abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163061648
Nou mn werkgever doet zeer moeilijk over mn vakantie. In principe mag ik alleen in juli of augustus (!) weg. Iemand ervaring om in deze maanden naar Vietnam te gaan...?
Wilde liever in januari maar dat gaat dus niet lukken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_163104320
Verschilt natuurlijk waar je van plan bent heen te gaan in Vietnam, maar voornamelijk erg heet.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_163140717
Over 5 weken ga ik op reis naar vietnam, heb er ontzettend veel zin in!

ik heb een groepsreis geboekt en daar zitten ook een paar stukken met de nachttrein in. nou vroeg ik me af of ik daar nog iets speciaals mee moet nemen? heb je bijvoorbeeld een slaapzak of iets dergelijks nodig?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_163144732
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 16:36 schreef DestroyerPiet het volgende:
Over 5 weken ga ik op reis naar vietnam, heb er ontzettend veel zin in!

ik heb een groepsreis geboekt en daar zitten ook een paar stukken met de nachttrein in. nou vroeg ik me af of ik daar nog iets speciaals mee moet nemen? heb je bijvoorbeeld een slaapzak of iets dergelijks nodig?
Nee. Op seat61.com kun je meer info over je trein lezen.
pi_163158324
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 03:14 schreef eNGine10 het volgende:
Verschilt natuurlijk waar je van plan bent heen te gaan in Vietnam, maar voornamelijk erg heet.
Wil van zuid naar noord... Aangezien het zo wisselvallig is met weer daar ga ik maar gewoon. Van 20 augustus tot en met 10 september :).
pi_163563858
wat is de drescode in vietnam en dan vooral bij tempels en pagode's in mijn reisgids lees ik dat je je armen en benen moet bedekken. maar op internet lees ik dat als je een broek tot over je knieeen aan hebt en je schouders bedekt zijn met een t-shirt het dan voldoende is.
- Rudyard Kipling
pi_163564751
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:09 schreef DestroyerPiet het volgende:
wat is de drescode in vietnam en dan vooral bij tempels en pagode's in mijn reisgids lees ik dat je je armen en benen moet bedekken. maar op internet lees ik dat als je een broek tot over je knieeen aan hebt en je schouders bedekt zijn met een t-shirt het dan voldoende is.
Ja.
pi_163565927
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:44 schreef MCH het volgende:

[..]

Ja.
en krijg je net zoals in indonesië van die sarongs die je aan moet doen?
- Rudyard Kipling
pi_163566071
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 20:23 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

en krijg je net zoals in indonesië van die sarongs die je aan moet doen?
Ik zie ze niet zo snel terug op mijn Vietnam foto's.
pi_163566684
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 20:28 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik zie ze niet zo snel terug op mijn Vietnam foto's.
ja dat zie ik dan wel, in ieder geval bedankt voor je input dat scheelt mij weer zo'n outdoor blouse die ik dan moet halen omdat ik iets met lange mouwen moet hebben.
- Rudyard Kipling
pi_163571675
Zal je toch zelf moeten regelen, ook als je bij ome Ho op audientie gaat :P Daar zijn ze nog strikter dan in de tempeltjes.

Een (dress)shirt van dunne stof met lange mouwen is sowieso wel prettig, het kan in de heuvels/bergen in het noorden best fris zijn. En dan heb je nog de airco standje vrieskist in sommige treinen en bussen. En tijdens het vliegen uiteraard.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_163573769
Hallo allemaal,

Het is de eerste keer dat ik bij deze thread een bericht achterlaat, aangename kennismaking :)

Tegenwoordig ben ik woonachtig in HK en ben van plan in oktober (6e t/m 13e) naar Vietnam te gaan. Heb nu 2/3 dagen wat simpele research gedaan (tickets, kosten in Vietnam, weer etc).

Ik zou graag een rondreis willen maken, om te beginnen en te eindigen bij Hanoi. De andere plekken die ik wil bezoeken zijn Haiphong, Halong bay en Cat ba en heb er een paar vragen over:

- Zijn er mensen die misschien was tips kunnen geven hoe ik het best kan reizen tussen deze 4 plekken als ik aankom bij Hanoi en in welke volgorde? Is het beter met de klok mee te gaan tussen deze plekken of andersom?

Ik heb gezien dat als je vanaf Hanoi naar Haiphong gaat het beste is met trein en dat je dan de boot kunt pakken naar Cat Ba. Als ik andersom doe, dus eerst naar Halong Bay, dan is de beste optie met de bus, omdat deze sneller is dan met de trein. Daarna kan ik de boot pakken naar Cat Ba en van daar uit weer de boot naar Haiphong. Klopt dit allemaal een beetje? :P

- Als ik naar Cat Ba ga, is het nog nodig om naar Halong bay te gaan? Ik heb niet kunnen vinden of er echt verschil is, of is Cat Ba een onderdeel van Halong bay?

- Hoeveel dagen zullen jullie per plek aanraden om te blijven? Ik snap dat dit anders is voor iedereen, maar gewoont er indicatie. Wij zijn er voornamelijk voor de bezienswaardigheden, natuur en lokaal eten.

Graag hoor ik van jullie! :)
pi_163574446
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 23:05 schreef Ener-G het volgende:
Zal je toch zelf moeten regelen, ook als je bij ome Ho op audientie gaat :P Daar zijn ze nog strikter dan in de tempeltjes.
owh ja goed dat je het zegt daar ga ik inderdaad ook op bezoek. toch maar even zo'n shirt halen dan.
- Rudyard Kipling
  woensdag 13 juli 2016 @ 13:36:27 #214
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_163711305
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 06:02 schreef LTCY18 het volgende:
Hallo allemaal,

Het is de eerste keer dat ik bij deze thread een bericht achterlaat, aangename kennismaking :)

Tegenwoordig ben ik woonachtig in HK en ben van plan in oktober (6e t/m 13e) naar Vietnam te gaan. Heb nu 2/3 dagen wat simpele research gedaan (tickets, kosten in Vietnam, weer etc).

Ik zou graag een rondreis willen maken, om te beginnen en te eindigen bij Hanoi. De andere plekken die ik wil bezoeken zijn Haiphong, Halong bay en Cat ba en heb er een paar vragen over:

- Zijn er mensen die misschien was tips kunnen geven hoe ik het best kan reizen tussen deze 4 plekken als ik aankom bij Hanoi en in welke volgorde? Is het beter met de klok mee te gaan tussen deze plekken of andersom?

Ik heb gezien dat als je vanaf Hanoi naar Haiphong gaat het beste is met trein en dat je dan de boot kunt pakken naar Cat Ba. Als ik andersom doe, dus eerst naar Halong Bay, dan is de beste optie met de bus, omdat deze sneller is dan met de trein. Daarna kan ik de boot pakken naar Cat Ba en van daar uit weer de boot naar Haiphong. Klopt dit allemaal een beetje? :P

- Als ik naar Cat Ba ga, is het nog nodig om naar Halong bay te gaan? Ik heb niet kunnen vinden of er echt verschil is, of is Cat Ba een onderdeel van Halong bay?

- Hoeveel dagen zullen jullie per plek aanraden om te blijven? Ik snap dat dit anders is voor iedereen, maar gewoont er indicatie. Wij zijn er voornamelijk voor de bezienswaardigheden, natuur en lokaal eten.

Graag hoor ik van jullie! :)
De perfecte route weet ik zo niet, maar wij hebben Halong en Cat ba gedaan: 1 dag is voldoende, dus ga gewoon met een ferry naar cat ba. Wij zaten 3 dagen op een veel te dure boot.
Is oud. Komt hier alleen nog voor de top 2000.
pi_163716345
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 13:36 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

De perfecte route weet ik zo niet, maar wij hebben Halong en Cat ba gedaan: 1 dag is voldoende, dus ga gewoon met een ferry naar cat ba. Wij zaten 3 dagen op een veel te dure boot.
Is er veel verschill tussen Cat Ba en Halong Bay? Zit nu te denken alleen Hanoi, Haiphong en Halong Bay te doen.
pi_163727126
Zelf niet bij Cat Ba geweest maar bij Halong bay mag je niet meer zwemmen, bij Cat Ba wel.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_163728108
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 17:40 schreef LTCY18 het volgende:

[..]

Is er veel verschill tussen Cat Ba en Halong Bay? Zit nu te denken alleen Hanoi, Haiphong en Halong Bay te doen.
Ik ben niet in Ha long bay geweest. Wel op Cat Ba en vanaf daar naar Han la (?) bay. Dat ligt tussen Halong bay en Cat Ba Island in. Wij zijn op Cat ba gekomen door een combinatieticket boot/bus vanuit Haiphong. Een reisgenoot is later doorgegaan naar Ha Long bay en zei dat het niet veel verschil maakt qua omgeving maar dat Halong vooral drukker en duurder is. Veel mensen doen van die (dure) meerdaagse tours op grote boten. Ik vond Cat Ba heerlijk rustig, het eiland is ook prachtig. Wij zijn naar het haventje Ben Beo gegaan (vlakbij, ten noord-oosten van Cat Ba village) en hebben daar met lokale vissers gesproken. We hebben een deal gemaakt ($5 pp met 3 personen) dat we met een visser op de boot meekonden een eind de baai in (Han La, 30 minuten varen) waar we bij de visser thuis zijn geweest en van zijn kayaks gebruik maakten. Zijn vrouw heeft toen nog heerlijk voor ons gekookt. We hebben wel wat van de grote boten met toeristen zien varen maar waren blij dat wel lekker ons eigen plan konden trekken. Zo waren we meer in contact met de lokale bevolking en gaan alle verdiensten ook direct naar hen i.p.v. grote organisaties,

[ Bericht 1% gewijzigd door announcement op 14-07-2016 10:56:25 ]
  donderdag 14 juli 2016 @ 11:28:05 #218
62913 Blik
The one and Only!
pi_163728857
Wat is te duur? Ik betaalde een tijd geleden 80 dollar voor een 3-daagse tour incl eten en drinken. En dus slapen op een boot en slapen op Cat Ba. Prima value for money als je het mij vraagt
pi_163728883
Dat is echt nog het enige wat ik goed moet plannen: Ha Long Bay.
Ik ben met eigen vervoer dus hoef niet per se vanuit Hanoi wat te boeken. Waar kan ik dan het beste heenrijden om van de baai te genieten?

Ohja en stomme vraag: reisstekker nodig voor Vietnam? Lees allerlei verschillende verhalen.
pi_163730838
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dat is echt nog het enige wat ik goed moet plannen: Ha Long Bay.
Ik ben met eigen vervoer dus hoef niet per se vanuit Hanoi wat te boeken. Waar kan ik dan het beste heenrijden om van de baai te genieten?

Ohja en stomme vraag: reisstekker nodig voor Vietnam? Lees allerlei verschillende verhalen.
Naar Cat Ba island gaan. Is veel minder toeristisch maar zeker net zo mooi als Halong bay.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 00:16:10 #221
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_163747598
Het lijkt allemaal op elkaar imo :), je zou ook Halong en Cat ba kunnen skippen en naar Ninh Binh kunnen gaan, heb je oik karstgebergten en kan je meteen door naar Phon nha ke bang.
pi_163758360
Ik rijd de Ho Chi dus langs Phon nha ke bang en Ninh Beh kom ik sowieso.

Dan ga ik vanuit daar wel naar Cat Ba.
Top, thanks for the help

Ohja en stekkers? EU stekker gaat lukken?
pi_163758935
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 14:31 schreef ThePlaneteer het volgende:

op deze site kun je alle info vinden over stopcontacten en stekkers waar ook ter wereld

http://www.wereldstopcontacten.nl/vietnam/
- Rudyard Kipling
  zaterdag 16 juli 2016 @ 07:44:31 #224
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_163778682
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 14:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik rijd de Ho Chi dus langs Phon nha ke bang en Ninh Beh kom ik sowieso.

Dan ga ik vanuit daar wel naar Cat Ba.
Top, thanks for the help

Ninh binh is een andere regio he, onder Hanoi. Plaatsje bij de gebergten heet Tam Coc btw.
pi_163808642
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 14:50 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

op deze site kun je alle info vinden over stopcontacten en stekkers waar ook ter wereld

http://www.wereldstopcontacten.nl/vietnam/
I know, maar daar hebben ze het dus over 3 verschillende stopcontacten. Word ik niet echt wijzer van. C staat er tussen dus dat zou goed moeten gaan, of komt A en G daar veel meer voor? Iemand?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')