Grieks restaurant en dan doe ik de inkoop, administratie etc. maar ik mag daarvoor thuiswerkenquote:
quote:Op maandag 5 januari 2015 04:42 schreef Downwards het volgende:
[..]
Niet kunnen slapen.
Hoe biseksueel is dat.
chillquote:Op maandag 5 januari 2015 04:45 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Grieks restaurant en dan doe ik de inkoop, administratie etc. maar ik mag daarvoor thuiswerken
quote:Op maandag 5 januari 2015 04:47 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
lekker om half 7 nest in kruipen
als ik thuis blijf krijg ik geen geldquote:
Ontvoer je baas en martel hem/haarquote:Op maandag 5 januari 2015 04:51 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
als ik thuis blijf krijg ik geen geld
quote:Op maandag 5 januari 2015 04:52 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ontvoer je baas en martel hem/haar
Hahaha watquote:Op maandag 5 januari 2015 07:27 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Godver.Gisteren rond 21:15 op de bank in slaap gevallen, werd om 2:30 pas wakker. Volgens mij heb ik een leuke finale gemist.
Gary
https://blendle.com/i/de-(...)raaf-20150105-1_41_2quote:TOPSPORT?
Triples, negendarters en dubbele bulls; half Nederland sprak de afgelopen dagen dartstaal. Meer dan anderhalf miljoen Nederlanders volgden voor de tv de jacht van Michael van Gerwen en Raymond van Barneveld op WK-goud. En met hun uitschakeling is de hype in ons land ook in één keer weer voorbij.
Maar waar zijn we nu getuige van geweest? Was dit nu topsport, of was dit kroegpijltjes gooien in een Brits carnavalscircus? De status van darts in de sportwereld leidt altijd weer tot discussies en de meest uiteenlopende meningen. Maar dit keer heeft die vraag toch tot serieuzer nadenken aangezet. Wereldkampioen Van Gerwen zette de discussie onlangs op scherp met zijn sneer naar de nationale sportkoepel NOC*NSF, die de wereldkampioen niet had uitgenodigd voor het Sportgala. Mighty Mike noemde dat pijnlijk en voelde zich als boegbeeld van het (internationale) darts miskend.
Want darts, vinden Van Gerwen en de zijnen, is pure topsport. Maar wie bepaalt eigenlijk wat topsport is? Het NOC*NSF heeft geprobeerd om er een definitie aan te geven. „Je bent topsporter als je internationaal op het hoogste seniorenniveau (EK’s, WK’s en Olympische Spelen) meedoet, binnen een erkend topsportprogramma.” En onder zo’n erkend topsportprogramma valt darts niet volgens de richtlijnen van het IOC, omdat je er namelijk geen olympische medailles voor kunt halen. Officieel is darts dus geen topsport.
Maar omdat die definitie wel erg nauw is, hanteert in de sportwereld ieder zijn eigen criteria voor het begrip topsport. Zoals: topsport is het pas als je er alles voor opzij zet, als het populair is, of als je er minstens twintig uur trainingsarbeid per week in stopt. Wel, in dat laatste geval was Diego Maradona in zijn hoogtijdagen als beste voetballer van de wereld echt geen topsporter.
Van Gerwen vroeg zich af waarom handboogschieten wel en darts niet olympisch is. En denksporten: topsport? Korfballers die wereldkampioen worden: topsport? De amateursport hockey? Rugby? Bowlen? Cricket? Gooi dit soort vragen in de groep en je hebt tot in de ochtendstond een discussie met een open einde.
Van Gerwen vroeg zich af waarom handboogschieten wel en darts niet olympisch is. En denksporten: topsport? Korfballers die wereldkampioen worden: topsport? De amateursport hockey? Rugby? Bowlen? Cricket? Gooi dit soort vragen in de groep en je hebt tot in de ochtendstond een discussie met een open einde.
