abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148336079
Zwangerschap en Geboorte!

2015

15 januari: NotTheSame

21 februari: Danaa (jongen)
22 februari: Phaidra

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
31 maart: faptist (meisje)

12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86-

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
14 juni: Lijnloos
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura
7 juli: Krisvc
*** 8 juli: L-E & fokking.fokker ***
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas
28 juli: Zomerzon01
29 juli: Fuente
*** 29 juli: LuDann & Black_Ninja***

3 augustus: Lushes
3 augustus: Flying Fish
15 augustus: Stippelrientje
26 augustus: Coccinelle

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
:)
pi_148336114
Maar even nieuw deel geopend, maar ik krijg de OP niet voor elkaar? Ff kijken of k kan copy/pasten

gelukt geloof ik.

[ Bericht 20% gewijzigd door mignonne op 04-01-2015 22:19:52 ]
pi_148336608
Oeps niet gezien dat ik 'm sloot. Dank!
pi_148336773
Kan niet meer quoten uit het oude topic, maar twist, die echo's zijn prijzig maar niet heel duur. Maar goed als je er een x aantal maakt per week en dat 52 weken per jaar dan loopt het wel op. En linksom of rechtsom is het gewoonweg fraude.

Het staat je verloskundige vrij om echo's te maken verder. Als ze die maar niet ten onrechte declareert. Dus of ze ze nu gratis maakt, of mensen een bijdrage laat betalen, om het even. Maar standaard een groeiecho voor elke zwangere zonder dat daar aanleidjng voor is, maar die dus wel gedeclareerd wordt, dat mag dus niet.
pi_148337178
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:25 schreef mignonne het volgende:
Kan niet meer quoten uit het oude topic, maar twist, die echo's zijn prijzig maar niet heel duur. Maar goed als je er een x aantal maakt per week en dat 52 weken per jaar dan loopt het wel op. En linksom of rechtsom is het gewoonweg fraude.

Het staat je verloskundige vrij om echo's te maken verder. Als ze die maar niet ten onrechte declareert. Dus of ze ze nu gratis maakt, of mensen een bijdrage laat betalen, om het even. Maar standaard een groeiecho voor elke zwangere zonder dat daar aanleidjng voor is, maar die dus wel gedeclareerd wordt, dat mag dus niet.
Ik snap het. Ik bedoelde inderdaad of sommige praktijken er misschien voor kiezen om 'gratis' echo's te doen (dus zonder die te declareren), maar dat loopt inderdaad wel snel op als ze dat bij elke zwangere doen..
Ik heb eigenlijk geen idee of mijn echo met 8 weken ook gedeclareerd is, zal er bij die 30-32 weken echo eens op letten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 4 januari 2015 @ 22:34:11 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148337311
ik weet niet waar je verzekerd bent twist, maar bij bv zilveren kruis en fbto kun je zelf online inzien wat er gedeclareerd is.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_148337431
Bij interpolis kan je het ook zien... Schrok me laatst de tandjes toen ik zag wat het afgelopen jaar "gekost" heeft... Nu snap ik ook meteen waarom je "maar" 3 pogingen voor ivf/icsi vergoedt krijgt. :{
  zondag 4 januari 2015 @ 22:37:43 #8
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_148337525
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:36 schreef Lijnloos het volgende:
Bij interpolis kan je het ook zien... Schrok me laatst de tandjes toen ik zag wat het afgelopen jaar "gekost" heeft... Nu snap ik ook meteen waarom je "maar" 3 pogingen voor ivf/icsi vergoedt krijgt. :{
Ben niet nieuwsgierig hoor maar wat kost nou 1 zo'n ronde met medicatie en punctie erbij?! :@
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_148337763
Gefeliciteerd nieuwe aanwas! *O*

Drie keer is scheepsrecht Cygne, mijn duimen draaien overuren voor je!

Mignonne hoe zit dat met een liggingsecho? Volgens mij doet mijn praktijk dat standaard, maar dat klopt dan toch ook niet?
pi_148338006
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:32 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ik snap het. Ik bedoelde inderdaad of sommige praktijken er misschien voor kiezen om 'gratis' echo's te doen (dus zonder die te declareren), maar dat loopt inderdaad wel snel op als ze dat bij elke zwangere doen..
Ik heb eigenlijk geen idee of mijn echo met 8 weken ook gedeclareerd is, zal er bij die 30-32 weken echo eens op letten.
ja dat kan idd hoor, dat ze het gratis doen. En dat staat ze verder vrij.
Als cliënt heb je niet zoveel 'last' van die onterechte declararies. Hoewel het absoluut niet netjes is om uit jouw naam te declareren, maar jij doet jn principe niets verkeerd dan.

Het is ook een beetje vraag/aanbod. Een echo bij 8 weken hoor je alleen re krijgen bij bloedverlies of buikpijn, maarja, veel mensen willen echt niet wachten tot 10 of 12 weken, en als ze bij de praktijk van de buren wel een echo bij 8 weken kunnen krijgen dan gaan ze daarheen. Lastig gedoe is het.
pi_148338221
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:41 schreef Cholula het volgende:
Gefeliciteerd nieuwe aanwas! *O*

Drie keer is scheepsrecht Cygne, mijn duimen draaien overuren voor je!

Mignonne hoe zit dat met een liggingsecho? Volgens mij doet mijn praktijk dat standaard, maar dat klopt dan toch ook niet?
nope. Klopt ook niet. En als je erover nadenkt is het belachelijk ook natuurlijk. Je vk kan met haar handen heel goed voelen of de baby in hoofdligging of in stuitligging ligt. Als daarover twijfel bestaat dan is een echo aangewezen, maar als ik bij 36 weken een hoofdligging voel dan heb ik echt geen enkele reden om daar een echo overheen te laten gaan. Maar goed, ook daarvoor geldt, de meeste mensen willen gewoon graag kijken ook al zie je weinig meer dan, en als ze het bij een andeee prakrijk wel krijgen gaan ze vaak daarheen.
pi_148338321
Heb nu inderdaad ook online gevonden waar ik al m'n zorgkosten kan inzien. En ik laat maar even in het midden wat daaruit blijkt :)
pi_148338606
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:49 schreef twist02 het volgende:
Heb nu inderdaad ook online gevonden waar ik al m'n zorgkosten kan inzien. En ik laat maar even in het midden wat daaruit blijkt :)
:D
pi_148338741
Ik ben blij dat ik met 7 weken en een beetje bij de gyn een echo kreeg om te kijken of er wel echt wat leefde. Termijnecho daarna was logisch, npm wilde ik graag en had ik ook gedaan als dat niet vergoed werd. Met de groeiecho vorige week zag je inderdaad weinig. 'Kijk, hier is het hoofdje.' Mijn man en ik vroegen in koor waar ze dat hoofd dan zag. Bleek het hoofd behoorlijk beeldvullend te zijn. :+
Voor mij hoeft die liggingsecho ook niet als ze het met de hand kan voelen. Als het noodzakelijk is, dan heb ik er geen problemen mee.
pi_148339811
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ben niet nieuwsgierig hoor maar wat kost nou 1 zo'n ronde met medicatie en punctie erbij?! :@
Precies weet ik niet uit mijn hoofd, maar tussen de 2,5 en 3 duizend per keer waren we kwijt. Maar het leek een soort "pakket"-prijs, er werd niet per medicatie en echo en zo gerrekend, gewoon per punctie/traject. En dit was alleen wat op mij verrekend was, mijn man is ook ruim door zijn eigen risico heen geloof ik :+
  maandag 5 januari 2015 @ 01:41:58 #16
335643 faptist
Maakt fouten
pi_148344897
*O* wat veel nieuwe zwangere dames hier! Van harte gefeliciteerd allemaal.
Dat jullie maar een gezonde plakker mogen hebben!

Hier ach en wee ik even de nacht door.
Kan niet slapen en m'n wekker gaat over 4 uur en 20 minuten al waarna ik heerlijk 9 uur voor de klas mag staan. Zo'n lange dag.. Aaaaaaargh!!!!
pi_148346161
Welkom aan alle nieuwe zwangeren! Het is hier gezellig :)
Cygne, ik hoop op een goede plakbaby voor jullie, dat verdien je!

Hier ook een crappy, crappy nacht. Om 20.00u naar bed gegaan ivm moe, hoofdpijn en rugpijn en ik sliep om 2.00u nog niet... Nu een vroege dienst, waarin ik mijn manager ga bellen en me ziek ga melden. Ik ga voor 100% ziekmelden en dan therapeutisch nog administratief werk doen. Hoop dat dat lukt.
En vanmiddag een dutje! Heb ik precies tijd voor, tussen de bedrijven door!
pi_148346244
Goedemorgen, of nouja, morgen.

Faptist, ik hoop dat je lange dag meevalt.

MevrouwCactus, beterschap! Even goed uitrusten.

Hier ook ziek. Die kou waar ik al een paar weken mee rondloop is niet meer te negeren. Dat in combinatie met zo'n 2 uur slaap. :N
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_148346291
Welkom nieuwe zwangeren *O*

Sterkte MevrouwCactus :*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_148346312
Hier ook al zo'n slechte nacht. Ik word regelmatig wakker en heb dan het idee dat ik al bijna op moet staan of heb last van mijn handen die slapen.
  maandag 5 januari 2015 @ 08:09:39 #21
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148346643
* MELD *
We zijn er nog ;).

Slapen is overrated, dat dacht peuter vanmorgen ook om 6.15uur :O.

Vandaag een rustig dagje. Zometeen peuter even naar de psz brengen en dan weer aan de poets. En de witgoedboer bellen :(.
pi_148346658
Welkom nieuw zwangere!
Cygne, ik lees alles mee in wohts! Ik duim keihard voor jou!

De nachten gaan hier gepaard met max 3x plassen, tussen 7&8 wakker en savonds om half 9 weer naar bed willen. Dat laatste vind ik wel jammer....

Hier krijgen wij deze week een groei echo ivm mogelijk te snelle groei.
pi_148346967
Hoi! Laatste werkweek ingegaan vandaag *O*. Wel raar, nog maar 1 weekje in het nieuwe jaar en toevallig ook in een nieuwe kantoor.

Slechte nachten :*. Hier ook wel, ik lig opeens niet lekker meer en peuter is de laatste weken erg aan het spoken. Maar vannacht toch zeker 6 uur slaap gehad, al veel beter dan de 3 nachten ervoor :P.

Bij mijn vorige zwangerschap 2,5 jaar geleden was een groeiecho wel standaard bij onze praktijk. Nu niet meer, maar ik heb ivm klein eerste kind wel een indicatie. Morgen de tweede groeiecho, al verwacht ik niks heel spannends meer na de vorige (baby op P33). En dan woensdag consult bij de gyn, dat kon helaas niet samen gepland worden...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148347254
Welkom nieuwe zwangere :)

Hier ook nog ziek thuis deze week, heb een flinke bijholteontsteking, dus een speciale neusspray en antibiotica gehad en moet deze week thuis blijven om uit te zieken....

Zo maar weer even proberen te slapen aangezien om 4.30 Lola het een mooie tijd vond om wakker te worden....
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_148347271
Phaidra, is dat consult bij de gyn ook vanwege de groei?

Over de hoeveelheid echo's, ik zou zelf elke keer een echo heel onprettig vinden. Vooral omdat ik vind dat een echo is om een termijn vast te stellen, evt afwijkingen op te sporen, of groei te monitoren, dat het zelfs door deskundigen tegenwoordig wordt gedegradeerd tot een 'leuk babyspiekmoment' vind ik niet zo tof. Daar zijn echobureau's toch voor?

MevrouwCactus, ziek melden klinkt als een wijs besluit. In de zorg was het, toch? Ik vind dat je het nog lang hebt volgehouden hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')