer genoemd had als mijn favo en dat heeft ze onthouden. () Ik vind dat stom, maar ik ga hem niet veranderen daarom. Ze vindt hem iig erg leuk en zegt ook dat het tof is dat je het niet kan verkleinen enzo, maar ik heb mijn baby al af en toe zo genoemd met 'tje' erachter, dus het kan echt wel allemaal. Alles kan.
Mijn moeder weet het nog niet, maar heeft ooit bij het noemen van de opties wel scheef gekeken bij de naam. Maar schijt, ons kind, onze naam. Verder zal het me een rotzorg wezen. Ik vind het nu al bij haar en ons passen. Mijn favo jongensnaam past er ook mooi bij vind ik.
Man zegt het nou ook af en toe hardopIk durf dat niet, bang dat ik me verspreek.
Haha, weet je dat dat ook een van de overwegingen was bij het kiezen van de naam hier. Het jochie was zo rustig en kalm, en daar paste de andere naam (die vrede betekent) beter bijquote:Op donderdag 8 januari 2015 19:51 schreef milka82 het volgende:
Sverreals ik nog een jongetje kreeg dan stond deze naam nummer 1! En dan maar hopen dan nomen Est omen niet opgaat ( sverre=wervelwind)
Een bekende van mij heet Alec. Eerste even wennen maar het past erg goed!quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:07 schreef pinquit het volgende:
Alex <3 Als ik niet al een Max zou hebben zou ik die naam aan een jongen geven
Ha, Staatsgeheim heeft een tweede naam <3quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:10 schreef Vlindur het volgende:
Boaz vind ik ook vreselijk inderdaad
Maar een naam kies je ook niet zodat een ander hem leuk vindt. Wij kozen de namen omdat WIJ die geweldig vonden en nog steeds vinden!. Net als B5 zijn namen. Zal ook vast niet iedereen zo fantastisch vinden zoals wij. Gelukkig maar. Anders zou het wel een top 10 naam zijn![]()
R.ienk B.owe
J.elte R.oan
en
Jij hebt een M, toch? Wat hadden ze verwacht? Destiny Jesslin Soraya?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 07:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kreeg van mijn eigen en van mijn schoonfamilie te horen dat ze "opgelucht" waren bij het horen van de naam. Het is een teken dat ik nog flink wat aan mijn imago moet bijschaven geloof ik![]()
de werktitel was Henka.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 07:44 schreef McLaura het volgende:
[..]
Jij hebt een M, toch? Wat hadden ze verwacht? Destiny Jesslin Soraya?
Vermoeiendquote:Op vrijdag 9 januari 2015 07:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
de werktitel was Henka.
En sommige mensen hebben geen sarcasmeherkenning
duuuuus.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:41 schreef Skittles het volgende:
Sverrewas de enige naam die vriend en ik allebei leuk vonden voor een jongen, maar vriend heet S.ven en mijn naam begint met Re dus dan lijkt het net of we onze beginletters hebben samengevoegd tot een naam. Zo jammer
![]()
Over onze meisjesnaam was mijn kant van de familie niet enthousiast. Mn vader vroeg toen hij de naam hoorde of we onze inspiratie hadden gehaald uit de menukaart van de Chinees (mihoen-m.ilou)
Wat een suffe reactiequote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:41 schreef Skittles het volgende:
Sverrewas de enige naam die vriend en ik allebei leuk vonden voor een jongen, maar vriend heet S.ven en mijn naam begint met Re dus dan lijkt het net of we onze beginletters hebben samengevoegd tot een naam. Zo jammer
![]()
Over onze meisjesnaam was mijn kant van de familie niet enthousiast. Mn vader vroeg toen hij de naam hoorde of we onze inspiratie hadden gehaald uit de menukaart van de Chinees (mihoen-m.ilou)
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:57 schreef Kyara het volgende:
Hier trouwens ook mensen die dachten dat de werktitel de daadwerkelijke namen waren. Destiny en Cherony past ook zo leuk bij M's naam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |