Wij gaan best vaak uit eten met de kinderen. Juist om ze ook te leren hoe je je gedraagt in een restaurant.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:17 schreef .Sparkling. het volgende:
Moppert, hij is nog lang geen 1 toch?![]()
LB, wat schattig!
Wij zijn gisterenavond uit eten geweest met Eva en het ging zo goed! Ze heeft lekker zitten smikkelen van haar tomatensoepje en tussendoor wat pikken van ons bord. Ze heeft zitten sjansen met de mensen in het restaurant![]()
Pas tegen 8 uur werd ze wat huilerig, toen was het bedtijd want ze wou ook al geen middagslaapje doen.
Ik ben zo trots![]()
En Eva begint alles te tellen. 1, 2, 3! Het klinkt zo schattig, ik smelt iedere keer weer.
Dat vind ik ook echt goed. Ik durfde nooit zo goed, bang dat ze strontvervelend was en we bijna weggekeken zouden worden. Maar echt, het was zo leuk! Het restaurant was ook heel kindvriendelijk dus ze mocht een beetje door het restaurant heen lopen en kreeg een snoepje tussendoor. Haar drie uur vastzetten op haar stoel lukt nog niet maar als ze tussendoor even mag spelen gaat het echt prima. Goed om te wetenquote:Op maandag 5 januari 2015 11:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij gaan best vaak uit eten met de kinderen. Juist om ze ook te leren hoe je je gedraagt in een restaurant.
Dit ook ja!quote:Op maandag 5 januari 2015 12:10 schreef L-E het volgende:
Spark, ik ken niet eens een volwassene die rustig drie uur op een stoel blijft zitten, jij wel?Hier ook vaak uit eten met de kindjes, vinden we alle vier heel gezellig. Sowieso, als er eten is, zijn mijn kinderen blij
![]()
Ja, daar heb je een puntquote:Op maandag 5 januari 2015 12:10 schreef L-E het volgende:
Spark, ik ken niet eens een volwassene die rustig drie uur op een stoel blijft zitten, jij wel?Hier ook vaak uit eten met de kindjes, vinden we alle vier heel gezellig. Sowieso, als er eten is, zijn mijn kinderen blij
*krak*quote:Op maandag 5 januari 2015 15:15 schreef elamanilo het volgende:
Uit eten gaan ben ik te dik voor, dus dat doen we nooit.
Nou, dit. Ik zat ook echt even zoquote:Op maandag 5 januari 2015 15:20 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
*krak*
Say what???Lieverd je bent niet dik, en als je het wel was, waarom zou je dan niet uit eten kunnen
Ik had jou in mijn achterhoofd toen ik mijn post typte.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:14 schreef L-E het volgende:
Ik ben denk ik getraumatiseerd door mijn 1545-gram kind, maar ik vind het niet leuk dat mensen steeds benoemen hoe klein 1800 gram is![]()
Toen dat bij ons gebeurde riep ik steeds HIJ IS OOK HEEL VEEL ANDERE DINGEN JA
Hoeven jullie niets mee te doen hoor, is mijn ding, kom ik weer overheen
Dat is het! En zo bedoelen jullie het allemaal vermoedelijk ookquote:Op maandag 5 januari 2015 15:22 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik had jou in mijn achterhoofd toen ik mijn post typte.
Maar het ís toch ook heel bijzonder dat een kindje dat nog zo klein is, toch buiten de buik groot kan worden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 5 januari 2015 15:31 schreef elamanilo het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben niet beledigd of verdrietig, gekquote:Op maandag 5 januari 2015 15:29 schreef Omentielvo het volgende:
L-E, ik vind 1800 ook mini. Ook met de termijn waarbij die baby geboren is. Ik wilde daar echt niemand mee beledigen of verdrietig maken eigenlijk. Want net als LB vind ik het zo bijzonder om te zien hoe sterk baby's eigenlijk zijn. Kijk naar jouw knul. Zo'n vechtertje en dan die foto van laatst. Een kleine held vind ik hem.
Kyara, wat leuk dat J het zo leuk vond. Wil je ook straks lessen gaan nemen?
Ela, ik vind dat niemand ooit te dik is om uit eten te gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 5 januari 2015 15:32 schreef LadyBlack het volgende:
[..]+1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
quote:Op maandag 5 januari 2015 15:32 schreef Omentielvo het volgende:
Riley deed dat in de zomer. Deed ze allemaal ballen in haar rompertje. Ze kon zo meedoen met toddlers & tiara's
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omen, ja, we willen wel lessen nemen als het na deze 6 nog steeds bevalt.
Het is hier ook altijd afwachten wat er zoal uit luiers en rompers komt. Meestal een heleboel zand
En L-E, ik begrijp je wel. Maar heb dat zelf een stuk minder, maar misschien ook omdat ik in het hele prille begon zelf ook amper verder kon kijken dan "wat zijn ze klein" bij mijn eigen kinderen.
Zo, en nu ga ik weer verder met het zoeken naar een fulltime baan in verwegistan. Het is een faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaase. Toch? Toch? TOCH?
Oh ja, ik denk dat je gelijk hebtquote:Op maandag 5 januari 2015 16:06 schreef Omentielvo het volgende:
Blond. Ik dacht dat ze een fulltime baan wilde, omdat haar bijna peuters wel al echt peutergedrag vertonen (door het is een faaaaaaaaase met meer a's dan stukje)
+1 ik hoorde ook telkens ze heeft nog wel een prematuurkoppie he?quote:Op maandag 5 januari 2015 15:24 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat is het! En zo bedoelen jullie het allemaal vermoedelijk ook
Ik hoor gewoon de stemmetjes van de mensen die op bezoek kwamen op neo en niets wisten te zeggen en daarom maar zes keer in dat ene kwartier zeiden 'Nou, poe, goh.. klein he'Als nieuwbakken ouders wil je ook supertoffemooieleuke dingen horen over je grote trots
De zorg, en aangezien ik wel een treetje lager zal werken dan toen (toen had ik een leidinggevende functie, dat wil/kan ik niet meer) denk ik wel dat er werk te vinden is. Maar eh 'hoi, ik ben L-E en supergoed in mijn werk ook al heb ik twee jaar niet gewerkt vanwege mijn traumatische zwangerschap in 2013 en ben ik nu weeeerrrr zwanger en moet ik in mei met verlof toch denk ik zeker wel een maand of vier een goede bijdrage te kunnen leveren aan dit team' komt toch niet heel erg over, ben ik bangquote:Op maandag 5 januari 2015 16:17 schreef Kyara het volgende:
Je weet het niet L-E. Het is misschien niet de beste tijd maar dat ligt ook aan je branche.
Niet?quote:Op maandag 5 januari 2015 16:25 schreef L-E het volgende:
[..]
De zorg, en aangezien ik wel een treetje lager zal werken dan toen (toen had ik een leidinggevende functie, dat wil/kan ik niet meer) denk ik wel dat er werk te vinden is. Maar eh 'hoi, ik ben L-E en supergoed in mijn werk ook al heb ik twee jaar niet gewerkt vanwege mijn traumatische zwangerschap in 2013 en ben ik nu weeeerrrr zwanger en moet ik in mei met verlof toch denk ik zeker wel een maand of vier een goede bijdrage te kunnen leveren aan dit team' komt toch niet heel erg over, ben ik bang
Altijd een maand of 4....quote:Op maandag 5 januari 2015 16:27 schreef ferrari_rood het volgende:
En ela je bent helemaal niet dik. Mijn ouders zijn ook zo lekker tactisch mijn moeder heeft maatje 34 zonder ook maar enige vorm en ja ik ben te dik maar mijn lichaam is ook echt om zeep geholpen door de zwangerschappen en snapt niet meer hoe alles nu werkt.
Tico goed voornemen en nu volhouden ga je zeker lukken.
Ga je nu voor 8mnd het dubbele.quote:Op maandag 5 januari 2015 16:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Altijd een maand of 4....
Vorig jaar shake dieet, tot ik streef gewicht min of meer bereikt had
Ik denk dat je de uitkomst wel kan raden
Je hebt helemaal gelijk! Ik ga ook niet actief zoeken nu, het kriebelt gewoonquote:Op maandag 5 januari 2015 16:30 schreef Kyara het volgende:
[..]
Niet?
Flauw hoor
Maar waarom zou je het nu al willen? Niet leuker om nu lekker te genieten van oudste, kleur en zwangerschap en straks van3
kindjes en dan rustig aan te gaan zoeken?
Je kunt het!quote:Op maandag 5 januari 2015 16:31 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ga je nu voor 8mnd het dubbele.
Ik ben ook blijven steken op -8 en er moeten er nu nog zeker 10 af vanavond weer trainen met nog steeds stijve nek en morgen naar de fysio.
Het gaat echt te snel gewoon. Meer dan eens ben ik zwaar op zoek naar de stopdetijd-knop. Maar ja met mijn gebrek aan huishoudskills vind ik die pas terug als Riley in de puberteit zit en wil ik die knop juist totaal niet meer gebruiken.quote:Op maandag 5 januari 2015 16:13 schreef Kyara het volgende:
En inderdaad, ze zijn al bijna 2
Raar he Omen, vorig jaar hadden we gewoon nog baby's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Even voor mezelf het idee achter klein, wie weet helpt het te relativerenquote:Op maandag 5 januari 2015 15:14 schreef L-E het volgende:
Ik ben denk ik getraumatiseerd door mijn 1545-gram kind, maar ik vind het niet leuk dat mensen steeds benoemen hoe klein 1800 gram is![]()
Kyara, leuk zeg! Ik zou zoiets ook wel willen doen maar ik vind Sticker er in gedrag echt nog te klein voor.
Jouwes zijn ook al bijna 2, omfg
(Ja, voor als je het zelf niet bijhoudt ofzo he)
quote:Op maandag 5 januari 2015 19:49 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Even voor mezelf het idee achter klein, wie weet helpt het te relativerenMijn kind was 4 kg bij de geboorte, meer dan twee keer zo groot dus. Klein dus omdat ik simpelweg nog nooit zo'n klein mensje heb mogen aanschouwen, laat staan koesteren. Klein omdat er geen grammetje vet aan zit, kleine rimpelhandjes met lange dunne vingers die al stevig om zich geen grijpen, kleine dunne lange voetjes met nog veel kleinere teentjes. Klein, niet negatief, maar in verwondering omdat het al zo heel erg een eigen mensje is vol leven en kracht. Klein als in vertederend, verliefd en verwonderd.
Daarom doen wij dit soort dingen echt samen. Elkaar uitdagen en motiveren. Maar met 3 kinderen kun je simpelweg niet 3x per week samen naar de sportschool. We deden dat wel toen we Bram nog niet hadden en de meiden om de dag hadden. Dan gingen we elke avond dat we alleen waren naar de spinning lessen. Nu hebben we gewoon een roeitrainer gekocht en een schema gezocht om het op te bouwen. En met roeien train je heel veel spiergroepen in 1x, dus win win.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:03 schreef Mabawa. het volgende:
Tally fijn dat je een goede eerste werkdag hebt gehad. Morgen weer iets meer!Voor je spoiler, het is niet niks allemaal.
Ik zou ook wel willen moetenafvallen maar echt zo geen discipline!
Ja samen scheelt echt een hoop! Zelfs met 1 wordt het hier lastig om meerdere keren pw samen te gaan sporten helaas. Hardlopen wel een geprobeerd maar vind ik verschrikkelijk. Maar ik ben eigenlijk gewoon luiquote:Op maandag 5 januari 2015 20:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daarom doen wij dit soort dingen echt samen. Elkaar uitdagen en motiveren. Maar met 3 kinderen kun je simpelweg niet 3x per week samen naar de sportschool. We deden dat wel toen we Bram nog niet hadden en de meiden om de dag hadden. Dan gingen we elke avond dat we alleen waren naar de spinning lessen. Nu hebben we gewoon een roeitrainer gekocht en een schema gezocht om het op te bouwen. En met roeien train je heel veel spiergroepen in 1x, dus win win.
Je hebt gewoon je sport nog niet gevonden, ik ben geen sportfreak maar iets doen dat je leuk vind maakt het oneindig veel makkelijkerquote:Op maandag 5 januari 2015 20:19 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ja samen scheelt echt een hoop! Zelfs met 1 wordt het hier lastig om meerdere keren pw samen te gaan sporten helaas. Hardlopen wel een geprobeerd maar vind ik verschrikkelijk. Maar ik ben eigenlijk gewoon lui
Ik ken dat, hardlopen heb ik gedaan, maar ik haatte het echt heel erg. En bovendien kan ik bijvoorbeeld niet hardlopen zonder tena lady enzo....quote:Op maandag 5 januari 2015 20:19 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ja samen scheelt echt een hoop! Zelfs met 1 wordt het hier lastig om meerdere keren pw samen te gaan sporten helaas. Hardlopen wel een geprobeerd maar vind ik verschrikkelijk. Maar ik ben eigenlijk gewoon lui
Oh daar ook al. Hier denkt een meneertje dat ook... En dan rond 4 echt compleet niet te genieten.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:21 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Je hebt gewoon je sport nog niet gevonden, ik ben geen sportfreak maar iets doen dat je leuk vind maakt het oneindig veel makkelijkerer is zo veel meer dat je kunt doen dan jezelf ongelukkig voelen op een crosstrainer zeg maar
Volgens mij is Peach haar overdag-slaapje aan het laten vallen overigens
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar als ik niet zoek zal ik vast ook niet vinden, hoop vrees ik?quote:Op maandag 5 januari 2015 20:21 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Je hebt gewoon je sport nog niet gevonden, ik ben geen sportfreak maar iets doen dat je leuk vind maakt het oneindig veel makkelijkerer is zo veel meer dat je kunt doen dan jezelf ongelukkig voelen op een crosstrainer zeg maar
Oh gelijk een goede reden om het niet eens weer te proberenquote:Op maandag 5 januari 2015 20:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ken dat, hardlopen heb ik gedaan, maar ik haatte het echt heel erg. En bovendien kan ik bijvoorbeeld niet hardlopen zonder tena lady enzo....
Ik haat het roeien nog niet zo... Maar dat komt nog hoor.
Ai ik hoop het niet voor je! Juist nu is het denk ik wel fijn als ze nog ff plat gaat overdag he? Bij vrienden van ons kwam het weer terug overigens, dus misschien is het tijdelijk?quote:Op maandag 5 januari 2015 20:21 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Lief van jequote:Op maandag 5 januari 2015 18:33 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
L-E, fijn dat je wel weer toe bent aan werken. Jij bent net als je zoontje ook van zover gekomen. Een topper ben je![]()
Je kan zoveel kanten op... Hou je ervan om iets in een groep te doen, of juist liever alleen... En je kunt van alles uit proberen met proeflessen.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:24 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar als ik niet zoek zal ik vast ook niet vinden, hoop vrees ik?
[..]
Oh gelijk een goede reden om het niet eens weer te proberen
Ohja, Omen had het inderdaad treffend verwoordquote:Op maandag 5 januari 2015 20:26 schreef L-E het volgende:
[..]
Lief van jeEn ja, dat is wel zo, we zijn idd van ver gekomen
Oh gezellig of niet, dat is dan pech... Want als ik moe afgaan op het humeur van de kinderen kom ik nergens meerquote:Op maandag 5 januari 2015 20:26 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ai ik hoop het niet voor je! Juist nu is het denk ik wel fijn als ze nog ff plat gaat overdag he? Bij vrienden van ons kwam het weer terug overigens, dus misschien is het tijdelijk?
Al ben ik het soms wel beu dat ik 's middags altijd aan huis gebonden ben. Wij zijn 's ochtends nogal laat op en traag op gang, dus mijn ochtend is heul kort, en na dr middagslaap is E niet altijd erg gezellig om mee te nemen, dus dingen plannen is best lastig!
Ik heb een beetje mensenvrees volgens mij. Vroeger danste ik en ik deed aan paardrijden. Dat laatste zou ik erg graag weer doen, maar even niet mogelijk. Misschien over een tijdje weer.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan zoveel kanten op... Hou je ervan om iets in een groep te doen, of juist liever alleen... En je kunt van alles uit proberen met proeflessen.
Uiteindelijk is er altijd wel iets wat je misschien voor een tijdje leuk vind om te doen.
Maar op de bank ploffen met een wijntje is inderdaad wel relaxter..
Dat ja, precíes! En dan rond vijven smeken of ze naar bed magquote:Op maandag 5 januari 2015 20:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh daar ook al. Hier denkt een meneertje dat ook... En dan rond 4 echt compleet niet te genieten.
Haha, waarschijnlijk niet nee of je moet ertegenaan lopen harrharrquote:Op maandag 5 januari 2015 20:24 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar als ik niet zoek zal ik vast ook niet vinden, hoop vrees ik?
[..]
Oh gelijk een goede reden om het niet eens weer te proberen
Andere mensen komen er om te sporten... Niet om jou te bekijkenquote:Op maandag 5 januari 2015 20:30 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ik heb een beetje mensenvrees volgens mij. Vroeger danste ik en ik deed aan paardrijden. Dat laatste zou ik erg graag weer doen, maar even niet mogelijk. Misschien over een tijdje weer.
Maar om nou in een zaal waar iedereen me kan bekijken te gaan staan, neuhhh dat zie ik echt niet gebeuren.
Ik vrees het ergstequote:Op maandag 5 januari 2015 20:31 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Haha, waarschijnlijk niet nee of je moet ertegenaan lopen harrharr
I know maar dat is die kronkel in mijn kopquote:Op maandag 5 januari 2015 20:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Andere mensen komen er om te sporten... Niet om jou te bekijken
Doe die kronkel weg dan!quote:Op maandag 5 januari 2015 20:34 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ik vrees het ergste
[..]
I know maar dat is die kronkel in mijn kop
Ja, ze trekt de dag zonder echt nog niet, maar naar bed gaan weigert ze in alle toonaarden. Wellicht tijdelijk, maar Stef was op deze leeftijd al van zijn tukjes af dus het verbaast me niet.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:26 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ai ik hoop het niet voor je! Juist nu is het denk ik wel fijn als ze nog ff plat gaat overdag he? Bij vrienden van ons kwam het weer terug overigens, dus misschien is het tijdelijk?
Al ben ik het soms wel beu dat ik 's middags altijd aan huis gebonden ben. Wij zijn 's ochtends nogal laat op en traag op gang, dus mijn ochtend is heul kort, en na dr middagslaap is E niet altijd erg gezellig om mee te nemen, dus dingen plannen is best lastig!
quote:Op maandag 5 januari 2015 20:36 schreef Incantrix het volgende:
En dan heb je alsnog een stikchagrijnig NEE-roepend roze wolkje van stralend geluk
[..]
En dan heb je alsnog een stikchagrijnig NEE-roepend roze wolkje van stralend geluk
[..]
Goed bezig!quote:Op maandag 5 januari 2015 20:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Sac sliep bij de go tot 16:30 toen is ze wakker gemaakt. Dat doet ze thuis nou nooit.
tally veel plezier op je nieuwe werk klinkt heel goed.
Ik heb mijn training van 4km er vandaag al weer even opzitten. Nooit gedacht dat ik het zou redden en ik vind het ook heel pittig maar ik heb het gedaan.
Ik maak altijd een fotoboek per levensjaar. Maar op zich maakt dat voor de tips niet uitquote:Op maandag 5 januari 2015 22:46 schreef Omentielvo het volgende:
Foto's van 2014 netjes in mapjes verdeeld. Nu een fotoboek maken. Waar te beginnen? Tips enzo.
quote:Op maandag 5 januari 2015 15:14 schreef L-E het volgende:
Kyara, leuk zeg! Ik zou zoiets ook wel willen doen maar ik vind Sticker er in gedrag echt nog te klein voor.
Jouwes zijn ook al bijna 2, omfg
(Ja, voor als je het zelf niet bijhoudt ofzo he)
Lief!quote:Op dinsdag 6 januari 2015 06:54 schreef Omentielvo het volgende:
Fr, werkse vandaag
Danic thanks voor de tips. Ik ga altijd voor de Hema. Goede aanbieding afwachten is zeker handig
Gulara, ik had je al gemist![]()
Hoe gaat het met jou?
Ergens wel, maar ergens ook niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 06:51 schreef Omentielvo het volgende:
Loj, goede tip. Ik heb alleen best wel veel hele leuke foto's. Dat vind ik vooral lastig. Haha
Succes met werken vandaag. Heb je er zin in?
Het aantal bladzijden dat je in het boek hebt/of wil tellen. Dat delen door het aantal maanden (of mapjes) en dat aantal foto's per maand uitzoeken. Foto's die je al hebt laten zien aan mensen (of hier op Fok!) hebben prioriteit, omdat je daar blijkbaar een emotie bij had (die met het hondje van laatstquote:Op maandag 5 januari 2015 22:46 schreef Omentielvo het volgende:
Foto's van 2014 netjes in mapjes verdeeld. Nu een fotoboek maken. Waar te beginnen? Tips enzo.
Voor mij twee truien, pyjama en joggingpakquote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Omen, leuk, wat heb je gescoord?
Vanochtend rondje fysio gebeld, in overleg met de bekkenfysio morgen naar de manuele therapeute omdat zij beter kan zien of er iets klem/scheef/krom zit. En donderdag naar mn ouwe trouwe fysio in het SFG in R'dam die mn lijf goed kent.
Ondertussen zit ik te knikkebollen achter mn pc. Echt fijn die pillen.
Badderen met je kind is dan ook the bomb.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:10 schreef Omentielvo het volgende:
Mijn derde moment. Maar dat is even een smeltmomentje
Zit ik met Riley in bad. Klimt ze op me om me te knuffelen en kusjes te geven.![]()
Soms wel. Soms heeft Bram het blijkbaar toch even nodig om te protesteren als hij gaat slapen. Maar we hebben daar vanaf erg jong eigenlijk geen aandacht aan geschonken. Naar bed is naar bed en ik ga een kind er dan niet meer uit halen. (Ja tenzij het echt dikke drama is)quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:45 schreef LadyBlack het volgende:
Nou jemig, een úúr later is het stil
Ze was zo moe, had flink geslapen vanmiddag maar hing vanavond alweer met dr hoofd op tafel tijdens het eten..... enorme geeuw op het aankleedkussen, helemaal zen een nachtkus gegeven, en dan toch duurt t zo lang
Zijn er nog meer kinderen die zo lang 'afwikkelen'?
Het is ook lastig, ze is je eerste... Ik heb enorme drama's met Jenny gehad qua slapen... Je krijgt er geen handleiding bij welke past bij je kind...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:55 schreef LadyBlack het volgende:
Ja, dat laatste hoor ik vaker. Alleen ik heb daar misschien (nog) niet zulke voelsprieten voor omdat ik haar tot voor kort altijd nog in slaap voedde.
Ja dat deden wij ook toen er nog borstvoeding werd gegeven en net nadat we waren gestopt ermee. Dan accepteerde hij ook niet dat ik nog boven kwam... En J geeft hem bij dikke drama nog een slokje water en dan is het ook goed...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:03 schreef LadyBlack het volgende:
O kijk, herkenning
Ja dat laatste is dus lastig Morretje. Ik durf nauwelijks naar boven, omdat ze niet goed in haar bed te troosten isze wil 'mee!' en wordt hysterisch als ik haar niet uit bed haal. En dan zijn we dus nog verder van huis.....
Als het morgen weer zo is, gaat mijn vriend naar boven, daar pikt ze wel iets meer van.
Dit is hier exact hetzelfde! Voed je haar bewust niet meer in slaap?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:03 schreef LadyBlack het volgende:
O kijk, herkenning
Ja dat laatste is dus lastig Morretje. Ik durf nauwelijks naar boven, omdat ze niet goed in haar bed te troosten isze wil 'mee!' en wordt hysterisch als ik haar niet uit bed haal. En dan zijn we dus nog verder van huis.....
Als het morgen weer zo is, gaat mijn vriend naar boven, daar pikt ze wel iets meer van.
Dan heb ik dikke ellende met 2 meiden die OOK een ballon willen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:05 schreef LadyBlack het volgende:
Een heel mooie ballonIs hier het tofste
![]()
L-E, wat gaat ie trakteren?
Dat was precies wat mij echt zo tegen stond. Ik was er echt helemaal klaar mee.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:05 schreef L-E het volgende:
[..]
Dit is hier exact hetzelfde! Voed je haar bewust niet meer in slaap?
Sticker kan, zeker na een drukke dag, gewoon (nog) niet in slaap vallen zonder borst. Is echt zijn totrustkom-momentje, maar de enkele keer dat het wel lukt is bij mijn man. Als ik in beeld ben dan worden er echt andere dingen verwacht cq ge-eist..
Dat heb ik soms ja. Was even heel heftig, ik denk door de hormonenpiek in het eerste trimester, nu gaat het weer goed, maar als het me benauwt dan gaat mijn man, sowieso. Dat helptquote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat was precies wat mij echt zo tegen stond. Ik was er echt helemaal klaar mee.
Ja, sinds we een tijd geleden zo'n enorme drama hadden elke avond met in slaap vallen (waarbij ik mijn hele rug vernaggelde, om over mijn humeur nog maar te zwijgenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:05 schreef L-E het volgende:
[..]
Dit is hier exact hetzelfde! Voed je haar bewust niet meer in slaap?
Wie weet kun je bovenstaande ook eens proberenquote:Sticker kan, zeker na een drukke dag, gewoon (nog) niet in slaap vallen zonder borst. Is echt zijn totrustkom-momentje, maar de enkele keer dat het wel lukt is bij mijn man. Als ik in beeld ben dan worden er echt andere dingen verwacht cq ge-eist..
Nee ik kreeg echt enorme weerstand.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat heb ik soms ja. Was even heel heftig, ik denk door de hormonenpiek in het eerste trimester, nu gaat het weer goed, maar als het me benauwt dan gaat mijn man, sowieso. Dat helpt
Dit.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:02 schreef Ticootje het volgende:
Oh gewoon praten horen wij dus ook niet. Betonnen vloeren en geen babyfoon meer.
Dat zit wel een stuk fijner. We hadden wel altijd een babyfoon en op een gegeven moment kwamen we beneden van het bedritueel en het eerste dat ik dan deed was de babyfoon eruit trekken want ik wist best dat hij nog lag te peeuwen, en daarnaar luisteren kan ik niet.
Dus toen hebben we de babyfoon maar gewoon weggedaan. Als hij of de meiden echt huilen dan hoor ik het wel en de rest zoeken ze maar uit. Even lezen of even praten of nog even spelen.... Prima..
Jammer is dat. Terwijl je wellicht hetzelfde doet?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:18 schreef L-E het volgende:
Mijn oudste ging ook zo makkelijk naar bedFlesje, verhaaltje, knuffeltje, en in alle stilte viel hij zelf in slaap
Deze is anders geprogrammeerd
Nee, ik doe niet hetzelfde want dit is een ander kind en vereist daarom een andere aanpakquote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Jammer is dat. Terwijl je wellicht hetzelfde doet?
Dat was bij ons ook een periode zo. Niet door mij te troosten, en al helemaal niet toen ze geen borst meer kreeg.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:03 schreef LadyBlack het volgende:
O kijk, herkenning
Ik bedoel, in het begin leren zelf in slaap te vallen of proberen op dezelfde manier de dag af te sluiten.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:30 schreef L-E het volgende:
[..]
Nee, ik doe niet hetzelfde want dit is een ander kind en vereist daarom een andere aanpak
Ik snap wat je bedoelt, maar nee, wat bij de eerste werkte zorgt bij de tweede voor grote paniek. Maar zoals ik al eerder zei: ik vind het prima zoals het is hoor. Ik vind hem niet mislukt omdat hij ons nodig heeft om in slaap te vallen ofzoquote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik bedoel, in het begin leren zelf in slaap te vallen of proberen op dezelfde manier de dag af te sluiten.
Wat bij de eerste werkte, bij de tweede proberen.
Dat zegt ook niemand.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:33 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar nee, wat bij de eerste werkte zorgt bij de tweede voor grote paniek. Maar zoals ik al eerder zei: ik vind het prima zoals het is hoor. Ik vind hem niet mislukt omdat hij ons nodig heeft om in slaap te vallen ofzo
Hóe kan dit?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:40 schreef L-E het volgende:
Mijnes slaapt dan niet als de beste, maar hij toverde vandaag wel weer een halve rijstewafel uit zijn luier ja!![]()
Ieder zijn talent he
Maar is het drama qua janken en gezeik aan tafel, of wilt ze gewoon niet eten?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier lagen de slechte nachten echt aan de hoektanden. Nu is het echt direct stil.. Maar die van ons maakt van het avondeten weer een drama, dus ja, er is altijd wel iets. Maar slechte nachten zijn wel slopender dan slecht avondeten. Ik trok die maand het al slecht, ik kan me voorstellen dat je echt soms het niet meer weet als het echt tijden zo gaat.
Beide. Alleen eten wat ze niet tot nauwelijks hoeft te kauwen wil ze.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar is het drama qua janken en gezeik aan tafel, of wilt ze gewoon niet eten?
Bram groeit momenteel op lucht en liefde...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, ja da's mooi klotequote:Op woensdag 7 januari 2015 14:12 schreef Limone het volgende:
Voor hen of hun! Aaaargh!![]()
Ze vinden samen in een ruimte zijn heel lastig. En ik begrijp het met de beste wil van de wereld niet (meer). En ik had mij voorgenomen om in 2015 de issues van mijn ouders niet mijn probleem meer te laten zijn..
Misschien mosterd na de maaltijd, maar heb je al eens geprobeerd om het aan haar uit te leggen? Isa praat veelal nog jibberish, maar ze begrijpt al zo ontzettend veel! We hebben ook amper dreumesbuien omdat we haar altijd voorbereiden op wat komen gaat en dat werkt hier dus bizar goed. Als ze tv kijkt (ze mag van ons altijd nog heel even kijken na het avondeten) en we willen hem uitzetten zeggen we dit altijd van te voren. Als dit filmpje is afgelopen, gaat de tv uit en gaat Isa naar bed. Het is dan nooit drama. De tv gaat uit en ze klimt zelf al van de bank af en loopt naar de trap. We hebben daarna altijd hetzelfde ritueel: pyjama aan en eventueel op het potje als ze wil, tanden poetsen, naar het grote bed waar de slaapzak klaar ligt, even stoeien, verhaaltje lezen en naar bed. Als we haar in bed stoppen, zeggen we altijd dat ze mag roepen als er iets is. We gaan dan ook altijd kijken bij haar. Als ze duidelijk aan het keten is, wat maar zelden gebeurt, zeggen we ook tegen haar dat dit de laatste keer is en ze nu moet gaan slapen en dat we nu niet meer komen als ze roept. En dat weet ze. En het werkt hier dus! We merken ook heel duidelijk dat als er iets onverwachts anders is ze daar echt moeite mee heeft.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:03 schreef LadyBlack het volgende:
O kijk, herkenning
Ik kon laatst letterlijk het avondeten uit het putje van de wasbak hengelenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:18 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, kauwen.... dat doet E ook nauwelijks hoor! Ik vraag me soms af hoe ze het wegkrijgt, maar ze zal wel een sterke slokdarm hebbenEcht, een hap vol pasta gaat zo *kloenk* naar achteren
Misschien wel een goed punt Spirit. Ik leg doorgaans alles aan haar uit want ik merk ook dat alles dan soepeler gaat (wat een eye-opener he!!) Maargoed, ik zeg dus ook dat ze zo naar bed gaat, en als ze eenmaal ligt ze ik ook dat ik haar straks weer kom halen, maar misschien moet ik dan ook wat consequenter mijn woorden nalevenquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:18 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Misschien mosterd na de maaltijd, maar heb je al eens geprobeerd om het aan haar uit te leggen? Isa praat veelal nog jibberish, maar ze begrijpt al zo ontzettend veel! We hebben ook amper dreumesbuien omdat we haar altijd voorbereiden op wat komen gaat en dat werkt hier dus bizar goed. Als ze tv kijkt (ze mag van ons altijd nog heel even kijken na het avondeten) en we willen hem uitzetten zeggen we dit altijd van te voren. Als dit filmpje is afgelopen, gaat de tv uit en gaat Isa naar bed. Het is dan nooit drama. De tv gaat uit en ze klimt zelf al van de bank af en loopt naar de trap. We hebben daarna altijd hetzelfde ritueel: pyjama aan en eventueel op het potje als ze wil, tanden poetsen, naar het grote bed waar de slaapzak klaar ligt, even stoeien, verhaaltje lezen en naar bed. Als we haar in bed stoppen, zeggen we altijd dat ze mag roepen als er iets is. We gaan dan ook altijd kijken bij haar. Als ze duidelijk aan het keten is, wat maar zelden gebeurt, zeggen we ook tegen haar dat dit de laatste keer is en ze nu moet gaan slapen en dat we nu niet meer komen als ze roept. En dat weet ze. En het werkt hier dus! We merken ook heel duidelijk dat als er iets onverwachts anders is ze daar echt moeite mee heeft.
Tot nu toe is ze altijd nog compleet hysterisch geworden als je haar weer in bed legt nadat ze wakker is gewordenquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:29 schreef Spirit82 het volgende:
Consequent zijn daarin is lastig, en als ze echt huilt ga ik ook echt wel terug hoor, maar op gejengel reageer ik dan niet meer. We hebben ook geen babyfoon dus ik doe dan de deur naar de hal dicht en zet de tv wat harder. Als ik even later ga luisteren is het meestal stil. Ze wordt heel regelmatig ook wakker rond een uur of 10 omdat ze een slokje water wil. Dat krijgt ze, altijd, we knuffelen nog even met haar en ze gaat weer terug haar bed in. Soms wil ze echt niet en ja, dan hebben we een kutnacht, dus ze verdwijnen echt niet helemaal, maar ik denk dat dit in 80% van de nachten echt werkt voor ons.
Vanochtend om 5:45 werkte het dus niet
quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:34 schreef Spirit82 het volgende:
Nou echt serieus als ik niet beter wist zou ik zeggen dat ik zwanger ben. Tering wat ben ik hormonaal. Ik jank al 4 dagen op rij van geluk![]()
Nou dat precies. Ik hoop toch dat, mochten wij ooit scheiden (god verhoede!!), dat wij na 18 jaar wel weer normaal kunnen doen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:15 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ah, ja da's mooi kloteWant het zijn je ouders en je hebt nu ook nog een kind die je zulke issues niet wilt meegeven....
Hier ook de nodige (schoon)familie-ellende, en ik kan er elke keer weer kwaad om worden dat ze míjn kind dus ook gezellige familiedagen door de neus boren
Zou het iets kunnen zijn waar je "even doorheen moet"? Ik ben echt geen voorstander van laten huilen hoorquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:34 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Tot nu toe is ze altijd nog compleet hysterisch geworden als je haar weer in bed legt nadat ze wakker is gewordenGisteravond ook, mijn vriend was naar boven gegaan, en ik hoorde haar al 'mee' zeggen.... maar hij is met haar op het kamertje gebleven, beetje geknuffeld, en toen ze weer rustig was legde hij haar weer in bed. En toen begon ze zo te krijsen dat ze er bijna in bleef
![]()
In slaap voeden werkt ook niet meer, tenzij ik misschien een uur doodstil blijf zitten, maar dat gaat me te ver.
+1quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:03 schreef LadyBlack het volgende:
Jee Tally, wat een timing.... wat zul je opgelucht zijn als over een tijdje iedereen beter is en alles op de rit staat!
Aan de ene kant doet het me ontzettend goed om even niet mama te zijn en energie op te kunnen doen voor thuis.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:59 schreef L-E het volgende:
Tally, klinkt feestelijk ja..Is werken nu wel handig/goed? (Is echt een vraag, ik kan me ook voorstellen hoe dat goed kan zijn hoor
)
Hier wilde ik nog even op terugkomen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:39 schreef LadyBlack het volgende:
Ennnnnn weer wakker![]()
Mn vriend is nu naar boven, maar zo te horen is het weinig succesvol. Ik denk dat ik vannacht weer met een kindje slaap, en vriend in het logeerbed.....
Ik bedoel juist niet te oordelen want ik zit niet in hun situatie en ik uit geen kritiek want ieder heeft z'n redenen etc.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:48 schreef Kyara het volgende:
Mjah, kan me voorstellen dat jullie daar blij mee zijn. Maar ik kan me ook voorstellen dat je op een gegeven moment gewoon wil slapen en waar, dat maakt dan minder uit, als iedereen maar slaapt. Dan kun je wel je principes hebben van geen kind in bed oid maar als dat zelfde kind vervolgens in zijn bed staat te gillen of je blijft tollend van de slaap rondjes lopen, dat je dan zeg maar toch andere keuzes maakt. .
Haha.quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:16 schreef Kyara het volgende:
Geen idee eigenlijk, die was er met M's brandweerauto vandoor denk ik.
Ja, dat idee heb ik ook (gehad) inderdaad.quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:27 schreef Loj het volgende:
Ik heb een tijd gedacht dat het aan mij lag en dat ik had gefaald in de "opvoeding".
Ik ben er nu wel van overtuigd dat het bij Ow hoort. (En ik geloof erin dat dat komt door zijn twee weken alleen in de couveuse). Hij kan gewoon echt niet alleen zijn, zeker niet 's nachts.
+1!quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:46 schreef Omentielvo het volgende:
Maar veel van mijn inzichten komen ook door dit forum.
Ik heb nog meer goed nieuws voor je!quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:27 schreef Loj het volgende:
Weten jullie dat ik stiekem wel blij ben om te lezen dat er hier zoveel zijn met slaapissues
Ik heb een tijd gedacht dat het aan mij lag en dat ik had gefaald in de "opvoeding".
De keerzijde van een goedslapend kind. Bij ons wat het verschil niet zo groot.quote:Op donderdag 8 januari 2015 06:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Speen afbouwen hebben we hier wel eens geprobeerd. Oh my. What were we thinking.
Het mijne ook. Maar mijn kind moest weer roet in het eten gooien.quote:Op donderdag 8 januari 2015 06:30 schreef Incantrix het volgende:
dus dat was een beetje mijn droombeeld
Dit!quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:46 schreef Omentielvo het volgende:
Ik ben wel blij dat ik weet dat heel veel aan het karakter van je kind liggen. Ik hoef alleen maar naar mijn zus en mij te kijken (of naar willekeurige broers/zusjes in de familie) om dat te zien.
Maar veel van mijn inzichten komen ook door dit forum.
Nee, idem hier. Die van de Hema zijn wel poeplelijk, maar Noor gebruikt ze alleen bij slapen. Overdag krijgt ze m echt niet. Dus ik hoef er niet tegenaan te kijkenquote:Op donderdag 8 januari 2015 06:30 schreef Incantrix het volgende:
XM, dank, dan rij ik even naar de hema strakjes! Jouw verhaal bevestigt mijn beeld van bibi wel weer, sjees wat een rare toko. Die krijgen dus mooi geen cent meer van mij als ik dat voorkomen kan. En omg, dat klinkt niet best
Wat is goed voor de spraakontwikkeling?quote:Op donderdag 8 januari 2015 07:08 schreef Gulara het volgende:
[..]
Het mijne ook. Maar mijn kind moest weer roet in het eten gooien.![]()
Destijds dacht ik "ach het is in ieder geval goed voor de spraakontwikkeling"![]()
![]()
Daar merk ik hier anders niks van.quote:
Dat blijkt inderdaad. Het ene is geen garantie voor het andere.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:19 schreef LadyBlack het volgende:
Ook daarvoor geldt volgens mij: het ligt óók echt aan je kindje
Mijn nichtje liep altijd met een speen, dus ik dacht bij mezelf al 'vandaar dat haar praten nog steeds klinkt als brabbelen'. Maar het dochtertje van een vriendin liep nog veel langer met een speen, en die praat prima, en véél
quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:43 schreef Limone het volgende:
Dat verhaaltje doet het inderdaad niet zo goed met een duim.
Dat is dus een vraag die ik mezelf ook stelde over het praten... en ik weet dus gewoon het antwoord niet!quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:49 schreef LadyBlack het volgende:
Hoe deed je oudste dat? (alhoewel dat ook niet alles zegt)
Dat doet L ook ja!! Laatst hebben we zo samen dat slaapliedje van Caspar en Emma gezongen, hij alle laatste woordjesquote:Op donderdag 8 januari 2015 14:07 schreef LadyBlack het volgende:
Ooooh als mijn kind zingt kun je me echt ópvegen!!
Ze zingt helaas nog niet met me mee, maar alleen als je haar echt het woord geeft (dus om het laatste stuk van een zin af te maken bv). Maar dat is al zó cute.... En heel soms zit ze inderdaad zelf een liedje te zingen
Hier ook hoor, no worries. Af en toe flapt ze er ineens een heus woord uit en verbaasd dat ik dan benquote:Op donderdag 8 januari 2015 10:58 schreef L-E het volgende:
Hier wordt echt met losse woordjes gecommuniceerd, wel nog redelijk beperkt als ik het vergelijk met die van jullie, maar alles wat hij niet kan zeggen wijst hij aan, of hij neemt ons mee aan de hand en laat het zien. En we kunnen hem ook wel heel goed 'lezen', dat is fijn.
Oh Fieder, ook al zo'n nachtSterkte vandaag!
Zo waar en ik ben het helemaal met je eensquote:Op donderdag 8 januari 2015 14:30 schreef L-E het volgende:
LB, mijn oudste was heel snel verbaal heel sterk. Echt enorm. Stick niet. Ieder kind zijn eigen tempo he, dat is prima
Verder niet bijgelezen maar ik heb dinsdag eindelijk een nieuwe speen gekregen van bibi per postpakketje door de terugroepactie.quote:Op donderdag 8 januari 2015 06:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
...
Bibi zou volgens de terugroepactie zsm nieuwe spenen sturen. Ik heb me begin november gemeld en ik heb nog niks ontvangen. Keer over gebeld, zou teruggebeld worden en dat is ook nooit gebeurd. Waanzinnig slechte organisatie.
Speen afbouwen hebben we hier wel eens geprobeerd. Oh my. What were we thinking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |