abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 8 januari 2015 @ 23:02:50 #126
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148487280
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:54 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Omdat ik niet wil dat een invoeger hem er gewoon voor gooit en daardoor de rode lak van mijn auto aantast.
Flikker je hem dus zelf maar naar links en maakt van jouw probleem dus het probleem van een ander. En je durft nog te zeggen dat iemand die dat niet doet niet sociaal bezig is. :|W :|W |:( |:(

quote:
Zelf vind ik het ook prettig als iemand een baantje opschuift als ik wil invoegen. Zeker nu het donker is en al die felle lampen in je spiegels schijnen...
Dan heb ik nog een leuke voor je: Als je hem er bij mij voor flikkert en ik moet in de remmen, heb je grootlicht in je spiegels... Afwendig van gevaar. Anders gezegd: Moet in actief ingrijpen om een aanrijding te voorkomen (dus met even gas los is het niet te halen) omdat jij naar links komt, dan gebruik ik ook de hierbij horende signalen om dat gevaar af te wenden.

Ach, ik vind het ook altijd een sport om vooral geen gebruik te maken van de invoeghulp die iemand mij geeft. Al een paar keer gehad dat iemand naar links voor me ging, maar ik bedacht had dat ik de hele invoegstrook ging gebruiken en de auto voor hem dus nog voorbij ging via de invoeger. :7 :+
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:10:10 #127
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_148487582
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:02 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Flikker je hem dus zelf maar naar links en maakt van jouw probleem dus het probleem van een ander. En je durft nog te zeggen dat iemand die dat niet doet niet sociaal bezig is. :|W :|W |:( |:(

[..]

Dan heb ik nog een leuke voor je: Als je hem er bij mij voor flikkert en ik moet in de remmen, heb je grootlicht in je spiegels... Afwendig van gevaar. Anders gezegd: Moet in actief ingrijpen om een aanrijding te voorkomen (dus met even gas los is het niet te halen) omdat jij naar links komt, dan gebruik ik ook de hierbij horende signalen om dat gevaar af te wenden.

Ach, ik vind het ook altijd een sport om vooral geen gebruik te maken van de invoeghulp die iemand mij geeft. Al een paar keer gehad dat iemand naar links voor me ging, maar ik bedacht had dat ik de hele invoegstrook ging gebruiken en de auto voor hem dus nog voorbij ging via de invoeger. :7 :+
Ik gooi hem alleen naar links als er ruimte is op de linkerrijstrook...sowieso is het ook niet heel sociaal om bij een drukke invoegstrook iedereen met 160 op de linkerrijstrook voorbij te knallen...
  FOK!fotograaf donderdag 8 januari 2015 @ 23:13:42 #128
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148487744
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:10 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ik gooi hem alleen naar links als er ruimte is op de linkerrijstrook...sowieso is het ook niet heel sociaal om bij een drukke invoegstrook iedereen met 160 voorbij te knallen...
Daar hoef je geen 160 voor te rijden. Reed vorig weekend 120 en kon hem ook vol in de ankers hangen. En dan reed ik al op de middelste rijstrook. 2x binnen 30 km. En beide kwamen vanaf de invoegstrook.

Probleem is echter dat het ook gebeurt als het bijna leeg is. Paar keer gehad dat eentje is die het voor elkaar krijgt naast mij uit te komen op de invoegstrook met gang maken... Terwijl ik en hij de enige auto's in kilometers zijn. Dan ga ik niet naar links. Als je voor mij en achter mij een gat van een kilometer ofzo hebt...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:19:00 #129
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_148488007
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Daar hoef je geen 160 voor te rijden. Reed vorig weekend 120 en kon hem ook vol in de ankers hangen. En dan reed ik al op de middelste rijstrook. 2x binnen 30 km. En beide kwamen vanaf de invoegstrook.

Probleem is echter dat het ook gebeurt als het bijna leeg is. Paar keer gehad dat eentje is die het voor elkaar krijgt naast mij uit te komen op de invoegstrook met gang maken... Terwijl ik en hij de enige auto's in kilometers zijn. Dan ga ik niet naar links. Als je voor mij en achter mij een gat van een kilometer ofzo hebt...
Deze discussie gaat niet over trage invoegers, maar over automobilisten die een baantje naar links schuiven als er veel auto's willen invoegen. Dan zou je als vaste linksrijder moeten kunnen inschatten dat er iemand met 110/120 naar links gaat. Beetje chauffeur kan daar op anticiperen.
pi_148488942
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:45 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dit. Sowieso twijfelen bij oversteken op een zebrapad in grote steden. :')
Ik had vandaag een oetlul die stond te bellen voor een zebrapad ter hoogte van wtc op de coolsingel. Zulke kneuzen verdienen een aanrijding.
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:39:18 #131
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_148489041
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:40 schreef sirdanilot het volgende:
Als automobilist moet je natuurlijk uit je doppen kijken, een voetganger niet in de gaten hebben is een fatale fout

Uiteraard doe ik het altijd zo dat ik nog weg kan komen in een noodgeval, ik ben toch niet gek.
Lukt bij mij niet want beslagen passagiersramen, dus afslaan is echt een gok voor mij :')
Irene is bae <3
pi_148490723
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:39 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Lukt bij mij niet want beslagen passagiersramen, dus afslaan is echt een gok voor mij :')
Rijden met beslagen ramen is tegen de verkeersregels.

Al overtreedt iedereen natuurlijk dagelijks wel meerdere verkeersregels, maar goed...
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 9 januari 2015 @ 00:50:23 #133
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_148491451
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Rijden met beslagen ramen is tegen de verkeersregels.

Al overtreedt iedereen natuurlijk dagelijks wel meerdere verkeersregels, maar goed...
Ja gebeurt automatisch dat beslaan. Kan moeilijk steeds stoppen om weg te halen en verder rijden..
Irene is bae <3
  vrijdag 9 januari 2015 @ 01:00:42 #134
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148491695
Je kunt je ook afvragen waarom ze beslaan. Dat is namelijk niet normaal in een auto van na 1960.

Je kunt er overigens ook gewoon een bekeuring voor krijgen, en terecht.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 9 januari 2015 @ 01:16:59 #135
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_148491931
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:50 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Ja gebeurt automatisch dat beslaan.
Laat je auto dan nakijken.
pi_148492494
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:26 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Als er ruimte is, moet je gewoon naar links gaan. Dat is voor iedereen het veiligst.
En als die ruimte er niet is, moet ik dan boven op de rem gaan staan omdat iemand anders zo nodig bij het eerste blokje met amper 80 wil invoegen waar ik gewoon de toegestane 120 rij?
pi_148492836
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:21 schreef Kiid het volgende:

[..]

Maar vanwaar toch die standvastigdheid, dat snap ik echt niet. Als je naar links kan, waarom dan rechts blijven? Het is veiliger voor jou en voor de invoeger. Als er een invoegstrook nadert dan stel ik vast of ik naar links kan of niet en als het kan dan ga ik naar links. Misschien hoef je je dan ook minder te ergeren aan mensen die met 80 invoegen...

Die koppigheid is het enige waar ik mij aan kan storen in het verkeer. Uiteindelijk wilt iedereen veilig thuis komen en als dat betekent dat ik een keer moet uitwijken of voorrang verlenen zonder dat degene voorrang heeft, so be it.
Gewoon om het simpele feit dat:
- het verplicht is om zoveel mogelijk rechts aan te houden.
- ik mij erger aan de verschuiving van het verwachtingspatroom naar semi verplicht. Als jij graag naar links wilt gaan houd ik je niet tegen. Het maakt het invoegend verkeer ongelooflijk lui. Zo van, ik hoef toch geen gas te geven, ze gaan toch wel naar links.

Ik erger mij als invoeger ook aan die linksschieters (ik ga ze voortaan zo noemen). Zie ik achter de auto's zeeën van ruimte, dus wacht ik even met richting aangeven. En toch, hop, gaat de auto meteen naar links. En dan heb ik er niet eens om gevraagd (richtingaanwijzer uit). Met de luxe wagen gebeurt het overigens minder vaak als met de vrachtauto.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 02:43:42 #138
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_148493048
Dat mensen met 80 willen invoegen terwijl het verkeer met 120 rijdt, dát is pas koppigheid.

Ik begrijp sowieso niet hoe je iemand die gewoon z'n snelheid houdt en in z'n strook blijft iets kunt verwijten.
pi_148493529
quote:
4s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 02:18 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Gewoon om het simpele feit dat:
- het verplicht is om zoveel mogelijk rechts aan te houden.
- ik mij erger aan de verschuiving van het verwachtingspatroom naar semi verplicht. Als jij graag naar links wilt gaan houd ik je niet tegen. Het maakt het invoegend verkeer ongelooflijk lui. Zo van, ik hoef toch geen gas te geven, ze gaan toch wel naar links.

Ik erger mij als invoeger ook aan die linksschieters (ik ga ze voortaan zo noemen). Zie ik achter de auto's zeeën van ruimte, dus wacht ik even met richting aangeven. En toch, hop, gaat de auto meteen naar links. En dan heb ik er niet eens om gevraagd (richtingaanwijzer uit). Met de luxe wagen gebeurt het overigens minder vaak als met de vrachtauto.
Wacht ff jij ergert je aan iemand die vriendelijk is en ruimte maakt omdat dat mogelijk is????? Pfff zwaar leven heb je zeg..
pi_148493624
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 05:53 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Wacht ff jij ergert je aan iemand die vriendelijk is en ruimte maakt omdat dat mogelijk is????? Pfff zwaar leven heb je zeg..
Eh, ja.
Nouja, ergeren...van mij hoeft die hoffelijkheid gewoon niet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_148494790
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 02:43 schreef Tijn het volgende:
Dat mensen met 80 willen invoegen terwijl het verkeer met 120 rijdt, dát is pas koppigheid.
Op sommige punten is het ook niet te doen om in de buurt van de 120 te komen bij het invoegen. Dat is vooral bij klaverbladen als je zo'n 270 graden lus neemt. De invoegstrook is dan ook meteen uitvoegstrook (dus als je niet op tijd invoegt, heb je kans dat je weer boven op de rem moet om te voorkomen dat je op een uitvoegende auto klapt).
pi_148494813
quote:
4s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 02:18 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Gewoon om het simpele feit dat:
- het verplicht is om zoveel mogelijk rechts aan te houden.
- ik mij erger aan de verschuiving van het verwachtingspatroom naar semi verplicht. Als jij graag naar links wilt gaan houd ik je niet tegen. Het maakt het invoegend verkeer ongelooflijk lui. Zo van, ik hoef toch geen gas te geven, ze gaan toch wel naar links.

Ik erger mij als invoeger ook aan die linksschieters (ik ga ze voortaan zo noemen). Zie ik achter de auto's zeeën van ruimte, dus wacht ik even met richting aangeven. En toch, hop, gaat de auto meteen naar links. En dan heb ik er niet eens om gevraagd (richtingaanwijzer uit). Met de luxe wagen gebeurt het overigens minder vaak als met de vrachtauto.
Als jij je liever blijft ergeren aan trage invoegers, mensen die hem er zo maar voorgooien, remmen/snelheid eruit moet halen dan dat je een baan opschuift dan moet je dat lekker zelf weten.

Als je je al gaat ergeren aan mensen die ruimte voor je maken dan is het einde zoek. Ben blij dat ik anders in elkaar zit in het verkeer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kiid op 09-01-2015 10:46:47 ]
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_148495033
Vanochtend een fietser die het wel een goed idee vond om even schuin de Holterbergweg in Amsterdam Zuidoost over te steken, 2x2 rijstroken, je mag er 50 maar wordt over het algemeen een stuk harder gereden. En dan ook nog zonder licht. Sommige fietsers realiseren zich echt hun eigen kwetsbaarheid niet.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_148495281
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:32 schreef DroogDok het volgende:
Vanochtend een fietser die het wel een goed idee vond om even schuin de Holterbergweg in Amsterdam Zuidoost over te steken, 2x2 rijstroken, je mag er 50 maar wordt over het algemeen een stuk harder gereden. En dan ook nog zonder licht. Sommige fietsers realiseren zich echt hun eigen kwetsbaarheid niet.
In het buitengebied leert men dat wel af ;) Hier heeft iedereen licht op de fiets en vaak een geel hesje aan (wandelaars al zeker)

Moet ook wel, anders wordt je op zeker geschept door het eerste de beste voertuig...
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:16:23 #145
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_148496171
Over dat geen ruimte maken voor elkaar, waarom zou je uit principe een ongeluk riskeren?

Als ik zie dat het een auto niet lukt met een normale snelheid in te voegen maak ik ruimte. Op wegen met een hele korte invoegstrook als de waterlinieweg hier in utrecht of Duitsland maak ik ook ruimte.

Fucking annoying ook wanneer mensen dat niet doen. In Duitsland was de hele invoegstrook besneeuwd. De vluchtstrook ook. Echt minimaal 10cm. Je hebt dan gewoon niet genoeg grip om vaart te maken om op een redelijke snelheid in februari voegen. En daarom houden we rekening met elkaar in het verkeer.

Een auto heeft vast ook wel eens voor jullie van baan moeten verplaatsen of moeten remmen. Al is het maar om af te slaan...
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:29:02 #146
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_148496620
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:16 schreef NieuweNier het volgende:
Over dat geen ruimte maken voor elkaar, waarom zou je uit principe een ongeluk riskeren?

Als ik zie dat het een auto niet lukt met een normale snelheid in te voegen maak ik ruimte. Op wegen met een hele korte invoegstrook als de waterlinieweg hier in utrecht of Duitsland maak ik ook ruimte.

Fucking annoying ook wanneer mensen dat niet doen. In Duitsland was de hele invoegstrook besneeuwd. De vluchtstrook ook. Echt minimaal 10cm. Je hebt dan gewoon niet genoeg grip om vaart te maken om op een redelijke snelheid in februari voegen. En daarom houden we rekening met elkaar in het verkeer.

Een auto heeft vast ook wel eens voor jullie van baan moeten verplaatsen of moeten remmen. Al is het maar om af te slaan...
In Duitsland is het verplicht om ruimte te maken als het ook maar een beetje mogelijk is. Maar daar is een invoegstrook ook maar 100 meter ofzo. Daar zie je vrachtwagens met grote regelmaat met amper 60 km'h invoegen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 9 januari 2015 @ 11:05:38 #147
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148497881
Pff, dat eeuwige gekibbel over dat invoegen :')

Niemand komt op het idee dat het nogal situatie afhankelijk is, maar het is gewoon een principe kwestie, officieel is het gewoon verboden om die baan op te schuiven, het is de bedoeling dat de invoeger de competentie heeft om dit op een fatsoenlijke manier, aangepast aan de snelheid van het verkeer op de rechtse rijstrook te doen. In de dagelijkse praktijk hebben veel automobilisten ineens een gasgeef-fobie, en willen ze er met 70 - 80 tussen; knippertje uit, en dan is er inderdaad de verwachting dat iedereen opflikkert naar links, gewoon omdat dat kan, terwijl er plek zat is om gas te geven en voor- of achter een ander voertuig in te voegen. In die gevallen kunnen ze van mij de schurft en nog veel meer krijgen, maar dan ga ik gewoon niet naar links; je leert maar gewoon autorijden .

Als de invoeger netjes mijn snelheid heeft en de rijstrook is vol en het is niet anders op te lossen, wil ik best ruimte maken, geen enkel probleem, ik kan ook mijn poot optillen en een gaatje voor me trekken, en desnoods ga ik inderdaad naar links als dat moet en kán.

Dat naar links gaan is én iets wat men op een gegeven moment inderdaad gewoon gaat eisen, en ze zelf nog steeds niet leren om het fatsoenlijk zelf te doen. Er is geen leercurve, en het achterlijke is dat mensen die het niet doen nu al gezien worden als de aso's :')

Ik kwam een tijdje geleden op een verkeersknooppunt aan kachelen met 130 - 140 op de rechtrijstrook; iets voor 06.00, zo goed als lege weg, komen 2 rijstroken bij daar, dus eventjes wordt het dan 4 rijstroken breed, dat loopt 12 - 1500 meter door, want die 2 rijstroken gaan er daarna ook weer vanaf.. daar rijdt één auto voor me op de rechterstrook, die moet ik dus gaan inhalen over een paar honderd meter, net voor of bij dat eerste verdrijvingsvlak. Een metertje of 40 - 50 schuin rechts voor me, op de rijstroken die erbij gaan komen rijdt een auto met ongeveer dezelfde snelheid als ik, die wil dus gaan invoegen naar mijn rijstroken, kan.. kunnen er nog wel 200 bij, we hebben dezelfde snelheid, dus niks aan de hand.. met diezelfde snelheid rijd ik dus op de auto die nog voor me rijdt af, die zal ergens rond de 100 - 110 doen (je mag er 130) die rijdt inmiddels aan het einde van dat verdrijvingsvlak, daarna heb je dus minimaal 1200 meter lang blokmarkering waar iedereen kan en mag ritsen/klootzakken or whatdefakever je nog hebt om je goede rijstrook te pakken te krijgen.. Die kerel rechts voor me nadert hem in zijn rechterspiegel, ik nader hem in zijn achteruitkijkspiegel, ik gooi richting aan naar links 75 - 100 meter achter hem en schuif die rijstrook op, en die knakker tieft hem zo naar links voor me om ruimte te maken voor een auto die 30 km /u rechts langs hem gaat rijden en daar 1200 meter de ruimte voor heeft ook nog.. "ja kom maar hoor fijne kerel, ik maak wel effe ruimte voor je :* *; " Waardoor ik dus op een compleet lege weg effe last minute flink in de ankers moet.
Heej, tis dat ik me Feyenoord mok bij me had en dat ik daar bijzonder aan gehecht ben, maar ik was in staat om mijn koffiemok door zijn zijruit te pleuren, stom stuk stront :( }:| }:| :r

Blijf godverdomme gewoon op je rijstrook; invoegend verkeer zorgt er zélf voor dat hij/zij/het kan invoegen, en dat is dus niet door te zorgen dat het verkeer op de rijstrook links van hen opkrast, dat mag niet, dat hoeft niet, fuck joe :{w
Prima dat je sociaal wilt doen (let op: DOEN, want je bent het dan niet, je helpt mensen om een luie gemakszuchtige flikker te zijn en te blijven), maar het is niet de bedoeling, niet toegestaan, niet gewenst, het veroorzaakt files en irritatie en het wordt alsmaar erger, want niemand leert ervan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148498087
Vergeet vooral de mensen niet die willen invoegen terwijl jij op de rechterstrook rijdt. Voor je is het vol, je kan niet naar links, maar achter je is kilometers aan ruimte. In plaats van dat de invoeger gewoon even gas mindert en achter je invoegt, krijg ik vaak een boos vuistje of een middelvinger met handgebaren die betekenen dat ik of naar links moet voor hem, of moet remmen. Bekijk het even lekker. :')
Your opinion of me is none of my business.
  FOK!fotograaf vrijdag 9 januari 2015 @ 11:13:37 #149
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148498221
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:29 schreef fathank het volgende:

[..]

In Duitsland is het verplicht om ruimte te maken als het ook maar een beetje mogelijk is. Maar daar is een invoegstrook ook maar 100 meter ofzo. Daar zie je vrachtwagens met grote regelmaat met amper 60 km'h invoegen.
Oja?

quote:
§2 Straßenbenutzung durch Fahrzeuge

(1) Fahrzeuge müssen die Fahrbahnen benutzen, von zwei Fahrbahnen die rechte. Seitenstreifen sind nicht Bestandteil der Fahrbahn.

(2) Es ist möglichst weit rechts zu fahren, nicht nur bei Gegenverkehr, beim Überholtwerden, an Kuppen, in Kurven oder bei Unübersichtlichkeit.
quote:
§7 Benutzung von Fahrstreifen durch Kraftfahrzeuge

(1) Auf Fahrbahnen mit mehreren Fahrstreifen für eine Richtung dürfen Kraftfahrzeuge von dem Gebot möglichst weit rechts zu fahren (§ 2 Absatz 2) abweichen, wenn die Verkehrsdichte das rechtfertigt. Fahrstreifen ist der Teil einer Fahrbahn, den ein mehrspuriges Fahrzeug zum ungehinderten Fahren im Verlauf der Fahrbahn benötigt.

(2) Ist der Verkehr so dicht, dass sich auf den Fahrstreifen für eine Richtung Fahrzeugschlangen gebildet haben, darf rechts schneller als links gefahren werden.

(2a) Wenn auf der Fahrbahn für eine Richtung eine Fahrzeugschlange auf dem jeweils linken Fahrstreifen steht oder langsam fährt, dürfen Fahrzeuge diese mit geringfügig höherer Geschwindigkeit und mit äußerster Vorsicht rechts überholen.

*Stukje over binnen bebouwde kom, middelste rijstroken bij rijbanen met 2 rijrichtingen.*

(4) Ist auf Straßen mit mehreren Fahrstreifen für eine Richtung das durchgehende Befahren eines Fahrstreifens nicht möglich oder endet ein Fahrstreifen, ist den am Weiterfahren gehinderten Fahrzeugen der Übergang auf den benachbarten Fahrstreifen in der Weise zu ermöglichen, dass sich diese Fahrzeuge unmittelbar vor Beginn der Verengung jeweils im Wechsel nach einem auf dem durchgehenden Fahrstreifen fahrenden Fahrzeug einordnen können (Reißverschlussverfahren).
Kleine vertaling: 1. Voertuigen gebruiken van de twee rijstroken de rechter. Een vluchtstrook maakt geen deel uit van de rijbaan.

2. Er wordt zoveel als mogelijk rechts gereden. Dit geldt niet alleen in geval van tegenliggers, als je ingehaald wordt, in bochten en bij onoverzichtelijke situaties.

1. Op rijbanen met meerdere rijstroken in 1 richting, mag het gebod op rechtshouden (zie 2.) iets minder strikt worden toegepast indien de verkeersintensiteit dit vereist.

2. Is de verkeersintensiteit zo hoog dat er op rijbanen met meerdere rijstroken in 1 richting voertuigrijen (alias files) gevormd worden, dan mag er rechts sneller worden gereden dan links.

2a. Als op de rijbaan met meerdere rijstroken op de linkerrijstrook het verkeer stopt of langzaam rijdt, mag er met uiterste voorzichtigheid en iets hogere snelheid dan deze rijstrook worden ingehaald op de rechter rijstrook.

4. Als een doorgaande rijstrook op een rijbaan eindigt, dan is men verplicht om de voertuigen die hun weg op de eindigende rijstrook in te laten voegen op een doorgaande rijstrook volgens het ritsprincipe.

En dan hebben we nog deze:
quote:
(3) Der Verkehr auf der durchgehenden Fahrbahn hat die Vorfahrt.
Verkeer op de doorgaande rijbaan (waar de invoegstrook dus niet bij hoort) heeft voorrang.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_148498328
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Oja?

[..]

[..]

Kleine vertaling: 1. Voertuigen gebruiken van de twee rijstroken de rechter. Een vluchtstrook maakt geen deel uit van de rijbaan.

2. Er wordt zoveel als mogelijk rechts gereden. Dit geldt niet alleen in geval van tegenliggers, als je ingehaald wordt, in bochten en bij onoverzichtelijke situaties.

1. Op rijbanen met meerdere rijstroken in 1 richting, mag het gebod op rechtshouden (zie 2.) iets minder strikt worden toegepast indien de verkeersintensiteit dit vereist.

2. Is de verkeersintensiteit zo hoog dat er op rijbanen met meerdere rijstroken in 1 richting voertuigrijen (alias files) gevormd worden, dan mag er rechts sneller worden gereden dan links.

2a. Als op de rijbaan met meerdere rijstroken op de linkerrijstrook het verkeer stopt of langzaam rijdt, mag er met uiterste voorzichtigheid en iets hogere snelheid dan deze rijstrook worden ingehaald op de rechter rijstrook.

4. Als een doorgaande rijstrook op een rijbaan eindigt, dan is men verplicht om de voertuigen die hun weg op de eindigende rijstrook in te laten voegen op een doorgaande rijstrook volgens het ritsprincipe.

En dan hebben we nog deze:

[..]

Verkeer op de doorgaande rijbaan (waar de invoegstrook dus niet bij hoort) heeft voorrang.
Allemaal prachtig, die wetten, maar door de wat kortere invoegstroken zie je op de weg wel dat mensen keurig ruimte maken, omdat je niet altijd kans hebt om EN ruimte te zoeken EN goed tempo te maken.

In Nederland heb ik eigenlijk nog nooit een invoegstrook gezien die zo kort was dat ik niet met minimaal 100 in kon voegen (let op: koekblik met 1-liter motortje onder mijn gat).
Professioneel gifmenger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')