Wie het WK darts heeft gevolgd, kan niet ontkennen dat dit sport van ijzingwekkend hoog niveau is geweest; dat het geen mazzelspelletje is, maar een ’mind game’, een mentale uitputtingsslag waarin onder de immense druk van publiek en media steevast alleen grote namen over blijven. Waarin je tegenstander erop uit is om ieder minuscuul missertje meteen af te straffen, met 2500 feestvarkens in je nek en een batterij camera’s voor je neus, waarachter miljoenen mensen boven op jouw millimeterwerk zitten. Zeg het maar: wel of geen topsport?
Topsport is als kunst; er bestaat geen definitie voor. Maar dat darts serieus moet worden genomen, staat na dit WK als een paal boven water.
Anderson hoeft ook maar heel weinig te verdedigen. Hij kan wel eens aardig gaan zakken, die Phil.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:17 schreef borisz het volgende:
Wat betreft dartjaar 2015. Gerwen zal wel het hele jaar op 1 blijven. Heeft alleen tijdens de PC Finals en het komende WK het prijzengeld van de titels te verdedigen.
Taylor moet het prijzengeld van de UK Open, World Matchplay en World Grand Prix verdedigen.
quote:Op maandag 5 januari 2015 00:08 schreef Ajacied422 het volgende:
1 Michael van Gerwen Netherlands +£872.100
2 Phil Taylor England +£618,350
3 Gary Anderson Scotland +£565,800
4 Adrian Lewis England +£380,400
5 Peter Wright Scotland +£328,900
6 James Wade England +£254,700
7 Simon Whitlock Australia +£248,200
8 Robert Thornton Scotland +£229,150
9 Dave Chisnall England +£224,650
10 Raymond van Barneveld Netherlands +£200,150
11 Mervyn King England +£200,100
12 Brendan Dolan Northern Ireland +£200,050
13 Ian White England +£188,000
14 Andy Hamilton England +£187,600
15 Terry Jenkins England +£181,250
16 Wes Newton England +£175,250
17 Kim Huybrechts Belgium +£172,600
18 Justin Pipe England +£171,200
19 Jamie Caven England +£164,850
20 Vincent van der Voort Netherlands +£146,550
21 Michael Smith England +£146,100
22 Kevin Painter England +£139,050
23 Steve Beaton England +£137,900
24 Stephen Bunting England +£129,250
25 Ronnie Baxter England +£109,650
26 Dean Winstanley England +£103,550
27 Jelle Klaasen Netherlands +£100,700
28 Paul Nicholson Australia +£99,350
29 Andy Smith England +£92,350
30 Richie Burnett Wales £86,400
31 John Part Canada +£84,200
32 Mark Webster Wales +£80,000
quote:Op maandag 5 januari 2015 00:17 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Draw bracket:
1. Michael van Gerwen v 16. Wes Newton
8. Robert Thornton v 9. Dave Chisnall
4. Adrian Lewis v 13. Ian White
5. Peter Wright v 12. Brendan Dolan
2. Phil Taylor v 15. Terry Jenkins
7. Simon Whitlock v 10. Raymond van Barneveld
3. Gary Anderson v 14. Andy Hamilton
6. James Wade v 11. Mervyn King
Waar kopen ze die vleesstaven eigenlijk in?quote:Op maandag 5 januari 2015 04:45 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Grieks restaurant en dan doe ik de inkoop, administratie etc. maar ik mag daarvoor thuiswerken
Nine-darter OK, maar kom op, wedden of de eerste pijl in de triple 20 vliegt voor een 2.10 odd is wel heel erg matig.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:59 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ik had er nog zoveel meer he. 9 darter't Scheelde maar 2cm.
Zo maakte ik elke set spannend. Dat met een spannende pot was een leuke avond.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:01 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nine-darter OK, maar kom op, wedden of de eerste pijl in de triple 20 vliegt voor een 2.10 odd is wel heel erg matig.
Nice, zeker omdat er geen Nederlander meer meedeed.quote:
En hoeveel geld heb je verbrast?quote:Op maandag 5 januari 2015 13:04 schreef Travel. het volgende:
[..]
Zo maakte ik elke set spannend. Dat met een spannende pot was een leuke avond.
En omdat Boer Zoekt Vrouw er voor was.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:06 schreef Szura het volgende:
[..]
Nice, zeker omdat er geen Nederlander meer meedeed.
Wat geweldig gewoonquote:Op maandag 5 januari 2015 00:36 schreef hole1988 het volgende:
Het is al gezegd in de uitzending, maar volgend jaar 1 keer in NL.twitter:ArjanvdGiessen twitterde op maandag 05-01-2015 om 00:32:39Opzienbarend dartsnieuws. Barry Hearn van de PDC heeft net bekend gemaakt dat in 2016 de Premier League 1x naar Nederland komt!! #rtl7darts reageer retweet
had een miljoen verwachtquote:
De echte kenners wisten dit natuurlijk al: klikquote:Op maandag 5 januari 2015 00:08 schreef luckass het volgende:
Chizzy.
Huybrechts verrassend, maar gaaf dat 'ie de kans krijgt.
Wat is er logisch aan die Belg? 0 halve finales op tv. Jenkins daarin tegen 2 finales!quote:Op maandag 5 januari 2015 14:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De echte kenners wisten dit natuurlijk al: klik![]()
Verder eens met wat vaker gezegd is. Logische keuzes alleen liever Thornton gezien ipv Chisnall.
Nobody cares. Kim heeft stage presence en passie en betrekt het hele publiek bij zijn wedstrijden. Dat soort types moeten er meer zijn en dat weet Barry ook.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:20 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Wat is er logisch aan die Belg? 0 halve finales op tv. Jenkins daarin tegen 2 finales!
2 zaken:quote:Op maandag 5 januari 2015 14:20 schreef hafcfan het volgende:
Wat is er logisch aan die Belg? 0 halve finales op tv. Jenkins daarin tegen 2 finales!
Zelfs Mervyn King en Thornton hadden meer recht op een plek in de PL dan Huybrechts, maar Kingstown heeft het aardig goed uitgelegd qua maken van afwegingen. Als het aan mij lag dan zat Huybrechts er niet bij, maar ik maak helaas niet de lijst.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:20 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ja. Jammer dat hij dit jaar niet won, zou wel eens zijn laatste kans ooit geweest kunnen zijnquote:Op maandag 5 januari 2015 14:07 schreef hafcfan het volgende:
Hoop wel dat Phil nog 1 keer wereldkampioen wordt en dan stopt. Hij hoort als de beste te stoppen en niet langzaam afglijden.
Ze moeten gewoon eens de beste 10 doen. Nou maakt Kim qua niveau niet veel uit die heeft bewezen de toppers aan te kunnen maar qua prestaties slaat t nergens op.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:30 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Zelfs Mervyn King en Thornton hadden meer recht op een plek in de PL dan Huybrechts, maar Kingstown heeft het aardig goed uitgelegd qua maken van afwegingen. Als het aan mij lag dan zat Huybrechts er niet bij, maar ik maak helaas niet de lijst.
Dit WK was hij al stukken minder dan normaal ja. Zeker gisteren leken zijn dubbels nergens op.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja. Jammer dat hij dit jaar niet won, zou wel eens zijn laatste kans ooit geweest kunnen zijn.
Maar goed, blijft altijd koffiedik kijken wat het goede moment is om te stoppen.
Ik heb sterk het gevoel dat dit Taylors laatste kans was om het WK te winnen. Phil is duidelijk niet meer de bijna onverslaanbare speler van jaren terug, al blijft hij nog steeds een hele goede speler.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja. Jammer dat hij dit jaar niet won, zou wel eens zijn laatste kans ooit geweest kunnen zijn.
Maar goed, blijft altijd koffiedik kijken wat het goede moment is om te stoppen.
TOP!!quote:Op maandag 5 januari 2015 14:06 schreef hafcfan het volgende:
Opzienbarend dartsnieuws. Barry Hearn van de PDC heeft net bekend gemaakt dat in 2016 de Premier League 1x naar Nederland komt!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |