Mwaquote:
Mhaw ik heb geen haast.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:48 schreef alors het volgende:
[..]
Er is nog één wachtende voor je. Maar ik ken wel een leuke docent
quote:Op maandag 5 januari 2015 13:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Welke debiel geeft pas op 16 december een bedrijvenlijst die we kunnen contacteren voor interviews die over anderhalve week af moeten zijn?
Mail je verdomme zsm, maar echt driekwart van de mails zijn inmiddels over de kerstvakantie heen gekropen. En als je dan belt is de reactie 'ja we waren 2 weken afwezig, dus je moet rustig afwachten'.
Debielen
Nouja, als ik de opdracht niet af krijg kost me dat 30 studiepunten ja. Dat zou best frustrerend zijn.quote:
30!?quote:Op maandag 5 januari 2015 13:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, als ik de opdracht niet af krijg kost me dat 30 studiepunten ja. Dat zou best frustrerend zijn.
Ja, minortraject buiten de eigen studie. Als je dan 1 vak niet haalt kan alles de prullenbak in.quote:
Ik versta dit wel.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:57 schreef alors het volgende:
yn = in
in = een
Jo geane net troch foar de kuolkast
Ferdomme.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:57 schreef alors het volgende:
yn = in
in = een
Jo geane net troch foar de kuolkast
Even een paar IS honden naar de andere wereld helpen.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:59 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Waar is StyloGod eigenlijk?
Je klinkt een beetje mad.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Welke debiel geeft pas op 16 december een bedrijvenlijst die we kunnen contacteren voor interviews die over anderhalve week af moeten zijn?
Mail je verdomme zsm, maar echt driekwart van de mails zijn inmiddels over de kerstvakantie heen gekropen. En als je dan belt is de reactie 'ja we waren 2 weken afwezig, dus je moet rustig afwachten'.
Debielen
Turken provoceren, niks mis mee. Klasse Stylo!quote:Op maandag 5 januari 2015 14:00 schreef alors het volgende:
[..]
Even een paar IS honden naar de andere wereld helpen.
Nee grapje, ik zag hem laatst nog in het Turkentopic.
Klinken? KLINKEN? Ik ben ongelooflijk mad over de manier waarop ze dat hebben ingepland. Er waren ruim 3 weken OVER waarin dit ALLANG geregeld had kunnen worden. Maar nee, ALLES moet op het laatste moment.quote:
Flirt met de juf!quote:Op maandag 5 januari 2015 14:02 schreef alors het volgende:
[..]
Ik zou ook liever Frysk met hoofdletter zien dan oprjochte. Maar een sticker voor je poging
[ afbeelding ]
Hij is eigenlijk heel lief daar, maar dat is vast tactiek. Stiekem infiltreert hij om zo van binnenuit voor de Koerdische zaak te kunnen strijdenquote:Op maandag 5 januari 2015 14:02 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Turken provoceren, niks mis mee. Klasse Stylo!
Balen man, klinkt als een goed met zand doorgesmeerde organisatie op jouw school.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Klinken? KLINKEN? Ik ben ongelooflijk mad over de manier waarop ze dat hebben ingepland. Er waren ruim 3 weken OVER waarin dit ALLANG geregeld had kunnen worden. Maar nee, ALLES moet op het laatste moment.
Als ik dat vak hierdoor niet haal ben ik echt furieus.
quote:Op maandag 5 januari 2015 14:04 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ben dit de hele tijd aan het zingen:
quote:Op maandag 5 januari 2015 14:06 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Goed bezig.
PS. Jessica Alba Jennifer Hoffman.![]()
![]()
![]()
Nog steeds?quote:Op maandag 5 januari 2015 14:08 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Dude, Jessica Alba is echt lichtjaren lekkerder
Ik twijfel er niet aan dat hij een uitstekende spion kan zijn die al topics infiltrerend vecht voor de goede zaak van een vrij Koerdistanquote:Op maandag 5 januari 2015 14:03 schreef alors het volgende:
[..]
Hij is eigenlijk heel lief daar, maar dat is vast tactiek. Stiekem infiltreert hij om zo van binnenuit voor de Koerdische zaak te kunnen strijden
Jessica Albaquote:
Neen Rolf.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:08 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Dude, Jessica Alba is echt lichtjaren lekkerder
Alors vindt dit niet leuk.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:09 schreef johannes_vermeer het volgende:
Jongens, laten we niet vechten. Zowel Jessica als JenniferGodin #neverforget zijn beide voorbeeldige getalenteerde en aantrekkelijke dames.
Wat vind jij van het verdwijnen van Pieter Derks uit het WIDM-spel?quote:Op maandag 5 januari 2015 14:09 schreef johannes_vermeer het volgende:
Jongens, laten we niet vechten. Zowel Jessica als JenniferGodin #neverforget zijn beide voorbeeldige getalenteerde en aantrekkelijke dames.
Ik vind dat prima, maar Miranda en Doutzen >>> alles. Ohja en Zlata.quote:
quote:Op maandag 5 januari 2015 14:11 schreef alors het volgende:
[..]
Ik vind dat prima, maar Miranda en Doutzen >>> alles. Ohja en Zlata.
quote:Op maandag 5 januari 2015 14:27 schreef Bronson het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 januari 2015 14:29 schreef wolfrolf het volgende:
[..]![]()
Die ellendige Orlando Bloom heeft haar ooit mogen bezwangeren
Jawel, ze is een uber MILF
Net als Jessica Alba
HANDJEStwitter:coenensander twitterde op maandag 05-01-2015 om 16:11:14Jaaaa! We zijn er weer! Wie luistert er mee? Vingers! #3FM reageer retweet
quote:Op maandag 5 januari 2015 16:15 schreef Pino112 het volgende:
HANDJEStwitter:coenensander twitterde op maandag 05-01-2015 om 16:11:14Jaaaa! We zijn er weer! Wie luistert er mee? Vingers! #3FM reageer retweet
Ik schakel vanavond weer in tijdens Dit Is Domien. Ik ben afgehaakt als luisteraar van de Coen en Sandershow.quote:Op maandag 5 januari 2015 16:15 schreef Pino112 het volgende:
quote:Op maandag 5 januari 2015 16:50 schreef MarijeH het volgende:
[..]
Ik schakel vanavond weer in tijdens Dit Is Domien. Ik ben afgehaakt als luisteraar van de Coen en Sandershow.
waaromquote:Op maandag 5 januari 2015 16:50 schreef MarijeH het volgende:
[..]
Ik schakel vanavond weer in tijdens Dit Is Domien. Ik ben afgehaakt als luisteraar van de Coen en Sandershow.
over 3 weken gaat coen toch weer op vakantie VAN MIJN CENTEN dus dan lekker timur en ramonquote:Op maandag 5 januari 2015 16:15 schreef Pino112 het volgende:
Voer hem dronken en laat je uitwijnenquote:Op maandag 5 januari 2015 16:56 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik moet nodig een flirt cursus doen. Leuke jongen in de fietsenstalling, begint zelfs een praatje kan ik alleen maar beleefde antwoorden terug zeggenHoudt hij daarna ook nog de deur voor mij open.
Ik faal....
Ik weet wel waar hij woont
Je bent niet meer te redden Muisquote:Op maandag 5 januari 2015 16:56 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik moet nodig een flirt cursus doen. Leuke jongen in de fietsenstalling, begint zelfs een praatje kan ik alleen maar beleefde antwoorden terug zeggenHoudt hij daarna ook nog de deur voor mij open.
Ik faal....
Bronson is nu gerustgesteldquote:Op maandag 5 januari 2015 16:56 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik faal....
Dat dacht ik al.quote:
Dan zou ik voor de katten gaan.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:00 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dat dacht ik al.
Zal ik voor het klooster gaan of voor het starterspakket met 4 kittens?
De schommelstoel en haakwerk heb ik alquote:
Onder welke steen kom jij nou weer vandaan?quote:Op maandag 5 januari 2015 22:34 schreef wolfrolf het volgende:
Ozne hrnseeen mkaen van lsose en onvloleidge indurekkn een klppoend en bijegrpijelk gheeel. Daar zjin ze heel geod in. Dit vboobrreld iullsterert dat. Je beirn wrekt als een rzanednsllee invmulachine die op bisas van geebrkige infmoratie het plataje aotumtaisch en onbesuwt voor je inluvt. Als je de Ndedrlnadse taal beeerhst dan sanp je nu vsat wat ik bdeeol. Als de zninen grmaamtiacal kolppen en de eretse en ltaastse ltteers op de jiutse pelk satan dan kun je dit wraaaijnlchijk tcoh leezn. Hndaig tcoh?
Luek om te wteen, vdnit je neit?
Slaap lekker Muisquote:Op maandag 5 januari 2015 22:51 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik wilde even iedereen een fijne nacht wensen en tot morgen![]()
Rolf met een hoofdletter.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:44 schreef Cee het volgende:
Dit is de duidelijkste post van rolf sinds tijden.
ha, dit soort taal ken ik nog uit mijn drankperiodequote:Op maandag 5 januari 2015 22:34 schreef wolfrolf het volgende:
Ozne hrnseeen mkaen van lsose en onvloleidge indurekkn een klppoend en bijegrpijelk gheeel. Daar zjin ze heel geod in. Dit vboobrreld iullsterert dat. Je beirn wrekt als een rzanednsllee invmulachine die op bisas van geebrkige infmoratie het plataje aotumtaisch en onbesuwt voor je inluvt. Als je de Ndedrlnadse taal beeerhst dan sanp je nu vsat wat ik bdeeol. Als de zninen grmaamtiacal kolppen en de eretse en ltaastse ltteers op de jiutse pelk satan dan kun je dit wraaaijnlchijk tcoh leezn. Hndaig tcoh?
Luek om te wteen, vdnit je neit?
Jeroen?quote:Op maandag 5 januari 2015 23:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
PAUW
Ik ben hier echt wel weg van. Mooi dat de verwrongen Nederlandse muziekwereld shoegazing een kans geeft.
Leuke grap wel. Maar is een erg fijn bandje.quote:
Ik hoorde het net voor het eerst en ik vond het erg lekker klinkenquote:Op maandag 5 januari 2015 23:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Leuke grap wel. Maar is een erg fijn bandje.
Ricky - Genot:quote:Op dinsdag 6 januari 2015 00:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
En zometeen ook nog Killing Joke. GENOT
Welke grap is dit?quote:Op maandag 5 januari 2015 23:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Plintemans plaagt mij met je vingergrap.
Vinger voor de lens? xDquote:Op dinsdag 6 januari 2015 07:13 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Welke grap is dit?
Ik kan me hem niet herinneren
HET TALENT VAN VORIG JAAR!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
Is het al uitverkocht?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:50 schreef wolfrolf het volgende:
kensington in de ziggo dome is ook fantastisch
Heb je het slechte nieuws al gelezen dat Lieke Veld met Wietze de Jager gaat trouwen?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:23 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Is het al uitverkocht?
Anders moeten we daar een meeting houden
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:27 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Heb je het slechte nieuws al gelezen dat Lieke Veld met Wietze de Jager gaat trouwen?
Hang je jas op!quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:49 schreef de_boswachter het volgende:
OMG WES OP DE RADIO . WES MENSEN OHOHOHOHO
SERIOUS REQUEST
HIER GELD VOOR NEERLEGGEN
Als ik dit lees, krijg ik kippenvel.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:50 schreef wolfrolf het volgende:
kensington in de ziggo dome is ook fantastisch
Alle kaarten opkopen en verbranden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:23 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Is het al uitverkocht?
Anders moeten we daar een meeting houden
Succes!quote:
Moet je vooral doen als je toevallig iets van 6 ton hebt liggen waar je verder niks mee doet.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Alle kaarten opkopen en verbranden.
Het zou best een stunt zijnquote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:12 schreef Sersjee het volgende:
[..]
Moet je vooral doen als je toevallig iets van 6 ton hebt liggen waar je verder niks mee doet.
Ook het condoom....quote:
Nou, feitelijk creëer je daar dan een vreselijk best betaalde vrije avond voor die gasten mee, dus ik weet niet of ze er heel erg mee zullen zitten.quote:
En Roel zit achteraan in zijn eentje stilletjes te genieten van zijn privéconcert.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:23 schreef Sersjee het volgende:
[..]
Nou, feitelijk creëer je daar dan een vreselijk best betaalde vrije avond voor die gasten mee, dus ik weet niet of ze er heel erg mee zullen zitten.
Vanochtend ook al op 538, live.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:55 schreef SilentChaos het volgende:
Een nieuwe single van Pascal Jacobs en Miss Montreal?
Bedankt voor deze muzikale verrijking op de vroege ochtend
d d d d d dat mmmm mmm m m mmmoet wel een l l l llllll ll lekker plaatje zijnquote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:55 schreef SilentChaos het volgende:
Een nieuwe single van Pascal Jacobs en Miss Montreal?
Bedankt voor deze muzikale verrijking op de vroege ochtend
Roel weet dat wel.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:29 schreef Bronson het volgende:
Ik weet nooit wat ik met Sigur Rós aanmoet.
Ik wilde je net uitvragen naar een Train concert...quote:
Wist ik ook niet. Tot ik ze voor het eerst live zag.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:29 schreef Bronson het volgende:
Ik weet nooit wat ik met Sigur Rós aanmoet.
Ja dat zal.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:30 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik wilde je net uitvragen naar een Train concert...
Hij zat op je schoot?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:31 schreef Sersjee het volgende:
[..]
Wist ik ook niet. Tot ik ze voor het eerst live zag.
Fan voor het leven.
Vraag maar aan Roel, die zat toen bijna naast me.
Live is het dan ook echte postrock, op plaat gaat het me soms ook al ver. Al kan ik haakjes en Agaetis Byrjun Altijd wel goed hebben.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:31 schreef Sersjee het volgende:
[..]
Fan voor het leven.
Het was een geile avond.quote:
Ja dat hoor ik ook vaak. Dat het live bijzonder mooi schijnt te zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:31 schreef Sersjee het volgende:
[..]
Fan voor het leven.
quote:
Dat is het zekerquote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:34 schreef Bronson het volgende:
[..]
Ja dat hoor ik ook vaak. Dat het live bijzonder mooi schijnt te zijn.
Ik zag die ook al een paar keer langskomen op Facebook en moest ook direct aan Muis denkenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:25 schreef SilentChaos het volgende:
MUIS!
http://wineup.nl/wine-up/(...)te-veel-wijn-drinkt/
Wat op wat?quote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:25 schreef SilentChaos het volgende:
MUIS!
http://wineup.nl/wine-up/(...)te-veel-wijn-drinkt/
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:57 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb dit jaar 1 glas wijn en 1 glas champagne opgehad. En is al 6 januari
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:57 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb dit jaar 1 glas wijn en 1 glas champagne opgehad. En is al 6 januari
Voor als je oude stuk zijn?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:16 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik zie potentiele verjaardagscadeaus voorbij komen.
Je kunt maar beter een reserve hebben staan voor het geval dat.quote:
Heb je mijn houthakkersfoto al gezien?quote:
Nee. Ik druk bezig met andere zaken.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:05 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Heb je mijn houthakkersfoto al gezien?
Je zit gewoon 8-tjes te draaien...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:06 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nee. Ik druk bezig met andere zaken.
Of lemniscatenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:07 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Je zit gewoon 8-tjes te draaien...
Oneindig lang...quote:
Poëtisch hequote:
Om te janken zo mooiquote:
Ik werd net gebeld door Pascal van Bløf.quote:
"Je draait oneindig lang lemniscaten met opgeheven hoofdquote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:17 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ik werd net gebeld door Pascal van Bløf.
Bijna vrijdag, SCquote:
Nee, Thee. Issues heeft hij alquote:
Niet nodig hoorquote:
Verdomme. Waar is Jquote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:50 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Niet nodig hoorkit je navel wel dicht
Zwaar eens met de reactie onder het stuk.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Elke plaat die door 3FM op de playlist gezet wordt, wordt na een week voorgehouden aan een testpanel. De meeste tracks in de urbanhoek liggen daar niet lekker. Eigenlijk alleen Pitbull (een Latino pop-EDM-cross-over nummer), Jason Derulo (r&b), Iggy Azalea en Eminem worden gewaardeerd. Acts als Beyonce, Kendrick Lamar en Vic Mensa doen het heel slecht, terwijl Zandloper van Typhoon zelfs behoort tot de minst gewaardeerde nummers die dit jaar op de playlist stonden.
Wat een kuttestpanel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:56 schreef Bronson het volgende:
[..]
Zwaar eens met de reactie onder het stuk.
Ik kom zo even met mijn reactie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Tevens wat een bullshit dit.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik kom zo even met mijn reactie.
quote:Overigens nog een aardig weetje over Typhoon om aan te geven dat het geluk ook wel eens simpelweg kan ontbreken: net op het moment dat Zandloper er ‘goed voor lag’, werd de MH17 uit de lucht geschoten. De kans was behoorlijk groot dat het nummer tot 3FM Megahit uitgeroepen was, ware het niet dat de tekst ‘dansen op je graf’ ineens erg ontoepasselijk was.
Kloptquote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:55 schreef ieniminimuis het volgende:
Pandaplint hoeft zich nergens zorgen over te maken...
*Muis heeft een doos met 6 kittens besteld.
Dat kan ik nog wel begrijpen. Een vrolijk liedje als Home vervolgens door iedereen en zn moeder zn strot duwen niet..quote:
Loopt nog steeds lekker met je date?quote:
Op twee benenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:00 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Loopt nog steeds lekker met je date?
Kom op. één regel. Die er zelfs niets mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:59 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon logisch. Niks bullshit aan.
Dat was echt de grootste kutactie van Giel. Idioot dat het er is.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat kan ik nog wel begrijpen. Een vrolijk liedje als Home vervolgens door iedereen en zn moeder zn strot duwen niet..
Nou, ten tijde van 9/11 werd zo ongeveer álles met een tekst/titel over vliegen, dood of oorlog uit de ether gemikt, dus zo gek vind ik het niet. Dat soort gebeurtenissen zijn niet bepaald het moment om eens fijn de context van een nummer er bij te halen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:02 schreef Bronson het volgende:
[..]
Kom op. één regel. Die er zelfs niets mee te maken heeft.
Dat je nou Learn to fly van FF een week niet draait, lijkt mij logisch. Maar een regel als "dansen op m'n graf" heeft toch niets met MH17 te maken.
Hier in dit topic was destijds al iemand offended door "she's the giggle at a funeral" in take me to church van Hozierquote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:02 schreef Bronson het volgende:
[..]
Kom op. één regel. Die er zelfs niets mee te maken heeft.
Dat je nou Learn to fly van FF een week niet draait, lijkt mij logisch. Maar een regel als "dansen op m'n graf" heeft toch niets met MH17 te maken.
Ik vind het vergezocht.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:08 schreef Sersjee het volgende:
[..]
Nou, ten tijde van 9/11 werd zo ongeveer álles met een tekst/titel over vliegen, dood of oorlog uit de ether gemikt, dus zo gek vind ik het niet. Dat soort gebeurtenissen zijn niet bepaald het moment om eens fijn de context van een nummer er bij te halen.
Zet je het op de 3voor12 site?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wij Nederlanders hebben een ziekte. Laten we deze ziekte voor het gemak de "Nederlandse ziekte" noemen. Dat bekt wel lekker. De essentie van deze ziekte is eigenlijk heel simpel: Wij vinden onszelf slechter dan we zijn. Dat zie je in het voetbal, als het Nederlands elftal naar Brazilie gaat neemt niemand ze serieus, maar ook in de muziek, bijvoorbeeld Anouk of de Common Linnets die er niets van gaan bakken op het ESF, wat in werkelijkheid helemaal niet waar bleek.
We hebben nog een tweede symptoom binnen deze Nederlandse ziekte. Geven we ook maar enigszins blijk dat we het wel kunnen, dan geilt iedereen er ineens op. Nederland heeft geluk tegen Spanje en ineens worden we wereldkampioen. Er is dan geen middenweg en relativisme. (Al had ik oprecht verwacht dat de Common Linnets het ESF zouden gaan winnen)
3fm heeft deze Nederlandse ziekte geconstateerd en bedacht: "laten we meer aandacht geven aan Nederlandse muziek". Wilbert Mutsaers voorop. Giel Beelen en Matthijs van Nieuwkerk erachter. Eric Corton doet hier vast ook ergens in mee. Er zijn enkele platforms voor nieuwe Nederlandse muziek: In de wereld draait door kun je in een minuutje jezelf showen en in de ochtendshow van Giel krijg je drie minuten bekendheid. Eric Corton heeft geen platform meer, maar duwt je soms bij DWDD wat door je strot. En dan zijn er nog de nachtprogramma's bij 3fm.
Goed, wat het goed doet bij Giel wordt populair. Ik noem een Dotan, Jett Rebel en Chef' Special. Grappig, die noemde Wilbert Mutsaers ook volgens dit artikel. 3fm heeft daar een duidelijke hand in. Maar al deze acts zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Het is allemaal een beetje funky of folky gitaarpop (Blaudzun, Kensington vallen ook aardig in dit blokje) en dance, technische rock of hiphop krijgt hier weinig kans. Typhoon werd vaak geroemd, maar valt duidelijk niet binnen dit blokje op de radio. Is het niet poppy genoeg en te moeilijk voor de luisteraar? Of is de muziek te moeilijk om kapot geplugd te worden door 3fm? Want, dames en heren, daar gaat het om. 3fm probeert de Nederlandse ziekte op te laten houden door enkele acts COMPLEET DOOR JE STROT te duwen terwijl andere Nederlandse acts bijna links gelaten worden. Ten eerste werkt dat niet omdat sommige mensen deze acts niet kunnen waarderen en er zo nog meer aversie ontstaat tegen Nederlandse artiesten, maar bovenal geeft de NPO ze toch een duidelijk commercieel voordeel. En het is duidelijk niet zo dat ze commercieel sterk zouden liggen door 3fm. Dat wordt wel duidelijk door het in het eerder genoemde artikel gestelde cijfer van Jett Rebel-luisteraars.
Hiphop is een van die ondergeschoven takken en nu precies waar het om gaat. Nee, ik ben geen hiphopkenner, geen hiphopfan, en Ronnie Flex vind ik vreselijk. Maar er zit wel iets mis in het systeem waarin de NPO lijkt te werken. De genrebeperking slaat over naar DWDD en de muziekavonden op NPO3. Alleen in de nacht is er een platform, maar daarmee spreek je een niche aan. Het neemt niet weg dat de folkpoprock zijn hoogtijdagen leeft, maar er ook nergens naar wordt uitgeweken.
Nu is er FunX, maar FunX is niet het platform wat 3fm is. 3fm is nu eenmaal veel bekender en heeft in Giel Beelen een kopstuk die zijn mening ook wel eens op televisie mag ventileren. Dat kan en mag, maar het lijkt soms wel of Beelen aandelen heeft in Dotan of Chef' Special. Het gaat soms echt te ver.
De Nederlandse ziekte is hier doorgeslagen. Deze acts zijn nog interessant als ze hun ontbijt naar binnen aan het werken zijn. Terwijl er naar de overige 98% nog altijd niet omgekeken wordt en het niet serieus genomen wordt. En vraag je nu eens af: zijn Dotan, Blaudzun, Jett Rebel, Chef' Special en Kensington echt beter dan de alternatieven in het buitenland?
Afgehaakt bij "Wij Nederlanders hebben een ziekte"quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wij Nederlanders hebben een ziekte. Laten we deze ziekte voor het gemak de "Nederlandse ziekte" noemen. Dat bekt wel lekker. De essentie van deze ziekte is eigenlijk heel simpel: Wij vinden onszelf slechter dan we zijn. Dat zie je in het voetbal, als het Nederlands elftal naar Brazilie gaat neemt niemand ze serieus, maar ook in de muziek, bijvoorbeeld Anouk of de Common Linnets die er niets van gaan bakken op het ESF, wat in werkelijkheid helemaal niet waar bleek.
We hebben nog een tweede symptoom binnen deze Nederlandse ziekte. Geven we ook maar enigszins blijk dat we het wel kunnen, dan geilt iedereen er ineens op. Nederland heeft geluk tegen Spanje en ineens worden we wereldkampioen. Er is dan geen middenweg en relativisme. (Al had ik oprecht verwacht dat de Common Linnets het ESF zouden gaan winnen)
3fm heeft deze Nederlandse ziekte geconstateerd en bedacht: "laten we meer aandacht geven aan Nederlandse muziek". Wilbert Mutsaers voorop. Giel Beelen en Matthijs van Nieuwkerk erachter. Eric Corton doet hier vast ook ergens in mee. Er zijn enkele platforms voor nieuwe Nederlandse muziek: In de wereld draait door kun je in een minuutje jezelf showen en in de ochtendshow van Giel krijg je drie minuten bekendheid. Eric Corton heeft geen platform meer, maar duwt je soms bij DWDD wat door je strot. En dan zijn er nog de nachtprogramma's bij 3fm.
Goed, wat het goed doet bij Giel wordt populair. Ik noem een Dotan, Jett Rebel en Chef' Special. Grappig, die noemde Wilbert Mutsaers ook volgens dit artikel. 3fm heeft daar een duidelijke hand in. Maar al deze acts zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Het is allemaal een beetje funky of folky gitaarpop (Blaudzun, Kensington vallen ook aardig in dit blokje) en dance, technische rock of hiphop krijgt hier weinig kans. Typhoon werd vaak geroemd, maar valt duidelijk niet binnen dit blokje op de radio. Is het niet poppy genoeg en te moeilijk voor de luisteraar? Of is de muziek te moeilijk om kapot geplugd te worden door 3fm? Want, dames en heren, daar gaat het om. 3fm probeert de Nederlandse ziekte op te laten houden door enkele acts COMPLEET DOOR JE STROT te duwen terwijl andere Nederlandse acts bijna links gelaten worden. Ten eerste werkt dat niet omdat sommige mensen deze acts niet kunnen waarderen en er zo nog meer aversie ontstaat tegen Nederlandse artiesten, maar bovenal geeft de NPO ze toch een duidelijk commercieel voordeel. En het is duidelijk niet zo dat ze commercieel sterk zouden liggen door 3fm. Dat wordt wel duidelijk door het in het eerder genoemde artikel gestelde cijfer van Jett Rebel-luisteraars.
Hiphop is een van die ondergeschoven takken en nu precies waar het om gaat. Nee, ik ben geen hiphopkenner, geen hiphopfan, en Ronnie Flex vind ik vreselijk. Maar er zit wel iets mis in het systeem waarin de NPO lijkt te werken. De genrebeperking slaat over naar DWDD en de muziekavonden op NPO3. Alleen in de nacht is er een platform, maar daarmee spreek je een niche aan. Het neemt niet weg dat de folkpoprock zijn hoogtijdagen leeft, maar er ook nergens naar wordt uitgeweken.
Nu is er FunX, maar FunX is niet het platform wat 3fm is. 3fm is nu eenmaal veel bekender en heeft in Giel Beelen een kopstuk die zijn mening ook wel eens op televisie mag ventileren. Dat kan en mag, maar het lijkt soms wel of Beelen aandelen heeft in Dotan of Chef' Special. Het gaat soms echt te ver.
De Nederlandse ziekte is hier doorgeslagen. Deze acts zijn nog interessant als ze hun ontbijt naar binnen aan het werken zijn. Terwijl er naar de overige 98% nog altijd niet omgekeken wordt en het niet serieus genomen wordt. En vraag je nu eens af: zijn Dotan, Blaudzun, Jett Rebel, Chef' Special en Kensington echt beter dan de alternatieven in het buitenland?
Dat mag.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:15 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Afgehaakt bij "Wij Nederlanders hebben een ziekte"
Sorry, PVV beelden schoten door mijn hoofd
TV On The Radio, Bad Brains, Death, Fishbone, Living Colour, Bloc Party, Body Count...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kunnen jullie vijf rockacts noemen met een getinte frontman?
Ik ook, maar ja, ik luister wat aandachtiger naar muziek dan de meeste luisteraars en kan ook een stuk beter relativeren. Het huidige klimaat is nou eenmaal zo dat er bij zulke gebeurtenissen geen enkele ruimte is voor nuance. Da's best kut, maar ik zie dat niet gauw veranderen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:12 schreef Bronson het volgende:
[..]
Ik vind het vergezocht.
En eigenlijk ben ik dan ook wel heel benieuwd welke nummers die week allemaal gedraaid zijn.
Ik zat zelf te denken aan Rage Against the Machine, Living Colour, Bloc Party, TV on the Radio inderdaad. En verder nog Lightspeed Champion, misschien The Go! Team. Maar het desbetreffende artikel trekt het wel erg in twee kampen, de blanken tegen de zwarten. Dat vind ik wat ver gaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:17 schreef Sersjee het volgende:
[..]
TV On The Radio, Bad Brains, Death, Fishbone, Living Colour, Bloc Party, Body Count...
[..]
Ik ook, maar ja, ik luister wat aandachtiger naar muziek dan de meeste luisteraars en kan ook een stuk beter relativeren. Het huidige klimaat is nou eenmaal zo dat er bij zulke gebeurtenissen geen enkele ruimte is voor nuance. Da's best kut, maar ik zie dat niet gauw veranderen.
Jij ziet liever grappige oneliners als "Bedankt Hans"?quote:
The Jimi Hendrix Experience.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zat zelf te denken aan Rage Against the Machine, Living Colour, Bloc Party, TV on the Radio inderdaad. En verder nog Lightspeed Champion, misschien The Go! Team. Maar het desbetreffende artikel trekt het wel erg in twee kampen, de blanken tegen de zwarten. Dat vind ik wat ver gaan.
Desalniettemin is er wel nog altijd een duidelijke scheiding tussen de 'zwarte' soulmuziek en de 'blanke' rockmuziek en in mindere mate EDM voortkomend uit de disco.
Die Gikkels trekt meteen de racisme-kaart. Moet ie zelf weten, maar echt bijdragen tot een constructieve discussie doet het niet...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zat zelf te denken aan Rage Against the Machine, Living Colour, Bloc Party, TV on the Radio inderdaad. En verder nog Lightspeed Champion, misschien The Go! Team. Maar het desbetreffende artikel trekt het wel erg in twee kampen, de blanken tegen de zwarten. Dat vind ik wat ver gaan.
Desalniettemin is er wel nog altijd een duidelijke scheiding tussen de 'zwarte' soulmuziek en de 'blanke' rockmuziek en in mindere mate EDM voortkomend uit de disco.
Genre zenders geloof ik niet in. Het merendeel van de consumenten wil afwisseling. En neemt het voor lief als er zo nu en dan een baggerplaat langs komt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:32 schreef Sersjee het volgende:
[..]
Die Gikkels trekt meteen de racisme-kaart. Moet ie zelf weten, maar echt bijdragen tot een constructieve discussie doet het niet...
Het is mooi dat een FunX er is en dat de NPO daar geld in steekt, er is een stevige doelgroep voor. Alleen is het volgens mij wel zo dat als je meer "FunX-muziek" op 3 gaat draaien, je luisteraars van 3 wegjaagt. Het is een compleet ander publiek. Waarom zou je dat willen/moeten mixen? Ik denk niet dat je daar op lange termijn heel vrolijk van wordt. Nou denk ik sowieso dat door internetradio een "brede" zender als 3 over een jaar of tig langzamerhand z'n levensvatbaarheid gaat verliezen en je daar voor in de plaats de ook in het artikel genoemde genre-zenders gaat krijgen.
Ik geloof in hitradio maar ook in genrezenders. Alleen spreken die veel meer een niche aan dan hitradio. Daarom hebben genrezenders vaak geen DJs maar een bandje.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:34 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Genre zenders geloof ik niet in. Het merendeel van de consumenten wil afwisseling. En neemt het voor lief als er zo nu en dan een baggerplaat langs komt.
Genrezenders lijken mij totaal overbodig door muziekstreamingdiensten.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik geloof in hitradio maar ook in genrezenders. Alleen spreken die veel meer een niche aan dan hitradio. Daarom hebben genrezenders vaak geen DJs maar een bandje.
Ik zet wel eens country radio op via itunes. Werkt beter dan spotify.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:37 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Genrezenders lijken mij totaal overbodig door muziekstreamingdiensten.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij ziet liever grappige oneliners als "Bedankt Hans"?
Mooi man, de Bijlmerquote:
Was best een goed 3voor12-artikel moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:26 schreef Pino112 het volgende:
Eindelijk eens wat serieuze teksten in dit topic.
Ik ga het topic zo maar eens teruglezen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was best een goed 3voor12-artikel moet ik zeggen.
over die lokale discotheek in Amsterdam??quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:53 schreef MarijeH het volgende:
Zojuist het artikel van Atze de Vrieze op de site van 3voor12 gelezen. Vond het een goed artikel.
Hebben jullie onderstaand filmpje al gezien?
http://www.3fm.nl/nieuws/(...)rection-fan-op-aarde
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)embare-vesting-.htmlquote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:00 schreef Evertjan het volgende:
[..]
over die lokale discotheek in Amsterdam??
gelezen vind het geen goed artikel. De vergelijking als iets een hit is op YT dat het dan ook maar gelijk 6-8 keer per dag op 3FM te horen moet zijn gaat al helemaal mank.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:06 schreef MarijeH het volgende:
[..]
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)embare-vesting-.html
even posten en fappenquote:
twitter:jeroentop40 twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 21:20:56Morningjem ruïne ! @michielveenstra @ejrosendahl godsamme... Das war einmal. http://t.co/XSK7YdxH43 reageer retweet
Veenstra heeft wel een vrolijk biertje op, zo te zienquote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:24 schreef Evertjan het volgende:
[ afbeelding ]twitter:jeroentop40 twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 21:20:56Morningjem ruïne ! @michielveenstra @ejrosendahl godsamme... Das war einmal. http://t.co/XSK7YdxH43 reageer retweet
ChopperBob![]()
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:24 schreef Evertjan het volgende:
[ afbeelding ]twitter:jeroentop40 twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 21:20:56Morningjem ruïne ! @michielveenstra @ejrosendahl godsamme... Das war einmal. http://t.co/XSK7YdxH43 reageer retweet
ChopperBob![]()
twitter:michielveenstra twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 22:40:32In de tijd van de Morning JEM kwam Timbaland net op -- alles wat hij aanraakte veranderde in goud. Ook Hans de Booy. https://t.co/08To279ujQ reageer retweet
Venema heeft chopper bob nog een keer laten terugkeren toen hij inviel voor Giel.quote:
hij deed toch ook die imitaties van Bert en Ernie?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:48 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Venema heeft chopper bob nog een keer laten terugkeren toen hij inviel voor Giel.
Morning JEM, dat was 2MAVO voor mij.
Oude lul in da house
quote:
Godverquote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:09 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Speciaal voor jou en wolfje
[..]
[ afbeelding ]
Okee ik ga even rustig doodquote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:09 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
ROEL!! Alles goed?quote:
Geniaal was dat.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:48 schreef Sersjee het volgende:
twitter:michielveenstra twitterde op dinsdag 06-01-2015 om 22:40:32In de tijd van de Morning JEM kwam Timbaland net op -- alles wat hij aanraakte veranderde in goud. Ook Hans de Booy. https://t.co/08To279ujQ reageer retweet
De Kaak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |