abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 januari 2015 @ 09:27:29 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_148347417
Doelstelling: Rendement behalen van ca 10% op mijn hele vermogen. Hierbij wil ik mijn risico's beperken.

Verwachting: De toenemende stimuleringsmaatregelen en de aanhoudende lage rente zal de beurskoersen op niveau houden. De AEX zal in een bandbreedte van 380-440 schommelen. Kanshebbers 2014: Aegon, BAM en Unilever

cash/spaardeposito: Rendement blijft negatief door de lage rente, de hoge vermogensrendementsheffing en hoge inflatie. Niet doen, er is altijd iets beters

Obligaties/perps: Door koersstijgingen rendementen lager dan in 2013. Kans op dalende koersen bij het niet meer drukken van de rente. Mogelijk een negatief rendement.

Goud/Zilver: Geen peil op te trekken, afblijven.

Huizen/onroerend goed: De lage rente en de huurstijgingen houden de huizenprijzen op peil. De afgekondigde fiscale/financieringsmaatregelen hebben een beperkt effect.

Strategie: Leverage creeeren door het schrijven van Deep In The Money opties (goedkoop lenen), 75% obligaties en 50% aandelen in de porto.

Zie hier mijn voorspelling van afgelopen jaar: AEX / Jouw doelstellingen, verwachtingen en strategie voor 2014 Rendementsdoelstelling voor 2014 ruim behaald (10,84%(
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_148348930
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:27 schreef LXIV het volgende:
75% obligaties en 50% aandelen in de porto.
= 125%
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 5 januari 2015 @ 11:40:48 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_148350099
Dat is leverage. Dus meer vermogen in obligaties en aandelen dan je aan leverage hebt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:49:41 #4
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_148473283
Doelstelling: Op lange termijn de AEX outperformen, voor 2014 is dit gelukt. Volgens mijn eigen berekeningen kom ik uit op 28.94% voor 2014.

Als je weet hoe groot je portefeuille was op 1 januari, op 31 december, je weet op welke dag je stortingen/onttrekkingen hebt gedaan, dan kun je met Excel je rendement berekenen, met behulp van de XIRR functie, verdere uitleg hier: http://www.passive-income(...)rtfolio-returns.html

Verwachting: De aandelen markt in zijn geheel is waarschijnlijk overgewaardeerd. Maar dat betekent niet dat er geen aantrekkelijk geprijsde bedrijven verhandeld worden. Large caps zijn soms ook verkeerd gewaardeerd. De redenering dat, omdat er vandaag de dag zoveel info is en het vooral grote investeerders (hedge funds, pensioenfondsen etc) zijn die op de markt actief zijn, en dat automatisch betekent dat large caps correct gewaardeerd zijn, is helemaal fout naar mijn mening.

Ik zal een voorbeeld geven.

Het meest waardevolle bedrijf is Apple, een beurswaarde van ruwweg $650 miljard. In 2014 is de beurskoers van Apple ~40% gestegen. Dat betekent dat aan het einde van 2014 het bedrijf $200 waardevoller was, dan begin 2014. 486 bedrijven van de S&P 500 zijn kleiner dan $200 miljard. Het is onwaarschijnlijk dat het bedrijf een intrinsieke waarde van $200 meer heeft gekregen in die 12 maanden tijd.

Als we nog 6 maanden verder terug gaan, mid 2013, had Apple een beurswaarde van $325 miljard. De beurswaarde is verdubbeld in 18 maanden, maar is de intrinsieke waarde ook verdubbeld in 18 maanden? Ik denk dat dat zeer onwaarschijnlijk is.

Ik zeg niet dat Apple nu overgewaardeerd is, of eerst ondergewaardeerd en nu fair value, of dat je je aandeel nu moet kopen of verkopen etc. Ik denk dat die beide waarderingen, mid 2013 en nu, niet beide goed kunnen zijn. Één zit totaal mis. Verkeerde waarderingen, zelfs in de grootste bedrijven komen absoluut voor.

Het is aan de investeerder om dat soort verkeerde waarderingen te spotten.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_148647730
Doelstelling: Gros van mijn geld zit in ETF's, Ik zal dus de markt volgen en ben daar tevreden mee. Ik ga dit jaar mijn beste investering ooit, mijn flat in Londen, van de hand doen en verwacht daarop een winst van +-50% in 5 jaar te pakken. Ik heb maar twee losse aandelen in mijn portfolio zitten, GoPro en Easyjet, die allebei een uitstekend jaar hebben gehad. Ik hoop dat deze twee, inclusief dividend, 20% doen dit jaar.

Verwachting

Ik verwacht dat de mondiale aandelenmarkten blijven stijgen want TINA. De rentes zijn laag en zolang de Fed en de Bank of Japan blijven drukken zal een groot gedeelte van dat geld in de aandelenmarkt terechtkomen.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 11:13:08 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_150105348
Nu mijn rendement over 2015 in februari al de 20% heeft aangetikt (dankzij Aegon, BAM en Unilever zoals getipt in de OP), zit ik toch te overwegen om dit rendement dan maar te nemen. Voor de rest van het jaar kan ik zonder veel risico nog wel 5% nemen, en dan kom ik in totaal op 25% uit, 2,5x mijn beoogde rendement. Ik zou het een beetje raar vinden als de AEX zou doordenderen naar de 550 (al durf ik ook niet te speculeren dat dit niet zou gebeuren).

Meer mensen met beginnende hoogtevrees?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_150117141
IK zit al jaren in Olies (700), Flippen (200) en Wessanen. Creëer daarmee cash flow door het behoorlijke dividend en af en toe short gaan op een Out of The Money Call. Vorig jaar 15%, nu zit ik over jan&febr. 2015 al op meer rendement.
STilzitten en niets doen is mijn ervaring. En spreiding.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_150117730
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:13 schreef LXIV het volgende:
Nu mijn rendement over 2015 in februari al de 20% heeft aangetikt (dankzij Aegon, BAM en Unilever zoals getipt in de OP), zit ik toch te overwegen om dit rendement dan maar te nemen. Voor de rest van het jaar kan ik zonder veel risico nog wel 5% nemen, en dan kom ik in totaal op 25% uit, 2,5x mijn beoogde rendement. Ik zou het een beetje raar vinden als de AEX zou doordenderen naar de 550 (al durf ik ook niet te speculeren dat dit niet zou gebeuren).

Meer mensen met beginnende hoogtevrees?
Ik heb 2 weken geleden ge-deriskt door mijn gemiddelde hefboom te verlagen (zit nu op 1). Ik blijf echter long.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  vrijdag 27 februari 2015 @ 23:46:11 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_150132012
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:00 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ik heb 2 weken geleden ge-deriskt door mijn gemiddelde hefboom te verlagen (zit nu op 1). Ik blijf echter long.
Dat geldt nu ook voor mij. Ik creerde leverage door bijvoorbeeld ipv voor E100 aan aandelen te kopen, een put te schrijven voor dezelfde hoeveelheid aandelen en het geld dan in obligaties te stoppen. Nu heb ik ca. 1/3 aandelen en 2/3 obligaties. Geen leverage, wel long.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_150141675
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 23:46 schreef LXIV het volgende:
Dat geldt nu ook voor mij. Ik creerde leverage door bijvoorbeeld ipv voor E100 aan aandelen te kopen, een put te schrijven voor dezelfde hoeveelheid aandelen en het geld dan in obligaties te stoppen. .
Waarom ga je dan niet ook short long op één call?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')