Ik snap het. Ik bedoelde inderdaad of sommige praktijken er misschien voor kiezen om 'gratis' echo's te doen (dus zonder die te declareren), maar dat loopt inderdaad wel snel op als ze dat bij elke zwangere doen..quote:Op zondag 4 januari 2015 22:25 schreef mignonne het volgende:
Kan niet meer quoten uit het oude topic, maar twist, die echo's zijn prijzig maar niet heel duur. Maar goed als je er een x aantal maakt per week en dat 52 weken per jaar dan loopt het wel op. En linksom of rechtsom is het gewoonweg fraude.
Het staat je verloskundige vrij om echo's te maken verder. Als ze die maar niet ten onrechte declareert. Dus of ze ze nu gratis maakt, of mensen een bijdrage laat betalen, om het even. Maar standaard een groeiecho voor elke zwangere zonder dat daar aanleidjng voor is, maar die dus wel gedeclareerd wordt, dat mag dus niet.
Ben niet nieuwsgierig hoor maar wat kost nou 1 zo'n ronde met medicatie en punctie erbij?!quote:Op zondag 4 januari 2015 22:36 schreef Lijnloos het volgende:
Bij interpolis kan je het ook zien... Schrok me laatst de tandjes toen ik zag wat het afgelopen jaar "gekost" heeft... Nu snap ik ook meteen waarom je "maar" 3 pogingen voor ivf/icsi vergoedt krijgt.
ja dat kan idd hoor, dat ze het gratis doen. En dat staat ze verder vrij.quote:Op zondag 4 januari 2015 22:32 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ik snap het. Ik bedoelde inderdaad of sommige praktijken er misschien voor kiezen om 'gratis' echo's te doen (dus zonder die te declareren), maar dat loopt inderdaad wel snel op als ze dat bij elke zwangere doen..
Ik heb eigenlijk geen idee of mijn echo met 8 weken ook gedeclareerd is, zal er bij die 30-32 weken echo eens op letten.
nope. Klopt ook niet. En als je erover nadenkt is het belachelijk ook natuurlijk. Je vk kan met haar handen heel goed voelen of de baby in hoofdligging of in stuitligging ligt. Als daarover twijfel bestaat dan is een echo aangewezen, maar als ik bij 36 weken een hoofdligging voel dan heb ik echt geen enkele reden om daar een echo overheen te laten gaan. Maar goed, ook daarvoor geldt, de meeste mensen willen gewoon graag kijken ook al zie je weinig meer dan, en als ze het bij een andeee prakrijk wel krijgen gaan ze vaak daarheen.quote:Op zondag 4 januari 2015 22:41 schreef Cholula het volgende:
Gefeliciteerd nieuwe aanwas!![]()
Drie keer is scheepsrecht Cygne, mijn duimen draaien overuren voor je!
Mignonne hoe zit dat met een liggingsecho? Volgens mij doet mijn praktijk dat standaard, maar dat klopt dan toch ook niet?
quote:Op zondag 4 januari 2015 22:49 schreef twist02 het volgende:
Heb nu inderdaad ook online gevonden waar ik al m'n zorgkosten kan inzien. En ik laat maar even in het midden wat daaruit blijkt
Precies weet ik niet uit mijn hoofd, maar tussen de 2,5 en 3 duizend per keer waren we kwijt. Maar het leek een soort "pakket"-prijs, er werd niet per medicatie en echo en zo gerrekend, gewoon per punctie/traject. En dit was alleen wat op mij verrekend was, mijn man is ook ruim door zijn eigen risico heen geloof ikquote:Op zondag 4 januari 2015 22:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ben niet nieuwsgierig hoor maar wat kost nou 1 zo'n ronde met medicatie en punctie erbij?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |