abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148331452
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:53 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Oh dat wist ik niet dat dat ook kon. Maar dan zou ik echt iets van een interventie en gedwongen opname regelen. Als de schade inmiddels al zo groot heb je niet erg veel tijd meer gok ik.

Hoewel de lever wel herstelt mits deze niet te erg beschadigd is zou ik morgen contact met tactus of zijn huisarts opnemen. Als hij niet wordt opgenomen en kapt met drinken is hij ten dode opgeschreven.
Kun je iemand gedwongen laten opnemen?
pi_148331482
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:55 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als hij een gevaar is voor zichzelf of een ander wel. Ik weet niet hoe hij er thuis aan toe is als hij alleen is?

edit:
Het advies is wel eerst proberen hem zelf te laten kiezen voor een opname. Een gedwongen opname heeft zelfden het gewenste resultaat (dat wil zeggen, hij stopt voorgoed. hopelijk ziet hij dat hij verkeerd zit na de opname) en kan jullie relatie ernstig beschadigen.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_148331548
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:47 schreef papernote het volgende:

Direct stoppen met alcoholconsumptie is de oplossing. Niet tijdig stoppen kan leiden tot cirrose: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cirrose

Gedeeltelijk waar.
Een langdurig verslaafde mag zelden direct stoppen, maar dit moet onder begeleiding.
Stop jezelf, goed idee, maar hier zijn grote risico's aan verbonden
Hell To The Liars
pi_148331695
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:55 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Niet als in het is slecht voor je gezondheid je moet stoppen.
Het is allemaal op vrijwillige basis.
Wel zijn er gesloten afdelingen waar bv. Gevangen onder begeleiding verplicht moeten stoppen als een rechter dat beveelt.
Hell To The Liars
pi_148331799
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:59 schreef Droopie het volgende:

[..]

Niet als in het is slecht voor je gezondheid je moet stoppen.
Het is allemaal op vrijwillige basis.
Wel zijn er gesloten afdelingen waar bv. Gevangen onder begeleiding verplicht moeten stoppen als een rechter dat beveelt.
Dat is niet waar. Via de huisarts kan een gedwongen opname worden geregeld. Dit moet geloof ik door de burgemeester worden goedgekeurd.

Maar het kan wel degelijk mits ernstig genoeg.

https://www.dwangindezorg(...)een-gedwongen-opname
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_148332101
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:56 schreef Droopie het volgende:

[..]

Gedeeltelijk waar.
Een langdurig verslaafde mag zelden direct stoppen, maar dit moet onder begeleiding.
Stop jezelf, goed idee, maar hier zijn grote risico's aan verbonden
Direct, als in: liever vandaag dan morgen.
Stoppen, als in: toewerken naar 0 consumpties per dag, dus niet "minderen".

Direct stoppen als in "cold turkey" is niet de bedoeling.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_148332230
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:55 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Als hij een gevaar is voor zichzelf of een ander wel. Ik weet niet hoe hij er thuis aan toe is als hij alleen is?

edit:
Het advies is wel eerst proberen hem zelf te laten kiezen voor een opname. Een gedwongen opname heeft zelfden het gewenste resultaat (dat wil zeggen, hij stopt voorgoed. hopelijk ziet hij dat hij verkeerd zit na de opname) en kan jullie relatie ernstig beschadigen.
Voor anderen is hij soms een gevaar aangezien hij nog wel eens in de auto wil stappen. Gebeurt niet heel vaak en volgens mij ook niet als hij er zo beroerd aan toe is als ik omschreef, maar het is een feit dat ie soms met alcohol op autorijdt.

Voor zichzelf is hij vanwege bovenstaande een gevaar en vanwege het feit dat ie nog weleens valt. Zo heeft ie regelmatig weer iets. Dan weer een schaafplek op zijn hoofd of kin of waar dan ook of hij valt van een trap met een glas bier in zijn klauwen die hij tijdens zijn val kapot knijpt met SEH tot gevolg.
pi_148332495
Overigens ben ik bang dat hij niet zal kiezen voor opname, aangezien dit betekent dat ie er voor kiest om nooit meer te mogen drinken.

Zijn biertje is echt heilig.
pi_148332499
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Voor anderen is hij soms een gevaar aangezien hij nog wel eens in de auto wil stappen. Gebeurt niet heel vaak en volgens mij ook niet als hij er zo beroerd aan toe is als ik omschreef, maar het is een feit dat ie soms met alcohol op autorijdt.
Heeft hij daar ooit mee gesnapt?
Anderen zullen het een NSB actie vinden maar ik zou de politie bellen als hij drionken gaat rijden. Met een percentage hoog genoeg zullen er maatregelen volgen
pi_148332515
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:00 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Via de huisarts kan een gedwongen opname worden geregeld. Dit moet geloof ik door de burgemeester worden goedgekeurd.

Maar het kan wel degelijk mits ernstig genoeg.

https://www.dwangindezorg(...)een-gedwongen-opname
Dus als in gevaar voor omgeving of voor jezelf.
Teveel in de kroeg zitten valt daar niet onder.
Zodra je bv. Je gas gaat vergeten in huis, of verwaarlozing komen er andere zaken in beeld. En dan heb je nog heel veel rechten waar de ggz zijn vingers niet aan brand.
Hell To The Liars
pi_148332684
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:10 schreef computergirl het volgende:

[..]

Heeft hij daar ooit mee gesnapt?
Anderen zullen het een NSB actie vinden maar ik zou de politie bellen als hij drionken gaat rijden. Met een percentage hoog genoeg zullen er maatregelen volgen
Cursusje heeft ie al gedaan ja.

Het zijn meestal zeer korte stukjes die hij rijdt. En nee, ik ga de politie niet bellen. Ik wil niet degene zijn die er indirect voor heeft gezorgd dat ie zijn rijbewijs kwijt is en daardoor in nog grotere problemen komt dan dat ie nu al zit.
pi_148332970
Totdat 'ie op zo'n zeer kort stukje binnen de bebouwde kom toch een kind schept.

De grote problemen heeft hij zelf veroorzaakt en als grote jongen moet 'ie instaan voor grote gevolgen of grote oplossingen.
pi_148333059
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:17 schreef papernote het volgende:
Totdat 'ie op zo'n zeer kort stukje binnen de bebouwde kom toch een kind schept.

De grote problemen heeft hij zelf veroorzaakt en als grote jongen moet 'ie instaan voor grote gevolgen of grote oplossingen.
Mee eens hoor, maar dan nog ga ik niet de politie bellen.
pi_148333222
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

en als ie nou echt een kind schept? denk je dan nog steeds "ach, heb hem iig niet erbij genaaid"?
pi_148333743
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat is dan je doel met dit topic? Een lijstje vergaren met manieren waarop je hem niet gaat helpen?
pi_148333910
quote:
15s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:31 schreef papernote het volgende:

[..]

Wat is dan je doel met dit topic? Een lijstje vergaren met manieren waarop je hem niet gaat helpen?
De politie bellen is wel weer het andere uiterste
Hell To The Liars
pi_148334133
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:21 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

en als ie nou echt een kind schept? denk je dan nog steeds "ach, heb hem iig niet erbij genaaid"?
Ik weet niet wat ik dan denk.
quote:
15s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:31 schreef papernote het volgende:

[..]

De politie bellen zie ik niet als hem helpen. Dat brengt hem in meer shit dan ie nu zit. Zou hem zelfs zijn baan kunnen gaan kosten.

Lekker joh... een alcoholist met een hypotheek en zonder baan. Denk eens na man.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2015 21:39:07 ]
pi_148334800
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:38 schreef J0kkebr0k het volgende:

.

Lekker joh... een alcoholist met een hypotheek en zonder baan. Denk eens na man.
Dat is toch gewoon zijn toekomstbeeld? zonder functionerende lever of met korsakov valt er ook niet te werken.
Tenzij het allemaal wel meevalt.
pi_148334933
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:51 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon zijn toekomstbeeld? zonder functionerende lever of met korsakov valt er ook niet te werken.
Tenzij het allemaal wel meevalt.
Dat kan ja, maar zover is het nog niet. Moet ik hem dan even een duwtje verder de stront in geven?
pi_148335073
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat kan ja, maar zover is het nog niet. Moet ik hem dan even een duwtje verder de stront in geven?
Nee, hem wakker schudden.
Ik denk dat jouw legitieme zorgen over zijn gezondheid hem niet echt zullen boeien
pi_148335236
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:57 schreef computergirl het volgende:

[..]

Nee, hem wakker schudden.
Ik denk dat jouw legitieme zorgen over zijn gezondheid hem niet echt zullen boeien
Wakkerschudden kan mogelijk ook op andere, minder rigoureuze manieren. Door er meerdere mensen, zowel familie als vrienden bij te betrekken bijvoorbeeld.
pi_148336413
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
pi_148336475
quote:
3s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:19 schreef papernote het volgende:
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
De wond stinkt al flink.
pi_148336865
Als hij maar kleine stukjes dronken in de auto zit dan is stap 1 denk ik hem te laten fietsen/lopen.
Hij kan ook een familielid of vriend van jou ernstig schade toebrengen tijdens dat kleine stukje
pi_148337326
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:26 schreef computergirl het volgende:
Als hij maar kleine stukjes dronken in de auto zit dan is stap 1 denk ik hem te laten fietsen/lopen.

Hij woont letterlijk op een steenworp afstand van de kroeg. Over het algemeen zet ie zijn auto thuis en gaat dan pas naar de kroeg. Soms is de volgorde anders, maar dan brengt ie zijn auto alsnog na 2 biertjes thuis om vervolgens te voet terug te keren.

Er zullen ook dagen zijn dat ie grotere stukken rijdt, terwijl ie gedronken heeft. Weet niet hoe vaak, maar ze zijn er wel. Ben daar alleen niet bij.

quote:
Hij kan ook een familielid of vriend van jou ernstig schade toebrengen tijdens dat kleine stukje
En ja, dat kan allemaal, maar ik ga er maar even vanuit dat dit niet gebeurt. Fingers crossed zullen we maar zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')