Je denkt zelf dat Het Westen imperialistisch is en ten ondergaat aan diversiteit. Als het divers is, dan denkt niet iedereen hetzelfde. Er zullen mensen zijn met imperialistische denkbeelden, maar ook mensen zonder. Het Westen is niet uit een stuk en werkt met een model dat verschillen probeert te accomoderen. Het model is voor verbetering vatbaar en kent interne contradicties als je het heel scherp stelt.quote:Op zondag 4 januari 2015 19:29 schreef Cherna het volgende:
Is dit nu een partij onzin die ik heb geschreven.
Bulgarije, Roemenië en Turkije hebben de Russen al helemaal niets te zoeken. En Sevastepol is de enige haven met diepgang en ijsvrij(4 seizoenen). Aan eigen kust is dat moeilijk te realiseren(zowaar bijna onmogelijk). De enige mogelijkheid voor Russen om hun goederen naar het westen te exploiteren op een normale manier. Dan liggen er diverse leidingen. En een stuk historie waar wij ons niets bij voor kunnen stellen. Zo blijkt.quote:Op zondag 4 januari 2015 22:25 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Een vloot in de zwarte zee kan natuurlijk gewoon in Bulgarije, Roemenie of Turkije liggen.
Daarnaast is die haven op de Krim natuurlijk ook een bullshit reden. Net of je geen nieuwe haven kan bouwen in Rusland. Ze hebben een paar honderd km kust aan de zwarte zee liggen.
Goed stuk(kan me wel in jou opvatting vinden door er een andere kijk/draai aan te geven). Zo lang het op natuurlijke wijze gaat is het prima. Maar ik heb het gevoel dat het te snel gaat. Dan maakt het meer stuk dan je lief is.quote:Op zondag 4 januari 2015 22:52 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je denk zelf dat Het Westen imperialistisch is en ten ondergaat aan diversiteit. Als het divers is, dan denk niet iedereen hetzelfde. Er zullen mensen zijn met imperialistische denkbeelden, maar ook mensen zonder. Het Westen is niet uit een stuk en werkt met een model dat verschillen probeert te accomoderen. Het model is voor verbetering vatbaar en kent interne contradicties als je het heel scherp stelt.
Het houdt wel vast aan een model dat voor iedereen geldig is, zodat er een gemeenschapplijk kader ontstaat waarbinnen je problemen kunt oplossen. Het probeert de kool en de geit te sparen door het model door zo flexibel mogelijk te maken.
Eén model voor iedereen klinkt als imperialisch denken, maar in ieder land doet men dat in de vorm van het creeren van een staatsvorm en systemen.
Dat Het Westen dominant aanwezig is, is een gevolg van de algehele ontwikkeling van de wereld (noem het modernisering) waarin het Het Westen een lange tijd leidend is geweest. Dat trekt ook veel talent aan (en andere migranten). In die zin draagt toch de hele wereld bij. Het is logisch dat gebieden waar de nieuwe ontwikkelingen pas later doordringen, in die ontwikkelingen minder invloed hebben. Net zo logisch is dat Het Westen het centrum ervan vormt.
Dat lijkt een vorm van imperialisme, maar is eerder een natuurlijk proces. Dat betekent niet dat alle ontwikkelingen ook verbeteringen zijn en er gaat ook veel goeds verloren. Het lijkt op evolutie in de biologie.
De Russen hebben voldoende ijshakkertjes. En diepgang kun je gewoon zelf maken natuurlijk. Complete onzin dat Rusland die haven nodig zou hebben om met hun bootjes op de zwarte zee te komen.quote:Op zondag 4 januari 2015 23:23 schreef Cherna het volgende:
[..]
Bulgarije, Roemenië en Turkije hebben de Russen al helemaal niets te zoeken. En Sevastepol is de enige haven met diepgang en ijsvrij(4 seizoenen). Aan eigen kust is dat moeilijk te realiseren(zowaar bijna onmogelijk). De enige mogelijkheid voor Russen om hun goederen naar het westen te exploiteren op een normale manier. Dan liggen er diverse leidingen. En een stuk historie waar wij ons niets bij voor kunnen stellen. Zo blijkt.
Je kunt je niet voorstellen als daar ooit een VS/EU vloot zich gaat vestigen dat dit niet bevorderlijk is voor de vrede of goede verstandhouding?
Het is precies een stap te ver(dat ik al heb uitgelegd onder imperialisme) om dat ook nog van de Russen te eisen om daar op te hoepelen mocht de Oekraïne ooit aansluiting vinden bij de NAVO.
Die garantie geven wij de Russen namelijk niet.
quote:Did Russia Send a New Batch of Military Vehicles to Separatists Controlled Ukraine?
On December 31st 2014 the following video was shared on various social media sites, showing what was claimed to be Russian military units inside Ukraine.
https://www.bellingcat.co(...)-controlled-ukraine/
Zijn geen tanks of zie jij ergens een 125mm kanon hangen?? Zijn gewoon gepanserde voertuigen.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:52 schreef MrStalin het volgende:
Wat een beesten van tanks, maar dat even terzijde
aan het begin van het filmpje, dat zijn toch tanksquote:Op maandag 5 januari 2015 14:27 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Zijn geen tanks of zie jij ergens een 125mm kanon hangen?? Zijn gewoon gepanserde voertuigen.
Dat wel ja, maar het artikel draait voornamelijk om de BPM-97 (MRAP).quote:Op maandag 5 januari 2015 15:07 schreef MrStalin het volgende:
[..]
aan het begin van het filmpje, dat zijn toch tanks
Oh, ja ik doelde ook enkel op wat ik zag op het filmpjequote:Op maandag 5 januari 2015 15:12 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Dat wel ja, maar het artikel draait voornamelijk om de BPM-97 (MRAP).
Die T-72 derivaten kunnen net zo goed gecaptured zijn uit de stocks van het Oekrainse leger, of gewoon in combat afhandig gemaakt van dat leger.
Mooie klus voor G.E. Hitachi toch ?quote:Op maandag 5 januari 2015 14:50 schreef Cherna het volgende:
http://bellona.org/news/n(...)ghouse-plans-stumble
Mogelijk is het een toeval dat een kerncentrale nu problemen heeft.
http://www.independent.co(...)ccident-9947540.html
http://af.reuters.com/art(...)dAFL5N0RC3VA20140911
Je vraagt je af of in dit soort kwesties politici logisch en abstract kunnen denken.
Het land is failliet en men spreekt rustig over nieuw te bouwen centrales etc. Wat een waanzin.
Potential problems with Westinghouse fuel zal wel propaganda zijn. Tja alleen vraag ik me af hoe een met Russische technologie gebouwde centrale zonder de ontwerper of Russen te betrekken in een ombouw ivm veiligheid etc is mij als techneut een raadsel. De normen,specificaties en voorschriften zullen geen zeker geen probleem opleveren.
Een reden te meer dat die ellende daar gauw moet stoppen.
Westinghouse heeft eerder geprobeerd om fuel staven voor Sovjet centrales te maken, dacht dat het een centrale in Finland betrof. De centrale is daarna terug overgeschakeld op Russische fuel. Westinghouse beschuldigde de Russen ervan hun rods aangepast te hebben zodat ze die van Westinghouse zouden beschadigen.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:50 schreef Cherna het volgende:
Je vraagt je af of in dit soort kwesties politici logisch en abstract kunnen denken.
Het land is failliet en men spreekt rustig over nieuw te bouwen centrales etc. Wat een waanzin.
Potential problems with Westinghouse fuel zal wel propaganda zijn. Tja alleen vraag ik me af hoe een met Russische technologie gebouwde centrale zonder de ontwerper of Russen te betrekken in een ombouw ivm veiligheid etc is mij als techneut een raadsel. De normen,specificaties en voorschriften zullen geen zeker geen probleem opleveren.
Waar komt al die onzin toch vandaan dat Europa en de VS geld met deze oorlog verdienen? Er is echt voor honderden miljarden weggegaan door deze oorlog.quote:Op maandag 5 januari 2015 16:28 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Mooie klus voor G.E. Hitachi toch ?
Persoonlijk denk ik dat de VS aardig wat onder de tafel heeft gespeelt met Oekraïne, als Oekraïne een pro westerse koers zou varen. Dan kunnen er zat Amerikaanse (Europese) bedrijven er geld verdienen met diverse projecten, en geld ach OekraIne maakt nog meer schuld op papier aan de Amerikaanse(Europese) bedrijven. Maar als ze een pro westerse koers volgen dan komt men wel bij de EU als lid. Ach en alle schuld die Oëkraïne heeft aan de voornamelijke Amerikaanse (Europese) bedrijven daar vindt de EU echt wel een oplossing voor, namelijk Nederland mag nog meer bijdragenaan Brussel
Als Oekraine onafhankelijk wilt worden van Russische energie dan is kernenergie de oplossing.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:50 schreef Cherna het volgende:
Olie had een flash crash naar $40 en krabbelde toen weer op naar $50, kortom, de bodem is nog niet in zicht.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:23 schreef PippenScottie het volgende:
Olieprijs onder de 50 dollar per vat.
Roebel zakt weer hard vandaag.
Russische reserves aan buitenlandse valuta zijn het afgelopen jaar ook met 25% gedaald. Nog altijd 380 miljard, maar zonder buitenlandse valuta en met een historisch hoge rente blijft er voor de Russische centrale bank weinig over om de koersval van de roebel tegen te houden.
Met een begroting gebaseerd op 100 dollar per vat olie en beperkte mogelijkheden om geld te lenen wordt 2015 een erg lastig jaar voor Rusland.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:24 schreef Nintex het volgende:
[..]
Olie had een flash crash naar $40 en krabbelde toen weer op naar $50, kortom, de bodem is nog niet in zicht.
Bron voor de flash crash naar $40?quote:Op maandag 5 januari 2015 20:24 schreef Nintex het volgende:
[..]
Olie had een flash crash naar $40 en krabbelde toen weer op naar $50, kortom, de bodem is nog niet in zicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |