abonnement Unibet Coolblue
pi_149807707
ivm trouwerij van een vriend, mag ik dus ook mijn eerste pak gaan aanschaffen.
Omdat ik er totaal geen verstand van heb, dacht ik naar Suitsupply te gaan.
Ik heb een lengte van 189cm en heb normaal sportief postuur.
Wil dus een beetje een slim fit colbert maar ook de broek, die onder bij de pijpen niet te ruim is.
Is suitsupply een goede keus, en als ik nu op de site ga kijken, welk model pak past dan het beste bij mijn wensen.
Het budget voor een totaal pak inc riem, schoenen e.d. rond de 650 a 700 euro.

Lees ook veel over Oger red line, weet alleen niet of ik dat haal met alles wat ik nog erbij nodig heb
pi_149809351
Schoenen zijn (haast) net zo belangrijk als het pak zelf, dus besteed daar genoeg geld en aandacht aan. Bij de SuitSupply krijg je een prima pak voor het geld. Dat zou dan een pak uit de purple line zijn, die gaan van 299 tot 379 euro over de toonbank. Dan heb je nog zo'n 250 euro om aan schoenen te besteden, reken 59 tot 79 euro voor een overhemd en dan nog ergens een pochet en stropdas scoren.
pi_149809840
en waar adviseer je om schoenen te kopen?
pi_149811102
Een pochet is een beetje overdreven en ik zou van tevoren even checken of je geen das van het bruidspaar krijgt. Dat is tegenwoordig niet ongebruikelijk.

Qua schoenen gewoon de beter herenschoenenwinkel binnenlopen. Als je inderdaad uitgaat van een budget van 250, dan kom je bijv uit bij Van Lier, Magnanni of van Bommel. Kies zwarte schoenen, zonder gaatjes en met leren zool - da's altijd goed. En zorg dat je ze al een beetje hebt ingelopen voor je er een hele dag op rondwandelt.

Zoiets dus:


[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2015 22:32:59 ]
pi_149811492
quote:
7s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:31 schreef k_man het volgende:
Een pochet is een beetje overdreven en ik zou van tevoren even checken of je geen das van het bruidspaar krijgt. Dat is tegenwoordig niet ongebruikelijk.

Qua schoenen gewoon de beter herenschoenenwinkel binnenlopen. Als je inderdaad uitgaat van een budget van 250, dan kom je bijv uit bij Van Lier, Magnanni of van Bommel. Kies zwarte schoenen, zonder gaatjes en met leren zool - da's altijd goed. En zorg dat je ze al een beetje hebt ingelopen voor je er een hele dag op rondwandelt.

Zoiets dus:
[ afbeelding ]
Bij dit: http://eu.suitsupply.com/(...)refv1=Classic-Napoli pak, kunnen beter bruine schoenen toch?
pi_149812421
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:41 schreef Dirkos1987 het volgende:

[..]

Bij dit: http://eu.suitsupply.com/(...)refv1=Classic-Napoli pak, kunnen beter bruine schoenen toch?
Nee. Tenzij je autoverkoper bent. Dan wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2015 23:02:40 ]
pi_149812511
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:41 schreef Dirkos1987 het volgende:

[..]

Bij dit: http://eu.suitsupply.com/(...)refv1=Classic-Napoli pak, kunnen beter bruine schoenen toch?
Bruine en zwarte schoenen kunnen beide prima bij een marineblauw pak. Zwarte schoenen voor de formele gelegenheden en bruine schoenen voor wanneer je maar wil.

Kijk ook eens hier:
http://www.realmenrealstyle.com/matching-shoes-with-suit/
pi_149812551
quote:
7s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:31 schreef k_man het volgende:

Zoiets dus:
[ afbeelding ]
Is dat een van Bommel? Mooi, elegant, klassiek schoentje.
pi_149812577
quote:
17s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:05 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Is dat een van Bommel? Mooi, elegant, klassiek schoentje.
Magnanni. :)
pi_149812587
quote:
7s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:05 schreef k_man het volgende:

[..]

Magnanni. :)
Oja, ik zag het net te laat.
Zat gisteren de stijlforum thread over Magnanni te lezen, wel interessant leesvoer :P
http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=1304.0
pi_149830293
Ik moet wellicht binnenkort een gala bijwonen als genodigde.
Dress code: white tie.
Probleem: heb geen rokkostuum, wit vest of witte vlinderdas.
Heb wel: donker antraciet kostuum met ingekeepte revers en wit overhemd met dubbele manchetten.

Wat to do. :'(
pi_149830524
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 16:36 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik moet wellicht binnenkort een gala bijwonen als genodigde.
Dress code: white tie.
Probleem: heb geen rokkostuum, wit vest of witte vlinderdas.
Heb wel: donker antraciet kostuum met ingekeepte revers en wit overhemd met dubbele manchetten.

Wat to do. :'(
als het echt eenmalig is huren.
  donderdag 19 februari 2015 @ 16:57:18 #138
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_149830923
En dan in een lekker grote, lap stof lopen waarbij er totaal geen pasvorm inzit. Maar grote kans dat de rest er ook zo bij loopt, waardoor het niet opvalt.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_149831125
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 16:57 schreef MisterJ.Lo het volgende:
En dan in een lekker grote, lap stof lopen waarbij er totaal geen pasvorm inzit. Maar grote kans dat de rest er ook zo bij loopt, waardoor het niet opvalt.
Dat is dan wel weer zo.

Ik zou ook gewoon to hell with it all kunnen zeggen en in plaats van stijlloos in een of ander vormloos polyester rokkostuum te gaan (zoals 100 % van de studenten doet), stijlvol in een normaal pak gaan.
pi_149895308
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:44 schreef bezemsteeltaart het volgende:

[..]

Dit, en de pipoleest is uit. Lekker voor iets anders kijken Skv.

Suede monks vind ik dan een betere keus.
Ga toch mee met je advies denk ik. Heb mijn oog laten vallen op donkderbruin suede double monks. Foto volgt nog.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_149895480
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 17:04 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer zo.

Ik zou ook gewoon to hell with it all kunnen zeggen en in plaats van stijlloos in een of ander vormloos polyester rokkostuum te gaan (zoals 100 % van de studenten doet), stijlvol in een normaal pak gaan.
Eh, als je niet als het achterlijke ventje dat is blijven hangen in zijn middelbareschooltijd over wil komen, dan doe je dit niet. Een pak op een gala waar white tie wordt gevraag is waardeloos. Tenzij je wil dat de zaal de hele avond drankjes bij je bestelt. :Y)

Op studentengala's heeft iedereen een goedkoop rokkostuum aan. In 'mijn' tijd van de budget-tie. Chique is het niet, maar die gala's zijn ook verre van chique. Een groot zuipfeest. Huren zou ik niet doen, je studeert waarschijnlijk toch tussen de 4 en 8 jaar, dus een feestje of 16-20 zou je met zo'n goedkope rok makkelijk kunnen overleven.

Zelf vond ik het rokwit/hemd en prefab strikje te pauper voor woorden dus ik heb een setje van Van Laack gekocht. Dat is een aanrader, echt heel erg mooi spul. En een stuk duurder dan het hele pak bij elkaar. Maar voor één feestje kan het ook op z'n goedkoop. Denk dat je 130-150E moet rekenen voor het pak + rokhemd/wit/prefab strikje.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_149895564
Oh, toen ik 'm net had gekocht had ik direct weer geld nodig, dus hij heeft even te koop gestaan. Is dus deze: V&A / [TK] Van Laack (royal) overhemd + vlinderstrik (nieuw)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_149895770
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 19:26 schreef Skv het volgende:

[..]

Eh, als je niet als het achterlijke ventje dat is blijven hangen in zijn middelbareschooltijd over wil komen, dan doe je dit niet. Een pak op een gala waar white tie wordt gevraag is waardeloos. Tenzij je wil dat de zaal de hele avond drankjes bij je bestelt. :Y)

Op studentengala's heeft iedereen een goedkoop rokkostuum aan. In 'mijn' tijd van de budget-tie. Chique is het niet, maar die gala's zijn ook verre van chique. Een groot zuipfeest. Huren zou ik niet doen, je studeert waarschijnlijk toch tussen de 4 en 8 jaar, dus een feestje of 16-20 zou je met zo'n goedkope rok makkelijk kunnen overleven.

Zelf vond ik het rokwit/hemd en prefab strikje te pauper voor woorden dus ik heb een setje van Van Laack gekocht. Dat is een aanrader, echt heel erg mooi spul. En een stuk duurder dan het hele pak bij elkaar. Maar voor één feestje kan het ook op z'n goedkoop. Denk dat je 130-150E moet rekenen voor het pak + rokhemd/wit/prefab strikje.
Dank voor het advies. Even naar het setje gekeken ook, ziet er mooi uit. Ik ben vooral gecharmeerd van die pique katoen weeftechniek.

Maar in ander nieuws: ik zal bij nader inzien toch geen gala bijwonen. Het was ook een hoogst uitzonderlijke situatie, want zelf ben ik geen lid van een vereniging of iets dergelijks, dus met gala's heb ik niet zoveel van doen. Daarnaast ben ik ook bijna MSc.

Echter heb ik wel het idee gekregen om misschien binnenkort een fatsoenlijke smoking aan te schaffen (voor als de gelegenheid zich dan toch ooit voordoet), aangezien dat wel een goede toevoeging aan een man zijn garderobe is. Of dan beter een fatsoenlijk rokkostuum aanschaffen in plaats van een smoking?
  zaterdag 21 februari 2015 @ 19:36:05 #144
224960 highender
Travellin' Light
pi_149895940
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 19:34 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Dank voor het advies. Even naar het setje gekeken ook, ziet er mooi uit. Ik ben vooral gecharmeerd van die pique katoen weeftechniek.

Maar in ander nieuws: ik zal bij nader inzien toch geen gala bijwonen. Het was ook een hoogst uitzonderlijke situatie, want zelf ben ik geen lid van een vereniging of iets dergelijks, dus met gala's heb ik niet zoveel van doen. Daarnaast ben ik ook bijna MSc.

Echter heb ik wel het idee gekregen om misschien binnenkort een fatsoenlijke smoking aan te schaffen (voor als de gelegenheid zich dan toch ooit voordoet), aangezien dat wel een goede toevoeging aan een man zijn garderobe is. Of dan beter een fatsoenlijk rokkostuum aanschaffen in plaats van een smoking?
Juist, dan zou ik gewoon even rondvragen of je wat kan lenen. Of je een smoking aan moet schaffen dat ligt een beetje aan waar je gaat werken. In mijn dagelijkse werkomgeving is een pak al zwaar overdressed (op enkele gelegenheden na), laat staan een smoking :+ Ik zou in jouw geval wachten tot je ergens werkt en dan beslissen wat je nodig hebt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_149895987
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 19:36 schreef highender het volgende:
Het is een investering maar ze hebben mooie schoenen en lopen voortreffelijk.

http://www.aldobrue.it/en(...)5/shoes/classic.html
Zit wel wat mooi spul tussen _O_

Maar dit..? http://www.aldobrue.it/en(...)112d93d-1006580.html
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_149896025
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 19:38 schreef Skv het volgende:

[..]

Juist, dan zou ik gewoon even rondvragen of je wat kan lenen. Of je een smoking aan moet schaffen dat ligt een beetje aan waar je gaat werken. In mijn dagelijkse werkomgeving is een pak al zwaar overdressed (op enkele gelegenheden na), laat staan een smoking :+ Ik zou in jouw geval wachten tot je ergens werkt en dan beslissen wat je nodig hebt.
Denk dat ik dat maar doe dan. Wat voor beroepsgroepen organiseren wel eens black tie of white tie evenementen vraag ik me eigenlijk af?
pi_149896045
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 19:40 schreef Skv het volgende:

[..]

Zit wel wat mooi spul tussen _O_

Maar dit..? http://www.aldobrue.it/en(...)112d93d-1006580.html
It burns.. it burns :'(
  zaterdag 21 februari 2015 @ 20:48:16 #149
224960 highender
Travellin' Light
pi_149898397
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 19:40 schreef Skv het volgende:
Zit wel wat mooi spul tussen _O_

Maar dit..? http://www.aldobrue.it/en(...)112d93d-1006580.html
Niet elk ontwerp is even geslaagd, maar de meeste fabrikanten hebben al moeite om één mooie schoen te ontwerpen waarbij het totaalplaatje klopt. Bij Aldo Brue heb je in ieder geval de keuze uit veel mooie modellen. Neem nou Crockett & Jones, meer dan 150 modellen, in dezelfde prijsklasse, en eigenlijk maar 1 of 2 die het aanzien waard zijn. En als je er dan voor het eerst op loopt heb je blaren op je hielen zo stug dat ze zijn. Maar goed, smaken verschillen uiteraard.
pi_149899150
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 20:48 schreef highender het volgende:

[..]

Niet elk ontwerp is even geslaagd, maar de meeste fabrikanten hebben al moeite om één mooie schoen te ontwerpen waarbij het totaalplaatje klopt. Bij Aldo Brue heb je in ieder geval de keuze uit veel mooie modellen. Neem nou Crockett & Jones, meer dan 150 modellen, in dezelfde prijsklasse, en eigenlijk maar 1 of 2 die het aanzien waard zijn. En als je er dan voor het eerst op loopt heb je blaren op je hielen zo stug dat ze zijn. Maar goed, smaken verschillen uiteraard.
Ik vind persoonlijk juist bijna alle modellen van C&J mooi, dus dat verschilt inderdaad nogal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')