abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148350087
Is er hier eigenlijk iemand nog naar het sluitingsweekend van Trouw geweest?
pi_148350182
Neen.
Aldus.
pi_148350237
Ik heb in de kelder van Trouw en, aan de andere kant van de Wibaut, in de kelder van het voormalige Volkstkrantgebouw (Doka), No Age gezien. Jammer dat beide locaties niet meer zijn ...
Aldus.
pi_148350302
Valt ook wel een flink gat in Amsterdam (of eerlijk gezegd, Nederland), dus ik hoop dat er in Amsterdam wat nieuwe initiatieven vanuit die groep komen. Daarnaast ook Radion een kans geven om op te starten natuurlijk.

Ik kom volgende maand terug naar Nederland en ik ben nu iets teveel gewend aan het Berlijnse clubleven, ben ik bang. :D
pi_148350454
Er zijn altijd nog de OCCII en OT301 gelukkig (in de keldercategorie).
Aldus.
pi_148350585
True, maar - in ieder geval dat denk ik - het zou goed zijn als er na de Trouwmonopolie (die er toch wel was) nu een x aantal nieuwe clubs met eenzelfde soort formule met elkaar gaan concurreren. Dat het allemaal wat gedurfder wordt. Maar dat is misschien wishful thinking.
pi_148350847
Er komt een club in de oude Shelltoren (wel ID&T), Paradiso heeft er een locatie bij (Tolhuistuin) en er borrelt nog wel meer in Noord. Komt vast goed.
Aldus.
pi_148350853
Niet dat ik ooit nog in clubs kom.
Aldus.
pi_148350869
-O-
Aldus.
  maandag 5 januari 2015 @ 12:10:37 #110
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_148350980
quote:
10s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:07 schreef Z het volgende:
Niet dat ik ooit nog in clubs kom.
Ouwe bok.
pi_148351029
Jajajajaja.
Aldus.
pi_148351043
DEATH GRIPS "FASHION WEEK"
New Instrumental Full-Length Soundtrack

DOWNLOAD
http://thirdworlds.net/files/death-grips-fashion-week.zip

Hoezo uit elkaar?
Aldus.
  maandag 5 januari 2015 @ 12:32:39 #113
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_148351762
Instrumentaal, ja. Dus wellicht heeft de frontman er de brui aan gegeven.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 12:34:56 #114
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_148352601
quote:
7s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:59 schreef Maxerazzi het volgende:
True, maar - in ieder geval dat denk ik - het zou goed zijn als er na de Trouwmonopolie (die er toch wel was) nu een x aantal nieuwe clubs met eenzelfde soort formule met elkaar gaan concurreren. Dat het allemaal wat gedurfder wordt. Maar dat is misschien wishful thinking.
Trouw is gewoon gigantisch gehyped de laatste jaren. En heeft die hype wat mij betreft niet waargemaakt. Het publiek was er vaak kut, de bovenruimte is ook niet tof met matige belichting weinig ruimte en niet erg hard geluid. Ook de line-ups zijn vaak net niet, de residents vond ik bijna allemaal kut behalve Sandrien. Verder was het natuurlijk nog steeds wel de beste club in Amsterdam maar ze hadden natuurlijk ook niet echt veel concurrentie. Pand14 vond ik het erger van dat het dicht ging. Nu heb je in ieder geval Radion dat ik na er een keer geweest al beter vind, de programering is bijna hetzelfde maar iets meer onbekende artiesten.
pi_148353121
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Trouw is gewoon gigantisch gehyped de laatste jaren. En heeft die hype wat mij betreft niet waargemaakt. Het publiek was er vaak kut, de bovenruimte is ook niet tof met matige belichting weinig ruimte en niet erg hard geluid. Ook de line-ups zijn vaak net niet, de residents vond ik bijna allemaal kut behalve Sandrien. Verder was het natuurlijk nog steeds wel de beste club in Amsterdam maar ze hadden natuurlijk ook niet echt veel concurrentie. Pand14 vond ik het erger van dat het dicht ging. Nu heb je in ieder geval Radion dat ik na er een keer geweest al beter vind, de programering is bijna hetzelfde maar iets meer onbekende artiesten.
Daar ben ik het wel mee eens, hence ik graag een paar clubs zou willen zien met eenzelfde formule, zodat je concurrentie krijgt en niet alles op één club wordt gegooid. En ik vind dat Trouw de hype wel degelijk heeft waargemaakt, maar ze werden vooral het laatste jaar larger than life; kunnen ze zelf niet eens zoveel aan doen, aangezien ze nou eenmaal het ijkpunt waren in Amsterdam. Hier in Berlijn heb ik een paar vaste clubs die stuk voor stuk beter bevallen dan Trouw, maar dat heeft dus ook - denk ik - te maken met enerzijds de concurrentie, en anderzijds mist Amsterdam nog een beetje de 24/7-clubcultuur. Trouw heeft toch al een paar stappen in die richting weten te zetten, dus het is wel terecht dat ze hoog - ook internationaal - stonden aangeschreven, want ze (het team) zijn echt kartrekkers geweest. Da's al heel wat.

Anyway, Radion ben ik nog niet geweest, maar ik heb er inderdaad al goede verhalen over gehoord en ze zitten natuurlijk nog in de opstartfase.
pi_148353733
Ik ben nog nooit in een club geweest O-)

Tenminste, niet voor een club-avond.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 5 januari 2015 @ 13:50:24 #118
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_148354163
Ik heb ooit wel eens een club-sandwich gehad, terwijl ik niet eens lid was :@
Robert Moog died for our synths
pi_148355552
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:16 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens, hence ik graag een paar clubs zou willen zien met eenzelfde formule, zodat je concurrentie krijgt en niet alles op één club wordt gegooid. En ik vind dat Trouw de hype wel degelijk heeft waargemaakt, maar ze werden vooral het laatste jaar larger than life; kunnen ze zelf niet eens zoveel aan doen, aangezien ze nou eenmaal het ijkpunt waren in Amsterdam. Hier in Berlijn heb ik een paar vaste clubs die stuk voor stuk beter bevallen dan Trouw, maar dat heeft dus ook - denk ik - te maken met enerzijds de concurrentie, en anderzijds mist Amsterdam nog een beetje de 24/7-clubcultuur. Trouw heeft toch al een paar stappen in die richting weten te zetten, dus het is wel terecht dat ze hoog - ook internationaal - stonden aangeschreven, want ze (het team) zijn echt kartrekkers geweest. Da's al heel wat.

Anyway, Radion ben ik nog niet geweest, maar ik heb er inderdaad al goede verhalen over gehoord en ze zitten natuurlijk nog in de opstartfase.
Ja Amsterdam is minder dan Berlijn voor clubs. Er wonen ook 4x zoveel mensen, verder kan er in Amsterdam niet echt 24/7 cultuur zijn want de enige met een vergunning die hem zo gebruikten waren naar mijn weten Pand14 en Trouw en Toren en die zijn nu dicht. Verder zie ik dat volkshotel er 1 heeft maar die stoppen volgens mij ook altijd om 05:00 ofzo.
Van de andere kant vind ik entree in Amsterdam wel beter geregeld de rijen zijn korter en als ik erin ga staan weet ik tenminste 100% zeker dat ik binnenkom. Scheelt een hoop zeker in de winter.
Moet verder ook zeggen dat ik het juist als positief ervaar dat er niet een locatie is waar altijd de goede artiesten/leuke feestjes zijn. Na een paar keer 12 uur op die plek doorgebracht te hebben ben ik meestal wel toe aan iets nieuws, ik erger me vaak wel een beetje als ik 2 of 3 keer in korte tijd naar dezelfde locatie ga. En dat kan nog best snel gebeuren als je ongeveer om de 2 weken gaat zoals ik.
pi_148358583
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja Amsterdam is minder dan Berlijn voor clubs. Er wonen ook 4x zoveel mensen, verder kan er in Amsterdam niet echt 24/7 cultuur zijn want de enige met een vergunning die hem zo gebruikten waren naar mijn weten Pand14 en Trouw en Toren en die zijn nu dicht. Verder zie ik dat volkshotel er 1 heeft maar die stoppen volgens mij ook altijd om 05:00 ofzo.
True, maar het zijn natuurlijk niet alleen Amsterdammers die dan naar een club zouden gaan. Komen genoeg mensen uit omringende steden en ik ken ook genoeg mensen die vanuit Brabant dan wel Limburg komen bijvoorbeeld. Redelijk draagvlak. Met de vergunningen is inderdaad vooral hoe de gemeente zich wil opstellen, maar ik heb nog steeds de stiekeme hoop dat na de wisseling van de wacht (D66 na tig jaar PvdA) daar misschien iets te halen valt.

quote:
Van de andere kant vind ik entree in Amsterdam wel beter geregeld de rijen zijn korter en als ik erin ga staan weet ik tenminste 100% zeker dat ik binnenkom.
Ik betaal in Berlijn tussen de 8 á 12 euro, lijkt me niet dat Amsterdam goedkoper is. Of bedoel je dat niet? Rijen vallen ook wel mee, al is het natuurlijk met tenten als de Berghain wel extreem. Ik heb ook nog weinig tot geen problemen gehad met het binnenkomen, maar to be fair, dat is in Berlijn inderdaad een beetje wispelturig.

quote:
Moet verder ook zeggen dat ik het juist als positief ervaar dat er niet een locatie is waar altijd de goede artiesten/leuke feestjes zijn. Na een paar keer 12 uur op die plek doorgebracht te hebben ben ik meestal wel toe aan iets nieuws, ik erger me vaak wel een beetje als ik 2 of 3 keer in korte tijd naar dezelfde locatie ga. En dat kan nog best snel gebeuren als je ongeveer om de 2 weken gaat zoals ik.
Oké, hier kan ik me wel in vinden. Aan de andere kant vind ik het wel tof in Berlijn dat ik ook nog 'spontaan' naar dat soort feestjes kan: dat ik rond 1 uur middennacht alsnog besluit ergens heen te gaan. Dat is in Amsterdam minder, vooral omdat feestjes ook wat vroeger afgelopen zijn misschien.

Er zitten overal voor- en nadelen aan natuurlijk, maar ik zou het wel leuk vinden als de 'scene' wat groter wordt in Amsterdam.
pi_148358850
Luister nu voor het eerst met koptelefoon d'Angelo en man die is wel heel goed zeg. Maar je moet hem met koptelefoon luisteren :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_148359404
quote:
7s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:53 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

True, maar het zijn natuurlijk niet alleen Amsterdammers die dan naar een club zouden gaan. Komen genoeg mensen uit omringende steden en ik ken ook genoeg mensen die vanuit Brabant dan wel Limburg komen bijvoorbeeld. Redelijk draagvlak. Met de vergunningen is inderdaad vooral hoe de gemeente zich wil opstellen, maar ik heb nog steeds de stiekeme hoop dat na de wisseling van de wacht (D66 na tig jaar PvdA) daar misschien iets te halen valt.
Er komen echt niet meer mensen uit de provincie naar Amsterdam dan mensen uit Duitse provincies naar Berlijn komen dus er is daar zeker meer publiek.
Een groot probleem met die 24 uurs vergunningen lijkt me ook dat in Amsterdam overal mensen wonen. Boven Radion wonen geloof ik ook weer 400 studenten. Lijkt me niet dat zij zitten wachten op 24 uur. En ik moet zeggen alle locaties die dat niet hebben liggen ook wel kut
te bereiken met het OV en de Taxi in Amsterdam betaal je het dubbele voor dan in Berlijn.

quote:
Ik betaal in Berlijn tussen de 8 á 12 euro, lijkt me niet dat Amsterdam goedkoper is. Of bedoel je dat niet? Rijen vallen ook wel mee, al is het natuurlijk met tenten als de Berghain wel extreem. Ik heb ook nog weinig tot geen problemen gehad met het binnenkomen, maar to be fair, dat is in Berlijn inderdaad een beetje wispelturig.
Toen ik er was in de zomer stonden er overal rijen. Golden Gate, Watergate, ://about blank, Tresor, Zum Wilde Renate en ook Berghain (maar daarover zal ik niet klagen daar is gewoon meer publiek voor dan plek). Ik kon bijna nergens voorverkoop kaartjes halen dus ik had 0 garantie dat in de rij staan ook nut zou hebben. Doe mij dan maar het Nederlandse systeem ik heb nog bijna nooit naast kaartjes gegrepen die ik wel echt wilde hebben. Als fan weet je meestal al heel lang van te voren wat grote kans heeft om uit te verkopen. Het nadeel is natuurlijk dat als je pas laat wilt beslissen je eigenlijk je kaartje al moet hebben. Maar ticketswap kan je tegenwoordig goed helpen om er vanaf te komen.

quote:
Oké, hier kan ik me wel in vinden. Aan de andere kant vind ik het wel tof in Berlijn dat ik ook nog 'spontaan' naar dat soort feestjes kan: dat ik rond 1 uur middennacht alsnog besluit ergens heen te gaan. Dat is in Amsterdam minder, vooral omdat feestjes ook wat vroeger afgelopen zijn misschien.

Er zitten overal voor- en nadelen aan natuurlijk, maar ik zou het wel leuk vinden als de 'scene' wat groter wordt in Amsterdam.
In Amsterdam gaat naar mijn weten ook het meerendeel pas tussen 23:00 en 01:00 op stap, alleen moet je vaak iets vroeger richting een afterparty oid. Al worden er de laatste tijd steeds meer feesten tot 7 of 8 uur sochtends gedaan. Moet ook zeggen dat dat voor mij bijna altijd ook wel genoeg is. Was laatst bij de imprint weekender in Trouw en zelfs met drugs was ik na een uur of 16 wel kapot. Vind het wel super dat je in Berlijn ook gewoon op zondag een volwaardige dag uitgaan kan hebben. Maar uiteindelijk zal ik bijna nooit 's Zondags om een uur of 12 sochtends zin hebben om te feesten dus zoveel zou ik er niet uit halen.
pi_148360595
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Er komen echt niet meer mensen uit de provincie naar Amsterdam dan mensen uit Duitse provincies naar Berlijn komen dus er is daar zeker meer publiek.
Oh, zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde alleen dat er uiteindelijk toch ook genoeg mensen op de been te brengen moeten zijn in Amsterdam en omstreken. Dat er meer mensen in en rondom Berlijn zitten lijkt me duidelijk, ja.

quote:
Een groot probleem met die 24 uurs vergunningen lijkt me ook dat in Amsterdam overal mensen wonen. Boven Radion wonen geloof ik ook weer 400 studenten. Lijkt me niet dat zij zitten wachten op 24 uur. En ik moet zeggen alle locaties die dat niet hebben liggen ook wel kut te bereiken met het OV en de Taxi in Amsterdam betaal je het dubbele voor dan in Berlijn.
True, dat is ook lastig in Amsterdam.

quote:
Toen ik er was in de zomer stonden er overal rijen. Golden Gate, Watergate, ://about blank, Tresor, Zum Wilde Renate en ook Berghain (maar daarover zal ik niet klagen daar is gewoon meer publiek voor dan plek). Ik kon bijna nergens voorverkoop kaartjes halen dus ik had 0 garantie dat in de rij staan ook nut zou hebben. Doe mij dan maar het Nederlandse systeem ik heb nog bijna nooit naast kaartjes gegrepen die ik wel echt wilde hebben. Als fan weet je meestal al heel lang van te voren wat grote kans heeft om uit te verkopen. Het nadeel is natuurlijk dat als je pas laat wilt beslissen je eigenlijk je kaartje al moet hebben. Maar ticketswap kan je tegenwoordig goed helpen om er vanaf te komen.
Ja, dat zijn ook wel de clubs met de grote namen inderdaad en kan het wat extremer zijn. Ik ben zelf ook niet zozeer in die tenten te vinden overigens; Tresor, Watergate en Suicide Circus vond ik zwaar tegenvallen. Ik ga meestal naar de Stattbad en Griessmühle en met name bij die laatste valt het reuze mee, hooguit een kwartier. Bij Stattbad zal het zo om en nabij de 45 minuten zijn geweest de meeste keren. Vind ik wel oké. Berghain kan 2 uur zijn, dus ja, dat is een stuk minder leuk. Buiten de Berghain om zijn ze overigens echt niet zo heel streng. Ik heb nogmaals 0 problemen gehad.

En het kaartensysteem heb ik an sich niets op tegen, maar zoals ik al zei, ik vind hier in Berlijn die spontaniteit wel leuk. Nu moet ik ook zeggen dat er in Berlijn een bizar aanbod aan goede dj's is, dus dan is het ook allemaal wat makkelijker.

quote:
In Amsterdam gaat naar mijn weten ook het meerendeel pas tussen 23:00 en 01:00 op stap, alleen moet je vaak iets vroeger richting een afterparty oid. Al worden er de laatste tijd steeds meer feesten tot 7 of 8 uur sochtends gedaan. Moet ook zeggen dat dat voor mij bijna altijd ook wel genoeg is. Was laatst bij de imprint weekender in Trouw en zelfs met drugs was ik na een uur of 16 wel kapot. Vind het wel super dat je in Berlijn ook gewoon op zondag een volwaardige dag uitgaan kan hebben. Maar uiteindelijk zal ik bijna nooit 's Zondags om een uur of 12 sochtends zin hebben om te feesten dus zoveel zou ik er niet uit halen.
Ja, ik ga in Berlijn meestal rond half 3 op stap, dus dat is ook meer een kwestie van even weer het schema omgooien. Ben ik nu aan gewend, maar dan wordt het weer een paar uurtjes eerder op stap gaan. Ik vind het persoonlijk wel lekker om op een plek te blijven hangen dan ook, en niet zozeer me weer te verplaatsen naar een afterparty. Maar da's meer persoonlijk.

En wat je zegt over de zondag. Tja, het is mij boven verwachting goed bevallen om op de zondag even een middagje wat te dansen en dan zo rond het avondeten weer richting huis te trekken. Maar dat is misschien ook weer teveel gevraagd, aangezien in Amsterdam daar te weinig mensen voor zijn om de tent draaiende te houden, denk ik.

In conclusie, ik ga vooral Berlijn missen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Maxerazzi op 05-01-2015 17:00:27 ]
pi_148360650
Oh, en nog iets anders, LR. Jij bent altijd veel beter op de hoogte van de elektronische releases, zou je zo eens in de paar weken een overzichtje kunnen plaatsen? Je had een tijdje terug ook zo'n monster van een post, geloof ik.
pi_148362381
Ben eigenlijk nog met mijn gewone jaarlijstje bezig voor mezelf :')
Denk dat ik dit jaar toch maar eens aan de RYM moet dat gaat sneller dan.
Ik wil wel af en toe een overzicht electronsich doen maar wat zien jullie het liefst.
Alleen albums, of ook EP's Singles/ de beste sets op soundcloud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')