quote:
Hij betaalt er niet seperaat voor nee, wel heb ik een bepaalde marge in mijn salaris, maar dat wil ik liever niet uitgeven, aangezien ik dan vaak de centjes moet tellen (dwz goedkope dingen uitzoeken).quote:Op maandag 5 januari 2015 19:06 schreef karr-1 het volgende:
Ik volg hem even niet. Je moet voor je werk naar het buitenland, daar zit je in hotels en moet je ook eten natuurlijk, maar je baas betaald dat niet?
hoe benader ik hem zodat ik deze kosten vergoed krijgquote:
Dus je hebt er geld voor, maar geen zin om in een goedkoop hotel te zitten en goedkoop te eten?quote:Op maandag 5 januari 2015 19:08 schreef mig72 het volgende:
[..]
Hij betaalt er niet seperaat voor nee, wel heb ik een bepaalde marge in mijn salaris, maar dat wil ik liever niet uitgeven, aangezien ik dan vaak de centjes moet tellen (dwz goedkope dingen uitzoeken).
nee ik kan geen fiets huren aangezien ik stipt op tijd bepaalde conferenties moet bijwonen die vaak aan de andere kant van de stad liggenquote:Op maandag 5 januari 2015 19:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Je kunt in jeugdherbergen slapen, een fiets huren en eten bij gaarkeukens
er zijn soms geen goedkope hotels in de steden die ik bezoek of ze zijn er wel maar vol, o f je moet een maand of meer vooraf boeken wat niet altijd mogelijk is.quote:Op maandag 5 januari 2015 19:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus je hebt er geld voor, maar geen zin om in een goedkoop hotel te zitten en goedkoop te eten?
Hmmm ja dan moet je toch met je baas gaan praten over een hogere vergoeding. Hij zal toch ook wel snappen dat goedkoop niet altijd mogelijk is.quote:Op maandag 5 januari 2015 19:10 schreef mig72 het volgende:
[..]
er zijn soms geen goedkope hotels in de steden die ik bezoek of ze zijn er wel maar vol, o f je moet een maand of meer vooraf boeken wat niet altijd mogelijk is.
Maar hij raakt snel geirriteerd over dit soort zaken, vorige keer liet hij mij de kantoor verlaten toen ik daarover begon. hij zei bezig te zijn met andere zaken en ook zijn secretaresse was net binnen komen lopenquote:Op maandag 5 januari 2015 19:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hmmm ja dan moet je toch met je baas gaan praten over een hogere vergoeding. Hij zal toch ook wel snappen dat goedkoop niet altijd mogelijk is.
Dan plan je een afspraak in van zoveel tijd als je nodig hebt, neemt wat voorbeelden mee en begint zo het verhaal. En hoe doen anderen het dan die dezelfde baan hebben?quote:Op maandag 5 januari 2015 19:13 schreef mig72 het volgende:
[..]
Maar hij raakt snel geirriteerd over dit soort zaken, vorige keer liet hij mij de kantoor verlaten toen ik daarover begon. hij zei bezig te zijn met andere zaken en ook zijn secretaresse was net binnen komen lopen
ik reis nooit met anderen mee, volgens mij ben ik de enige in dit bedrijf die zo'n functie geeft, ik heb wel voorgangers, maar die zijn nu weinig spraakzaam (zitten nu ergens aan de top)quote:Op maandag 5 januari 2015 19:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan plan je een afspraak in van zoveel tijd als je nodig hebt, neemt wat voorbeelden mee en begint zo het verhaal. En hoe doen anderen het dan die dezelfde baan hebben?
Weet ik veel, noem het werkbespreking of bespreking over mijn reiskosten. De enige in het hele bedrijf die een functie heeft als deze? En wat is buitenland? Moet ik dan denken aan Belgie en Duitsland of verder weg?quote:Op maandag 5 januari 2015 19:17 schreef mig72 het volgende:
[..]
ik reis nooit met anderen mee, volgens mij ben ik de enige in dit bedrijf die zo'n functie geeft, ik heb wel voorgangers, maar die zijn nu weinig spraakzaam (zitten nu ergens aan de top)
Als ik een afspraak wil vragen, hoe doe ik dat dan? Het is niet iemand met wie ik geregeld in contact kom, of pas wanneer hij zelf dat regelt. En als ik de afspraak doorgeef aan de secretaresse, en ze vraagt wat voor afspraak, wat voor naam moet ik er aan geven?
ik bedoel dat ik mij anstig voel zulke moeilijke onderwerpen aan te snijdenquote:Op maandag 5 januari 2015 19:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Weet ik veel, noem het werkbespreking of bespreking over mijn reiskosten. De enige in het hele bedrijf die een functie heeft als deze? En wat is buitenland? Moet ik dan denken aan Belgie en Duitsland of verder weg?
Nee, minder declareren door minder uit te geven. Vaak is dat ook een optie, naast meer geld vragen.quote:
Nee je wilt toch afdingen op een onbeperkte vergoeding, met andere woorden je vindt dat jouw werkgever te veel moet betalen dus moet je minder declareren.quote:
En jij hebt een dure/hoge functiequote:Op maandag 5 januari 2015 19:13 schreef mig72 het volgende:
[..]
Maar hij raakt snel geirriteerd over dit soort zaken, vorige keer liet hij mij de kantoor verlaten toen ik daarover begon. hij zei bezig te zijn met andere zaken en ook zijn secretaresse was net binnen komen lopen
Dus een soort afkoopsom. Is dan niet het echte probleem dat die gewoon te laag is? Zou je daar misschien op inzetten als je baas geen zin in bonnetjesgezeik heeft?quote:Op maandag 5 januari 2015 19:08 schreef mig72 het volgende:
wel heb ik een bepaalde marge in mijn salaris
Ik noem hier toch geen wetenswaardige bedragen, maar al met al begint dat vele reizen flink in de papieren te lopen.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:09 schreef opgebaarde het volgende:
Puur persoonlijke nieuwsgierigheid, hoeveel kost het je ongeveer per maand?
Mogelijke opties:quote:Op maandag 5 januari 2015 19:17 schreef mig72 het volgende:
Als ik een afspraak wil vragen, hoe doe ik dat dan?
Wat ik raar vind is dat TS een baan heeft waar hij blijkbaar zelfstanding de wereld over wordt gestuurd om dingen bij te wonen. TS weet niet hoe hij in contact kan komen met mensen die iets voor hem kunnen betekenen. Hoeft TS zich nooit te verantwoorden als hij terug komt bij de baas na zijn reizen? Ik vind het maar vaag.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:43 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Mogelijke opties:
1: Telefoon
2: Email
3: SMS
4: Whatsapp
5: Stuur een fax
6: Stuur je moeder
7: Zoek ander werk
Jij niet alleen, speciaal daarom staat optie 6 er tussenquote:Op maandag 5 januari 2015 20:52 schreef Xyrrath het volgende:
Ik vind het maar vaag.
Zal wel aan mij liggen
Vraag gelijk om een budget voor scholing en begin een cursus 'begrijpelijk schrijven'.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:11 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik noem hier toch geen wetenswaardige bedragen, maar al met al begint dat vele reizen flink in de papieren te lopen.
Ik zal schriftelijk contact opzoeken met de baas, en hopelijk kunnen we een afspraak regelen.
Goedemorgen hè!!! Dat zijn nog eens vergoedingen. Voor die logies + dagvergoeding zou ik blind tekenen, en direkt mijn zakelijke credit card inleveren. Daar zou ik met een snelle schatting per jaar minstens 6 tot 8 K netto aan overhouden, en dan logeer ik toch echt overal in een 3 of 4 sterren hotel. Maar helaas is het niet zo'n feest, gewoon declareren wat het kost.quote:Op maandag 5 januari 2015 19:31 schreef papernote het volgende:
Hier de richtlijnen van de overheid: Tarieflijst logies- en overige kosten bij dienstreizen buitenland per 1 oktober 2014.
Je zou je eigen declaraties hier eens naast kunnen leggen.
Reizen voor je WA-JONG keuring zijn gewoon eigen kosten hoor, zit in de uitkering inbegrepen. En ik kan mij voorstellen dat zo;n reis voor een echte zolder-autist, weleens als een echte buitenland ervaring kan aandoen, maar je zult hem toch echt moeten maken.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:11 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik noem hier toch geen wetenswaardige bedragen, maar al met al begint dat vele reizen flink in de papieren te lopen.
Ik zal schriftelijk contact opzoeken met de baas, en hopelijk kunnen we een afspraak regelen.
Schat jij jezelf niet veel te laag in?quote:Op maandag 5 januari 2015 19:28 schreef mig72 het volgende:
[..]
ik bedoel dat ik mij anstig voel zulke moeilijke onderwerpen aan te snijden
vooral omdat ik al mijn concentratie aan het uit te voeren werk moet geven en laatst is er een project voor ons bedrijf in het water geval (geen uitbesteding) omdat de klant toch ergens anders wilde
Dat zijn de maximumbedragen die je kunt declareren. Die gelden zowel voor het gewone voetvolk als de mensen aan de top. Ik hoef ook geen declaratie in te leveren die het maximale eruit haalt, dan kan ik een volgende reis wel vergeten.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:47 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Goedemorgen hè!!! Dat zijn nog eens vergoedingen. Voor die logies + dagvergoeding zou ik blind tekenen, en direkt mijn zakelijke credit card inleveren. Daar zou ik met een snelle schatting per jaar minstens 6 tot 8 K netto aan overhouden, en dan logeer ik toch echt overal in een 3 of 4 sterren hotel. Maar helaas is het niet zo'n feest, gewoon declareren wat het kost.
Dit, of gewoon in je auto overnachten, of op straat blijven en schuilen in een portiek, of niet een dag van tevoren aanrijden.quote:Op maandag 5 januari 2015 19:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Je kunt in jeugdherbergen slapen, een fiets huren en eten bij gaarkeukens
quote:Op maandag 5 januari 2015 19:17 schreef mig72 het volgende:
[..]
ik reis nooit met anderen mee, volgens mij ben ik de enige in dit bedrijf die zo'n functie geeft, ik heb wel voorgangers, maar die zijn nu weinig spraakzaam (zitten nu ergens aan de top)
Als ik een afspraak wil vragen, hoe doe ik dat dan? Het is niet iemand met wie ik geregeld in contact kom, of pas wanneer hij zelf dat regelt. En als ik de afspraak doorgeef aan de secretaresse, en ze vraagt wat voor afspraak, wat voor naam moet ik er aan geven?
Als het gaat om bezoeken aan bedrijven die daar baat bij hebben, laat je het toch gewoon betalen door hen? Degene die de beste uitjes en hotels regelt voor je krijgt de gunstigste deal. In Rusland is ruim 50% corruptiefee normaal.quote:Op maandag 5 januari 2015 19:02 schreef mig72 het volgende:
Hoe kan ik afdingen op een onbeperkte reiskostenvergoeding bij werkgever? Ik reis veelal naar het buitenland, en dan moet ik vaak in dure hotels logeren, en auto's huren, en maaltijden nuttigen die ik anders thuis niet zou doen.
Zulke voorwaarden waren niet opgenomen in mijn arbeidsovereenkomst. Hoe moet ik de werkgever hierover benaderen? En alsnog de boel laten vergoeden?
Dat ik bepaalde reizen afzeg, is ondoenlijk des te meer het een inherent onderdeel is van mijn functieomschrijving.
Hangt natuurlijk helemaal af hoe je de WKR gebruikt en wat je loonsom in totaliteit is...quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:56 schreef Rockefellow het volgende:
Declareren. Dat je baas vindt dat je zelf hotels van 2k per nacht mag betalen lijkt me logisch.
Binnen de wkr is er nauwelijks ruimte voor onbelaste vergoedingen.
Ik heb wel eens op een camping gestaan waar rond een uur of 19.00 een man in pak kwam aanrijden en een klein tentje ging opzetten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dit, of gewoon in je auto overnachten, of op straat blijven en schuilen in een portiek, of niet een dag van tevoren aanrijden.
Ik zou het ook wel weten als ik 125 per nacht zou krijgen ongeacht waar ik verblijfquote:Op donderdag 8 januari 2015 13:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens op een camping gestaan waar rond een uur of 19.00 een man in pak kwam aanrijden en een klein tentje ging opzetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |